Amis vaan tienaa enenmän!

TepiKasiseiska

Moro Kaikki! Hyvä valinta on mennä ammatikouluun koska fakta on että amis vaan tienaa enenmän kun lukiolainen! itse olen valmistumassa ennätys ajassa amiksesta ja jo vilkkuu dollarin kuvat silmissä kun pari kaveria on kertonut miten kovat palkka tasot voi olla heti koulusta päästäessä! Ei millään pahalla lukiolaisia kohtaan varmaan ihan hyvä valinta sekin jos haluaa kitkuuttaa tyyliin kymmenen vuotta eri kouluissa ja alottaa tienaaminen joskus 30v vuotiaana. Ammatikoulu for the win! :D

19

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1001. kerta

      Että viitsitkin soittaa tätä samaa, vuosikymmenten vanhaa levyä. Olisit edes keksinyt jotakin aivan uutta!

      Mutta eihän amikselta voi tolkuttomia tietenkään vaatia.

    • Onneline

      Näin neljäseiskan iässä en amispohjalta tienaisi enää yhtään mitään, olisin juonut itseni hengiltä jo 10v sitten ellei AMK olisi minua pelastanut akateemiselle uralle.

      • Amis

        Ei millään pahalla, mutta AMK:n suorittanut ei ole akateeminen.


      • Onnelline
        Amis kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta AMK:n suorittanut ei ole akateeminen.

        Haha, pwnd!


    • hyvää jatkoa

      Voi veikkonen, sinä et silti koville ansioille pääse. Et osaa edes alkeellisia kirjoitussääntöjä. Se, joka osaa kirjoittaa, voittaa aina sen, joka ei osaa.

      Mutta erinomaista on, että olet tyytyväinen itseesi, koulutukseesi ja elämääsi. Hyvää jatkoa!

    • Kungpao

      Olen niin samaa mieltä! En näe lukiolaisissa mitään, perus alle 30v opiskelija akat, niinkui se Farmi-Jenni.

    • Ei Mäkkärissä

      Itse olin tohtori 28 vuotiaana, ja olin töissä, tosin pienipalkkaisena tutkijana, jo 23-vuotiaasta saakka. Tosin ei kai tuokaan palkka hirvittävästi poikennut nuoremman "ammattimiehen" ansioista.

      Sitten sekä ura että palkka ovat olleet mukavan nousujohteisia. Joten verrataan vain!

    • 8888744

      ?

    • TepiKasiseiska

      Semmosta tilanne päivitytystä että tämän viikon maanantaina sähkö asentaja kaveri sai JÄLLEEN palkan korotuksen! Ja nimi merkille ei mäkkärissä onpa yllättävää että, lääkärit tienaa enemmän kuin ns. "normaali kansa"... Ei kannata mennä lukioon jos ei oikeesti aijo mennä lääkäriks tms. T:Kohta jo rikas amis.

      • Jorma 89

        Mitä sinä Tepi oikein horiset? Eihän tuo Ei Mäkkärissä -nimimerkki kertonut mitään opintoalastaan, kertoi vain tulleensa tohtoriksi 28-vuotiaana, mikä kylläkin on kova suoritus, oli sitten minkä alan tohtori tahansa.


      • 75757485636767677676
        Jorma 89 kirjoitti:

        Mitä sinä Tepi oikein horiset? Eihän tuo Ei Mäkkärissä -nimimerkki kertonut mitään opintoalastaan, kertoi vain tulleensa tohtoriksi 28-vuotiaana, mikä kylläkin on kova suoritus, oli sitten minkä alan tohtori tahansa.

        TepiKasiseiska ei vain (yllätten) ymmärtänyt nimimerkin Ei Mäkkärissä viestiä. Toinen varteenotettava vaihtoehto on, että hän oli unohtanut ottaa lääkkeensä.


      • asian vierestä

        Sähköasentaja on yhdyssana, palkankorotus on yhdyssana, nimimerkki on yhdyssana. Pilkku tulee "että" sanan eteen, mutta eihän nuo muutkaan pilkut osu kohdilleen...Tai siis niitä ei ole. Olet kyllä aito amis.

        P.s. Onnee vaan, jos nyt saat edes "sähkö asentajana" töitä.


    • Että sellaista

      Jos ketjun aloittaja saa kovaa palkkaa, niin minä en osaa kirjoittaa.
      (Edellinen virkkeeni on sitten täyttä totta.)

      • 50-60

        kasiseiska alkaa olla 27-vuotias, valmistumassa ennätysajassa amiksesta ? Muuten amiksen arvoa ei yhtään nosta lukiolaisten mollaaminen, eikä toisinpäin. Suomi on harvoja maita, joissa arvostetaan sekä ammatillista että akateemista koulutusta. Minulla on puolisoni kanssa samanlaiset tulot, toinen ammattihenkilö, toinen akateeminen. Kumpikaan ei pystyisi päivääkään tekemään toisensa työtä.


      • Mutu.
        50-60 kirjoitti:

        kasiseiska alkaa olla 27-vuotias, valmistumassa ennätysajassa amiksesta ? Muuten amiksen arvoa ei yhtään nosta lukiolaisten mollaaminen, eikä toisinpäin. Suomi on harvoja maita, joissa arvostetaan sekä ammatillista että akateemista koulutusta. Minulla on puolisoni kanssa samanlaiset tulot, toinen ammattihenkilö, toinen akateeminen. Kumpikaan ei pystyisi päivääkään tekemään toisensa työtä.

        Sinä lienet se akateeminen osapuoli. Olenko oikeassa?


      • utelias urvelo
        Mutu. kirjoitti:

        Sinä lienet se akateeminen osapuoli. Olenko oikeassa?

        Mistä niin päättelit ?


    • Kungpao

      Lukiosta päätyy korkeintaan yliopistoon opiskelemaan humanististäkasvatustiedettä ihanien kämppisten kanssa ja iltapäivät sujuu kotona maatessa ja podetessa kuinka jotain kehonosaa sattuu tai turvottaa myslijogurtin jälkeen ja kuinka pitää taas varata lääkärille ajan. Kerran vuodessa kokoonnutaan eduskuntatalon eteen valittamaan kuinka he vievät kaikki meidän rahat! Tulee lähinnä Farmi-Jennin kaltaiset opiskelijatytöt mieleen.

    • 7+7

      vaikea tienata jos olet esim lähihoitaja, 2100e on about maksimi mitä saa

    • ex amis nyk. amk ins

      Voi jumakauta tätä ainasta paskaa Tyhmä amis trollaa kirjoitusvirheineen. Ite olin amis ja raksalla töissä niin siellä huomasin sen, että sä teet sitä samaa paskaa vielä 60 vuotiaana ilman ylenemisiä. Itseasiassa on vaan harva hassu ala jonne se amis tarvitaan edes. Oisit mennyt suoraan peruskoulusta, niin oisit tiennannut vielä enemmän. Amis tekee vaan niitä paska töitä. Amiksen tie menestykseen on vaan perustaa firma ja toivoa hyviä suhdanteita. En kyllä kehu sitä lukiotakaan, kun itsestään sillä ei tee mitään, eikä paskalla lukiotodistuksellakaan.

      Kun nyt kehuskelet sillä amiksen palkkatasolla niin katsoppas huvikseen mitäpä vaikkapa AMK inssit tienaa tai otetaan se DI tai KTM. DI ja KTM.t ottaa sen sun 5v etumatkas 2-3 vuodessa kiinni ja sen jälkeen teetkin tappiota niihin nähden, kun sillä aikaan nuo ovat lämpösessä toimistossa tekemässä 37,5/viikko kun sinä raadat/palelet 40h/viikko. Tie menestykseen on oikeasti opiskella. Duunareitten sanomisia "työllä ei voi rikastua". Kun ens kerralla näet ferrarin, porschen yms. niin lähetä se auton rekkari 16400 ja googleta kaverin nimi niin eipä se mikään amis ole.

      Lopuksi opiskelu on elämän parasta aikaa! Opiskelussa se itse opiskelu on vaan pieni osa. Mutta sinähän et siitä mitään tiedäkkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      662
      4906
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3529
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      155
      3268
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2518
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2339
    6. 257
      1923
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe