Mulla on tullut ruskeahkoa/veristä vuotoa jo tammikuusta alkaen. Maaliskuun alussa menin gynelle ja tämä määräsi flagyl comp-emätinpuikkoja, ja verinen vuoto loppui noin 3 viikoksi. Sen jälkeen rusehtavaa vuotoa taas tuli ja lähti taas noin 3 viikoksi kun otin diflucanin. Ei siis ollut mitään hiivan oireita, kutinaa tms. Mutta kävin paniikissa vain ostamassa jonkun mikä saisi sen loppumaan. Ruskea vuoto alkoi taas ja otin jälleen diflucanin joka hävitti oireet noin kuukaudeksi. Vuoto alkaa silti aina uudestaan.
Ruskeaa vuotoa on nyt jatkunut taas jonkun aikaa ja soitin itselleni lääkäriajan, jonka sain syyskuun alkuun. Sukupuolitaudin riskiä ei ole, testeissä olen käynyt. Googlailin ja löysin että juuri tällainen vuoto on kohdunkaulan syövän oire. Olen kuitenkin vasta parikymppinen, ei kai se syöpää voi olla? :( Papa-koetta multa ei ole koskaan otettu, toivottavasti sitten syyskuussa...
Mihin muihin sairauksiin tämä ruskea/verinen vuoto voisi viitata? Ei siis haise miltään, mutta nyt viimeaikoina on tullut runsaampana. Eikä siis ole hiivaa, sen olen saanut aiemmin ja oireet aivan täysin erilaiset. Ei ole siis kokkareista vuotoa tms.
Kiitos jos viitsitte vastata, olen ihan paniikissa! Ja anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet.
Verenvuoto emättimestä tuntemattomasta syystä
4
374
Vastaukset
- vanhempi leidi
ompa kummallinen gynegologi ollut,koska ei automaattisesti laita lähtettä papaan,tai itse ottanut papaa,aika outoa.Mutta sulla saattaa olla hormonaalista vaivaa,kystaa ym ,mutta käytätkö hormonaalista ehkäisyä? Nekin saattavat aiheuttaa tällasta,tai polyypit kohtuonteloissa...mutta tekkö gyne sulle persuteellista tutkimusta? ultrattiinko? nyt kun menet lääkäriin,pyydä oitis papa koe .siitä näkee solumuutoksia joita voi papillooma virus aiheuttaa ,tai tulehdussolut .Ole rauhallisin mielein,pyydä lähete papaan ja gynelle perusteellisiin tutkimuksiin.Saatta olla myös kilpirauhasen toimintahäiriöiden aiheuttamia vuotoongelmia,kysypä myös varalta papan jälkeen kilpirauhas arvot ,polyypit ,pienetkin teki ainakin mulle vastaavaa...
- violabird
En käytä hormonaalista ehkäisyä. Teki vain nopean sisätutkimuksen ja sanoi että varmaan jotain tulehdusta, määräsi niitä flagyl compeja. Ei tutkinut siis mitenkään perusteellisemmin..
- vastauksia2
Mullakin tuli heti ekana mieleen kohdunkaulan syöpä. Mutta olet toki vielä niin kovin nuori. Ja tuskin sulla kohdunkaulan syöpää on, jos et ole pahemmin ollut yhdynnöissä. Saattaa johtua jostain muustakin... Mutta siis, että kannattaa ehdottomasti tutkia!
- rauhassa vain
kilpirauhasen vajaa ja liikatoimintakin aiheuttavat vuotoongelmia,pyydä lääkäristä siihenkin labrakokeet,verikoe,ja hormonaalisia ongelmia saattaa olla sulla ,mm keltarauhasen vajaa tai liikatoimintaa,tulehdusta paikoissa.Mutta olipa pikainen ja huolimaton ns gynegologi sulla,papahan on aina ensimmäinen koe jos epäillään tulehdusta ,siinä sen näkee! Ja että gyne sanoi että saattaa se olla jotain tulehdusta,voi hyvät hyssykät ,miten epäammattilaista meininkiä.Mutta kun menet lääkärin ajallesi,pyydä heto papa koe ja lähete gynelle! ultraavat ym tarpeen mukaan,ellei jokin haavauma kohdun sivussa ole,..mutta vaadi ne kokeet!papa ehdoton!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt505187Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.712964Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?2891480Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh721153Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok781126Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391114Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611085- 1291072
- 1711044
- 49924