Hei, pitääkö koiralla olla autossa valjaat vai riittääkö pelkkä turvavyön jatke mikä kiinnitetään turvavyöhön ja koiran pantaan toinen pää? saako tuosta sakot jos ei ole valjaita vaan pelkkä turvavyön jatke?
koirien turvavyö?
5
1322
Vastaukset
- Elokuita
Hei vaan. Pantaan sitä turvavyön jatketta ei pidä kinnittää, sillä äkkijarrutuksessa koira lentää eteenpäin ja turvavyö lukkiutuu, joka johtaisi koiran niskojen katkeamiseen. Valjaat siis pitää olla, sillä siinä liikkeen voima kohdistuu tasaisemmin koko koiraan samalla tavalla kuin ihmistenkin turvavyökiinnityksissä. Valjaat lyhyt turvavyön jatke on erittäin hyvä juttu ja koira tuttuu niihin helposti. Takapenkillä matkustavan koiran kiinnittäminen on turvallisuuskysymys myös etupenkillä istuville ihmisille - kiinnitetty koira ei lennä ihmisten päälle kolaritilanteessa. Tärkeää on myös opettaa koiralle se, ettei se saa hypätä autosta ennen lupaa, vaikka vyöt onkin jo avattu ja ovi auki.
- Pro koirat
https://sites.google.com/site/prokoirat/koira-faq#TOC-Miten-koiraa-voi-pit-kuljettaa-autossa-
Kannattaa ostaa vetolujuustestatut valjaat, jos valjaisiin päätyy. Muoviklipsuvaljaat eivät kestä kovaa kolaria, vaan pettävät, tosin saattavat energiaa sitoa jonkun verran silti, eli voivat olla tyhjää paremmat. Ainakin pitävät koiran paikallaan autossa ajon ajan, mikä voi esim. pennun ollessa kyseessä olla tarpeen.
Kunnon autovaljaat maksaa muistaakseni jossain 40-70€
- 8+14
Ei saa sakkoja oli turvavyö, sen jatke tai ei mitään. Voit kiinnittää vaikka kravatilla ovenväliin. Laki turvavyöpakosta koskee ihmisiä, ei eläimiä.
- vajaaälyinenkö?
Miten joku VOI olla niin tyhmä, että kuvittelee voivansa kiinnittää koiran pannastaan turvavyöhön?
- ei pannasta
Älä kiinnitä pannasta koiraasi mihinkään. Koirille saa turvavyövaljaita, joilla koira kiinnitetään turvaavyönjatkeeseen. Hyvin toimii nuo turvavyövaljaat myös lenkillä.
ps. koira suositellaan pitämään kiinni tai kopassa autossa, voi tulla kolarissa etupenkkiläisten niskaan tai lentää ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760