18v alkoholinkäyttö ja vanhemmat

Kohtuukäyttäjä

Täytän 18-vuotta parin päivän päästä ja sen pitäisi olla iloinen asia. Minua taas karmii. Vanhemmillani on nollatoleranssi alkoholinkäytön suhteen.

Kun olin pieni, äitini alkoholinkäyttö riistäytyi käsistä ja hän on alkoholisti. Se aika oli isälle tosi raskasta aikaa, mutta siitä selvittiin. Nyt äitini on pysynyt kuivilla huimat 14 vuotta. Tämän seurauksena alkoholista tuli perheessäni tabu, eikä siitä saa puhua. Kummatkin vanhempani ovat nyt absolutisteja eikä huushollissamme ole lainkaan alkoholia.

Tästä huolimatta olen kuitenkin (kuullostaa kamalalta) juonut KOHTUUDELLA siitä asti kun olin 16v. Enkä nyt liioittela sanalla "kohtuus". En ole koskaan menettänyt muistiani, sammut, oksentanut, sekoillut, hukannut tavaroita tai rikkonut vaatteita. Olen onnistunut kuin ihmeen kaupalla salaamaan tämän vanhemmiltani, enkä usko heidänkään epäilevän mitään. En ole koskaan tullut humalassa kotiin.

Nyt kuitenkin, kuten mainitsin, täytän 18v parin päivän päästä. Miten aloitan alkoholinkäytöstä puhumisen heille? Miten voin vakuuttaa alkoholinkäyttöni olevan kohtuullista?

1

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhumatta paras

      Tarviiko siitä puhua? Tuskin asut kovin kauan enää kotona, ja voit helposti välttää juomisen vanhempiesi silmien edessä. Juot kavereiden kanssa ja luona, käyt baareissa, voit tulla kotiinkin henki kaljalta haisten. Mutta olet tabuteatterissa sen verran mukana, ettet juo vanhempiesi nähden. Teet sen kunnioituksesta heitä kohtaan.

      Onneksi olkoon 18-v synttäreiden johdosta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      131
      2231
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      271
      2091
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      69
      1611
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1392
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1268
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1229
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      980
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      66
      968
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      895
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      871
    Aihe