Automyyjä

Minä

Haluaisin kovasti automyyjäksi tai vaikka apulaiseksi autoliikkeeseen mutta mahdollisuuteni ei taida toistaiseksi olla kovin hyvät. Olen viime kevään yo tyttö ja kokemusta itse automyynnistä ei ole ( muuten olen kyllä ollut asiakaspalvelu- ja myyntityössä). Hakemuksia olen muutaman lähettänyt mutta ainakaan toistaiseksi ei ole tärpännyt. Luin että useimmat automyyjät eivät omaa aiempaa koulutusta. Ymmärään että kokemus merkitsee mutta eihän se kokemus kartu toivomalla vaan käytännössä..
Miten kannattaisi menetellä?

11

7317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automyyjä

      Mietihän vielä muutaman kerran tuota hommaa. Viikonloppunäyttelyt, ei vapaata, provikka palkka, jos et myy niin et saa kuin surkean pohjapalkan. Välillä työ on helvetin tylsää jos ei ole asiakkaita. Myös vastuuta on melkoisesti.

      Itse ainakin tulin muista myyntihommista ja automyyjistä löytyy kirvesmiehiä, mekaanikkoja ja ties mitä. Varsinaista automyynti koulua ei edes taida olla olemassa.

      Tämä on omituisin työ missä olen ollut, alussa tässä voi olla tiettyä hohtoa mutta se haalistuu nopeasti. Jos tästä huolimatta vielä haluat alalle niin yritä vaikka ensin apulaiseksi ja sitten tenttaat vanhoilta konkareilta totuudet esiin. Kannattaa lukea nyt ensi alkuun tuota auto&liikenne palstaa.

    • rambi

      Itse meinasin myös automyyjäksi ja kyllä siihen koulutusta on ,noin 6 kk kestävä kurssi,tein hakemuksen Autokeskus Tikkurilaan ja pääsin kurssille,jo haastattelussa sanoin että olen töissä ja harjoitteluajalla täytyy joskus tehdä lyhennettyä päivää,oli ihan ok,vein jo paperit kouluun ja viikkoa ennen kurssia aloin sitten kyselemään että miten ne työajat sitten menee,mitään se Tikkurilan autokeskusken johtaja ei vastannut enää,4 s-postia lähetin,tosi m....u mies,toivottovasti ei tule vastaan,tein jo kaikki suunnitelmat ja sitten ei mitään ja kuulin jälkeenpäin että siellä paikassa on ollut muutenkin jotain ongelmia eli älä ainakaan sinne hae!
      Ja se palkka,no minulle se sama ku..pää sieltä autokeskuksesta sanoi että pohja on 500e ja siihen sitten provikat päälle,on kuulemma tiimiprovikka eli jos itse myyt ja kaveri nukkuu niin et silti saa mitään.

      • automyyjä

        Itse olen alalla ollut kymmenisen vuotta ja homma on mukavaa. Pohjapalkka on ihan hyvä ja provikkaa tulee jokaisesta myydystä autosta. Automyyjillä on myös autoetu. Rajamäellä voi opiskella automyyjäksi tai sitten oppisopimuksella liikkeessä. Itse aloitin oppisopimuksella.
        Suosittelen jos pitää haasteellisesta myyntityöstä ja ihmisistä :)


      • rambi
        automyyjä kirjoitti:

        Itse olen alalla ollut kymmenisen vuotta ja homma on mukavaa. Pohjapalkka on ihan hyvä ja provikkaa tulee jokaisesta myydystä autosta. Automyyjillä on myös autoetu. Rajamäellä voi opiskella automyyjäksi tai sitten oppisopimuksella liikkeessä. Itse aloitin oppisopimuksella.
        Suosittelen jos pitää haasteellisesta myyntityöstä ja ihmisistä :)

        500 e pohjapalkka hyvä? ja jos bonukset saa tiimityönä niin ketä se innostaa myymään,riittä jos kaveri vieressä myy niin minäkin saan hyvän palkan,tosin varmaan eri ketjujen välillä on eroja,ja jos sitten sen palkan mitä saa jakaa työtunneille ottaen huomioon myös viikonloput niin ei se tuntiliksa ole mikään mahdottoman iso ja vapaata ei juuri ole,mutta yksinasuvalle ja vähän kavereitä omaavalle varmasti hyvä ammatti,näin jälkeenpäin olen tyytyväinen että en mennyt alalle.


      • Eräs ukkeli vain
        rambi kirjoitti:

        500 e pohjapalkka hyvä? ja jos bonukset saa tiimityönä niin ketä se innostaa myymään,riittä jos kaveri vieressä myy niin minäkin saan hyvän palkan,tosin varmaan eri ketjujen välillä on eroja,ja jos sitten sen palkan mitä saa jakaa työtunneille ottaen huomioon myös viikonloput niin ei se tuntiliksa ole mikään mahdottoman iso ja vapaata ei juuri ole,mutta yksinasuvalle ja vähän kavereitä omaavalle varmasti hyvä ammatti,näin jälkeenpäin olen tyytyväinen että en mennyt alalle.

        jotta kannattaisi ennemmin soittaa tai mennä käymään siellä paikassa, johon töihin olet menossa, kuin lähetellä sähköpostia. Ei niitä autojakaan sähköpostilla myydä, joten tuskin saat itseäsi myytyä sähköpostillä ko. firmaan...


      • Eräs ukkeli vain
        rambi kirjoitti:

        500 e pohjapalkka hyvä? ja jos bonukset saa tiimityönä niin ketä se innostaa myymään,riittä jos kaveri vieressä myy niin minäkin saan hyvän palkan,tosin varmaan eri ketjujen välillä on eroja,ja jos sitten sen palkan mitä saa jakaa työtunneille ottaen huomioon myös viikonloput niin ei se tuntiliksa ole mikään mahdottoman iso ja vapaata ei juuri ole,mutta yksinasuvalle ja vähän kavereitä omaavalle varmasti hyvä ammatti,näin jälkeenpäin olen tyytyväinen että en mennyt alalle.

        sen verran, jotta sehän on hyvä asia, sillä jos sattuu niin, jottet jostainsyystä ole itse jonkin kuukauden aikana saanut autoja myydyksi, saat kuitenkin palkaa. Palkan tulo on tasaisempaa, eikä työ ole niin stressaavaa.

        Uskoisin, jotta myyntitiimin muut jäsenet kyllä pitää huolen siitä, jotta kaikki myyjät yrittävät kaikkensa, ja tekemätöntä ei suopein silmin katsella. Tämä tosin voin nostaa stressitasoa ja tunnelma voi muodostua painostavaksi, jos muut myyjät ovat vittuuntuneita kun yksi myyjä myy vähemmän...

        Paras vaihtoehto taitaisi olla sellainen, jotta puolet palkasta tulisi oman myynnin mukaan ja toinen puoli tämän tiimiprovikan mukaan...


    • autokauppias

      Kyllä miettisin ainakin tarkkaan hakeutuisinko alalle, olisin itse varmaankin valinnut toisin jos olisin tiennyt kuinka rankkaa hommaa se oikeesti on. Monet vanhemmat automyyjät ansaitsevat kyllä ihan kohtuullisesti, mutta oman asiakaskunnan luominen kestää vuosia, jona aikana saa kyllä monesti miettiä miten rahat saa riittämään, hyvä osoitus homman vaativuudesta on henkilökunnan suuri vaihtuvuus, lisäksi harvalla on varaa olla pienellä ansiolla ensimmäiset 2-4 vuotta, stressinsietokyky joutuu myös varmasti koetukselle isojen rahojen vuoksi. En kuitenkaan halua pelotella, sillä toisaalta tyytyväiset asiakkaat toisaalta kyllä palkitsevatkin.

      • minä

        Eräs ystäväni joka on jo useita vuosia työskennellyt automyyjänä on sanonut ainoastaan positiivisia puolia työstä ja erityisesti minua kiinnostaa autoetu. Lähinnä olisin kiinnostunut tietämään että onko minulla yleensä edes mahdollisuuksia työhön, sillä ala vaikuttaa hyvin miesvaltaiselta..? Ja kuinka paljon tarvitaan tietämystä autoista ja niiden tekniikasta ym.? Aika paljon on tuulut autoista otettua selvää oman auton korjauksen yhteydessä, mutta en kuitenkaan ihan mahdottomia vielä tiedä :) Stressinsietokykyni on mielestäni melko suuri aikaisempien töideni sekä erityisesti harrastukseni myötä. Joku tällä alalla vetää puoleensa mutta en osaa sanoa mikä!


      • autokauppias
        minä kirjoitti:

        Eräs ystäväni joka on jo useita vuosia työskennellyt automyyjänä on sanonut ainoastaan positiivisia puolia työstä ja erityisesti minua kiinnostaa autoetu. Lähinnä olisin kiinnostunut tietämään että onko minulla yleensä edes mahdollisuuksia työhön, sillä ala vaikuttaa hyvin miesvaltaiselta..? Ja kuinka paljon tarvitaan tietämystä autoista ja niiden tekniikasta ym.? Aika paljon on tuulut autoista otettua selvää oman auton korjauksen yhteydessä, mutta en kuitenkaan ihan mahdottomia vielä tiedä :) Stressinsietokykyni on mielestäni melko suuri aikaisempien töideni sekä erityisesti harrastukseni myötä. Joku tällä alalla vetää puoleensa mutta en osaa sanoa mikä!

        jos on oikeanlainen luonne, niin nainen voi kyllä menestyä miestä paljon paremminkin, kyllä Suomesta sellaisiakin löytyy, autoetu on aluksi ihan kiva, ehtisi vaan jossain välissä ajamaankin niillä:)


      • Automyyjä
        minä kirjoitti:

        Eräs ystäväni joka on jo useita vuosia työskennellyt automyyjänä on sanonut ainoastaan positiivisia puolia työstä ja erityisesti minua kiinnostaa autoetu. Lähinnä olisin kiinnostunut tietämään että onko minulla yleensä edes mahdollisuuksia työhön, sillä ala vaikuttaa hyvin miesvaltaiselta..? Ja kuinka paljon tarvitaan tietämystä autoista ja niiden tekniikasta ym.? Aika paljon on tuulut autoista otettua selvää oman auton korjauksen yhteydessä, mutta en kuitenkaan ihan mahdottomia vielä tiedä :) Stressinsietokykyni on mielestäni melko suuri aikaisempien töideni sekä erityisesti harrastukseni myötä. Joku tällä alalla vetää puoleensa mutta en osaa sanoa mikä!

        Älä nyt hyvä ihminen mainitse ainakaan työhaastattelussa että etenkin autoetu kiinnostaa, työnantaja saattaa saada motiiveistasi väärän kuvan. Naisista sen verran että tiedän useita naispuolisia automyyjiä jotka eivät tiedä tekniikasta mitään (eikä useimmiten tarvikaan) mutta pärjäävät silti persoonallaan tosi hyvin. Yleisesti sanottuna mulkulta ei osteta vaan siltä josta tykätään!


    • Anonyymi

      Ois kiva olla automyyjä ja tienata 9000 euroa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe