Ajattelin aloittaa pienen gallupin aiheesta.
Onko sinulla Suomen ja jonkun muun maan kansalaisuus? Jos haluat, voit kertoa myös taustaa eli kuinka monen vuoden ulkomailla asumisen jälkeen rupesit hakemaan, kauan siihen meni jne.
Itselläni on kaksoiskansalaisuus. Hain asuinmaani kansalaisuutta 20 vuotta siellä vietetyn vuoden jälkeen.
onko sinulla kaksoiskansalaisuus?
4
182
Vastaukset
- ulkkis2014
Ei ole vielä, mutta hakusessa on toisen maan kansalaisuus. Sen hakeminen on helpompaa kuin oleskeluluvan uusiminen.
- Putous
On ja hain sitä kahdeksan vuoden asumisen jälkeen, jotta pääsen asuinmaassani virkasuhteeseen. Jostain syystä sitä on tuntenut sen toisen passin myötä itsensä täysivaltaiseksi "jäseneksi" täällä.
- 2-kansalainen
Hankin toisen maan kansalaisuuden (Ruotsi) vasta asuttuani melkein 40 vuotta maassa. Mietin pitkään.
Olen kuitenkin asunut Ruotsissa pitempään kuin Suomessa, joten ajattelin että on reiluinta olla myös Ruotsin kansalainen.
Suomen kansalainen olen loppuikäni ja tunnen itseni suomalaiseksi.
Toisaalta on "haaste" olla myös ruotsalainen.
Haen seuraavaksi Ruotsin passin, on halvempikin vähän. Vaikka ei se mitään haittaa jos maksaa vähän enemmän Suomessa.
Ehkä haen seuraavalla kerralla Suomen passin.
Vaihtelu virkistää.
Suomesta sain paljon fiksumman työeläkekortin, sitä näytän matkustellessa.
Ruotsista sain vain paperiin kopioituna todistuksen. - x 2 °
Vain muutamaa riviä alempana on sama aihe: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11087430
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708