Onko elämä loppu, kun on 60v?

Mettäläinen

Täytin tässä taannoin 60v ja eläkkeellä tällä hetkellä.

Juu, sitä ajattelin kysyä, että mitä kaikkea te harrastatte tai saatte ajan kulumaan mielekkäästi näin 60v?

En tiedä, mutta eläkkeelle jäänti ei ole itsestäni kovin helppoa ja siksi kysyn miten te , jotka olette päässeet eläkkeelle näin samoihin aikoihin ja oletteko sopeutuneet uuteen tilanteeseen?

52

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reppuriika

Olet jo 58-vuotias ja ihan "kateellinen" sinulle. Kunpa pääsisin jo pois työelämärumbasta niin saisi elää kuin vapaa taivaanlintu. Olen tehnyt elämässäni noin kymmenen vuotta pätkätöitä ja tottunut pitkiin vapaisiin aikoihin. Olen kehitellyt itselleni ohjelmaa ja tekemistä. Teen paljon vapaaehtoistyötä seurakunnassa, auttelen apua tarvitsevia ystäviä ja tapailen heitä.
      Aikaa kuluu myös netillä, kudon sukkia ja lapasia, teen ristisanatehtäviä, kuuntelen musiikkia. Harrastan sukututkimusta ja kerään paikkakuntani ja kotikyläni historiaa. Lukeminen on hyvä ajankulu. Kerään marjoja ja liikun luonnossa.
      Kyllä aika kuluu. Ei ole ongelmaa.

• Mettis ei kirj

Joo, kyllä harrastan itsekin kaikkea mahdollista, mutta tietynlainen aukko jäi, kun siirryin työelämästä pois.

Ilmeisesti sitä täytyy sopeutua uuteen tilanteeseen, mutta elämän muutos ei tunnu näin heti helpolta,

• L - L

Loppui lopullisesti! Nimittäin kiinnostus työmarkkinoiden suuntaan.
      57v alkanut työttömyyseläke, joka sekin antoi koekemattomuussuojan, muuttui työeläkkeeksi.

Lopetin dokaamisen ja aloin hoitamaan itseäni.

Muistaakseni palstalla on ollut useampiakin ketjuja eläkeläisten ajantappamisen / itsensä toteuttamisen tavoista mutta tuskin uusnta häiritsee meitä pitempäänkään roikkuneita.

• Harrastan työn tekoa vaikka olen ollut pois työstä jo yli 5 vuotta. Ensin työttömänä ja nyt eläkkeellä jo vuoden verran.
      Talvella metsätöitä ja kesällä tyttären apuna vuohien ja kanojen ruokinnassa.
      Perunoita ja vihanneksia kasvattelen lähipiirille.
      Pyöräilen päivittäin muutaman peninkulman ihan kuntoilumielessä.
      Liikkuminen on numero yksi, jaksaa rentoutua paremmin, kun ensin on rasitusta.

• Pirre*

No ei nyt sentään, mutta uudenlaisen elämän alku, kyllä se siitä lähti menemään, kun sain niskanikamani, olkapääni, ja käsien rannekanava ahtaumat hoidettua tai hoidatettua. Vapaata on sopivasti, samoin tekemistä, ei käy aika pitkäksi.

• -28-

En ikinä vaihtaisi töihin takaisin.

Sinnittele vielä kymmenen tai kaksikymmentä vuotta. Kyllä se kuolo sitten jo alkaa olla lähellä.

• lakkahillasuomuurain

En minä ainakaan väitä, ettei eläkkeelle jääminen olisi aiheutanut ongelmia.
      Ehkä suurin oli tunne, ettei enää kuulu järjestäytyneeseen yhteiskuntaan.
      Tunne, ettei ansaitse elantoaan.
      Kai se on sitä suomalaisen ikiaikaista työmoraalia.
      Moni asia on vaikeampaa, kun kuuluu niihin, jotka eivät koe ihmeparantumista edes hillojen kypsyttyä.

• lissukka4

Olen ollut eläkkeellä nyt reilut yhdeksän kuukautta. Ei se elämä mihinkään lopu, vaan mielestäni alkoi ns. kolmas aika. Nautin suunnattomasti kiireettömyydestä, kun jotain toutuaa, niin ei tarvi tehdä asioita kelloa toijottaen. Harrastan liikuntaa eri muodoissa, luen ja käsitoitäkin teen välillä. Osa lastenlapsistakin ön vielä sen ikäisiä, että tarviivat välillä kaitsentaa.Yhtenä hommana olen skannannut filmikmeralla otetut valokuvat digitaaliseen muotoon.Tosin minulla on vielä yli kymmenen vuoden kuvat skannaamatta ajalta ennen digikameraa. Hulluja on monenlaisia, joku varmaan ajattelee.

Täytyy kyitenkin myötää, että jonain hetkinä tulee sellainen hieman toimeton olo. Tunne katoaa kyllä, kun muistaa kolmivuorotyön haitat. Työ kuitenkin jaksotti päivän, Toi siihen tiettyä järjestelmällisyyttä.

• .toivoton.

60 v. On ikäloppu, ei kelpaa mihinkään paitsi hautaan, oot mies tai nainen sukupuolielämän voit unhoittaa, eläkkeelle päästyäsi sua ruvetaan haukkumaan loispummiksi, minäkin oon ajatellu vetää itteni hirteen niin loppuisi tää 60 olo

• L - L

On erilaisia ihmiskohtaloita. Kenenkään ei pitäisi yleistää omaa tilannettaan!

7-kymppisenä voi olla kaikin puolin paremmassa kunnossa kuin 6-kymppisenä.

En ole kokenut olleeni haukkumisen kohteena ja eläkeläisenä ikärasismi on minulle tuntematon ilmiö.

• Laulelija

.Toivoton.
        Sellaista sitä päässä pyörii kun pelkkä nylkytys on ollut elämän tärkein asia.
        Saat syyttää itseäsi jos et vieläkään älyä että ihmisellä on muukin tarkoitus elää.
        Loispummieläkeläinen nimitys on niin alhaalta että voisi vetää oikeuteen
        kunnianloukkauksesta. Kyseistä nimitystä ei täällä kukaan muu käytäkään kun
        trolli joka ei ole henkisesti terve.

• reppuriika

Kyllähän terve ihminen jotain järkevää ja hyödyllistä kaipaa. En ihmettele noita kuninkaallisia, joiden elämä on vain esillä oloa ja edustamista. Elävät loistokkaasti antamalla kyllä "evästä" lehdistölle, jotka osittain niillä elävät. Tarvinnee sitten kaduntallaajakin sielulleen jotain höppään, kun lehdet menevät kaupaksi.
        En ihmettele, että monet prinssit ja prinsessat toimivat edustamisensa ohella töissä hyväntekeväisyysjärkestöissä, kun pelkää helppo lorvailu ei tyydytä.
        Teille, arvoneläkeläiset! Hyödyllistä tekemistä kyllä riittää. Ei tarvitse tehdä veronlaista työtä, antaaksensa panoksensa yhteiskunnalle. Miettikää ja löytäkää vain se oma juttunne.

• 12&11

Älä nyt sentään hirteen itseäsi. Eikä seksielämä välttämättä katoa minnekään, itse lähes 70v hyvin pelittää kova kun kivi päivittäin.

• heehheh

heh

• turhaa hörötät
        heehheh kirjoitti:

heh

Ei tuossa ole mitään naurun aihetta, jos mies on elänyt terveellisesti, ei ole tupakoinut eikä ryypännyt, hän on hyvässä kunnossa ja kaikki toimii.

• Elossahan tässä vieläkin ollaan, ja mistäs tuon viimeisen elonpäivän arvaiskaan....

• Laulelija

Onhan se outo tunne kun työn aiheuttama stressi ja adrenaliini puuttuu, se oli sitä
      bensaa elimistölle jolla pysyttiin käynnissä fyysisesti sekä henkisesti.
      Entäs nyt, onko käynnistysvaikeuksia, nikotteleeko moottori, mikään ei tahdo
      motivoida liikkeelle. Mä mistä löytäisin sen laulun....

• entinen nuori -

juu,
      olihan se ensin hämmästyttävä olotila, eniten hämmästelin sitä , etteikö todellakaan kukaan enään mua tarvitse,
      mutta
      sitten panostin oman kunnon ylläpitämiseen,
      sitten keskityin puolisoni passaamiseen, vein töihin ja hain töistä, kodin hoitoon,
      sitten keskityin erilaisiin harrastuksiin,
      aika kului kuin siivillä, töitä riitti yllinkyllin oman kodin ja puolison ympärillä ,
      vihdoinkin olin vapaa matkutelemaan puolison kanssa ympäri maailmaa,
      siinä se elämä meni,
      nyt vanhuus ovella kolkuttaa ja puolisoki tuonpuoleisessa, jota ikävöin öin ja päivin,

• Minä en ainakaan ole huomannut mitään erikoista muutosta.
      Paistin-pannut ja kattilat toimivat kuten ennenkin.
      Tupakissakin on Nikotiinia.
      Ja sytkärissä kaasua.
      Harrastuksetkaan eivät ole muuttuneet.
      Edelleen harrastan samaa kuin aikanaan töissäkin.
      Tätä tietokone-maailmaa.
      Naama on muuttunut sen-verran vähän ettei Garderobin sisältöäkään ole tarvinut
      vaihtaa.
      Naama ei ole käynyt punakammaksi.
      Eikä harmaammaksi.
      Ja pipon voi laittaa päähän.
      Ihan kuin ennenkin.
      Pipo vähän nuorentaa ihmisten näkö-aistimusta.
      Vaikka ilmakin olisi harmaa.
      Erilaiset elimetkin toimivat kuten nuorena.
      Joskus juu, joskus ei.
      Joskus nopeammin, joskus hitaammin.
      Aivo tosin parantaa juoksuaan koko-ajan.

Tunnen tuskaa aloittajankin puolesta.
      Niin monelta putoaa kyvykkyys nopeasti.
      Ei pysy enää mikään pää tyynyllä.
      Tuntee pakottavaa tarvetta anella sääliä.

H.

• nuoruusko mielessä?

"hunksz"

"Aivo tosin parantaa juoksuaan koko-ajan."

Iän myötä muisti eikun paranee? Niinkö?

• nuoruusko mielessä? kirjoitti:

"hunksz"

"Aivo tosin parantaa juoksuaan koko-ajan."

Iän myötä muisti eikun paranee? Niinkö?

"nuoruusko mielessä?"

Aivo ei ole pelkästään muistia varten.
        Se hoitaa myös asioita tässä ja nyt.

H.

• Ei se elämän loppu ole kiinni iästä, nehän ovat vain numeroita.

Kunto on tärkeää, fysiikasta ja psyykestä kannattaa pitää huoli,
      molemmat ovat ihan omalla vastuulla, harvoin kukaan muu pökkii eteenpäin,
      on tietysti onni jos voi aviopuolison kanssa samaan tahtiin järjestellä eläkepäiviään.

Itselle kävi niin, että olin kuusi vuotta eläkkeellä tekemättä mitään ja nyt olen ollut taas kaksi vuotta työssä, jonka rytmin ja tekemisen voin itse säätää. Tästä minä pidän, tekeminen ja puuhastelu antaa päivälle rytmiä ja tarkoitusta.

Muutamat ystäväni järjestävät päivänsä niin täyteen menemisiä, matkoja ja teattereita, että joskus hitaampaa huimaa. Mutta me ihmiset olemme niin erilaisia ja eritahtisia ja omat mielenkiinnot ja mieleiset asiat vievät lopulta oikeille poluille.
      Voihan eläkepäivänsä viettää soffalla loikoillenkin jos haluaa.

• "rosaliin"

Elämän loppu on kiinni nimen-omaan numeroista.
        Muu on kiinni elämän-menosta.
        Usein myös kuvitelmista ja toiveista.
        Ei ole pahasta, mutta minua tympivät nämä ihmisten näyttelemiset vanhoilla
        päivillään.
        Laulaa kyllä saa.
        Kunhan varoo julkisia Karaokeita.

H.

• hunksz kirjoitti:

"rosaliin"

Elämän loppu on kiinni nimen-omaan numeroista.
        Muu on kiinni elämän-menosta.
        Usein myös kuvitelmista ja toiveista.
        Ei ole pahasta, mutta minua tympivät nämä ihmisten näyttelemiset vanhoilla
        päivillään.
        Laulaa kyllä saa.
        Kunhan varoo julkisia Karaokeita.

H.

kiitos vastauksestasi,
        numeroista se ei ole kiinni
        ei täältä numerojärjestyksessä lähdetä,
        ei edes dementoiduta jonossa,
        ei ole elämänmenosta kiinni,
        rentut kaverini sen kun porskuttavat,
        ja kuuliaiset terveellisen elämän lähettiläät
        sairastuvat hyvistä ajatuksista huolimatta,
        nytkin seuraan pienen ihmisen taistelua elämästään,
        mutta se siitä
        apropoo, sinä kiltti, hyvä, rakastettava mies
        loiki yli nämä joutavat höpinäni
        kun niin kauhiast tympii

• yks entinen
        rosaliiin kirjoitti:

kiitos vastauksestasi,
        numeroista se ei ole kiinni
        ei täältä numerojärjestyksessä lähdetä,
        ei edes dementoiduta jonossa,
        ei ole elämänmenosta kiinni,
        rentut kaverini sen kun porskuttavat,
        ja kuuliaiset terveellisen elämän lähettiläät
        sairastuvat hyvistä ajatuksista huolimatta,
        nytkin seuraan pienen ihmisen taistelua elämästään,
        mutta se siitä
        apropoo, sinä kiltti, hyvä, rakastettava mies
        loiki yli nämä joutavat höpinäni
        kun niin kauhiast tympii

Kiltti, hyvä, rakastettava? Tuttu sulle?

• Minun vuoteni jakautuu neljään toisiaan täydentävään osaan.

Korvessa elän Lat-suhteessa.

Syyskuun lopulla muutamme yhdessä pariksi kuukaudeksi Hollantiin.
      Joulunaika tunnelmoidaan, uusioperheen kanssa Korven kirkolla. Keväällä matkaamme taas Hollantiin yleensä noin kolmeksi kuukaudeksi ja sieltä teemme matkoja eri naapurimaihin. Toissa keväänä vietimme kuukauden Espanjan rannikolla ja nyt kesäkuussa teimme tutkimusretken rapakon taakse. Tutustuimme Manhattaniin ja Long Islandiin.

Kesät ehdottomasti Korvessa ja mökillä. Puutarhanhoitoa, timpurointia ja joutenoloa jne. Eilen illalla sain virvelillä eka ahvenen. Tekemistä on riittänyt.

• "korpikirjailija"

Palomaaaaa!
        Blogiiii täällä!!!!

H.

• hunksz kirjoitti:

"korpikirjailija"

Palomaaaaa!
        Blogiiii täällä!!!!

H.

Koka elämäni on ollut koko kesän hektistä, kiihkeää kiirettä en ole kerennyt päivittää blogiani. Aijonkuitenkin päivittää sen Hollannissa. Valokuvaan paljon ja kuvien avulla kerääni kevääni ja kesäni pakettiin.

• 58-vuotias

Herranen aika! Toivottavasti en ole ihan loppu kun jään eläkkeelle joskus sitten hamassa tulevaisuudessa.
      Pikku kauhulla ajattelen sitä aikaa kuitenkin, koska pidän työstäni ja ainakin vielä tähän asti on työ pitänyt minusta. :)

• aikaa on*

Tekemistä on ollut riittämiin.

Käsitöitä, opiskelua, harrastuspiirejä, kalastusta, marjastusta, sienestystä, lenkkeilyä, kuntosalia, matkustelua, huvittelua, monenlaista sopivassa määrin. Huilimistakin jos sellaiselta tuntuu tai on niin kipeä ettei mikään huvita.

Jos haluaa olla yksin, on kotonaan, jos tekee mieli toisten joukkoon, silloin lähtee kylään/kylille tai kutsuu tuttavia joukolla porisemaan.

Kesäteatterissakin tuli käytyä jo hyvän sään aikana.

• "aikaa on*"

Miksi sinun on pitänyt alkaa noihin harrastuksiin?
        Etkö ole niitä nuorena tehnyt?
        Miksi vasta vanhana...

H.

• aikaa on*
        hunksz kirjoitti:

"aikaa on*"

Miksi sinun on pitänyt alkaa noihin harrastuksiin?
        Etkö ole niitä nuorena tehnyt?
        Miksi vasta vanhana...

H.

"hunksz"

Olen useimpia harrastanut melkein koko ikäni. Muutamia on tullut entisten lisäksi koska aikaa ja samanhenkisiä kavereita on ollut ja joukkoon on pyydetty.

• Hei kun keikuskelen

Kohta pitkä kesälomani on loppu ja en voi kertakaikkisesti käsittää, kuinka taas saan järjestettyä mun ajatusmaailmani siten, että iso osa päivästä menee nuottien kimpussa, eikä voi ex tempore ryntäillä sinne sun tänne.

Ainahan se loppujen lopuksi hyvin on mennyt, jahka pääsen alkuun. Joo ja kivaa työtä teen, mutta siirtyminen työmaailmaan tuottaa vaikeuksia.

Monia asioita, joita teen lomalla, jätän kokonaan pois astuessani opettajan rooliin. Ei ole aikaa kaikenmaailman ex temporeja tehdä.

Arvelen suuresti asian olevan niin, että sitten kun eläkeläiseksi ryhdyn, niin touhuilen niitä samoja asioita, joita teen kesälomillani ja muina lomina.

Oon päättänyt kans niin, että siivoojan palkkaan hoitamaan kaikki mun sotkuni kun eläkeläismuorina alan "työkseni" taiteita harrastamaan. Siis maalausta ja valokuvausta ja askartelua ja sen semmosta. Ne hommat on kivoja, mutta jälkien siivoaminen ei ole kivaa.

Tai kun jään eläkkeelle, niin jos sitten ottaisin ittelleni sen miehen, jonka kanssa olisi aikaa köpsytellä mehtäs tai rupatella nuotiolla. Ei sitä tiedä ei. Ja jos se mies olis talousihiminen (kätevä ja ahkera), niin ei tarttis sitte sitä siivoojaa palkata. Säästyis siivoojan palkan maksusta. Hah he he hee, jep.

Aika kuluu minulla hyvin ja eläkkeelle meno ei kauhistuta.

• //((\)

Aivan eri asia, pääseekö/joutuuko eläkkeelle suht'koht' hyvässä fyysisessä ja psyykkisessä kunnossa, vaiko ei.
      Helppo kehua eläkkeellä olon ihanuutta, jos ei ole toimintaa haittaavaa sairautta tai vammaa.

• pare näin

Kuvittele, jos joutuisi sairaana olemaan töissä. Kyllä se vaan on silloin ihana olla eläkkeellä ilman, että tarvitsee lähetellä työnantajalle lääkärintodistusta poissaolostaan.

• //((\)
        pare näin kirjoitti:

Kuvittele, jos joutuisi sairaana olemaan töissä. Kyllä se vaan on silloin ihana olla eläkkeellä ilman, että tarvitsee lähetellä työnantajalle lääkärintodistusta poissaolostaan.

Sairauksissa on suuria aste-eroja.

Onko vaikka flunssa tai syöpä.

• näin!
        //((\) kirjoitti:

Sairauksissa on suuria aste-eroja.

Onko vaikka flunssa tai syöpä.

Tottakai on. Eikä niistä kumpikaan tule eläkkeellejäämisestä, eikä katso ikää. Yhtä kurjaa olla sairas työikäisenäkin.

Sairaana eläkkeelläolo on ihanampaa kuin olla sairaana töissä.

• vaivanen

Kyllä niin totta puhut. Onhan se ihan eri asia jos on terve. lääkkeitten, siis kovien kipulääkketten kanssa kärvistelen päivittäin. Kaularanka ja selkäydinkanavan ahtaumia ja kulumisia ym. Ei oikein pääse minnekään, kaupassakaan ei aina pysty käymään. Täytyy vain pinnistellä päivittäin ja varsinkin öin. Etsiä niitä ilon aiheita joita on, niinkuin lapset lapsineen.

• ???
        näin! kirjoitti:

Tottakai on. Eikä niistä kumpikaan tule eläkkeellejäämisestä, eikä katso ikää. Yhtä kurjaa olla sairas työikäisenäkin.

Sairaana eläkkeelläolo on ihanampaa kuin olla sairaana töissä.

Ihanampaa?? Vähemmän pahaa.

• .toivoton.
        vaivanen kirjoitti:

Kyllä niin totta puhut. Onhan se ihan eri asia jos on terve. lääkkeitten, siis kovien kipulääkketten kanssa kärvistelen päivittäin. Kaularanka ja selkäydinkanavan ahtaumia ja kulumisia ym. Ei oikein pääse minnekään, kaupassakaan ei aina pysty käymään. Täytyy vain pinnistellä päivittäin ja varsinkin öin. Etsiä niitä ilon aiheita joita on, niinkuin lapset lapsineen.

Siinäs näät 60 on mennyttä kalua, raajarikkona sinäkin minua taas risoo kun porukka yrittää uskotella et hyvin mennee, katin kontit tosiasiassa on viittä vaille hautaan.

• pyyhi jo
        .toivoton. kirjoitti:

Siinäs näät 60 on mennyttä kalua, raajarikkona sinäkin minua taas risoo kun porukka yrittää uskotella et hyvin mennee, katin kontit tosiasiassa on viittä vaille hautaan.

Kellä menee hyvin, kellä ei. Mitä sinä siitä intät, ja yleensä edes välität?
        Joku elää terveenä 100 vuotta, joku on sairas on syntyissään.
        Kukin kun pitää huolen vain itsestään, niin hyvin pyyhkii.

• L - L
        .toivoton. kirjoitti:

Omakohtaisen pessimismin yleistäminen ärsyttää.
        Jos se on tarkoituksesi niin minun kohdallani olet likimain onnistunut.

Tosin paltalla vallitsee voittopuolisesti pessimismi mutta miksi myönteiset hengentuotteet saavat tuomion?

Jos pelkän oloonsa tyytyväisen kirjoittelun sijaan ilmaisee yksiselitteisempiä tietoja niin se leimataan oitis kehumiseksi tai valehteluksi.
        Ronskin liioittelun ja valehtelun toki havaitsee ja niilläkin on oma paikkansa mielipiteiden kirvoittajina.

Kuitenkin, jos itsellä on huonot housuissa niin se ei todista sitä, että kaikilla muilla olisi sama tilanne.

• tekemistä riittää

Olen ollu 4 vuotta eläkkeellä. Saavutin ammatillisen eläkeiän kuuskymppisenä, kun olin tehnyt oikeat valinnat.
      Senverran oli työelämä hektistä, etten vieläkään voi sietää aikatauluja yms. Enkä haikaile vapaaehtoistyöhön, vaikka fyysisesti olen kunnossa. Lastenlapsia silloin tällöin peräänkatson, pelataan jalista ja luistellaan. Koiran kanssa lenkkeilen 4:sti päivään, puolentunnin lenkkejä vedetään, kun on iso hauva. Sauvakävelen lisäksi päivittäin, käyn marjassa, sienessä ja hoidan isoa puutarhatonttia yksin,ulkomaanmatkoilla pari kertaa vuodessa. Miten tässä aika kävisi pitkäksi, kun voi lukea ja musisoida milloin huvittaa. En siis ole kaivannut työelämään ja aika ei ole käynyt pitkäksi.Niin, vielä mainittakoon, etten ole ollut päivääkään missään kortistossa, siis työttömänä.

• Get a life

Lue tätä palstaa ja huomaat että loppu se on.

• henrjii

elämä loppuu vasta heti hengenlähdön jälkeen

• täti vihreä

Jospa osa kuuskymppisistä on pystyynkuolleita, tätä palstaa lukiessa saa sen käsityksen. Osa yrittää epätoivoisesti harrastaa ja näyttää virkeiltä. Loput ollaan normaalisti eläviä.

• Virkeänä vanhuuteen
        täti vihreä kirjoitti:

Jospa osa kuuskymppisistä on pystyynkuolleita, tätä palstaa lukiessa saa sen käsityksen. Osa yrittää epätoivoisesti harrastaa ja näyttää virkeiltä. Loput ollaan normaalisti eläviä.

Onko epänormaalia yrittää pysyä harrastuksissa ja näyttää virkeältä. Itse ajattelisin niin että niin kauan kuin on yritystä, on toivoakin .

• kiinostaa -----

Lukematta koko ketjua, vastaan alottajan kysymykseen,

" onko elämä loppu kun täyttää 60v"

Nyt teen vasta kysymyksen ,,,,

ONKO elämäsi nyt lopussa kun olet täyttäny 60v ?

Vieläkö hengität, vieläkö heräät aamulla samoin kuin aina ennenki, oletko saanu elämän uusille raiteille ?

NO --- miltä nyt tuntuu, loppuko se elämä ?

• tuuliHuuliaHeiluttaa

Onhan niitä kaikenlaisia kuusikymppisiä, eräski eronnu alko harrastamaan miehiä,
      nyt se vaihtaa miestä kuin mustalinen hevosta,
      kaikille tuntemattomillekke se kertoo kuinka hän sairastaa virstien tulehdusta, ja kuinka jotkut miehet ei halua seksiä hänen kanssaan,
      joo
      tulipahan mieleen että eipä ole ihme jos ukkojen mukana kulkeuttuu seksi tauteja jos kaikki jotka häntä käyttää viihteenä, siirtää vaimoonsa saman taudin,
      pikkusen puistattaa kyseinen naikkonen, onkohan se täys päinen,
      ja se ihmetyttää kuinka ukot menee retkuun, eilenki sillä oli taas aivan uusi höynättävä kierroksessa, kenekähän ukko seki oli,

• .toivoton.

Toivottomana voisin kiinnostua naikkosesta, missä päin hänet tavoittaa että annahan vinkki, taudit antaa väriä elämään ettei oo pelkoa.

• kaipuun kukkanen
        .toivoton. kirjoitti:

Toivottomana voisin kiinnostua naikkosesta, missä päin hänet tavoittaa että annahan vinkki, taudit antaa väriä elämään ettei oo pelkoa.

Toivon että löytyy :))

• Anonyymi

Tätä samaa kysyy myös moni alle 20v. Kaikille näitä kysymyksii tulee ajan kanssa.
      Ite kysyn; eikö tämä loputon rumba vois jo loppua?
      . seuraava olisi jo 87v.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2458
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1858
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      73
      1766
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1295
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1218
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1178
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1058
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1050
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      904
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      882
    Aihe