Hei, huomasin tämmöisen salasanojen hallintaohjelman. Onko hyvä ja oisko kokemuksia kyseisestä ohjelmasta? Ja luin että tuon pitäisi olla turvallinen mutta varmaan kannattaa vielä lisätä se ohjelma Microsoftin EMET listaan.
F-secure Key
33
2101
Vastaukset
On hyvä ja suomalainen.
- viikonloppu!
Mutta onko turvallinen ja semmosta? Ja kannattaakohan lisätä se sitten Microsoftin EMET listaan?
- viikonloppu!
Ja onhan se F-secure Key ilmainen?
On. Tuo MS ohjelma oman tarpeen mukaan.
- viikonloppu!
Voisihan tuota F-secure Key ohjelmaa kokeilla. Siihen vissiin saa monia s-posteja ja muita tunnuksia jne.?
- apuja!
Muuten, miten tuossa Microsoftin EMET ohjelmassa lisätään ohjelma?
Näinkö: Apps, Add application. Sitten ohjelman kansioon, mutta minkä otan siitä kansiosta? Sen sovelluksen? - viikonloppu!
Nonniih, näköjään osasin lisätä sen F-secure Keyn MS EMET:in listalle. Tarkistin siitä EMET:in tehtävienhallinnasta ja vihree ruksi oli kohdalla.
- apuja!
Nonniih, laittelin sinne F-securen Key ohjelmaan muutama tunnusta. Ja aikas kätevältä ohjelma vaikuttaa. Kannattaa kokeilla!
- ikäloppu
Onko tämä Key myös suomen kielellä?
- apuja!
Saa sen F-secure keyn suomeksi. Kun sen lataa se on englanniksi, mutta asetuksista voi sitten myöhemmin muuttaa.
Kun kyseessä on suomalaisen F-securen tekemä tuote niin yleensä siinä on jo vakiona suomenkieli ( Ainakin F-secure internet securessa on aina ollut).
- apuja!
Minulla oli muistaakseni sillä tavalla, että se oli englanniksi. Mutta sen saa vaihdettua suomeksi. Käyttiksenä: Aito ja laillinen Suomenkielinen Windows 8.1
- fdsafdsa
F-secure Key on minulla käytössä. Se kryptaa salasanat ja muut tiedot tiukasti, jonka jälkeen riittää kun muistaa yhden salasanan. Sen on syytä olla hyvä salasana.
Itse käytän vielä sellaista tekniikkaa, että kirjoitan Key:n oman salasanan virtuaalinäppäimistöltä hiirellä, koska tällöin mikään haittaohjelma/troijalainen ei voi lukea syötettä. Erityisen tärkeää virtuaalinäppäimistön käyttö salasanojen kanssa on jos käyttää julkista tietokonetta, koska niihin on toisinaan huomattu jopa liitetyn näppäimistön ja tietokoneen väliin pieni tallennin, joka tallentaa kaiken mitä koneella kirjotetaan.. siis kaikki salasanat, viestit yms.. Kotikoneessa tuo ymmärtääkseni vaikeuttaa mahdollisten troijalaisten yms. toimintaa.
englanninkielisessä Windowsissa sen löytää (on vakiona kaikissa Windowseissa) kirjoittamalla hakukenttään on-screen ja sieltä jo näkyykin on-screen keyboard.
Pitää vaan olla tarkka erikoismerkkien kanssa, että muistaa painaa shiftin ensin päälle että näppäilty merkki on oikeasti erikoismerkki, eikä vastaavan numeronäppäimen numero :)
Ohjelma on kotimainen ja tietääkseni varsin turvallinen. Ylimääräisiä ominaisuuksia siinä ei juuri ole, mutta yksinkertaisuus on luotettavaa - myös tietoturvan osalta.- fdsafdsa
Key:n ylimääräisiin kenttiin on kätevä tallentaa esimerkiksi palautuskoodit yms. tiedot.
Itse vaihdoin kaikki salasanat samalla kun asensin ohjelman - salasanojen vaihtaminen on jotain, mitä tulee tehtyä aivan liian harvoin vaikka tietää että se olisi hyvä tehdä riittävän usein.
Keyhin kannattaa laittaa kunnon salasana. Pituus on erikoismerkkejä ja muita "vaikeuksia" tärkeämpää, mutta mitään lausetta, lainausta, ihmisen, paikan tai muun nimeä ei pidä käyttää. Kirjoita vaikka jokin lyhyt lause jossa pari sanaa on kirjoitettu hieman väärin ja laita vaikka joka sanan väliin (erottamaan kahta sanaa toisistaan) jokin erikoismerkki, vaikka ei muuta niin pilkku tai piste. Jonkin kirjaimen tai mieluummin useamman olisi hyvä olla iso, eikä haittaa vaikka jossain välissä olisi yksi numerokin. - fdsafdsa
fdsafdsa kirjoitti:
Key:n ylimääräisiin kenttiin on kätevä tallentaa esimerkiksi palautuskoodit yms. tiedot.
Itse vaihdoin kaikki salasanat samalla kun asensin ohjelman - salasanojen vaihtaminen on jotain, mitä tulee tehtyä aivan liian harvoin vaikka tietää että se olisi hyvä tehdä riittävän usein.
Keyhin kannattaa laittaa kunnon salasana. Pituus on erikoismerkkejä ja muita "vaikeuksia" tärkeämpää, mutta mitään lausetta, lainausta, ihmisen, paikan tai muun nimeä ei pidä käyttää. Kirjoita vaikka jokin lyhyt lause jossa pari sanaa on kirjoitettu hieman väärin ja laita vaikka joka sanan väliin (erottamaan kahta sanaa toisistaan) jokin erikoismerkki, vaikka ei muuta niin pilkku tai piste. Jonkin kirjaimen tai mieluummin useamman olisi hyvä olla iso, eikä haittaa vaikka jossain välissä olisi yksi numerokin.Tuohon pieni tarkennus: mitään _tunnettua_ lausetta, lainausta tai vastaavaa ei kannata käyttää, vaan keksi itse jokin.
- setguodry
"virtuaalinäppäimistöltä hiirellä, koska tällöin mikään haittaohjelma/troijalainen ei voi lukea syötettä."
Miten niin ei voi? Kyllä ikkunoista tulevat eventit voi lukea (hiiren koordinaatit, hiiren painallukset).
- fdsafdsa
Tuossa on muuten sellainenkin kätevä juttu, että kun klikkaa sitä silmän kuvaa salasanan vieressä Key-ohjelman sisässä, näkee salasanan selkokielisenä.
Itse sammutan tuon ohjelman aina kun en tarvitse salasanoja (olen jo kirjautunut palveluihin tai en aio kirjautua) - Rahat_kyllä_kelpaa
Kerrotaanpa omat kokemukset. Käytössä siis maksettu premium versio.
Ensin yksi koneista ilmoittaa, että toisella koneella on vaihdettu salasana. Ei ole. Seuraavaksi tulee ilmoitus, että lisenssi on umpeutunut. No kiltisti maksamaan seuraava vuosi. Maksu onnistuu ja saan aktivointikoodin. No sepäs ei toimikkaan.
Soitto F-Securen tekniseen tukeen. Saan ilmoituksen, että tuki ei ole heillä siellä ja lupaavat lähettää yhteystiedot sähköpostiin. Hetken päästä saan viestin:
"Hei XXXXX,
Valitettavasti tuon F-Secure Key tuotteen tuki ei ole tässä meillä.
Saatte lisää tietoa tuotteeseen liittyen alla olevasta linkistä, voitte myös rekisteröityä sivustolle ja esittää kysymyksenne siellä.
http://community.f-secure.com/t5/F-Secure-Key/bd-p/password_management
Suljen tämän palvelupyynnön ja tähän viestiin ette voi enää vastata.
Terveisin,
XXXXX
XXXXX XXXXXXXXXXXXX
Customer Service Engineer
F-Secure Corporation
http://www.f-secure.com/support"
Ohjelma on suomenkielinen, maksu onnistuu suomeksi mutta kun ongelmia tulee, niin ohjataan rekisteröitymään englanninkieliselle tsättipalstalle.
Olen törmännyt parempaankin asiakaspalveluun / jälimarkkinointiin. Onnea ja menestystä valitsemallanne tiellä.- sellainenseon
Sellainen se F-sökerö on. Salasanojen tallennukseen Lastpass on paljon parempi vaikka on Usalainen.
- Rahat_kyllä_kelpaa
Asia on sevitetty ja loppupeleissä jälkimarkkinointi toimi kuitenkin. Jatkan tyytyväisenä ohjelman, joka on oikeasti hyvä ja toimiva, käyttöä.
- tyhmätjatkaa
Rahat_kyllä_kelpaa kirjoitti:
Asia on sevitetty ja loppupeleissä jälkimarkkinointi toimi kuitenkin. Jatkan tyytyväisenä ohjelman, joka on oikeasti hyvä ja toimiva, käyttöä.
Ei kannata jatkaa. Parempia on olemassa kuten Lastpass..
- oikea_tekele
Toimii, ei toimi, toimii ja tökkii eli on todella surkea tekele käytettävyyden kannalta jos vertaa esimerkiksi Lastpass. Harmi vaan kun tuli maksettua premium versiosta mutta oma moka.
- LightFly
Minulla se on toiminut aina. Selainlisäosan kanssa on joskus ollut ongelmia, mutta niistäkin on ihan selvitty.
Lastpass vuosi salasanoja ulkopuolisille kuin Titanic, joten sitä ei oikein voi suositella. Muutenkin ilmaisten ohjelmien tekijöiden täytyy saada rahansa jostain, joten jotain käyttäjien tietoja firma sitten myy, kun ei veloita mitään ohjelmastaan.
- auttakee_pätevämmät
Kuinka tuo niinkun toimii käytännössä? Laitoin yhden sähköpostiosoitteen tuonne ja sen salasanan ja web osoitteen. Onko tuon idea vain se, että siellä on säilössä salasanat. Mutta mitään automatiikkaa palveluihin kirjautumiseen ei siis ole. Miten niin tarvitsee vain yhden salasanan? Jokaiseen eri sähköpostiin pitää edelleen nakittaa salasana.
- taas-turhakkeita
Tuo salasanaohjelma pitää ilmeisesti olla päällä ennen kuin suunnistaa johonkin salasanalliseen nettipalveluun mitä aikoo käyttää. Ei kai siitä muuten "hyötyä" ole (täysi turhakehan se on joka tapauksessa).
- Taramanta
Mulla sama kokemus, että jotkut salasanalliset linkit aukee painamalla itse Keyhin tallentamaani linkkiä/kuvaketta. Mutta monissa linkeissäni pääsen vain ko. linkin etusivulle ja minun täytyy kuitenkin syöttää erikseen ko. linkin käyttis ja salasana.
Toinen ongelma on, että vaikka olen valinnut Keyn sullrutuvaksi 5 min kuluttua viimeisestä käytöstä niin se ei sulkeudu vaan jää päälle tunneiksi, myös ainakin seuraavaan päivään. - pätevämmät
Toi toimii siis niin, että mene Keyn asetuksiin ja katso sieltä automaattitäytön asetukset ja anna asentaa lisäosa selaimeen ja vaihda automaattilukituksen aika vaikka viikkoon. Sitten riittää että jos koneen on sammuttanut niin kirjautuu siihen Keyhin kerran ja jos tarvitsee salasanoja jossain niin menee siihen kenttää ja painaa CTRL F2 niin se tarjoaa vaihtoehdot. Jos nettisivun kirjautumisosote on oikein tallennettu siihen Keyn nettisivukohtaan jossa on se maapallon kuva vasemmalla, niin sen pitäisi tarjota ylimpänä vaihtoehtona oikeeta salasanaa, mutta jos ei ole sitä nettisivua, pitää itse siitä ctrl f2 aukeavasta valikosta valita onko gmail vai jokin muu. Sitten voi tehdä niin jos ei tuota edellistä käytä, että kirjoittaa itse tunnuksen vaikka sähköpostitunnuksen ja kun kysyy salasanaa, niin salasanasta saa kopion klikkaamalla sitä salasanariviä Keyssä ja sitten vaan menee siihen nettisivun salasanakohtaan ja painaa ctrl v. Muistaakseni piti bootata kone kerran sen keyn selainlaajennoksen asentamisen jälkeen että toimi. En muista pitikö se pitkä koodi kopioida siihen selainlaajennokseen jotenkin, että se sai jonkun valtuutuksen, mutta kun tuon sai toimimaan, niin toimii hyvin. Käyttöönotto ei ollut helpoimmasta päästä mutta sitten toiminu hyvin.
- Sama_kaveri_taas
Näköjään yksi ja sama tyyppi trollaa täällä noilla "turhake"-viesteillään jne. Joskus aikoinaan tämä oli vielä jotenkuten siedettävä palsta, mutta ei enää aikoihin. Päästettiinkö porukkaa tässä hiljattain mielisairaalasta vai saatiinko mielisairaaloihin potilaille valvomattomat verkkoyhteydet?
- Ranskis2
Miiten Keyn saa muihin laitteisiin kuin mihin se on ostettu? Siis Premium?
- vähäpihalla
Minulla ei premiun versiota, mutta ilmoittaa että tilaus 3 päivää voimassa. Lakkaako tuo toimimasta sen jälkeen? Vai onko pakko ostaa premiun.
- LightFly
Sinulla on todennäköisesti jokin 30 vrk kokeiluversio premiumista. Ota salasanat talteen, ellet aio hankkia maksullista. Ilmaisen voi ladata jos riittää että salasanoihin pääsee yhdestä laitteesta ja kopioida salasanat sinne.
- wanhassa-wara-parempi
Salasanat kannattaa ennemmin pitää vaikka paperilapuilla kuin jonkun ohjelman hyppysissä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502224Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82922Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11904Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖23874- 68863
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt51821Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me117816Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu9743vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22733