Lentolipun osto ensi kevääksi?

tapsu55

Tarkoitus on matkustaa huhtikuussa 2015 Manilaan ja takaisin toukokuussa 2015.
Haluaisin lentää sinne Lufthansalla ja A380:lla myös.
(Franfurtista Singaporeen).
Nyt lipun hinta 975 euroa.
Miten käy lennon ja lipunhinnan, jos Venäjä todella kieltää ylilennot?
Voiko lipun hintaa nostaa takautuvasti ja reitittää se uudelleen?
Vai pitäisikö ostaa taas Cathay Pasficin lippu, joka on hongkongilainen yhtiö.

28

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LCC

      Lufthansallahan oli justiinsa tarjous 500 jotakin Singaporeen,ja kone oli A380.
      Lentoaikahan ei luffella paljon pitene,vaikka kiertäisikin Venäjän.
      Käsittääkseni ne ei voi periä takautuvasti,jos ostat tuotteen FRA-SIN-FRA niin sehän on aivan sama mistä lentävät.
      Ja varsinkin vielä,jos ei ole erikseen mainittu lippua ostaessa.
      Muistan taannoisen hintavirhelipun,jonka itsekin ostin 260e menopaluu Caracasiin,niin kyllä Lufthansalla lennettiin,vaikka yrittivät pariin kertaan peruuttaa lipun,hintaan vedoten.
      Mutta sinä hyväksyt sitovan tarjouksen,kun ostat lipun netistä,ja se tarjous sitoo myös lentoyhtiötä.
      Vielä kun ostat luottokortilla niin kaikki on ok.
      Itsekin lähdössä Manilaan mutta Huhtikuun lopulla.

      • LCC

        Näytti olevan lennot HEL-SIN-HEL 621e-645e riippuen varauspaikasta Huhtikuu 9-Toukokuu 9 .


      • LCC kirjoitti:

        Näytti olevan lennot HEL-SIN-HEL 621e-645e riippuen varauspaikasta Huhtikuu 9-Toukokuu 9 .

        Kiitoksia LCC nopeasta ja asiallisesta vastauksesta!
        Taidanpa sitten ostaa tiketit :O)
        Ja maksan visalla, sillä jos Luffe menisi yhtäkkiä konkkaan, niin luottokunta on korvausvelvollinen, eikö vaan?
        Exit-paikka fra-sin-fra 70 euroa suuntaansa, pitäisikö torsätä vielä siihen? :O)
        Meikäläisen päivillä lipun hinta nyt 975 euroa, siis Helsinki-Manila-Helsinki
        03.04.15-02.05.15


    • Cathay Pasific yes

      Ebookers.fi juuri äsken 709 euroa/Cathay Pasific

    • Huix haix

      Lufthansan Frankfurt–Singapore-reitti menee sen verran vähän Venäjän kautta, että se kyllä voidaan ohjata kulkemaan vähän muulla tavalla, jos on tarvis. Finnairille tulee isompia ongelmia...

      Lipun hintaa voi nostaa, jos polttoaineen hinta nousee olennaisesti. Tämä on perua 1970-luvun energiakriisistä. Tällaista on aika mahdotonta ennakoida, eikä 1970-luvun jälkeen ole taidettu periä todellisia polttoainelisiä (lipun hintojen erittelyssä on kyllä ”polttoainelisämaksu”, mutta se on huuhaata: kyseessä on vain hinnan osa, jonka sanotaan olevan ”veroja” asiakkaiden hämäämiseksi).

      975 euroa tuntuu vähän suolaiselta. mutta suunnilleen tuollaiseen saattaa hinta mennä, jos haluaa kohtuullisen matka-ajan (selvästi alle 20 tuntia suuntaansa).

      • Niin, lipun hinta on vähän suolaisempi, koska menolento on pitkänä perjantaina, 3.415, ja paluu 2.5.2015, vapun jälkeisenä lauantaina.
        Keskellä viikkoa olisi varmaan saanut tiketin edukkaammin.
        Lisäksi osa lennosta tapahtuu Airbus A380:lla, Fra-Sin ja takaisin Sin-.Fra.
        Taidanpa kuitenkin ostaa tuon Cathay Pasificin lennon, hintaan 723 euroa, sama lento kuin ylempänä ehdotettiin, mutta lähtö 09.25, eikä 08.00 aamulla. (Ebookers.fi)
        (Saa nukkua vähän pitempään).. :;O)


    • cathay yes

      Sitten vaan Cathayn sivuilta hyvää penkkiä varaukseen, SeatGurusta näkee hyvät penkkisuositukset, minä valitsin triplaseiskaan paikan 40 C.

      • Jos ostan liput netistä, vaikkapa ebookersilta tai supersaversilta, varaanko penkin cathay pasificin omilta sivuilta?
        Ovatko paikat maksullisia ja maksetaanko ne luottokortilla?
        Checkmytripissä paikan pystyy varaamaan vasta checkin innissä, vuorokautta aikaisemmin?


    • näin on

      tuo lentoreitti ei lennä venäjän ilmatilassa. Lentää samaa reittiä kuin alasammuttu kone.

    • cathay yes

      Ensiksi, Kyllä Cathayn sivuilla oli vähän aikaa sitten viesti: eivät lennä Ukrainan ilmatilassa. Paikan varauksen teet Cathayn omilla sivuilla, Onko sinulla jonkun Oneworldin mailikortti? Katso ensin lennon numeron perusteella Seatgurusta vinkit hyville paikoille, Sitten Cathayn sivuille, manage booking, lisäät booking n:on ja e-ticket n:on ja nimitiedot, mene kohtaan seat xxx, varaa paikkasi, luultavasti eturivin paikat varattu lapsiperheille, katso että paikka confirmed. Laitan viestiä illalla tarkemmista ohjeista, kun olen löytänyt toiselta sivulta ohjeet, nyt en pääse itse kokeilee, kun minulla ei ole mökillä e-ticket numeroa (alkaa 160).

    • Paperilippuko?

      Eikö oo sähköpostissa muka?

    • cathay yes

      Hei! Olin poistanut sähköpostiviestin vahingossa, onneksi tulostin. Tulostin uudelleen, kun olin saanut paikat vahvistettua. Helsinki-Frankfurt välille en halua mitään maksaa Finskille, koska lentomatka on niin lyhyt.
      Cathay Pasic isutuinpaikat:
      Manage booking, etu- ja sukunimi, varausn:o (6 kirj), e-ticket n:o (loppuosa), seat/ other services, varaa paikka, update, tarkista että ovat confirmed,
      printtaa
      Tämän jälkeen voit mennä checkmytrip.comiin, varausnumero (6 kirj) ja sukunimi,
      kohta view details voit katsoa lukeeko paikkasi kohdalla confirmed
      EI MAKSA MITÄÄN, Symboolit kertoo esim. Cathayn istuinkartassa mihin on varattu lastenistuin

      • Kiioksia nopeista vastauksista ja hyvistä neuvoista.
        CX:n sivuille riittää varausnumero ja nimet, e-ticketin numeroa ei tarvinnut kirjoittaa.
        MUTTA, manage bookingiin on kirjoitettava molemmat etunimet, siis just ne mitä on varauksessa! ;O)
        Meni aikansa, ennenkuin tajusin tämän, ja pääsin sisään...
        Lennoille oli vapaita paikkoja, mutta nyt on harkinnasa, kannattaako maksaa 100usd exit paikasta, meikä on aika pienikokoinen ja mahtuu hyvin tavallisellekin penkille "triplaseiskaan".
        Ihmettelin vähän, että takana olevat paikat on jo aika hyvin varattu, liekö syynä edessä olevat baby basketit?
        Takana on ehkä hiljaisempaa ja rauhallisempaa matkustaa.
        Kaikille lennoille ei voi näköjään varatata paikkoja nyt, vaan check innin yhteydessä.


    • cathay yes

      No, minulla aukesi vasta myöskin, kun oli laittanut molemmat etunimet. Minä varasin paikat välille FRA-HKG-BKK-HKG-FRG. Baby basketit hyvin merkitty istuinkartassa. Mínä tykkään istua heti ensimmäisellä vapaalla rivillä, pidän paikkaa 40 C hyvänä paikkana triplaseiskassa. Etupaikalta pääsee nopeasti pois koneesta esim. Bangkokin passijonoon, voi tulla viimeisten joukossa koneeseen, ruokatarjoilu alkaa nopeasti. 100 Usd on turha maksu, jos ei ole pitkä.

    • cathay yes

      No niin, pääsinkin Cathayn sivuille pelkällä booking numerolla. Ymmärsin 100 Usd väärin, sehän on yhteissumma. Kun summa on 25 Usd/lento ottaisin ainakin paluuseen exit-paikat. Tosin se vaatii vähän matkustajalta: ymmärtää englantia etc pitää varata suoraan Cathayltä tai omasta varauspisteestä. Paikanhan voi myös menettää, jos lentoyhtiö haluaa antaa sen lapsiperheelle tai jollekin asiakkaalle. Minulle kävi näin Finnairin Bangkokin lennolla.

    • 76A

      Exitpaikka on eri juttu kuin seinän takana oleva paikka (bulkhead). Exitpaikalla ei voi istua lapsi.

    • cathay yes

      No meni vähän pilkun viilaamiseksi. Lapsikoppa paikka EI OLE exit-paikka vaan turistiluokan ensimmäinen rivi. Eikä exit-paikalla voi istua hlö, joka ei osaa lontoota tai kiinaa Cathayn lennolla.

      • "Triplaseiska"-konetta on neljä eri versiota, tuo sinun tarkoittamasi 40c paikka on mun koneessa 39c, ja ne oli menny jo kaikki, siis 39A-k.
        Meikäläisen halpislipulla ei pystynyt nyt varaamaan istumapaikkaa kuin yhdelle välille etukäteen.
        Muihin lentoihin tuli tämmöinen vastaus:
        This flight sector does not allow seat request in advance.
        For flights operated by Cathay Pacific and Dragonair, please check in online to select your preferred seat up to 48 hours before your flight. If you are not eligible to check in online, please proceed directly to airport for check-in.
        For other flights, please contact the operating carrier’s reservations office for any enquiry.
        Elikkä tietsikka auki 2 vrk ennen lentoa, paikan varaus ja check in samalla.
        Jos haluaisin sen maksullisen exit-paikan, pitäisi soittaa Tanskaan, lähimpään tomistoon tai käydä niiden toimistossa.
        Joten varataan sitten paikat 48 tuntia aikaisemmin.


    • cathay yes

      Ok. Paikkatilannehan elää koko ajan. Minä varasin Ticket.fiin kautta, koska halusin siihen HYVÄN Peruutusturvan, lippuluokkani on L. Minä varasin 40 C, koska seatgurun mukaan, edessä ei ole istuinta. No lähtöön on vielä aikaa, kaikkea voi tapahtua.

      • kokemusta on

        kai se ihan sama missä istuu ja kyllä sinne passijonoon ehtii miltä paikalta vaan. Minä en ainakaan kehtaisi seinää katsella 12 tuntia paikalla 40 C. Otan ikkunapaikan mahdollsimman perältä ja sen olen aina saanut.


    • Cathay yes

      Hei! Missä on sinun seinäsi? Katso Seatgurusta Cathayn lento 289 ja paikka 40 C! Minä joudun jalan ja vessojen takia ottamaan käytäväpaikan, mielestäni häirikköporukkat matkustaa takaosassa. Makuja on monia. Minkähän lentoyhtiön paikkoja olet katsonut? Taitaa olla taas jänkäjoonaita liikenteessä, ovat katkeria kun ei pääse itse matkustaa?

    • Cathay yes

      Katselin väärin Cathayn sivuilta lisämaksujen hinnat , jos haluaa istua varauloskäytäväpaikoilla. Pitkät välit 100 Usd ja esim. HKG-BKK on 25 Usd.

      • Ja ymmärsin, että tuo exit-paikka pitää varata joko soittamalla Köpiksen toimistoon tai Cathay pasificin tiskillä, netissä sitä ei voi jälkeenpäin buukata.
        Käyppä katsomassa CX:n lento 271, pvm 02.05.2015, hkg-amsterdam.
        Minusta sinun paikkasi 40C on 39C?


    • cathay yes

      Seatgurun mukaan kone on 340/300, minä lennän väliä HKG-FRA, koneena 777, jossa on 3 luokkaa

      • Kyllä lentoni hkg-ams on triplaseiska, ja varasin tuon paikan 40c

        Cathay Pacific - CX 271
        Fare type: Economy Restricted
        Aircraft: Boeing 777-300ER
        Meal: BREAKFAST, DINNER
        Baggage: 20 kilogram(s) per traveller
        Last check in: information not available


    • cathay yes

      Ok. Mutta nyt CX 271 on nyt toinen kone, tässä minun paluu FRA
      Flight Number: Cathay Pacific - CX 289 .Fare type: Economy Restricted .Aircraft: Boeing 777-300ER .Meal: BREAKFAST, DINNER .Baggage: 30 kilogram(s) per traveller .Last check in: information not available ..
      Mr xxxxxxxxxxxxx ..Meal preferences: No special meal .Seat assignment: 40C - confirmed Ps. mulla on 30 kg ?

      • Ok. Filiippiineille ei missään nimessä kannata lentää painavan laukun kanssa, siellä on pikkukoneisiin sallittu laukku jopa vain 10 kg!
        (Boracay, Palawan).
        Jos sinne lähtee, niin maksaa suosiolla ylipainon etukäteen.
        Netissä 10 kilon ylitys noin 6 euroa ja lentokentällä 35 euroa ;O)
        Olen suosiolla maksanut suosiolla "sakot" kentällä..
        Viimeksi tuo 35 euroa Puerto Princessaan heh


    • Anonyymi

      VAROKAA TICKET. -palvelua (#ticket.fi, #ticket.se, #ticket.no, #ticket.de).
      Maksoin lentolipustani 602 Euroa, mutta lentoyhtiö siirsi lentoa yli 6 tuntia, joten olin oikeutettu täyteen palautukseen. TICKET.FI VARASTI MINULTA 284 EUROA ja palautti vain 318 Euroa.
      TICKET.FI ON SIIS HUIJAUSFIRMA.
      Mitään palvelua ei saa, nettisivut ovat epäselvät, koskaan et tiedä mitä olet varannut (esim. laukkujen lukumäärä) ja lentojen peruuttaminen todella vaikeaa, vaikka syy olisi lentoyhtiössä.
      Puhelinpalveluun on järkyttävän pitkä jono, puhelu on kallis ja vastaaja mitään tietämätön help desk henkilö Intiassa ja puhuu huonoa englantia.
      Veloittavat jokaisesta asiasta 159 Euroa ja myös silloin, kun lentoyhtiö peruu lennon tai muuttaa lentoa.
      Maksavat peruutetun lennon hinnan takaisin vasta 6-8 viikon kuluttua.
      Aivan surkea palvelu.
      ÄLÄ KÄYTÄ ticket. palvelua (#ticket.fi, #ticket.se, #ticket.no, #ticket.de).
      ticket.fi kokemuksia
      ticket.se kokemuksia
      ticket.no kokemuksia
      ticket.de kokemuksia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe