Löytyykö muunsukupuolisia?

Suomessa?

Kaikki muunsukupuoliset( genderqueerit, agenderit, bigenderit, genderfluidit ynnä muut) ilmoittautukaa tähän! Minua kiinostaisi niin kovasti, että kuinka monta teitä täällä piileskelee. Laittakaa kans jotain omaa henkilökohtasta kokemusta, millo tajusit sukupuolesi ja oletko ulkona kaapista, miten muut suhtautuu tms... Ja et kuinka vanha olet. Kertokaa rohkeesti ihan kaikenlaista aiheeseen liittyvää itsestänne.

20

1380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Factan kertoja

      Ei löydy. Eikä koko maailmasta.

      Sukupuolia on kaksi: mies ja nainen (nuorina poika ja tyttö).

      Muita sukupuolia ei ole, kuten itsekin sangen hyvin tiedätte.

      • sinätyperys

        "kuten itsekin sangen hyvin tiedätte."

        No, minä en tiedä. Joten olet väärässä.


      • Anonyymi

        Miten ihmeessä tää tyyppi edes eksyi tälle palstalle? Sitäpaitsi esim. Intersukupuolisuus on ihan tieteessäkin todellinen juttu


    • 777

      Kysytäänkö tässä että löytyykö tämän keskustelupalstan eli muiden seksuaalivähemmistöjen joukosta (muista kuin homo/bi) muunsukupuolisia eli muita kuin cis/trans (joille on omat keskusteluosionsa)? Vai ymmärsinkö väärin? Kun tämä palsta on tosiaan otsikoitu muille seksuaalivähemmistöille eikä muille sukupuolivähemmistöille, vaikka toki muista seksuaalivähemmistöistä löytyy varmasti muita sukupuolivähemmistöjä.

    • Oikea asia

      Suurin osa ihmisistä on ulkoisilta ja biologisilta puoliltaan joko miehiä tai naisia. Heillä on XX ja XY-kromosomit. Mutta on olemassa intersukupuolisia, joiden biologisia sukupuolia on vaikea määritellä. Heillä voi olla myös ylimääräinen kromosomi. Tosin intersukupuoliset näyttävät useimmiten aivan tavallisilta miehiltä ja naisilta.

      Mutta biologisesta sukupuolesta on erillääin sukupuoli-identiteetti. Tätä eroa on monen ilmeisen vaikea ymmärtää. Sukupuoli-identiteetti määrittää sen että kokeeko ihminen olevansa mies, nainen vai "muunsukupuolinen". Useimmilla ihmisillä identiteetti on sama kuin biologinen sukupuoli, mutta transihmisillä näin ei ole. Transihminen kokee todella elävänsä väärässä kehossa. Tuntemusta kutsutaan usein sukupuolidysforiaksi. Se on psykologian ja tieteen tunnistama ilmiö.

      Mutta sanoi tiede mitä sanoi, niin eikö kaikilla ihmisillä ole oikeus elää elämäänsä oman identiteettinsä mukaan jos siihen ei sisälly mitään rikollista? Ja toinen ihminen ei voi sanoa toiselle että tämän identiteetti on jotenkin "väärä". Mutta ei sillä ole oikeastaan väliä, kun transihmisiä on aina olemassa ihan riippumatta suvaitsemattomien normeihin pakottajien puheista.

      Mutta ikävä kyllä tilanne taitaa olla se että ahdasmielisyys pysyy aina olemassa. Monesti se aiheuttaa ikävä kyllä väkivaltaa normeista poikkeavia kohtaan (sen voi nähdä nykyään esim. Venäjällä). Haluaisin kysyä niiltä heteronormativisuutta kannattavilta suomalaisilta että elävätkö he mielummin Suomen kaltaisessa liberaalissa maassa vai Venäjän kaltaisessa yhteiskunnassa? Enkä ymmärrä mitä haittaa kellekään on siitä että transihmiset saavat elää vapaasti. Se että muita suvaitaan, ei ole pois keneltäkään.

      Mutta joo, haters hate jne. Ei sitä voi toista pakottaa omaksumaan mielipiteitä.

      • Anonyymi

        Kuka sanoi että olette rikollisia? Sanomme vaan että muunsukupuolisuutta ei ole. Jos olemassaolonne on muiden määriteltävissä niin miten ihmeessä Bowie Annie Lennox et all selvisi?


    • 676768

      Jaa, olen asukupuolinen/ei-binäärinen ja aseksuaali. Olen kaiketi muiden ihmisten silmissä naispuolinen, joskin he joskus sanovat minun näyttävän pojalta. Minulle on henk.koht. aika samantekevää, kummalta näytän.

      • Anonyymi

        Kukaan ei voi olla asukupuolinen. Olet nainen tai mies.
        Lopettakaa nämä höpsöttelyt pliis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei voi olla asukupuolinen. Olet nainen tai mies.
        Lopettakaa nämä höpsöttelyt pliis!

        eikö ole aika noloa tulla sanomaan että jonkun sukupuolta ei ole olemassa? Siis eihän kukaan voi väittää ettei sitä ole olemassa toihan on kerta kaikkiaan naurettavaa väittää ettei sellaista ole olemassa kerta kun on niin monta jotka kokevat olevansa muita kuin naisia ja miehiä. Sehän kuulostaa niin typerältä että joku sanoo ettei toisen sukupuolta ole olemassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eikö ole aika noloa tulla sanomaan että jonkun sukupuolta ei ole olemassa? Siis eihän kukaan voi väittää ettei sitä ole olemassa toihan on kerta kaikkiaan naurettavaa väittää ettei sellaista ole olemassa kerta kun on niin monta jotka kokevat olevansa muita kuin naisia ja miehiä. Sehän kuulostaa niin typerältä että joku sanoo ettei toisen sukupuolta ole olemassa

        Se ero on, että mies- ja naissukupuolet on olemassa fyysisessä todellisuudessa. Muut "sukupuolet" (sukupuoli-identiteetit) on olemassa vain mielikuvituksessa. Mielikuvitus on eri asia kuin fyysinen todellisuus.


    • Nevin

      Täällä tuntuu menevän termit sekaisin, joten kaikille hieman selvennystä.
      Sukupuoli on moninainen käsite. On biologista sukupuolta, sekä sukupuoli-identiteettiä. (Jos voimme identifioida itsemme vaikka lätkäfaneiksi, miksemme siis saisi olla vaikka muunsukupuolisia.)

      Biologiset sukupuolet: (eng. sex)
      Mies
      Nainen

      (Intersukupuolisuus, sekä miehen, että naisen sukupuolielimiä)

      Sukupuoli-identiteetit: (eng. gender)
      Agender, genderess, non-binary, sukupuoleton, muun sukupuolinen
      Cis-mies (mies, joka on syntynyt mieheksi, sekä kokee itsensä mieheksi)
      Cis-nainen (nainen, joka on syntynyt naiseksi, sekä kokee itsensä naiseksi)
      Transmies (syntynyt naiseksi, kokee itsensä mieheksi)
      Transnainen (syntynyt mieheksi, kokee itsensä naiseksi)
      Bigender (kokee itsensä mieheksi, sekä naiseksi)
      Genderfluid (kokemus omasta sukupuolesta vaihtelee)

      Seksuaaliset suuntautumiset:
      Heteroseksuaalisuus (vastakkaiseen sukupuoleen kohdistuvaa)
      Homous ja lesbous (samaan sukupuoleen kohdistuvaa)
      Biseksuaalisuus (miehiin, sekä naisiin kohdistuvaa)
      Panseksuaalisuus (miehiin, naisiin, transsukupuolisiin, yms.)
      Transseksuaalisuus (transsukupuolisiin kohdistuvaa)
      Aseksuaalisuus (ei koe seksuaalista vetovoimaa kehenkään

      • Anonyymi

        Turhaa roskaa.
        On nainen ja mies ja kaikilla oma luonteensa, ei siinä mitään sukuidentiteettejä tarvita.
        Ihmisillä on liikaa aikaa keksiä kaikenlaisia ongelmia ja kummallisuuksia, monilla on hirveä tarve olla jotenkin erikoinen .


    • GenderFreud

      Unohdit listasta monia esimerkiksi GenderFreudin (syntynyt keksimään uusia sukupuolia seksuaalisuus kohdistuu kiivaaseen väittelyyn niiden olemassaolosta)
      GenderFreudit ovat olleet sorretussa asemassa 1700 luvulta lähtien eikä edes LGBT piireissä heidän olemassaoloaan tunnisteta.
      kokemukseni on että LGBT on GenderFreud-foobista porukkaa

    • Anonyymi

      Minä olen ja olen siis vasta 12... ja tiietään tiietään myöhässä ollaan keskustelussa

    • Anonyymi

      Ei löydy, olen samaa sukupuolta kuin syntyessäni.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4460
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2218
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1427
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      285
      1292
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      55
      980
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe