Aleksander Stubb "kielitaitoineen"... naurettavaa

235

Hän puhuu melko usein siitä, että kuinka hyvä kielitaito hänellä on. Eräässä lähetyksessä hän kertoi aivan itselleen tyypilliseen ylimieliseen tapaan, kuinka hän Englantia puhuessaan vaihtoi toiselle aksentille siksi, että piiriin oli liittynyt muita ihmisiä USA,n länsirannikolta. Meinasin nielaista kieleni.

Minun Isäni on kotoisin New Yorkista ja Äitini on Suomalainen. Synnyin New Yorkissa ja kävin siellä kouluni ja kun täytin 20 vuotta muutimme Suomeen ja olen asunut täällä nyt 20 vuotta. Olen kaksikielinen ja tunnen Englanninkielen kaikki aksentit kuin omat taskuni. Kun olen kuunnellut Stubbin puhetta niin se on toisaalta melko oikeaoppista mutta siitä ei löydy minkäänlaista aksenttia vaan se on kovaa ja ilmeetöntä virkakieltä ja kuulostaa vierasmaalaiselta. Hän kuulostaa samalta Englanniksi kuin Keith "Keke" Armstrong Suomeksi eli kaikki sanat ovat kohdallaan mutta aksentti on selvästi vierasmaalainen. Siksi on surullista huomata, että Pääministeritason mies ei itse tiedä puhuvansa samanlaista Englantia kuin muutkin vierasmaalaiset vaan väittää hallitsevansa eri aksentit. Viron Presidentti Ilves puhuu Hyvää Englantia ja hänen aksenttinsa on täydellistä. Suomessa kukaan Suomalainen ei puhu samoin kuin hän.

Suomessa voimat ja aika tuhlataan pakkoruotsiin, hyödyttömään rumaan kieleen.

1

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmm 4566

Ei se osaa edes pukeutua,ihan pelle kaveri.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava

Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I
      Maailman menoa
      122
      3140
    2. Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa

Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk
      Maailman menoa
      61
      2805
    3. Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista

Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro
      Maailman menoa
      35
      2192
    4. Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?

Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä
      Maailman menoa
      103
      2108
    5. Mikä aate kaiken pahan takana?

Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.
      Maailman menoa
      130
      1978
    6. Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa

Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva
      Maailman menoa
      44
      1951
    7. Muistan vuosikymmenten takaa

Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.
      Ikävä
      10
      1192
    8. Kristinoppi ja vähäkatekismus:

Luther Lapsikasteesta: "Mitä kaste antaa eli hyödyttää? Kaste vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen, vapauttaa kuolemas
      Luterilaisuus
      67
      984
    9. Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!

Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville
      Suomalaiset julkkikset
      12
      945
    10. Valtuuston puheenjohtaja ei hallitse kokousta

Kemijärven kaupunginvaltuuston puheenjohtaja antoi teatterin pyöriä valtuustossa. Sosialidemokraattien Risto Korkalon pu
      Kemijärvi
      77
      890
    Aihe