Miksi lentokentällä saa pitää sikahintoja????!!!!

Ahneuden vihollinen

Asia mikä kuvastaa nykyajan kokoajan pahenevaa ahneusilmiötä on Helsinki-Vantaan kuppiloiden hinnat. Siis aivan järjettömiä kaikki hinnat vaikka ollaan tax-free alueella eli he saavat kaikki tuotteet alkoholia myöten ostaa verovapaasti. Kaljatuoppi maksaa ostaa sisään verottomana alle euron, mutta ulosmyyntihinta kentällä on 9 euroa ellei sitten ole jo siitäkin maaliskuun jälkeen noussut. Järjetöntä kiskontaa siis. Hävettäisi olla töissäkin siellä kun tuntipalkka on pienempi kuin tuopin hinta. Miksi tällaista ryöstöä sallitaan. Vaikka kyllähän se on alkanut näkymään myös menekissä. Harva viitsii sieltä enää mitään ostaakaan, jos ei ole pakko.

Toinen rahastuspaikka on sitten nuo lentokoneen juomat. Ne maksaa nykyään enemmän euroissa kuin 20 vuotta sitten markoissa. Sikamaista rahastusta verovapailla tuotteilla siis sielläkin. Sama pätee lentokentän tax-free alkoholin hintoihin. Virostakin saa paljon halvemmalla verollista viinaa kuin kentältä verovapaata.

Itse olen päättänyt etten jatkossa osta mitään kentältä enkä koneesta niin kauan kuin tuo sikamainen hinnoittelu jatkuu. Täytyisi säätää varmaan joku laki joka määrää maksimikatteen tuollaisissa monopolipaikoissa tai sitten kaikkien muidenkin pitäisi ryhtyä ostolakkoon, niin johan alkaisi hinnat putoomaan.

177

7404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lentänyt

      Minä olen ihmetellyt miten lentokntillä ylipäätään kannattaa pitää sikahintatasoa. Taloustieteen ja terven järjen mukaan parhaan tuloksen tuo kysyntä- ja tarjontakäyrien kohtaanto. Alemmalla hintatasolla myytäisiin enemmän pienemmällä yksilökatteella, mutta kokonaistuotto olisi parempi. Nykyisellään myydään vähän mutta kalliisti, vaikka sama kallis hintataso on kaikilla kentillä eri puolilla maailmaa.

      Istanbul taitaa olla maailman kalleimpia kenttiä ja palvelu siellä on ihan hanurista.

      • TK 68

        Lähes joka kentältä löytyy lounge jonne pääsee sisään 20-40€/hlö. Joten ei kustannukset kyllä kauheat ole jos haluaa olutta imeä esim. Mielestäni kohtuullista kun voi rauhassa odotella lentoa ja syödä sekä vetää märkää. Testissä ollut Hel.Ist.Ayt.Bkk.Hkt.Usm Lhr ja Ams mitä nyt muistan,tarjonnan taso vaihtelee mutta aina on saanut edes pään täyteen.


      • Diners kortti on
        TK 68 kirjoitti:

        Lähes joka kentältä löytyy lounge jonne pääsee sisään 20-40€/hlö. Joten ei kustannukset kyllä kauheat ole jos haluaa olutta imeä esim. Mielestäni kohtuullista kun voi rauhassa odotella lentoa ja syödä sekä vetää märkää. Testissä ollut Hel.Ist.Ayt.Bkk.Hkt.Usm Lhr ja Ams mitä nyt muistan,tarjonnan taso vaihtelee mutta aina on saanut edes pään täyteen.

        Ei loungeen pääse rahalla. Kai tuo nyt pitää tietää. Kortin se vaatii ja turha muuta väittää. Köyhille on kahvilat tarkoitettu.


      • TK 68
        Diners kortti on kirjoitti:

        Ei loungeen pääse rahalla. Kai tuo nyt pitää tietää. Kortin se vaatii ja turha muuta väittää. Köyhille on kahvilat tarkoitettu.

        Ei voi kun ihmetellä mistä näitä idiootteja löytyy? Tieto ja kokemus kun ovat täysin eri asioita.
        Kortti on hyvä olla,mutta joka paikassa on käteinen myös käynyt.Mitä tekee muuten tuolla Diners kortilla
        kun pitää maksaa käynnistä lisäksi 19€/kerta.Joo älä edes yritä väittää mitää pre,cold tai platinum tasoa saavuttaneesi.


      • money talks
        Diners kortti on kirjoitti:

        Ei loungeen pääse rahalla. Kai tuo nyt pitää tietää. Kortin se vaatii ja turha muuta väittää. Köyhille on kahvilat tarkoitettu.

        Tässä esim. Frankfurtin Sky lounge
        The lounge is open daily from 6:15 a.m. to 9 p.m. business class passengers of many airlines and holders of certain other tickets can use the SKY Lounge free of charge, otherwise three hours cost 30 euros.

        The SKY Lounge is located in the transit zone of Terminal 2 D on Level 3.


      • töissä kentällä
        Diners kortti on kirjoitti:

        Ei loungeen pääse rahalla. Kai tuo nyt pitää tietää. Kortin se vaatii ja turha muuta väittää. Köyhille on kahvilat tarkoitettu.

        Pääsee rahalla!


      • kutimet
        TK 68 kirjoitti:

        Ei voi kun ihmetellä mistä näitä idiootteja löytyy? Tieto ja kokemus kun ovat täysin eri asioita.
        Kortti on hyvä olla,mutta joka paikassa on käteinen myös käynyt.Mitä tekee muuten tuolla Diners kortilla
        kun pitää maksaa käynnistä lisäksi 19€/kerta.Joo älä edes yritä väittää mitää pre,cold tai platinum tasoa saavuttaneesi.

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi


      • munat mielestä pois!

        Nyt on aika tullut heittää hyvästit munajutuille! Kanat hoitakoon sen homman? Keskityn ainoastaan mm; KÄSITYÖT. SISUSTAMINEN. YMS. HERTTAISTA. Yleensä nainen ei ajattele heti munaa, vaan tutustuu ensin munankantajaan?
        Eihän vieraskaan hyökkää suoraan kahvipöytään? Tervehtii, kyselee kuulumisia, tutustuu ja sitten tekee vastavierailun! Palataan taas heinäkuussa munajuttuihin, kun ampiaisetkin pörrää ympärillä ja on aikaa jonninjoutaville! Nyt on muuta ajateltavaa! Hei siihen asti. Kukko hoitaa kanojansa ja kanat muniansa pitää hyvänä!


      • Matkamaija

        Irlannissa Dublinin lentokenttä on edullinen. Kaupasta voi esim.ostaa 'meal dealin', johon kuuluu valinnan mukaan leipä, juoma ja herkku. Esimerkikis iso kolmioleipä tuoremehu 100g karkkipussi. Hinta oli talvella vähän alle 4 euroa!
        Muut kentät ovat olleet todella kalliita

        Helsinkiin mennessä yleensä käymme jossain kahvilassa syömässä ennen lentoa.


      • Ilman selviää
        kutimet kirjoitti:

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi

        Ehkäpä kovilla hinnoilla pyritään siihen ettei lennolla oltaisiin änkyräkännissä. Moniko haluaa juoda viinilasillisen Matkahuollon baarissa ennen pitkänmatkan bussiin menoa. En ole koskaan kaivannut viinaa ennen lentoa ja sen aikana, uskallan mennä lentokoneeseen ilman kokovartalopuudutustakin.

        Kaipa turvatarkastuksesta saa viedä tyhjän kertakäyttömuovipullon? Sen voi sitten täyttää lentoaseman vessan kraanasta ennen koneeseen menoa niin ei tarvitse ostaa kallista vettä. Eikä lentoemo voi tietää että se Vichypullo sisältääkin kraanavettä eikä ole riistohinnalla lentoasemalta ostettu.


      • janoinen mies.
        Diners kortti on kirjoitti:

        Ei loungeen pääse rahalla. Kai tuo nyt pitää tietää. Kortin se vaatii ja turha muuta väittää. Köyhille on kahvilat tarkoitettu.

        Kävin virosta hekee viinat ja halvalla sai. Ostin kaljaa 70 laatikkoo ja viinaa 70 litraa. Ei tarvii vähän aikaa ostaa muualta.
        Ei sitä kannata lentää minnekkään kun kotimaassakin voi lomailla.


      • Kutoja
        kutimet kirjoitti:

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi

        Lankakaupasta löytyy puisia puikkoja jotka menee tarkastukasn läpi:)


      • per.kele.
        munat mielestä pois! kirjoitti:

        Nyt on aika tullut heittää hyvästit munajutuille! Kanat hoitakoon sen homman? Keskityn ainoastaan mm; KÄSITYÖT. SISUSTAMINEN. YMS. HERTTAISTA. Yleensä nainen ei ajattele heti munaa, vaan tutustuu ensin munankantajaan?
        Eihän vieraskaan hyökkää suoraan kahvipöytään? Tervehtii, kyselee kuulumisia, tutustuu ja sitten tekee vastavierailun! Palataan taas heinäkuussa munajuttuihin, kun ampiaisetkin pörrää ympärillä ja on aikaa jonninjoutaville! Nyt on muuta ajateltavaa! Hei siihen asti. Kukko hoitaa kanojansa ja kanat muniansa pitää hyvänä!

        Pääseekö lentokoneeseen muka jos juo kaljaa kun itse en päässyt edes laivaan kun join terminaalissa kaks lonkeroa. Tulli väitti että olen muka liian kännissä eikä ne suostunut puhalluttaa ja joutusin sitten lähetään kotiin. Itse soitin poliisille että ne tulis puhalluttaa ja et ne olis todistajina kun vaadin rahoja takas turhasta matkasta ja mulla oli joku 0,2 promillee ja siltin en päässyt laivaan.

        Moni oli paljon enemmän kännissä kun minä ja vaadin tullia puhalluttamaan kaikki muut matkustajat myös. Kysyin viel parikin kertaa et onko ne tosissaan ja olivat kun en päässyt laivaan, syyksi ne sano et olin liian humalassa, valehtelivat päin naamaa, etsivät jotain laitonta ja kun eivät mitään löytäneet niin keksivät jonkun selityksen miksen pääse laivaan.


      • Kukko4
        Diners kortti on kirjoitti:

        Ei loungeen pääse rahalla. Kai tuo nyt pitää tietää. Kortin se vaatii ja turha muuta väittää. Köyhille on kahvilat tarkoitettu.

        Kukko,,,,tietääääää täällä taitaa olla liikkeellä niitä s, kortin k,kortin miehiä liikkeellä .Franfurtissa ,sa kahvilahintaan Beeriä ,kahvia ,kahvileipää . Kunnonsämpylää täyteinee ,nälkälähtee varmasti . 6€ täystollo ihan)naurattaa . Kauppa kaikkiasiakkaat ovat tyytyväisiä , (kellään ei ole omia eväitä) Moskova yhtäkallis kuin Helsinki , varsova aikahalpa


      • mummeli kaks
        kutimet kirjoitti:

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi

        Täällä toinen mummo, joka on ratkaissut asian viemällä tyhjän pullon tsekkauksen läpi ja täyttämällä sen ihan hanavedellä, joka on tutkimuksessa todettu meillä Suomessa pullovesiä puhtaammaksi.. =) Kekkulointi ja alkon kiskominen sisuksiin ei kiinnosta minuakaan, ja kentän hinnat ärsyttävät todellakin.


      • Bambupuikot
        kutimet kirjoitti:

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi

        Kutimia saa viedä, jos ne ovat bambuisia. Itse pohdin joskus samaa ja tarkistin. Kudoin bambupuikoilla koko lennon eikä turvatarastuksessa sanottu yhtään mitään.


      • VaPaa~matkustaja.
        Ilman selviää kirjoitti:

        Ehkäpä kovilla hinnoilla pyritään siihen ettei lennolla oltaisiin änkyräkännissä. Moniko haluaa juoda viinilasillisen Matkahuollon baarissa ennen pitkänmatkan bussiin menoa. En ole koskaan kaivannut viinaa ennen lentoa ja sen aikana, uskallan mennä lentokoneeseen ilman kokovartalopuudutustakin.

        Kaipa turvatarkastuksesta saa viedä tyhjän kertakäyttömuovipullon? Sen voi sitten täyttää lentoaseman vessan kraanasta ennen koneeseen menoa niin ei tarvitse ostaa kallista vettä. Eikä lentoemo voi tietää että se Vichypullo sisältääkin kraanavettä eikä ole riistohinnalla lentoasemalta ostettu.

        Itse en käytä alkoholia ollenkaan. Mutta se, että vesipullostakin saa pulittaa 4 - 5 euroa menee edelle Monaconkin hintoja.

        Minulla ei ole kiinni rahasta vaikka maksaisi 20 euroa. Mutta periaatteita on ja siksi olen siirtynyt matkustamaan junalla.
        a) halvempi, jopa pilkkahintainen kun sattuu tarjous.
        b) yhtä nopea (vertauksena matkat 400 - 500 km) pisteestä A kohteeseen B kun ottaa huomioon, että menet kentälle ajoissa, on turvatarkastusta, koneen odottelua, matka, matkalaukun jonotus, matka (taksi tai bussi) kohteen B kentältä eteenpäin.
        c) saa viedä mitä lystää, ei turvatarkastuksia, ei painorajoituksia ja junan ravintolavaunussakin (tai sitten omat eväät) hinnat kohdallaan.
        d) ulkomaille pääsee muualtakin kuin Helsinki-Vantaa rosvoasemalta.


      • iloa ilman viinaa
        per.kele. kirjoitti:

        Pääseekö lentokoneeseen muka jos juo kaljaa kun itse en päässyt edes laivaan kun join terminaalissa kaks lonkeroa. Tulli väitti että olen muka liian kännissä eikä ne suostunut puhalluttaa ja joutusin sitten lähetään kotiin. Itse soitin poliisille että ne tulis puhalluttaa ja et ne olis todistajina kun vaadin rahoja takas turhasta matkasta ja mulla oli joku 0,2 promillee ja siltin en päässyt laivaan.

        Moni oli paljon enemmän kännissä kun minä ja vaadin tullia puhalluttamaan kaikki muut matkustajat myös. Kysyin viel parikin kertaa et onko ne tosissaan ja olivat kun en päässyt laivaan, syyksi ne sano et olin liian humalassa, valehtelivat päin naamaa, etsivät jotain laitonta ja kun eivät mitään löytäneet niin keksivät jonkun selityksen miksen pääse laivaan.

        Jos käytöksesi oli sekavaa, puhe sammalsi ja askel epävakaa, ihan sama mikä oli promilletaso, se oli siis liikaa.

        En tunne ketään omassa tuttavapiirissäni, joka olisi käännytetty miltän portilta, mutta vierestä nähnyt humalikkoja, joilla pakkomielle kiskoa viinaa joka käänteessä.
        Kittaaminen alkaa bussissa, matkalla satamaan tai lentokentälle. Se jatkuu terminaalissa ja odotushallissa, siitä sikailu senkun yltyy itse lentokoneessa tai laivassa.

        Mitä jos olisi viinavapaita lentoja ja laivamatkoja!
        Ostaisin ilomielin liput näihin, uskon että ostaisi moni muukin. Kännääjät ja alkoholista riippuvaiset voisivat sitten olla rauhassa yhdessä ja me selvin päin "tylsää ja tiukkapipoista" elämäämme viettävät voisimme olla keskenämme.

        Itse aloitukseen, tuo on vain esimerkki siitä, miten kaikki hinnat ovat karanneet taviskansalaisen palkkatasosta.
        Varsinkin, kun maa alkaa olla täynnä vain työttömiä työikäisiä ja kansaeläkkeellä kituvia eläkeläisiä.
        Raharikkaat ovat muuttaneet eläkepäiviksi huviloilleen golffaamaan Etelä-Ranskaan ja Thaimaahan, Espanjaan jne.


      • ensin kukko sitten k
        munat mielestä pois! kirjoitti:

        Nyt on aika tullut heittää hyvästit munajutuille! Kanat hoitakoon sen homman? Keskityn ainoastaan mm; KÄSITYÖT. SISUSTAMINEN. YMS. HERTTAISTA. Yleensä nainen ei ajattele heti munaa, vaan tutustuu ensin munankantajaan?
        Eihän vieraskaan hyökkää suoraan kahvipöytään? Tervehtii, kyselee kuulumisia, tutustuu ja sitten tekee vastavierailun! Palataan taas heinäkuussa munajuttuihin, kun ampiaisetkin pörrää ympärillä ja on aikaa jonninjoutaville! Nyt on muuta ajateltavaa! Hei siihen asti. Kukko hoitaa kanojansa ja kanat muniansa pitää hyvänä!

        Nööbel tasoista tarinaa. Tai sitten ei.


      • kotiabe1
        Ilman selviää kirjoitti:

        Ehkäpä kovilla hinnoilla pyritään siihen ettei lennolla oltaisiin änkyräkännissä. Moniko haluaa juoda viinilasillisen Matkahuollon baarissa ennen pitkänmatkan bussiin menoa. En ole koskaan kaivannut viinaa ennen lentoa ja sen aikana, uskallan mennä lentokoneeseen ilman kokovartalopuudutustakin.

        Kaipa turvatarkastuksesta saa viedä tyhjän kertakäyttömuovipullon? Sen voi sitten täyttää lentoaseman vessan kraanasta ennen koneeseen menoa niin ei tarvitse ostaa kallista vettä. Eikä lentoemo voi tietää että se Vichypullo sisältääkin kraanavettä eikä ole riistohinnalla lentoasemalta ostettu.

        Ainakaan Helsingin lentokentän vessan hanasta ei tule kuin sopivan lämmintä vettä käsien pesuun. Ei siis kannata viedä noita tyhjiä pullojakaan sinne.Olen meinaan kokeillut tuota.


      • manitou
        TK 68 kirjoitti:

        Ei voi kun ihmetellä mistä näitä idiootteja löytyy? Tieto ja kokemus kun ovat täysin eri asioita.
        Kortti on hyvä olla,mutta joka paikassa on käteinen myös käynyt.Mitä tekee muuten tuolla Diners kortilla
        kun pitää maksaa käynnistä lisäksi 19€/kerta.Joo älä edes yritä väittää mitää pre,cold tai platinum tasoa saavuttaneesi.

        Helsinki-Vantaalla pari vuotta sitten vesipullo(0,5l) 2,5e ja vessoissa valmiiksi säädetty veden lämpötila valokennohanojen seurana,joka ei mahdollista oman pullon täyttöä.
        Onko Suomesta vesi loppumassa??


      • Ön hintöjä eriläisiä
        VaPaa~matkustaja. kirjoitti:

        Itse en käytä alkoholia ollenkaan. Mutta se, että vesipullostakin saa pulittaa 4 - 5 euroa menee edelle Monaconkin hintoja.

        Minulla ei ole kiinni rahasta vaikka maksaisi 20 euroa. Mutta periaatteita on ja siksi olen siirtynyt matkustamaan junalla.
        a) halvempi, jopa pilkkahintainen kun sattuu tarjous.
        b) yhtä nopea (vertauksena matkat 400 - 500 km) pisteestä A kohteeseen B kun ottaa huomioon, että menet kentälle ajoissa, on turvatarkastusta, koneen odottelua, matka, matkalaukun jonotus, matka (taksi tai bussi) kohteen B kentältä eteenpäin.
        c) saa viedä mitä lystää, ei turvatarkastuksia, ei painorajoituksia ja junan ravintolavaunussakin (tai sitten omat eväät) hinnat kohdallaan.
        d) ulkomaille pääsee muualtakin kuin Helsinki-Vantaa rosvoasemalta.

        Ön niitä hintöjä jökä lähtöön.


      • hanne65
        Ilman selviää kirjoitti:

        Ehkäpä kovilla hinnoilla pyritään siihen ettei lennolla oltaisiin änkyräkännissä. Moniko haluaa juoda viinilasillisen Matkahuollon baarissa ennen pitkänmatkan bussiin menoa. En ole koskaan kaivannut viinaa ennen lentoa ja sen aikana, uskallan mennä lentokoneeseen ilman kokovartalopuudutustakin.

        Kaipa turvatarkastuksesta saa viedä tyhjän kertakäyttömuovipullon? Sen voi sitten täyttää lentoaseman vessan kraanasta ennen koneeseen menoa niin ei tarvitse ostaa kallista vettä. Eikä lentoemo voi tietää että se Vichypullo sisältääkin kraanavettä eikä ole riistohinnalla lentoasemalta ostettu.

        Mistäs täytät pullon, wc:n hanoista tulee lämmintä vettä.


      • Samat
        janoinen mies. kirjoitti:

        Kävin virosta hekee viinat ja halvalla sai. Ostin kaljaa 70 laatikkoo ja viinaa 70 litraa. Ei tarvii vähän aikaa ostaa muualta.
        Ei sitä kannata lentää minnekkään kun kotimaassakin voi lomailla.

        Samat tehtiin naapurin kaa. Hiasella Talliinaan tyhjällä tankilla, tankki täyteen halpaa dieseliä ja ruuma täyteen viinaa ja laatuviinejä Nyt ei tarvitse enää ikinä ostaa viinaa tippaakaan Suomesta. Laskin, että sata vuotta noilla pärjää nykykulutuksella ellei tässä ala vetää toista biletyskierosta.


      • per.kele
        iloa ilman viinaa kirjoitti:

        Jos käytöksesi oli sekavaa, puhe sammalsi ja askel epävakaa, ihan sama mikä oli promilletaso, se oli siis liikaa.

        En tunne ketään omassa tuttavapiirissäni, joka olisi käännytetty miltän portilta, mutta vierestä nähnyt humalikkoja, joilla pakkomielle kiskoa viinaa joka käänteessä.
        Kittaaminen alkaa bussissa, matkalla satamaan tai lentokentälle. Se jatkuu terminaalissa ja odotushallissa, siitä sikailu senkun yltyy itse lentokoneessa tai laivassa.

        Mitä jos olisi viinavapaita lentoja ja laivamatkoja!
        Ostaisin ilomielin liput näihin, uskon että ostaisi moni muukin. Kännääjät ja alkoholista riippuvaiset voisivat sitten olla rauhassa yhdessä ja me selvin päin "tylsää ja tiukkapipoista" elämäämme viettävät voisimme olla keskenämme.

        Itse aloitukseen, tuo on vain esimerkki siitä, miten kaikki hinnat ovat karanneet taviskansalaisen palkkatasosta.
        Varsinkin, kun maa alkaa olla täynnä vain työttömiä työikäisiä ja kansaeläkkeellä kituvia eläkeläisiä.
        Raharikkaat ovat muuttaneet eläkepäiviksi huviloilleen golffaamaan Etelä-Ranskaan ja Thaimaahan, Espanjaan jne.

        Ei ollut todellakaan. Kerran myös yhdessä baarissa turussa minulle ei myyty kaljaa koska baarin nais myyjä sanoi että olen liikaa kännissä vaikka olin ihan selvinpäin. Se sitten käski minut poistumaan mutta en poistunut ja se soitti poliisit poistamaan. Pyysin poliiseja puhalluttamaan minut ja tulos olis 0 promillea. Sitten se vasta olisi myynyt minulle kaljaa mutta haistatin sille vi.tut ja menin tien toiselle puolella olervaan baariin jossa myytiin heti kaljaa minulle.


      • matkustavainen
        Ilman selviää kirjoitti:

        Ehkäpä kovilla hinnoilla pyritään siihen ettei lennolla oltaisiin änkyräkännissä. Moniko haluaa juoda viinilasillisen Matkahuollon baarissa ennen pitkänmatkan bussiin menoa. En ole koskaan kaivannut viinaa ennen lentoa ja sen aikana, uskallan mennä lentokoneeseen ilman kokovartalopuudutustakin.

        Kaipa turvatarkastuksesta saa viedä tyhjän kertakäyttömuovipullon? Sen voi sitten täyttää lentoaseman vessan kraanasta ennen koneeseen menoa niin ei tarvitse ostaa kallista vettä. Eikä lentoemo voi tietää että se Vichypullo sisältääkin kraanavettä eikä ole riistohinnalla lentoasemalta ostettu.

        Jaa, no miksi joku kaffepulla tai mehu tai joku suolainen paistos siellä maksaa maltaita myös?


      • Mummi+60

        Istanbulissa olut kuitenkin maksoi huhtikuussa 7€


      • Vesipullon täyttäjä
        manitou kirjoitti:

        Helsinki-Vantaalla pari vuotta sitten vesipullo(0,5l) 2,5e ja vessoissa valmiiksi säädetty veden lämpötila valokennohanojen seurana,joka ei mahdollista oman pullon täyttöä.
        Onko Suomesta vesi loppumassa??

        Kylmää vettä saa kätevästi niistä vessoista, joissa on pikku lavuaari kopissa, eli vaikkapa siitä ison mutkan yläkerran vessan reunakopista. Myös invavessoista tai lastenhoitovessoista saa kylmää vettä.

        Vain niistä käsienpesulavuaarien automaattihanoista ei saa kylmää vettä.


      • hanaoluut poikotissa
        hanne65 kirjoitti:

        Mistäs täytät pullon, wc:n hanoista tulee lämmintä vettä.

        Kun vetää vessan pari kolme kertaa saa siitä lasillisen kovimpaan janoon.


      • Platinum Amex
        TK 68 kirjoitti:

        Ei voi kun ihmetellä mistä näitä idiootteja löytyy? Tieto ja kokemus kun ovat täysin eri asioita.
        Kortti on hyvä olla,mutta joka paikassa on käteinen myös käynyt.Mitä tekee muuten tuolla Diners kortilla
        kun pitää maksaa käynnistä lisäksi 19€/kerta.Joo älä edes yritä väittää mitää pre,cold tai platinum tasoa saavuttaneesi.

        Itsellä Finnair Lounge (Gold-kortti) ja Priority Club -jäsenyys Platinum Amexilla. Kaikki tuotteet yhteensä O€.

        Sama muillakin kentillä. Muuten hinnat kysynnän ja tarjonnan mukaan


      • Platinum Amex
        Platinum Amex kirjoitti:

        Itsellä Finnair Lounge (Gold-kortti) ja Priority Club -jäsenyys Platinum Amexilla. Kaikki tuotteet yhteensä O€.

        Sama muillakin kentillä. Muuten hinnat kysynnän ja tarjonnan mukaan

        Siis Finskin kortilla ei pääse kuin One World -loungeihin, mutta Amexin kautta on laaja määrä paikkoja. Saa siis viedä vieraan mukana 0€.

        Oli tärkeä syy ottaa Platinum, koska perheen kanssa reissatessa menee todella paljon rahaa kentillä. Harmittaa kun Jenkeissä Admiral Clubiin ei enää pääse.


      • tiedä asiat
        kotiabe1 kirjoitti:

        Ainakaan Helsingin lentokentän vessan hanasta ei tule kuin sopivan lämmintä vettä käsien pesuun. Ei siis kannata viedä noita tyhjiä pullojakaan sinne.Olen meinaan kokeillut tuota.

        Kotiabe1:lle. Lentoaseman niin kuin muidenkin vessoissa, hanassa on pieni vipu jolla voi asettaa tulevan veden lämpötilan. Matkusta enemmän niin et ole tietämätön.


      • kutimet kirjoitti:

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi

        Kyllä koneeseen saa viedä vettä. Ota tyhjä pullo ja täytä se invavessassa turvatarkastuksen jälkeen.


      • YLIHINTA-IITA
        kutimet kirjoitti:

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi

        Kutimet@

        Matkustamme paljon olen oppinut kuinka saada lasillinen punaviiniä kohtuu hintaan.

        Menen tax-free kauppaan, ostan pienen pullon punaviiniä. Nautin sen kertakäyttölasista sillä minulla on aina myös omat eväät ja kertakäyttöastioita laukussani.

        No, problem!


      • Tyhjän pullon
        kutimet kirjoitti:

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi

        voi viedä turvatarkastuksesta läpi. Voit täyttää sen vesiautomaatista tai Suomessa hanastakin.


      • Ei muuten
        Tyhjän pullon kirjoitti:

        voi viedä turvatarkastuksesta läpi. Voit täyttää sen vesiautomaatista tai Suomessa hanastakin.

        välttämättä saa. Itseltäni ainakin on joskus kerätty pois.


      • kerro!!!!!!
        tiedä asiat kirjoitti:

        Kotiabe1:lle. Lentoaseman niin kuin muidenkin vessoissa, hanassa on pieni vipu jolla voi asettaa tulevan veden lämpötilan. Matkusta enemmän niin et ole tietämätön.

        Missä kohtaa optisessa hanassa on sellainen vipu?


      • mikkeliin menijöitä?
        VaPaa~matkustaja. kirjoitti:

        Itse en käytä alkoholia ollenkaan. Mutta se, että vesipullostakin saa pulittaa 4 - 5 euroa menee edelle Monaconkin hintoja.

        Minulla ei ole kiinni rahasta vaikka maksaisi 20 euroa. Mutta periaatteita on ja siksi olen siirtynyt matkustamaan junalla.
        a) halvempi, jopa pilkkahintainen kun sattuu tarjous.
        b) yhtä nopea (vertauksena matkat 400 - 500 km) pisteestä A kohteeseen B kun ottaa huomioon, että menet kentälle ajoissa, on turvatarkastusta, koneen odottelua, matka, matkalaukun jonotus, matka (taksi tai bussi) kohteen B kentältä eteenpäin.
        c) saa viedä mitä lystää, ei turvatarkastuksia, ei painorajoituksia ja junan ravintolavaunussakin (tai sitten omat eväät) hinnat kohdallaan.
        d) ulkomaille pääsee muualtakin kuin Helsinki-Vantaa rosvoasemalta.

        Aivan , junalla pääsee todella moneen maahan ja jopa maanosaan ihan tosta Helsingin rautatieasemalta.

        Siksi minäkään en enää lennä !


      • EI LOISPUMMEILLE
        Platinum Amex kirjoitti:

        Siis Finskin kortilla ei pääse kuin One World -loungeihin, mutta Amexin kautta on laaja määrä paikkoja. Saa siis viedä vieraan mukana 0€.

        Oli tärkeä syy ottaa Platinum, koska perheen kanssa reissatessa menee todella paljon rahaa kentillä. Harmittaa kun Jenkeissä Admiral Clubiin ei enää pääse.

        sen takia pitää finnairillakin maksaa maltaita kun noita platinium loisia pitää tavallisten matkailijoiden kustantaa ja lounge porukoita- ILMAISTA EI OLE- vaihdoin lentoyhtiötä...


      • käytöstavat
        per.kele. kirjoitti:

        Pääseekö lentokoneeseen muka jos juo kaljaa kun itse en päässyt edes laivaan kun join terminaalissa kaks lonkeroa. Tulli väitti että olen muka liian kännissä eikä ne suostunut puhalluttaa ja joutusin sitten lähetään kotiin. Itse soitin poliisille että ne tulis puhalluttaa ja et ne olis todistajina kun vaadin rahoja takas turhasta matkasta ja mulla oli joku 0,2 promillee ja siltin en päässyt laivaan.

        Moni oli paljon enemmän kännissä kun minä ja vaadin tullia puhalluttamaan kaikki muut matkustajat myös. Kysyin viel parikin kertaa et onko ne tosissaan ja olivat kun en päässyt laivaan, syyksi ne sano et olin liian humalassa, valehtelivat päin naamaa, etsivät jotain laitonta ja kun eivät mitään löytäneet niin keksivät jonkun selityksen miksen pääse laivaan.

        se kun et osaa käyttäytyä riittäää. kovassakin kännissä olen aina päässsyt mukaan


      • kotiabe1
        tiedä asiat kirjoitti:

        Kotiabe1:lle. Lentoaseman niin kuin muidenkin vessoissa, hanassa on pieni vipu jolla voi asettaa tulevan veden lämpötilan. Matkusta enemmän niin et ole tietämätön.

        Ei niissä automaatti hanoissa mitään vipuja ole toimi ainoastaan kosketuksesta.


      • nuuan nuuka
        kutimet kirjoitti:

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi

        Itse vien tyhjän pullon tarkastuksesta ja täytän sen vedellä wc hanasta =)))


      • ghtr
        TK 68 kirjoitti:

        Ei voi kun ihmetellä mistä näitä idiootteja löytyy? Tieto ja kokemus kun ovat täysin eri asioita.
        Kortti on hyvä olla,mutta joka paikassa on käteinen myös käynyt.Mitä tekee muuten tuolla Diners kortilla
        kun pitää maksaa käynnistä lisäksi 19€/kerta.Joo älä edes yritä väittää mitää pre,cold tai platinum tasoa saavuttaneesi.

        Firma maksaa, kortin sekä käynnin kulut. :)


      • caramba
        kutimet kirjoitti:

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi

        Mä otin piccoloviinin Arlandassa, apua se maksoi 18e???!!!!En ja osta H:gin kentällä mitään se on sika kallista.


      • caramba
        Samat kirjoitti:

        Samat tehtiin naapurin kaa. Hiasella Talliinaan tyhjällä tankilla, tankki täyteen halpaa dieseliä ja ruuma täyteen viinaa ja laatuviinejä Nyt ei tarvitse enää ikinä ostaa viinaa tippaakaan Suomesta. Laskin, että sata vuotta noilla pärjää nykykulutuksella ellei tässä ala vetää toista biletyskierosta.

        Mä haen ja Eestistä, Alkossa en käy, Tallinna sataman Alkopörssi on halpa.


      • Satunnainen ohikävel
        kerro!!!!!! kirjoitti:

        Missä kohtaa optisessa hanassa on sellainen vipu?

        Heh, ihan sattumalta itse löysin tämän keskustelun mutta vastataan nyt "tiedä asiat"-nimimerkin puolesta, että se pieni vipu on yleensä hanan juuressa oikealla puolelle. Ei kaikissa hanoissa, mutta aika monessa näkemässäni optisessa automaattihanassa on ollut. Näitähän myydään kotitalouskäyttöönkin ja olisipa aika tarpeeton hana, jos ei lämpöä saisi säädetyksi... :-D

        Tässä yksi kuva: http://www.rakentaja.fi/Kuvat/oras/2006/Electra250.jpg


      • sfhsfh
        EI LOISPUMMEILLE kirjoitti:

        sen takia pitää finnairillakin maksaa maltaita kun noita platinium loisia pitää tavallisten matkailijoiden kustantaa ja lounge porukoita- ILMAISTA EI OLE- vaihdoin lentoyhtiötä...

        Taas yksi älyn jättiläinen. Millä tavalla platinakorttilainen on loinen? Platinan saa vain matkustamalla korttiin siten kuuluu loungekäynnit.


      • piiloutuva pikkuveli
        Satunnainen ohikävel kirjoitti:

        Heh, ihan sattumalta itse löysin tämän keskustelun mutta vastataan nyt "tiedä asiat"-nimimerkin puolesta, että se pieni vipu on yleensä hanan juuressa oikealla puolelle. Ei kaikissa hanoissa, mutta aika monessa näkemässäni optisessa automaattihanassa on ollut. Näitähän myydään kotitalouskäyttöönkin ja olisipa aika tarpeeton hana, jos ei lämpöä saisi säädetyksi... :-D

        Tässä yksi kuva: http://www.rakentaja.fi/Kuvat/oras/2006/Electra250.jpg

        Se optinen automaattihana on arvatenkin ÄLYhana, joka sekin raportoi IsoVeljen Keskusvalvomoon näpelöintiyritykset sekä toki myös tavallisen käytön.

        Käyttäkää ihmiset "Älykkäitä" laitteita, käyttäkää, ja kertokaa koko elämänne IsoVeljen Keskusvalomoon (tunnetaan myös peitenimellä sosiaalinen media), jottei mitään tapahtuisi IsoVeljen Keskusvalvomon tietämättä.

        Älyvessapaperia odotellessa. Siinä on applikaatio, joka kertoo kavereillesi, kun kävit vessassa (vertaa Älyhammasharja), ja IsoVeljelle lisäksi, millaista tuli.
        Ja hän, joka ei halua Älyvessapaperia käyttää, on tietenkin jengipetturi, jolla on jotain salattavaa, sekä oletettavasti psykopaattikin vielä, kuten kaikki Facebookia käyttämättömät kuulemma.

        George Orwell oli optimisti.


      • Mustaa on
        Platinum Amex kirjoitti:

        Siis Finskin kortilla ei pääse kuin One World -loungeihin, mutta Amexin kautta on laaja määrä paikkoja. Saa siis viedä vieraan mukana 0€.

        Oli tärkeä syy ottaa Platinum, koska perheen kanssa reissatessa menee todella paljon rahaa kentillä. Harmittaa kun Jenkeissä Admiral Clubiin ei enää pääse.

        Mulla on sellainen musta Amex. Pääsenköhän sillä lougneihin?


      • Ranex2
        kotiabe1 kirjoitti:

        Ei niissä automaatti hanoissa mitään vipuja ole toimi ainoastaan kosketuksesta.

        Kyllä ainakin viimekesänä oli. Olikohan portin 17 vieressä, kun itse säädin sen kylmälle.


      • mitäpä siihen..
        per.kele kirjoitti:

        Ei ollut todellakaan. Kerran myös yhdessä baarissa turussa minulle ei myyty kaljaa koska baarin nais myyjä sanoi että olen liikaa kännissä vaikka olin ihan selvinpäin. Se sitten käski minut poistumaan mutta en poistunut ja se soitti poliisit poistamaan. Pyysin poliiseja puhalluttamaan minut ja tulos olis 0 promillea. Sitten se vasta olisi myynyt minulle kaljaa mutta haistatin sille vi.tut ja menin tien toiselle puolella olervaan baariin jossa myytiin heti kaljaa minulle.

        Mulle kävi kerran näin: poke sanoi, että "silmät punottaa siihen tahtiin, että tuu huomenna uudestaan."
        Olin TÄYSIN selvin päin. Tosin mulla oli piilarit ja silmät varmaankin punottivat johtuen tuulesta.
        Että näinkin voi käydä!!!


      • Epätietoinen tyttö
        Mustaa on kirjoitti:

        Mulla on sellainen musta Amex. Pääsenköhän sillä lougneihin?

        Entä jos on sellainen karva-amex? Pääseeköhän sillä loungeen?


      • tarkennusta
        kutimet kirjoitti:

        Mummo täällä ihmettelee myös niitä hintoja. Viinilasilliset otettaisiin ja vettä, mutta yhdestä viinilasillisesta saa maksaa koko Alkon pullon hinnan. En enää välitä kekkuloida, mutta jos pitkälle matkalle mieli, kannattaa tehdä eväät. Appelsiinia ei saa viedä tarkastuksen läpi, mutta suuri purkki mustikoita menee läpi...heh...leivät saa viedä, mutta vesipulloa, eikä mehuja saa viedä läpi. Ne pitää sitten ostaa kentältä ja viedä koneeseen. Koneesta saa vain pikkuruisia vesipulloja, jos niitä yleensä on. On tää nykymeno niin omitusta joka saralla. Kutimetkin ovat nykyään vaaraksi

        Appelsiinin ja muut hedelmät saat kyllä viedä käsimatkatavarassa....Kutimetkin nykyään jo menevät.


    • lentäjän koira

      Helsinki-Vantaa saa tuloja liiketilojen vuokrista, jotka voidaan pitää korkeana, koska ihmiset ovat valmiita maksamaan törkeitä hintoja lentokentällä. Siksi.

    • Liperaali

      Sitä sanotaan vapaaksi markkinataloudeksi ja kysynnän ja tarjonnan laiksi. Jos olisit oikeasti käynyt Helsinki-Vantaalla, olisit huomannut, että siellä on useita kahviloita ja baareja ja niissä asiakkaita. Ihmiset ovat valmiit maksamaan pyydettyjä hintoja, joten niillä hinnoilla myydään. Myisitkö sinä viitosella, jos lähes samaan myyntimäärään päästään kympin hinnalla?

      Hinnoilla ja kustannuksilla on lähinnä se yhteys, että kustannukset asettavat rajan, jonka alla hintaa ei voida pitää kuin tilapäisesti. Hinnoittelun periaate lähes kaikkialla on tuoton maksimointi. Siinä ei ole mitään ylärajaa, on vain piste, jota ylemmäs ei tietyssä tilanteessa kannata mennä, koska myynnin määrä laskisi liiaksi.

      Haluaisit varmaan säätelyn, jossa valtio määrää hinnat. Sellaista kokeiltiin itänaapurissa melko kauan. Hinnat pysyivät alhaisina, mutta tuotteita ei noin pääsääntöisesti ollut saatavilla, ja jos oli, laatu oli mitä sattui. Järjestelmä pysyi pystyssä vuosikymmeniä vain massiivisen väkivaltakoneiston avulla. Tavallinen kansa ei joutunut sietämään lentoasemien korkeita hintoja, koska se ei lentänyt, monestakaan syystä.

      Ai niin, tervetuloa 3. vuosituhannelle.Veroton myynti EU:n sisäisessä liikenteessä on lopetettu, eräitä kikkailuja lukuun ottamatta (Ahvenanmaa, Kanariansaaret ym.).

      • Lentänyt

        Ei pidä paikkaansa. Maks tuoton saa vain poikkeustapauksessa maksimoimalla hintansa asiakkaiden kipurajalle.


      • sdfgj jjj

        Helsinki vantaan kahviloiden ja baarien kanssa ei ole vapaalla kilpailulla mitään tekemistä. Sinne kun et omia eväitä voi viedä ja kaikessa on kartellihinnat. Kun ei ole saatavuutta niin hinnat voi kränkätä tappiin.

        Vapaassa kilpailussa voisi kuka tahansa tuoda omat eväät ulkoa tai edes turvatarkastus alueen sisälle muodostettaisiin kilpailua jakamalla vuokrasopimukset aidosti kilpaileville firmoille.


      • Mummeli+60
        sdfgj jjj kirjoitti:

        Helsinki vantaan kahviloiden ja baarien kanssa ei ole vapaalla kilpailulla mitään tekemistä. Sinne kun et omia eväitä voi viedä ja kaikessa on kartellihinnat. Kun ei ole saatavuutta niin hinnat voi kränkätä tappiin.

        Vapaassa kilpailussa voisi kuka tahansa tuoda omat eväät ulkoa tai edes turvatarkastus alueen sisälle muodostettaisiin kilpailua jakamalla vuokrasopimukset aidosti kilpaileville firmoille.

        Älä mene kahviloihin onhan siellä paikkoja missä syödä omia eväitä.Olemme monesti käyneet Salessa ja syöneet omia eväitä.Enkä ol pienituloisimmasta päästä käytän aikani ja rahani niinkuin parhaaksi koen.Mukavia reissuja kaikille omilla tai kuppilan eväillä.


    • hintavaa

      Munchenin lentokentällä oli keväällä hieman ylimääräistä aikaa ja päätin hieman syödä jotain,lautasella oli pieni annos perunia ja pientä lisuketta ja se maksoi 15 euroa..maku ihan hyvä mutta niin pienestä annoksesta kova hinta.Mutta ova vika kun ostin

    • Pysy kotona

      Se on sama asia hintojen kanssa kaikilla lentoasemilla ympäri maailman.
      Persaukiset taas narisemassa. Osta Lidlistä ruokaa ja syö kotona sekä pysy kotona.

    • Tietoo löytyy

      Voi, voi. Markkinatalous on talousjärjestelmä, jossa hinnanmuodostus eli hyödykkeiden hintojen on vapaan kysynnän ja tarjonnan säätelemä.

      • Lentänyt

        Missasit pointin. Asia tämä: Lentoasemalla tuotteitaan kauppaavat maksanevat kallista vuokraa kioskeistaan ja sen vuoksi ja muutoinkin haluaisivat parhaan mahdollisen voiton toiminnastaan. Vaikka möisi vissyä 3 e puullo, kauppa käy kyllä jonkin verran, mutta voitto ei ole paras mahdollinen. Markkinahinta toteutuu 3 e/plo, aina joku pullon ostaa, mutta voiton maksimoimiseksi hintaa kannattaisi alentaa jonkin verran jotta kaupankäynnin volyymi ja volyymin myötä katetuotto kasvaisi.

        Miksi ruokakauppa myy vissyä kolmasosahinnalla lentokentän myymälöihin nähden? Eikö sinun taloustunemuksen perusteella K-marketin kannattaisi pyytää 0,5 l vissystä 3 euroa. Eikö kauppaista kiinnosta kaupankäynti ja voiton tahkoaminen? Eikö K-kauppias halua vaurastua?

        Intiassa Ahmedabadin kentällä oli neropatteja kauppamiehinä. Olivat kattaneet odotustiloihin pöydän täyteen länkkärilimuja kun kalponaamojen kone teki välilaskun. Kauppamies halusi tölkistä 5 paperieuroa kappaleelta. Oli varmaan kalkyloinut voittoprosentit kohdalleen. Limonaadin rahtaamisessa on oma vaivansa ja kalponaamat ovat vittumaisia palveltavia. Laskennallisesti 100 tölkin myynti tuo niin hyvän katteen, että voittorupioilla voi ostaa vaikka vähän ajetun aasin. Liiketoimintasuunnitelma oli oivallinen eikä kalponaamoille tarvi myydä millään siwan hinnoilla. Kauppamies oli ylpeä työstään ja tuotteistaan eikä siksi ottanut tinkaamista kuuloonkaan. Katetuottolaskelmat pitivät ehkä kutinsa. Ikävä kyllä liikevaihto jäi nollaksi. Kalponaamat äänestivät jaloillaan ja ostivat limpsansa Finnairin koneesta halvemmalla. Intialaisen kauppamiehen mielessä kihelmöi kun Finnair möi limpsaa polkuhintaan. Intiassa tölkin markkinahinta kadulla on n 20 snt/tlk.


    • Pihijuoppo

      Hki-Vantaalla kantsii ostaa esim sixpackki myymälästä ja imuttaa niitä siellä penkeillä ja loput koneessa. Tai sitten joku 0.2litran tiukka pullo puolen litran cokis ja vessaan lantraamaan:)

      • Kallis knubbi

        Eipä kannata imuttaa kentällä. Yks venäläinen otti huikkaa pullosta ja vartijat näki kameroista. Heittivät pihalle. Jäi matka tekemättä.


    • Seutula ei kiitos

      Ei sinne Seutulaan kannata mennä asumaan. Voi syödä tukevasti ennen kentälle tuloa. Jos on Bangkokin lento meikälaisella edessä, otan pizzan ja veden. Tax-freehinnat ovat pelleilyä, koska esim. Thaimaassa saa alkoholin halvemmalla. Ravintoloiden hinnat lienee hinnoiteltu liikematkustajille, jotka saavat ne vähentää kuluina. Hinnat eivät ole tavallisia Kanarian ja Turkin turisteja varten. Bangkokissa on riittänyt ennen lentoa käynti Burger Kingissä, pari kertaa oltu loungessa. Niin ja Tax freestä ei saa jatkossa Finskin pisteitä, ostetaan tuliaissuklaat maissa etukäteen.

      • hoh hoijaa

        Thaimaassa ei ole kuin olut halvempaa kuin meillä eli viina ei ole siellä edullisempaa. Käy joskus ja kirjoita sitten vasta. Ei liikematkustaja saa vähentää kuluja vaan he saavat päivärahan sitä varten.


      • pattaya 11krt
        hoh hoijaa kirjoitti:

        Thaimaassa ei ole kuin olut halvempaa kuin meillä eli viina ei ole siellä edullisempaa. Käy joskus ja kirjoita sitten vasta. Ei liikematkustaja saa vähentää kuluja vaan he saavat päivärahan sitä varten.

        ai vain olut halvempaa
        -gin tonig 100 baht eli jotai 2 euroa
        - whisky, red label, 100-150 baht
        yekku 80baht

        saatko suomesta noin halvalla, et saa


    • seutula ei kiitos

      Kyllä minun englantilainen vodka on maksanut Thaimaassa noin 330 bahtia, onko Koskis halvempi tai kalliimpi? Täh. Päivärahakommenttisi on pilkun viilausta! Kyllä olen itse saanut kotimaan päivärahoja 20 vuotta. Olen matkustanut Thaimaassa vuodesta 1993, ostan alkoholin yleensä paikallisesta tukusta. Taas joku katkera kirjoittaja on liikenteessä, voi ´voi. Taidat matkustaa Phuketin ja Krabin suunnassa, missä hinnat ovat pilvissä?

      • thaimaan pedofiili

        Ostatko myös pienenpieniä laydyboyta tukusta? Nussitko viittä tytön näköistä poikaa samalla kertaa?


      • Pitää paikkansa!
        thaimaan pedofiili kirjoitti:

        Ostatko myös pienenpieniä laydyboyta tukusta? Nussitko viittä tytön näköistä poikaa samalla kertaa?

        Pikku poikien perässä (hah hah perässä) ne nuo pedofiilit ovat. Hyi hitto. Munat valtiolle.


    • Palautetta pedofiili

      Hei! Oletko ottanut iltalääkkeesi? Kyllä minulle LADY riittää. Suosittelen matkailua sinullekin, se avartaa . Miten sitä ollaan niin katkeria?

      • Yäks.

        Että ihan lady boy


      • hatunviustattaja

        Ainoa mitä sä vedät on Lady Lasol.


    • NäinMeillä

      Aloittaja on muuten sekoittanut ulkomaan alueen ja tax-free alueen. Normaali lentoaseman "Schengen"-puoli, siis EU-alueelle menevien lentojen puoli ei ole mitään tax-free-aluetta. Tax-free myyntiä ei ole ollut olemassa EU-alueella vuoden 1999 jälkeen lukuunottamatta joitain erikoisalueita (mm. Ahvenanmaa). Liikkeet eivät siis saa tuotteitaan ilman veroja vaan ihan niiden samojen verojen kanssa kuin muuallakin Suomessa. EU-alueen ulkopuolisten matkustajien on mahdolista saada verojen palautus (=Tax-free refund) siihen tarkoitetuista pisteistä.

      • Mies Lahdesta

        Pirkkalan kentälle ajoin Lidlin kautta...2 lihapiirakkaa mukaan koneeseen ja parkkipaikalla tempaisin 3 tölkkiä Virosta tuotua olutta :)


      • Mies Hollolasta
        Mies Lahdesta kirjoitti:

        Pirkkalan kentälle ajoin Lidlin kautta...2 lihapiirakkaa mukaan koneeseen ja parkkipaikalla tempaisin 3 tölkkiä Virosta tuotua olutta :)

        Kunnialliset ihmiset eivät asioi Lidlissä.


      • Mies Laihialta
        Mies Lahdesta kirjoitti:

        Pirkkalan kentälle ajoin Lidlin kautta...2 lihapiirakkaa mukaan koneeseen ja parkkipaikalla tempaisin 3 tölkkiä Virosta tuotua olutta :)

        Kävin Lidlistä ostamassa ennen matkaa makeiset, Kotiin tullessa laittoin ostamani tuotteet matkakohteen liikkeen kassiin. Oli kerrankin riittävästi tosi edullisia tuliaisia sukulaisille.


      • karkkirahtaaja
        Mies Laihialta kirjoitti:

        Kävin Lidlistä ostamassa ennen matkaa makeiset, Kotiin tullessa laittoin ostamani tuotteet matkakohteen liikkeen kassiin. Oli kerrankin riittävästi tosi edullisia tuliaisia sukulaisille.

        Alvit ainakin tulivat Suomeen!


      • suklaa
        Mies Laihialta kirjoitti:

        Kävin Lidlistä ostamassa ennen matkaa makeiset, Kotiin tullessa laittoin ostamani tuotteet matkakohteen liikkeen kassiin. Oli kerrankin riittävästi tosi edullisia tuliaisia sukulaisille.

        Matkustin kesällä Espanjaan ja ostin koneesta kaksi tarjous Tobleronea 4€/kpl naapurilleni tuliaisiksi. Matkakohteessani kaupassa samanlaiset Tobleronet maksoivat 1,50€/kpl!!!

        Onneksi naapurini ei sattunut olemaan kotona.


    • rahaa säästyy

      Miksi lennät, sästä rahaa ja kävele. Kunto kasvaa ja rahaa säästyy. Syö se sika sitten jouluna.

    • Titta 32

      4-5 lomamatkaa vuodessa tekevänä,
      olen ihmetellyt sitä napinaa,
      ensin säästetään vuosi,et päästään lämpöön ja
      sit itketään jostain pari euroa kalliimmasta
      kahvikupista,ei sitä ole pakko juoda siellä kentällä,
      kyllä sen odotuksen kestää,osta limu Siwasta, ja
      nauti odotuspenkillä:
      Hanki elämä ja ala elämään:

      • Jkh 69

        Missä tuo odotuspenkki sijaitsee,Siwan edessä,vai???


      • Elämä on

        Huoh! Taas näitä. Totta, oletkos koskaan kuullut, että jotkut joutuvat säännöllisesti matkustamaan lentäen työnsä vuoksi? Ja siis useammin kuin mainitsemasi 3-4 kertaa vuodessa.

        Ei ole kivaa tulla ryöstetyksi kiskurihinnoilla pakollista lentoa odotellessa.


    • Tähän on menty

      Kumpa edes hinta joskus vastaisi jollain lailla laatua?
      Nykyään monessa muussakin (kalliissakin) hinta/laatu suhde on onneton jollei olematon.
      Kestävyydestä ei kannata edes puhua.
      Onkos nytte tyhmä hän mikä maksaa ja jolla on maksukykyä?
      Ehkä kokemattomuus on syynä siihen et maksaa älyttöniä pahasta kahvista kun hyvän
      makua ei ole kokenut?
      Mutta ehkä, vaihtoehtoja ei ole?
      Hinnanvälistä veto lienee parasta bisnestä lähes vastikkeetta mutta verottakin.

      • Jos, ja kum.

        kumbaijaamailaavkumbaijaa.


    • Reissuun kun lähtee, niin pienet eväät kentällä oleilua varten mukaan. Joillekin vain se kentän kuppilassa notkuminen on itseisarvo sinänsä ja joillakin vain on liikaa rahaa. Näillä rahastetaan. Jotenkin tuntuu siltä, että se, ettei kansainväliselle alueelle saa viedä mitään juotavaa palvelisi eniten tax-free -alueen kuppilanpitäjiä.

      -Pena

    • Cavtat 3.9. 2014

      Samoin se on Euroopan joka lentokentällä, ei niihin kannata lähteä vaurastumaan.

    • Omat eväät

      Tässäkin pätee se laki, että " ei se ole hullu, joka pyytää, vaan se, joka maksaa ". Bisnes on bisnestä ja niin kauan, kun asiakkaat suostuvat maksamaan määrätyn hinnan, niin kauan hinnat pysyvät korkealla. Ei sitä kannata itkeä! Minä en ole vuosiin ostanut lentoasemilta mitään, vaan pidän aina sen verran evästä mukana, että pärjään odottelun ja lennon ajan omillani. Pari juomapulloa, pikkutermarillinen kahvia, voileivät ja muutama banaani kassiin ja sillä mennään eikä maksa kuin reilut 6 euroa ! Näin näkyy tekevän mini muukin. Joku sanoi, että " taas pers'aukiset valittaa ", mutta ainakaan minä en ole pers'aukinen juuri säästäväisyyteni takia ! On mukava tunne, kun tietää, että olisi varaa ostaa, mutta voi olla säästäväinenkin ! Monet uhoojat, jotka tekevät ulkomaanmatkoja matkustavat lainarahalla ja maksavat sitten velkaansa vuoden eteenpäin ja sitten taas uusi velka! Minä en ole joutunut koskaan ostamaan mitään velkarahalla. En edes omakotitaloani, rakensin sen itse aikoinaan säästöilläni. Velaksi on turha uhota !

      • Ympäri maailman.

        Pari juomapulloa, pikkutermarillinen kahvia, voileivät ja muutama banaani kassiin ja sillä mennään eikä maksa kuin reilut 6 euroa !

        Meneekö läpi turvatarkastuksesta??? Vai nautitko pihalla???

        Ihmetyttää tämä keskustelu ylipäätään. Ihmiset menevät lentoasemalle syömään ja juomaan, joko sika kalliilla hinnoilla tai omia eväitään.

        Itse menen lentoasemalle matkatakseni kulloiseenkin kohteeseeni.


      • Sitä vaan kun
        Ympäri maailman. kirjoitti:

        Pari juomapulloa, pikkutermarillinen kahvia, voileivät ja muutama banaani kassiin ja sillä mennään eikä maksa kuin reilut 6 euroa !

        Meneekö läpi turvatarkastuksesta??? Vai nautitko pihalla???

        Ihmetyttää tämä keskustelu ylipäätään. Ihmiset menevät lentoasemalle syömään ja juomaan, joko sika kalliilla hinnoilla tai omia eväitään.

        Itse menen lentoasemalle matkatakseni kulloiseenkin kohteeseeni.

        aamulla lähtee neljän aikaan kohti Helsinkiä, että ehtii ajoissa kentälle niin siinä kahdeksan aikaan kentällä alkaa jo olla nälkä... Kumma juttu.


      • Omat eväät
        Ympäri maailman. kirjoitti:

        Pari juomapulloa, pikkutermarillinen kahvia, voileivät ja muutama banaani kassiin ja sillä mennään eikä maksa kuin reilut 6 euroa !

        Meneekö läpi turvatarkastuksesta??? Vai nautitko pihalla???

        Ihmetyttää tämä keskustelu ylipäätään. Ihmiset menevät lentoasemalle syömään ja juomaan, joko sika kalliilla hinnoilla tai omia eväitään.

        Itse menen lentoasemalle matkatakseni kulloiseenkin kohteeseeni.

        Miksi nimimerkki "Ympäri maailman" ylipäätään käyt tällaisilla keskustelupalstoilla, kun kerran hermo ei kestä näitä lukea? Luit minunkin viestiäni kuin piru raamattua. En väittänytkään, että kuljettaisin täysinäisiä vesipulloja tai kahvitermaria turvatarkastuksen ohi. Minä taas EN ihmettele, että sinä IHMETTELET. Mitä ihmettä se sinulle kuuluu syövätkö ja juovatko muut ihmiset lentoasemalla? Anna mun kaikki kestää, että tällaiset ihmettelijät ihmettelisivät omaa tyhmyyttään näiden palstojen ulkopuolella!
        " Itse menen lentoasemalle matkatakseni kulloiseenkin kohteeseeni." Voiko enää turhempaa kliseetä kirjoittaa? En olettanut minäkään, että olisit lentoasemalla odottamassa Tallinnan laivaa :) ! On meitä moneen junaan ja aina joku jää asemallekin ! Kuten yllä mainittu nimimerkki. Ei muuta kuin ihmettelemään !!!


    • kenttien

      ravintolapalvelujen hinnat olleet aina järkyttävän taivaita hipovia,aivan selkeaää ja röhkeää monopolitoimintaa. missään ei liene niin kallista,kuin kentillä hlön tankkaus.
      pakko olla omat juomat ja eväät mukana,ei niitä tavis pysty ostamaan.
      sama koskee nykyisin lentokoneiden palveluhintoja,ovat todella sananmukaisesti taivaissa.
      on oltava kuivin suin jos ei omia eväitä ole.
      mikä muu lienee syynä kuin ahneus?

    • Pihin vinkit

      Kentän hintoja en viitsi maksaa ihan periaatteesta. Viimehetken eväät voi ostaa kentällä Alepasta ja käydä kahvilla jossain järjellisessä paikassa, jos tarpeen. Vesipullon täytän turvatarkastuksen jälkeen ihan toiletissa. Sieltä löytyy käsikäyttöisiäkin hanoja.

      • ahneet päättäjät

        no, tämän takia kaikki palvelut Suomessaa maksavat paljon, koska kaikki haluavat tehdä kaiken itse...siihenhän meidät on opetettu, tässä itsepalveluyhteiskunnassa!
        Kun palveluja käytetään niin hinnatkin alenevat, palveluntarjoajat lisääntyvät - syntyy kilpailua ja jokaiselle olisi töitä! Toisin kuin nyt yrittäjän on pakko pitää sellaiset hinnat, että niillä kattaa palkat, eläkkeet, vuokrat, alvit, verot ym., ei siitä paljoa voittoa ainakaan pienyrittäjälle jää.

        Alv on aivan liian korkealla Suomessa, lisäksi palkasta maksettava vero ja eläkemaksut ovat ihan liian korkealla!

        Ei ihme että eläkemaksut, verot ym. maksut ovat pilvissä, koska on varaa maksaa eläkepomoille huippupalkkoja, eduskunnan ja hallituksen kulut ovat pilvissä ja verotoimistossa matkustellaan ruhtinaallisesti! Jotain kohtuutta kuluihin heti ja alv verot alemmaksi.


      • Äläs nyt vaahtoa
        ahneet päättäjät kirjoitti:

        no, tämän takia kaikki palvelut Suomessaa maksavat paljon, koska kaikki haluavat tehdä kaiken itse...siihenhän meidät on opetettu, tässä itsepalveluyhteiskunnassa!
        Kun palveluja käytetään niin hinnatkin alenevat, palveluntarjoajat lisääntyvät - syntyy kilpailua ja jokaiselle olisi töitä! Toisin kuin nyt yrittäjän on pakko pitää sellaiset hinnat, että niillä kattaa palkat, eläkkeet, vuokrat, alvit, verot ym., ei siitä paljoa voittoa ainakaan pienyrittäjälle jää.

        Alv on aivan liian korkealla Suomessa, lisäksi palkasta maksettava vero ja eläkemaksut ovat ihan liian korkealla!

        Ei ihme että eläkemaksut, verot ym. maksut ovat pilvissä, koska on varaa maksaa eläkepomoille huippupalkkoja, eduskunnan ja hallituksen kulut ovat pilvissä ja verotoimistossa matkustellaan ruhtinaallisesti! Jotain kohtuutta kuluihin heti ja alv verot alemmaksi.

        Jos muutama iso kiho saakin miljoonan "vastikkeetta" niin ei tämä laiva niihin uppoa. Nuo mielestäsi liian suuret verot ja eläkemaksut kielivät vain sitä, että koko joukko elää yli tuottavuutensa. Verovarojahan käsitykseni mukaan käytetään yhteiskunnan toimintojen ylläpitimiseksi, ainakin osittain. Siihen päälle kun pitää toitottaa maailmalla kuinka Suomessa hoidetaan hienosti sosiaalipolitiikka, saadaan hilattua tänne väkeä jos mistäkin ja joista 90% elää pomminvarmasti niiden sinunkin maksamiesi verojen avuin.
        Eiköhän tauti ole pääosin siinä, että ay-päälliköt, optioiden toivossa, ovat brädänneet suomalaiset työn hinnan sille tasolle, mille ei enää löydy kysyntää maailmalla entiseen tapaan. Mutta, ollos huoleton. Varrotaan sukupolvi,,tai kaksi, kun muut ovat ajaneet itsensä ylihintaisiksi niin sitten on taas meidän vuoro leijua mielikuvassa kuinka paljon minun työpanokseni taas tänäänkin hyödytti yhteiskuntaamme.


    • weöjz<kz

      Lontoon Gatwikin kentällä maksoi pintti olutta 4 £ eli about 4,5 €
      Oslossa maksaa yli 20 € joten älkää valittako. Ei niitä ole pakko ostaa.

      • kentällä asioinut:)

        kerrankin puhut asiaa!näin juuri kyllä muuallakin on kallista kuin meillä helsinki-vantaalla!mutta antaa valittajien marista luulis että ihmiset tulee matkalle ja ovat iloisia mutta ei?vali vali ja vali vali:(no huh huh!


    • 9+20

      Puhutaan vain kaljatuoppien hinnoista , mutta mitä maksaa kahvi ? eikös kahvissa ole paras katetuotto % ??? kyllähän toi olut menee makso se melkein mitä tahansa , mutta minä myös ostan bakin ennen kuin menen lähtöselvitykseen , juon siellä penkillä ja menen niin aikaisin et kerkeen juoda kaiken , kerran jouduin kyllä 7 tölkkiä 4 olutta laittaan roskiin,perskule sentään ku kävi lompsan päälle , souwot....

      • tyhmäämenoa

        voi voi, mikset juonut oluitasi ennen kun laitoit laukun ruumaan, kyllä sinne laukkuun olisi saanut ne loput laittaa.


    • kallinsuus

      nykyään hinnoitelu on lähtenyt käsistä eikä pelkastään kentällä kyllä liikenne asemat . hyvä kun 10eurolla selviää pulla kahvilla reisun kai on kansasta kiinni paljonko voidaan palvelu maksua maksaa vai syökö omat eväät repussa.

      • Vessaaan!

        Kahvin hinnassa näkyy myös "ilmainen" wc.


    • köyhät kyykkyyn

      Eiköhän ne köyhät pidetä ihan tarkoituksella selvin päin lentokentillä ja koneissa. Köyhät on yleensä urpoja, jotka eivät älyä kohtuutta jos halvalla, saatika ilmaiseksi saavat jotakin.

    • 1+2

      **********************Miksi tällaista ryöstöä sallitaan.***************

      Silloin, kun Suomi eli säännöstelytaloudessa (kommunismissa) olivat kaikki hinnat säännösteltyjä, kuten Neuvostoliitossakin. Nyt on kommunismi/sosialismi taakse jäänyttä elämää ja eletään vapaassa markkinataloudessa, joten jokainen saa pyytää sen hinnan, jonka arvelee saavansa.

    • eagaehaerh

      Sun varmaan tarttee tehdä valitus finavialle, jotta laskeevat törkeitä vuokrahintojaan, joka taas voisi vaikuttaa tuotteiden hintoihin.
      Ei sitä kukaan tappiolla kauppaa tee.

      Siks toisekseen, eihän siellä kentällä ole pakko syödä. Eväät voi tehdä itse, tietty juoma täytyy ostaa sieltä "puhtaalta puolelta".

    • chartervero takaisin

      No just! Jos on varaa lennellä lomalentoja on varaa myös makssa palveluista. Koska valtio laittaa ylellisyysveron koko lentoliikenteeseen? Siitä muuten kertyisi valtion pohjattomaan kassaan melkoinen summa! Suomalaiset tekevät noin 5 miljoonaa lomalentoa vuodessa. Jos niille määrätään esim. 100€ charterveroa/lento, niin valtion kassa kohta pullistelee!!!

    • Avaus on tyypillisen pers'aukisen miehen valitus!
      Ihan hyvä vain, että oluen ja alkoholin hinnat ovat tarpeeksi korkeita. Sinunlaiset alkoholisoituneet suomalaiset yms. saavatkin maksaa siitä enemmän. Oletko sä niin alkoholisoitunut, että sä et kykene olemaan ilman olutta ennen lentoa tai ilman alkoholia edes sen aikaa, että sä pääsisit lennon määränpäähän? Hinnat ovat korkeat juuri siksi, että ihmiset eivät olisi humalassa lentokoneessa ja aiheuttaisi siellä häiriötä tai turvallisuusriskiä. Koska sinä et näemmä kykene matkustamaan minnekään ilman, että sulla on viina koko ajan mielessä, niin mikset muuta sinne Viroon, kun siellä on niin halpaa viinaa?

      • Stone Justice

        Aloittajan motiiveja en tiedä, mutta kysymys on periaatteesta ja siitä, että eri yrittäjät ja toimijat sekä tuotteita ostavat asiakkaat asetetaan eriarvoiseen asemaan.

        Samaa "skeidaa" harjoittavat myös Pohjoisen-Suomen laskettelukeskukset tuotteissaan ja varsinkin huoltamoyrittäjät/ketjut polttoainehinnoittelussa. Sinun logiikalla sehän on oikein että bensa/diesel maksaakin oikein paljon, että isot yhtiöt hyötyvät siitä maksimaalisen paljon. Asiaa on turha perustella luonnonsuojelulla tai väitetyillä vihreillä arvoilla, sillä esim. lentokoneen matkaanlähtö saastuttaa luontoa monisatakertaisesti autoihin verrattuna. Olisi hyvä, jos samaa haittakerrointa käytettäisiin lentolippujen hinnoittelussa, niin loppuisi "turhat" matkustelut ja maailman luonnon tasapainon jatkuva järkyttäminen.


      • Stone Justice kirjoitti:

        Aloittajan motiiveja en tiedä, mutta kysymys on periaatteesta ja siitä, että eri yrittäjät ja toimijat sekä tuotteita ostavat asiakkaat asetetaan eriarvoiseen asemaan.

        Samaa "skeidaa" harjoittavat myös Pohjoisen-Suomen laskettelukeskukset tuotteissaan ja varsinkin huoltamoyrittäjät/ketjut polttoainehinnoittelussa. Sinun logiikalla sehän on oikein että bensa/diesel maksaakin oikein paljon, että isot yhtiöt hyötyvät siitä maksimaalisen paljon. Asiaa on turha perustella luonnonsuojelulla tai väitetyillä vihreillä arvoilla, sillä esim. lentokoneen matkaanlähtö saastuttaa luontoa monisatakertaisesti autoihin verrattuna. Olisi hyvä, jos samaa haittakerrointa käytettäisiin lentolippujen hinnoittelussa, niin loppuisi "turhat" matkustelut ja maailman luonnon tasapainon jatkuva järkyttäminen.

        Aivan oikein, minun mielestäni bensa/diesel saakin maksaa oikein paljon. Kysehän on valinnoista. Jos haluaa ajella yksin sillä autollaan, niin siitä ja sen käytöstä kuuluukin maksaa oikein kunnolla. Tosin lentokoneet taitavat käyttää ihan toisenlaista polttoainetta kuin autot, joten niiden kahden vertaaminen on poissuljetun turhaa. Ihan samoin voidaan sanoa, että hiilivoimalat ovat yhtä saastuttavia kuin autoilukin on. Ehkä onkin?


    • so simple

      Voidaanhan me rakentaa upouusi lentokenttä Seutulan lentokentän tilalle vaikka jonnekin perähikiälle, jossa on pitkät matkat joka paikkaan ja julkinen liikenne taksit maksaisivat omaisuuksia ennen kuin pääsisi lähimpään kaupunkiin. Unohdamme sen, että tuo Helsinki-Vantaan lentokenttä on poikkeuksellisen lähellä Helsingin keskustaa ja lentokentälle oikeasti pääsee myös julkisilla varsinkin vuoden päästä, kun Kehä-junarata avataan.

      Lentokenttien kalliit hinnat johtuvat osaltaan siitä, että yritykset lentokentällä maksavat korkeaa vuokraa. Toisaalta asiakasmäärät ovat rajalliset, joten ihmisiä ei käy kahviloissa tai ravintoloissa yhtään sen enempää, vaikka siellä olisi kuinka paljon osta 3 maksa 2 -tarjouksia. Jos joku haluaa sämpylän ja kahvin hän ostaa sen oli hinta sitten mikä hyvänsä.

      Itse matkustan aika vähän, mutta toki tässä vuosikymmenien aikana on ehtinyt matkustuskokemusta kertyä. Jaksan ihmetellä vuodesta toiseen sitä, että jos ostaa vaikka Thaimaaseen lentoliput ja maksaa niistä 1000 euroa, niin sitten jaksetaan nillittää loputtomiin sitä, että paljonko kahvikuppi maksaa lentokentällä, kun Esson baarissa vuonna -88 kahvi maksoi vain markan.

      Jos hinnat ei kelpaa, älä osta. Jos haluat ostaa, säästä rahaa sitten kuukausi tai pari lisää, jotta raaskit ostaa sen kahvikupposen ja kolmioleivän.

    • Lasista kiitos!

      Vesipullo lentokoneessa? Saahan veden koneessa ilmaiseksikin. Suomalaiset maailmalla tunnistaa siitä että ne raahaavat vesipulloa matkassaan joka paikkaan. Jopa oopperan katsomossa pitää pulloaan imeksiä. Ja kuinka monella on töissä oma vesipullo vaikka kraana on parin metrin päässä? Hyi olkoon sitä samaa pulloa imutetaan vähän väliä! On nolon näköistä, eikä mikään terveyssyy puolla mokomaa lutkuttamista.

    • Pate17

      Joo. Miekin jonkun verran lennän, mutta Helsinki-Vantaan kentältä en osta enää mitään.

    • vanharouvanen

      Paljon matkustavana olen päätynyt siihen etten osta sieltä mitään. Kaikki tax free tuotteet saa edullisemmin jostain muualta ja ruokaa voi tankata sen verran massuunsa jo kotona että yhden lennon kestää..Kaljaakaan ei tarvitse kitata ennen lentoa tai lennon aikana. Ehtii sitä myöhemminkin.
      Jos tulee pitkästä matkasta toiselta laidalta maata helsinki-vantaalle niin ne voikkoleivät voi tehdä kotona laukkuun. Juomaakin voi ottaa mukaan kunhan juo pois ennen tarkastuspistettä.
      Kaiken saa järjestymään kunhan hiukan käyttää päätään. Tietysti jos on paksu lompakko niin antaa rahan palaa.......

    • Ruotsinsuomalainen6

      Suomi on kallis maa . Suomessa on kaikki älyttömän kallista . Asun Ruotsissa ja vertailen aina hintoja kun käyn Suomessa . Olen ihmetellyt miksi esim. Lidl-kaupassa Suomessa on kalliimmat hinnat kuin Ruotsissa . Samoin on IKEA,ssa .

      • Kannusta kajahtaa

        De va shitta.. pysy hurri siellä Ruotsissa edelleenkin. Sua ei tänne Suomeen kaivata!


      • Ruotsista.........
        Kannusta kajahtaa kirjoitti:

        De va shitta.. pysy hurri siellä Ruotsissa edelleenkin. Sua ei tänne Suomeen kaivata!

        Ai sinäkö hallitset koko Suomea . Tottakai saan tulla Suomeen milloin haluan . Olen kaikenlisäksi edelleen SUOMENKANSALAINEN ! Olen asunut kyllä kauan Ruotsissa jo yli 40 vuotta . --- Kirjoitin totuuden että siellä Suomessa on kaikki kallista . Ei se ole mikään minun keksintö . Ruotsissa sanoo kaikki Suomalaiset samoin . Siis kaikki Ruotsinsuomalaiset . Alkoi varmaankin keljuttaa nimim. Kannusta kajahtaa !!!


      • ruotsinsuomalainen 4
        Kannusta kajahtaa kirjoitti:

        De va shitta.. pysy hurri siellä Ruotsissa edelleenkin. Sua ei tänne Suomeen kaivata!

        Kannusta kajahtaa MENE HOITOON !!!


      • Aito suomalainen
        ruotsinsuomalainen 4 kirjoitti:

        Kannusta kajahtaa MENE HOITOON !!!

        Sulla ei ole kaikki kynät samassa penaalissa, suomenruotsalainen 4 - kuten ei muillakaan suomenruotsalaisilla.


      • Ruotsista päivää....
        Aito suomalainen kirjoitti:

        Sulla ei ole kaikki kynät samassa penaalissa, suomenruotsalainen 4 - kuten ei muillakaan suomenruotsalaisilla.

        Aito suomalainen mutta ei ymmärrä oikein kirjoitettua textiä . Hän on RUOTSINSUOMALAINEN4 eikä suomenruotsalainen 4 .


    • cd fdfdsfvd

      Se, kun on vaan niin, että köyhillä ei ole varaa lennellä. Hinnat sitten sen mukaan laitettu. Poikkeuksia ei varmaan kannata huomioida.

    • holho

      Missä vika? Tottakai hinta määritellään sen mukaan mitä ihmiset suostuvat maksamaan.

      Itse olet jo tehnyt päätöksen ettet niitä tuohon hintaan osta. Ei siihen mitään lakeja vaadita, kukaan ei sinua pakota ostamaan.

    • Bonjour mädäm

      En ole aikoihin juonut keskari-kuravettä Hki-Vantaan lentoasemalla juuri törkeän hinnan takia. Viimeksi joi ison Leffe oluen Brysselin lentoasemalla. 0,5 litraa 6,5 %: hinta 6,5 euroa. Se oli inhimillistä jos mikä.

    • Pakkoko on ostaa

      Minä puolestani olen ihmetellyt, että miksi pitää ylipäätään ostaa mitään lentokentiltä niillä sikahinnoilla. Ja lentokoneessakaan ei tarvitse erikeen ostaa mitään, jos valitsee lentoyhtiön huolella. Monet lentoyhtiöthän tarjoavat koneissaan lentojen aikana ruokaa ja juotavaa ihan riittävästi, jotka sisältyvät lentolippujen hintaan.

      Lentokenttien hinnathan on tutkittu rottakokeilla, rotat eivät ostaneet lainkaan halvoilla hinnoilla... Eli hinnat ovat juuri niin korkeat, kun ne voivat olla. Harva satunnainen matkaaja alkaa pihistelemään ostoissaan, kun matkaa vain kerran vuodessa.

      Ei mielestäni ole kiellettyä ottaa käsimatkatavaroihin mehutetraa ja kotona tehtyä voileipää, jotka sitten ennen turvatarkastusta juo ja syö jossain rauhallisella paikalla. Lasten kanssa matkatessamme meidän perheellä oli aina mukana "lastenruokaa".

    • PALJON REISSUNNUT

      Lentokentät on lähtö ja tuloa varten..................


      PÖNTTÖKESKUSTELU SAA JATKUA ILMAN MINUA tilulilulei

    • Olen ostolakon jo aloittanut!

    • .....

      Aika lyhytnäköistä toimintaa. Kerran olen erehtynyt ostamaan törkeän ylihintaista olutta ja valkkaria. Toista kertaa en osta, varoitan kaikkia tuttaviakin.
      En usko että kukaan käy kuin kerran moisissa palvelupisteissä. Ensikertalaisia voivat jymäyttää, äkkiä asia selkenee heillekin.

    • Vapaa tahto Ry

      Luojan kiitos, kukaan ei pakota ketään dokaamaan lentokentällä!

    • oma-tupa-oma-lupa

      Ei ole yhtäkään syytä astua koneeseen, joten se siitä. Pelkkää saastuttamista.

    • Näin se vain on

      Kysyntä ja tarjonta määrää hinnat. Kun kerran menee kaupaksi ei ole mitään syytä alentaa hintoja. Persaukiset olkoon ostamatta. Aloitus on jälleen kerran käsittämätöntä kitinää.

    • Ahneuteen väsynyt

      Itse olen jo vuosia miettinyt noita järkyttäviä hintoja.Miten voidaan sallia tuommoinen kiskonta.Tavallinen pieni tuloinen matkaaja ei voi noilla hinnoilla paljon ostaa mitään niistä kaupoista.Hävettää olla suomalainen!
      Toivottavasti noihinkin kiskureiden toimintaan löytyy joku sääntö ja pian.
      Ahneus vain näkyy kasvavan.Kuka ne hinnat säätelee lentokentällä?

      • Joskus isäntä

        Jos on pakko töiden puolesta lentää niin saahan siitä päivärahat. Voit jättää tuotteet ostamatta lentokentältä, jos ne ovat mielestäsi kalliita. Lomalle ei kannata lähteä lentäen, jollei rahat siihen mukavasti riitä vaan sitten pitää keksiä jotain muuta.


      • Aivan tosissaan

        Olisipa Suomessa sosialistinen suunnitelmatalous. Silloin valtio määräisi ettei puolen litran keskioluttuoppi saisi maksaa kolme euroa enempää. Ajatelkaa, saisimme nauttia lentokentälläkin halvasta oluesta.

        Kaikki muutkin hinnat valtio määräisi, kaikki olisi naurattavan halpaa. On siirryttävä sosialismiin! Tämä nykyinen meno ei kelpaa, yrittäjä voi vaatia ihan mitä tahansa. Se ei ole oikein!


    • Siipeilijä

      Helsinki-Vantaan lentoaseman kalliisiin hintoihin on taatusti osasyynä ao. liiketilojen tolkuttoman kalliit vuokrat! Finavia osaa kyllä rahastaa ja kyniä korkeita vuokria. Näitä vuokria matkustajat sitten maksavat syömisissään ja juomissaan. Ylipäätänsä turvatarkastuksen jälkeen ei kannata syödä ja juoda mitään, ennen tarkastusta hinnat ovat vähän siedettävämmät.

      Aina kannattaa muistaa kellari- eli palvelukerroksen Cesar's ravintola, jossa on suurinpiirtein normaalit lounashinnat! Puolet siitä mitä kerrosta paria ylempänä. Kentän henkilökuntakin käy siellä syömässä.

    • Helsinki-Vantaan ongelmahan on se, että kaikkia ruoka-ja juomapalveluita hallinnoi sama yritys ( R-kioskia lukuunottamatta). Kun ei ole kilpailua voi pyytää mitä vain.

    • Pellet001

      Minkälainen idiootti ostaa lentoasemalta yhtikäs mitään? Itsellä menee n. 4e kahteen vesipulloon, jotka vien lentokoneeseen kun ruoan mukana ei yleensä enää tule juomia. Tai jos on lyhyempi matka, yleensä pelkkä vesipullo riittänee.

      Kaljaa voi kiskoa muualla, tai sitten vasta siellä matkakohteessa. Syömisenkin pystyy yleensä hoitamaan ennen kentälle menoa, tai koneessa.

      Käyttäkää sitä järkeä, ei aina tarvitse mennä sinne kalleimpaan paikkaan ja sitten ruikuttaa netissä kun hinnat on pilvissä. Jättäkää ostamatta, ilmankin pärjää. Samalla tulee boikotoitua niitä kalliita hintoja.

    • 6+17

      Kentällä on R-kioski, josta ostan vesipullon, edullisempi muissa kentän paikoissa.

      Lentokentistä Dublin erottui edukseen. Siellä on käytävillä suuret telineelliset lentopulloja, 0,5 litraa irlantilaista lähdevettä, hinta yksi euro, maksa itse laatikkoon. Kaikki näkemäni ihmiset maksoivat, tai ainakin jotain pudottivat laatikkoon. Niin pitäisi jokaisen kentän toimianiin kauankuin tuo nestesääntö on voimassa!

    • dghkjlk

      Eiköhän sen tuuopin hinnan politiikka ole se ,ettei koneesen päädy perskännisiä lomailijoita.

    • eekk

      sehän on sääntö, ettei lentokentältä ja koneesta osteta milloinkaan mitään, kohdemaassa/lomakohteessa yleensä kaikki halvempaa.
      ainoastaan lentokentällä alepa 24/7 auki, sieltä löytää kaikenlaista, nauttii ennen matkaa, siellä hinnat norm. kauppahintoja. myöskin juomaautomaatteja taxfree alueella, 2e 1/2 litran limut, muuta ei saa ostaa.

      • Alepasta tosiaan saa esim kolmioleipiä. Niitä on usealta tekijältä ja eri hintaisia. Alepa on alakerrassa. Sieltä näytti lentohenkilökuntakin ostavan. Onkohan lentokentän R-kioskeissa kahvia myynnissä.


    • todella sikahinnat

      Kävin kesällä matkoilla ja olen pistänyt merkille itseasiassa jo aiemminkin tämän sikahinnoittelun.En ole viime 3:lla reissullani ostanut ainoatakaan tavaraa helsinki-vantaan putiikeista enkä tule ostamaankaan näillä hinnoilla.

      Pakkomyynti vituttaa myös.Esimerkki: Vesipulloa,kynsileikkureita tai minikokoisia nenäkarvasaksia ei saa viedä koneeseen TURVALLISUUSSYISTÄ käsimatkatavaroissa.

      Ok.

      Kuitenkin VÄLITTÖMÄSTI TURVATARKASTUKSEN JÄLKEEN on myynnissä isoja kynsisaksia,kynsileikkureita ja vastaavia joita voisi käyttää väärin.Helvetin kallis vesipullo tai muu juoma halutaan pakkomyydä näin ja poiskerätyt kynsisakset vituttavat myös aikalailla.Pakkohan hygieniatuotteita on olla pitemmillä reissuilla mutta olen päätynyt ostamaan sitten matkakohteesta nuo ja paljon muuta vain matkan ajaksi ja sitten ne menee roskiin koska takaisin ei saa tuoda :D

      Ihmeellistä käytöstä.

      Mutta joo, onnea vaan lentokentän puodeille toivottavasti kukaan ei osta noista.Pitäisi myydä kentän ulkopuolella puoleen hintaan nuo niin jäisi verotuloja sekä ihmiset saisi puolet halvemmalla tuliaisensa.
      Joku lakkapurkkikin (helvetin pieni) maksaa 10€ ja kaupasta saa samankokoisen josta verot maksettu melkein puolella hinnalla.

      • Slobot

        Vie sakset ja puukot ja muut "hygieniatuotteet" ruumaan menevissä laukuissa. Problem solved.


      • setä
        Slobot kirjoitti:

        Vie sakset ja puukot ja muut "hygieniatuotteet" ruumaan menevissä laukuissa. Problem solved.

        Jokuhan voi matkustaa pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa?


    • matkustavainen

      Itse en osta koskaan mitään enää HKI Vantaan lentoaseman kuppiloista vain ja ainoastaan hinnan takia.

      Kumma miten muiden maiden (sivistyneempien Keski-Euroopan maiden) kentillä on paljon halvemmat hinnat, paremmat valikoimat ja viihtyisämmät tilat. Esim. sellainen tuppukylä :) kuin Bryssel missä olin kesällä.

      En voi kuin ihmetellä.

    • lofkewfwe

      kai sitä nyt voi pyytää oluttuopista 30€ jos pokeri kestää, ei sitä kuitenkaan ketään pakota ostamaan

    • pikkulettvik

      Sitten ihmetellään, kun ei kauppa käy. Itse en ainakaan ole se hullu, joka maksaa jostain oluenlitkusta 9 euroa.

    • Hinnan pitäs vastata

      En moittisi yhtään jos korkealla hinnalla saisi hyvää laatua ja palvelua mikä vastaa hintaa.
      Mutta kun EI SAA.
      Muuta ku p....pahanmielen ja nii pahanmakusta kohvia pahvikuksasta jotta oksettaa.
      Enää juuri missään asemilla ei edes rautatieasemalla saa hyvää juomaa tai syötävää vai oletteko maistane
      nykyaikaista "möttöstä"? Ja verraneet sitä alkuperäiseen?
      Parempi ettei ne joilla ei ole mitään tietoa taikka kokemusta eikä makua jättäisi
      kommentoimatta. Kunnon palveluakaan ei saa enää nykyään missään Suomessa ei edes yksityisellä klinikalla vaikka ois kuinka paljon rahaa millä makaa.
      Koska kusettaja vie välistä minkä voi ja kerkii eikä maksukykyiset oo tarkimpia
      velallisia tai rikastuneet välitä hinnoista.

    • vodkaturisti

      Ei tulisi mieleenkään ostaa kentältä tai koneesta mitään. Teen kotona pussillisen metwurstileipiä ja tuon tyhjiä pulloja jotka täytän vessassa ilmaisella vedellä.
      Viinat juon pois juuri ennen turvatarkastusta niin en ehdi tulla liian känniin että pääsen koneeseen.
      Siihen litran pussiin laitan pesemäni ja viinalla täyttämäni hotelleista otetut pikkuiset shamppoo ja hoitoainepullot. Ihan litraa siihen ei näin mahdu, mutta melkein kuitenkin ja sillä pärjää pidemmänkin lennon.

    • passimassi

      Ihan sama, ei ole pakko mässätä!

    • Äimän Käki

      Törkeintä tässä lentokentillä tapahtuvassa laillisessa maantierosvouksessa on se, että vesipullot käsketään tyhjentämään turvatarkastuksessa! Vaikuttaa ilmiselvältä salajuonelta, jolla kerätään miljoonia järjettömästi hinnoiteltujen vesipullollisten muodossa heti kun turvatarkastuksesta on päästy läpi.

      Ymmärrän, jos puolen litran vesipullo maksaa 2 euroa jossain vinku-Saharassa, jossa vesi oikeasti on kortilla, mutta Suomessa!!!!

      Jotain rajaa, Finavia, pliis!

      Finavia voisi ottaa mallia siitä Dublinin kentästä, jossa on "suuret telineelliset lentopulloja, 0,5 litraa irlantilaista lähdevettä, hinta yksi euro, maksa itse laatikkoon.", ja tehdä saman tempun Seutulassa.

    • "safetty"

      Joo ja tämä turvamääräys ohje on ihan bullshittiä. Kai se turvatampio voisi pyytää ottamaan ryypyn juomapullosta .. Kyse ei ole turvallisuudesta vaan siitä että voidaan myydä helvetin kallista vettä ja alkoholia. Jokainen matkustaja voisi alkaa kuljettaa 10kpl desin viinapulloja koneeseen ja juoda ne siellä. Hylsyt voi sitten kylvää vaikka käytävälle.

    • VITUNPASKAHOUSU

      NO ÄLÄ SAATANA OSTA MITÄÄN KENTILTÄ/KONEESTA!!!!! NIIN HELPPOA! VITTUAKO TÄÄLLÄ NARISET MEE PÄÄTTÄJILLE VALITTAMAAN!

      • Heh-heh

        Pappapetaalarin lahtaripenikka poltti proppunsa?


    • Heh, ite ostin finskin thaimaan lennolta karkkipussin joka teki huikeat 6 euroa,
      että se siitä taxfreestä =)
      Mutta onneksi vesi, mehut jne ei maksa mitään, ainakaan noilla pitkillä reittilennoilla =)
      ei kuole janoon.

      • Osmakligt

        Ostin halpamarketista kettukarkkeja 50 senttiä pussi, eikä kukaan kiellä viemästä niitä vaikka laukun täydeltä koneeseen.
        Vettä saa tyhjiin pulloihin vessasta ja sama palatessa, mutta hanavesi ei välttämättä ole kaikkilla kovin hyvää. Palatessa ei ole niin väliäkään vaikka sairastuu, saapahan lomalle jatkoa.

        Thaimaassa poikamies säästääkin matkan hinnan pariinkin kertaan ostamalla palveluja paikallisilta. Juomatkin ovat niin halpoja että on ihme jos palatessa on vielä jano.


    • kraanavettävaan

      Sama juttu. En osta sika kalliita paitsi silloin kun on pakko. Nesteitä ei saa tuoda turvatarkastuksen läpi ja vesipullo maksaa useita euroja. Vietiin vesipullot koneeseen. Lentoemo tiuski, kun ei tilattu juomia. Uskomatonta, miten saa rahastaa pakkorakosessa olevia ihmisiä. Tähän pitäisi oikeasti puuttua.

    • Vesimies36

      On maissakin kallista. Kai ne ottaa mallia lentokentästä. Helsingin Kaisaniemen elokuvateatterin aula- kaupassa 0.5 litran lähdevesipullo maksaa 2,5€ !!! Kentällä se maksaa noin 2,20€. Aika kallista kun ajattelee, että kraanavesi on todettu joissakin tutkimuksissa puhtaammaksi kun pullotettu vesi.

    • vipperstöl

      Voe voe, varaa on matkustaa maailman ääriin, mutta kentällä ei raaski kaljaakaan ottaa...

    • Olli.xx.x

      Eräs hintoihin vaikuttava tekijä on liiketilojen vuokra. Ymmärtääkseni Finavian perimät vuokrat ovat tosi kalliit, ja nehän vaikuttavat myyntituotteiden hintoihin. Tästä syystä esim. parturitoiminta lakkasi jo aikoja sitten lentoasemalla.

    • NIKKARIMIKKO 1.

      MIKÄ SEOM PAKKO SINNEM MÄNNÄ?
      FIKSUT KÖYHÄT KIERTÄÄ KAOKOO LENTSIKKAHALLIT.
      METISTÄ NYT PUOLUKOETA JA PIHLAJAMMARJOJA MAKSUTAP POEMIJAS SOPPII JA VAEK NUOTIJOLLA HILLOJA, MEHUJA KEITELLÄ.
      kiiom mikko tammerforssin nuapurista

      • leppikertty

        Kaikki leppimikot ovat hömöjä.


    • Kylmät

      Pyytää saa mitä tahtoo ja tyhmät maksavat viulut. Niin se vaan menee kylmästi.

    • näin on....

      NO mikä on ongelma? Jos kukaan ei osta mitään, hinnat laskee.

      • kaytava

        Pidin aikonaan Hel hintoja kovina. Ajattelin, että Suomen imagon kannalta kentän hinnat pitää olla alemmat.
        Totuus on kuitenkin se, että kaikilla kentillä hinnat ovat korkeat. Joten ei sillä ole mitään väliä. Monopoli mikä monopoli...


    • satatuhat

      Kiskuriparkkimaksut tekee koko lentämisestä liian aikaavievää ja kallista. Oma auto on edellytys nopeaan lentomatkailuun.

    • VIP ovi

      Tiesitkö et todella rikkaat ja arvostetut lentää VIP oven kautta?
      Myös Helsinki-Vantaalla?
      Arvaas oks siellä kallista?
      Mutta tarjoilu pelaa vaikka voikin olla ilmaista?
      Ja suurlähettilästäkin opastetaan..
      No kyllä köyhiäkin sieltä takaspäin roudataan ainakin arkuissa jonku tunamin jälkee.
      Muuten rahvailla ei oo mitään asiaa lentoaseman VIP alueelle paitsi henkilökunnalla.

      • Pienen ihmisen asialle..

        Ajatusleikkinä heitän kysymyksen, voisko kuluttaja-asiamies olla kiinnostunut "tax free" mielikuvista myynnin edistäjänä ja pitää sitä harhaanjohtavana markkinointina, kun hinnat oikeasti ovat maa hintoja vielä korkeammat.


    • Vai vettä vessasta

      Kuka ilkeää jouda paskahuusin vesihanasta lorotettua vettä. Varmaan ne, jotka kuvittelevat juovansa PUHDASTA vettä. Vai että turvatarkastuksen jälkeen vessan hanasta vettä, YÖK. Ja joku meinasi saavansa oikein kylmää vettä bideestä. Bidee on, tampiot, pilin, pimperon ja/tai p.rseen huuhtelua varten.

    • lennellyt

      Markkinataloudessa ei ole ryöstöä hinnoitella miten vain tarvikkeet, joita kenenkään ei ole pakko ostaa. Se on aivan kauppiaan oma asia ja asiakas voi sitten valita ostaako vai ei.
      Kenenkään ei ole pakko myöskään mennä odottelemaan tuntikausiksi sinne kalliille alueelle vaan voi hyvin odotella muualla ja laittautua turvaporteista sisään vasta ennen lentoa, tietysti kohtuullisen ajan puitteissa.

      • ......

        wc: paskahyysin hana ei toiminut ilman 2e kolikkoa.


    • v*tun lentäminen

      Itse vihaan lentoliikennettä, lentämistä ja kaikkea mitä siihen liikkuu. Kaikkein vastenmielisintä on olla lentoemojen "passattavana", kun se on niin v*tun teennäistä; asiakkaat eivät tykkää emoista eikä emot asiakkaista. Kun niitä v*tun kärryjä aletaan vetää siinä pitkin käytäviä koneessa, tekis mieli potkasta niin paljon kun lähtee niihin v*tun kärryihin. Joo ja se hintataso se on ihan sairaan riisto korkea.

    • Bisnestä i

      On se kyllä hyvä. Bisnes on bisnes, mooses on mooses. Ymmärrätkö?

    • ei kallista
      • TK 68

        Hinta oli 7.9.2014 38€/henkilö ja taso on kylläkin kaukana ruotsinlaivan puffasta.
        No sai edes odotella rauhassa konetta.


    • Possut ei tykkää

      Siksi saa olla sikahinnat koska matkustajatkin ovat suurelta osin sikoa. Anteeksi siistit possut sikaloissa, että vertasin matkustajia teihin

    • kalijaa

      Mua naurattaa nämä viestit. Onko se tosiaan niin, että matkalle ei voi lähteä ilman sitä kaljan litkimistä? Kyllä muakin raivostuttaa korkeat hinnat esim. ruoassa, joka on toisinaan ihmisille pakollinen aine, mutta onhan se tietenkin selvää säästöä, jos pitää pakki Alepan kaljaa käydä imasemassa ennen kuin menee turvatarkastuksen läpi. Apua, en kestä. Todella absurdia juttua täällä toisinaan.

      Mä kuulun kyllä niihin ihmisiin, joiden mielestä se kahvilassa istuminen kentällä on osa sitä matkailufiilistä (sillä matkailen vain lomaillakseni, en tehdäkseni töitä muualla) , joten kyllä se kahvikupposen ja sämpylän tai pullan hinta aika suolaiselta tuntuu. Mutta se on mun valinta niitä kuitenkin ostaa, joten mahtaa olla vähän peiliin katsomista kun niistä hinnoista urputtaa.

      Mutta niin, omat on eväät mullakin normaalisti mukana, jos on joutunut kotoa tosi aikaisin lähtemään. Olishan se ihan jees, jos näin ei pitäisi olla. Tuota vessanhanakikkaa en ole aikaisemmin ajatellutkaan. Lämmintä tulee yleensä isoilla huoltsikoillakin, mutta onneksi suomessa on vielä käsisuihkukäytäntö, jonka vuoksi on ainakin yhdessä vessassa oltava myös erillinen hana, josta lämpöä saa säädeltyä. Niinpäp uskottelen itselleni, että sellainen on myös Helsinki-Vantaalla. Eri asia sitten ulkomailta lähtiessä.

      • Lontoon kautta

        Olisko tietoa Lontoon Heathrow kentän hinnoista. Esim kannattaako ostaa tupakat sieltä vai Helsinki- Vantaalta. Määränpäässä vaikea saada ko menthol tupakkaa


      • no many
        Lontoon kautta kirjoitti:

        Olisko tietoa Lontoon Heathrow kentän hinnoista. Esim kannattaako ostaa tupakat sieltä vai Helsinki- Vantaalta. Määränpäässä vaikea saada ko menthol tupakkaa

        Kun oot buukannu veskas hihnalle, et sieltä ihan iisisti pääse pois. Oot monopoli airiossa ja ne ottaa susta kaiken irti, jos oot vailla jotain. Valinta on tietenki sun. Mitäs oot vailla safkaa tai dinkkii, ota eväät, Hä?


    • äimänkäkenä:-o

      Join elämäni kalleimmat kahvit eräällä lentokentällä Kiinassa. Café Latten hinnaksi tuli euroissa about 13€, huh, huh..Hintaan saatto sisältyä vähän "turistilisää", kun ei sitä ruokalistaa oikeen ymmärtäny kiinalaisten kirjaimien takia.

      Nimimerkillä "Mun maailmanvalloitusreissut taitaa jatkossa kiertää Kiinan kaukaa"

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      70
      2923
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      199
      1929
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1761
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1468
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      165
      1338
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      85
      1304
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1059
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      921
    9. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      820
    10. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      814
    Aihe