Tullin ohjeistus vai laki

pelliturseesta

Tulin Venäjältä Suomen tulliin mukanani 200kpl savukkeita. Olen käynyt koko elämäni aikana Venäjällä alle 20 kertaa ja niistä suurimman osan tänä kesänä. Tullivirkailija totesi että olen käynyt näköjään Venäjällä joka päivä ja kysyi olenko tuonut savukkeita joka kerta 200kpl? Tähän tullivirkailija totesi että heidät on ohjeistettu ,viikon aikana saa tuoda kaksi kertaa 200kpl savukkeita. Katsoin tarkkaan tullin sivut ja siellä luki selvästi että EU.n ulkopuolelta tultaessa alle 20.tunnin matkalta saa tuoda itselle tai lahjaksi 200kpl savukkeita!! Ketä pitää uskoa ja onko laissa määrätty kuinka usein Venäjällä saa omalla autolla käydä. Tulen edelleenkin käymään Venäjällä niin usein kuin tarpeellista ja laki sallii. Kuka tuollaisen ohjeistuksen voi antaa ohi lainsäädännön. Toimin tullin sivustojen ohjeiden mukaan ja minusta tehdään rikollinen. Ensin tehdään määräykset ja ne kumotaan ohjeistuksella. Kertokaa jos jollain on tietoa. Tullivirkailija sanoi tupakasta,"ainoastaan omaan käyttöön",mutta tullin sivuilla lukee,"lahjaksi,tai omaan käyttöön". Suomeen tuodaan satoja kiloja huumeita ja kuinka paljon muuta kellettyä mille tulli ei mahda mitään ja kytätään tunteja saaliina kartonki tupakkaa. Oudoin kysymys oli,kuuluuko runkopalkki autoon vai onko jälkeenpäin asennettu :(
25v vanha auto tekee rikollisen ja kolmena päivänä käynti suurrikollisen. Käytettäisiin huumekoiria,ne ei ajattele vaan hoitaa hommansa esimerkillisesti.

3

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siiitw

      Nyt on vähemmän Venäläisiä turisteja, joten tullimiehillä on aikaa ruveta harrastamaan kyykytystä.

      • Viukka Sunossa

        Tullissa on paljon luonnevikaisia kumisaappaita, nämä pyrkivät tekemään omia "ohjeistuksia", VALITA pienimmästäkin reijästä kumisaappaassa !


    • Omatoimimatkaaja

      No jos todella polttelet tupakkaa niin paljon taikka viitsit lahjoitella todella tuttavillesi niin paljon, vaan tuskin on uskottavaa jos ramppaat alvariinsa ja joka kerta tuot 200kpl savukkeita. No huvinsa kullakin, olen itsekin joutunut joskus maksamaan tullia tupakoista, joita TODELLA olin tuomassa kaverille lahjaksi, itse kun en polta. Sen koomin en ole viitsinyt tupakoita edes kuljetella mukanani, mielestäni aivan nappikauppaa ja tupakkaa saa ostaa Suomestakin kaupoista.
      Venäjälle en nyt kyllä lähde autolla taikka moottoripyörällä seikkailemaan, ihan periaatteessa, mukavahan siellä on ollut matkata, mutta jurppii nuo Putinin tempaukset, että ei juuri kiinnosta. nyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9084
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2668
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      134
      2433
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1285
    Aihe