Olen nyt syksyn aikana ehkä muuttamassa uudelle paikkakunnalle uuden työpaikan takia. Olen nyt kuitenkin miettinyt että kannattaako muuttaa? Asun vielä vanhempieni kanssa, joten ensimmäinen muutto tuntuu erittäin isolta asialta.. Tiedänhän minä sen että täytyyhän minun joskus lentää pesästä, mutta nyt on sellanen tunne että haluan ja enkä halua.
Olen innoissani siitä että pääsen nyt omille ja hoidan itse kokonaan omat asiani ja saan sitä omaa rauhaa, mutta kuitenkin ajattelen sitä että kuinka kamalaa onkaan että äiti ei olekaan siinä vieressä jos tarvitsen apua. Onhan hän toki ihan vaan puhelinsoiton päässä, mutta se ei ole sama asia.. Tulee varmaankin koti ikävä, ja kadun sitä että muutin pois, mutta se tunne ehkä häviää ajan kanssa. Nyt jo itkettää kun ajattelen muuttoa, mut se on kai ihan normaalia. Joitakin jännittää enemmän ja joitakin vähemmän. Tunnen itseni aika pieneksi ja nössöksi..
Kenelläkään samoja kokemuksia?
Ensimmäinen muuttoni pelottaa ja jännittää
jossusofia
1
256
Vastaukset
- ei sinulla hätää
Olin niin innoissani juuri 18 vuotta täyttynyt ja olin saanut oman passin. Jännitti kovasti sillä olin lähdössä Englantiin au pairiksi. Silloin ei ollut kännyköitä eikä muuta mahdollisuutta pitää yhteyttä kuin kirjoittaa kotiin neljän päivän laivamatkan jälkeen.
Olisi jännittänyt vielä enemmän jos olisi tietänyt että melkein orjaksi jouduin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial281838Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571802Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3541574- 1501207
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2131164Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221128- 111024
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt5999- 285995
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks49948