Terveystarkastus

Kisssssha

Millaisissa hinnoissa muuten aikuisen kissan terveystarkastus liikkuu?
Jouduin viime vuonna asioimaan eläinklinikalla kissani kanssa ja muun hoidon yhteydessä ell tutki kissani muutenkin, mutta ajattelin nyt ottaa tavaksi tuon vuositarkastuksen kissalleni (tulee loppuvuodesta 2v, kun se on mulla ollut).
Katselin tuossa Tuhatjalan hinnastoja ja noin puolen tunnin käynti olis heillä siinä 80-90€ luokkaa, mutta en tiedä sitten, kuinka tarkan tutkimuksen tuo käynti sisältää. Kun olisihan ainakin tuo verikoekin sitten hyvä ottaa lisäksi siinä tarkastaessa.

3

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa soittaa ja kysästä lähistön klinikalta hinta-arviota. Yleistutkimus on ehkäpä noin 50-60€, siihen päälle verikokeet ym. jos niitä päädytään ottamaan. Jos kissalla ei ole mitään oireita, niin verikokeelle ei ehkä ole kuitenkaan tarvetta, itse en sitä ainakaan välttämättä ottaisi, varsinkin jos kissa vaatii sitä varten rauhoituksen.

    • Kisssssha

      Juu ok.
      Kissa on kyllä terve ja vikkelä vipeltäjä, ajattelin vaan lähinnä että jos tutkis muuten tarvittaessa tuon verenkuvan. Ettei olis sitten piilevänä mitään..
      Ja lähinnä ajattelin tuota koko hommaa niin että onko sit fiksumpi maksaa vakuutuksen kautta vai suoraan sitten.
      Ainoo kissassani on se, että on ruvennut hieman hilseilemään viimeisen 2vkon aikana. Sitä ei ole ollut sen saamisen jälkeen.
      Muuten syö juo hyvin ja on muutenkin superleikkisä ja kaikessa mukana. Eli ei ole mitään oireita eikä edes viitteitä, että olis jotain muuten pielessä. Ja jos sen olis muuten paha olla, niin eipä se varmaan leikkisi mun kanssa eikä meillä olis näitä "halitteluhetkiä" ym. Päin vastoin, juoksisi avrmaan karkuun ja piilottelisi koko aika jossain. Eli ei se voi olla huonon kodin stressiäkään.

    • Sannnnnnni

      Se verenkuva on hyvin hyvä syy ottaa kerran -jos jokin sitten menee päin honkia niin lääkärillä on joku tieto siitä millaisia arvoja terveellä kissalla oli. Joillain kissoilla kuten ihmisillä on outoja arvoja muuten vaan, ja voi viedä tärkeätä aikaa ( ja rahaa) selvittää mikä on kissan omituisuutta ja mikä oire jos tulee sairaus. Vuosittain en ottaisi, vaan ensimmäisenä vuonna ja sitten jos jokin muuttuu. Tai on oireita.

      Jos olisin Bill Gates niin hankkisin kissalle kaiken. Jos, kuten meillä useimmilla, ei ole moiseen varaa, pitää laskea todennäköisyyksiä ja kuluja. Omasta mielestäni perhekissalle riittää leikkaus, rokotukset, yksi iso terveystarkastus verenkuvineen kaikkineen, ja sen jälkeen eläinlääkärin suosittelemat vuosittaiset vilkaisut ja rokotusboosteri (ja tietysti sairaudenhoito jos tulee tarve).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1629
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1361
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. 5
      945
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    10. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    Aihe