"Uusi" mieheni ei siedä lapseni isää..

7559

Uusperhe jossa minulla 1 lapsi edellisestä liitosta (alaikäinen) ja miehellä kotoa muttanut täysi-ikäinen lapsi, meillä yhteinen alle kouluikäinen lapsi. Yhdessäoloa 5 vuotta, emme ole naimisissa. Minulla on "etäisään" ok välit, en ole hänen ystävänsä todellakaan ja hänen kanssaan on saanut "neuvotella" elareista, tapaamista jne..
tilanne on se että, tämä etäisä ei nykyisen mieheni mielestä saa tulla käymään esim. poikansa huoneessa meillä vaikka katsomassa jotain piirustusta, minä en saa puhua hänelle "normaalisti" mistään, raivo syttyy jos hän kuulee vaikkapa että mainitsen että ompa ollutkin ,kuuma tai jotakin muuta kuin "joo, ei, jne.."..olen yrittänyt selittää että en todellakaan koe itse tarvetta olla missän väleissä/tekemissä, muutoin kuin lapseni takia. Hän muutenkin joutuu jotenkin "puolustelemaan" isäänsä ja samalla katsomaan tätä uutta ydinperhettä. Mieheni ei pidä tätä lasta tasavertaisena (tietenkään), hän ottaa hyvin vähän kontaktia tai ylipäätään on mitenkään kiinnostunut esikoisestani. Hän ei ole ilkeä tai sillälailla "paha" mutta minusta tuo on ihan järjetöntä ja väärin kieltää ettei lapsen oma isä saisi tulla lapsensa kotiin, hyvä kun saa pihaan ajaa..

169

4437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oioi

      mitä järkeä tuossa suhteessa yleensä on?

      • 7559

        Ja minä en ole koskaan vastaavasti käyttäytynyt. Toki on miehen lapsi aikuinen, mutta mies kuitenkin lapsensa äidin kanssa ovat järjestelleet yhdessä esim. yo-juhlia jne.. mies käynyt hakemassa ja kantamssa uuden sängyn lapsensa kotiin sinne äidin luo. Ei olisi tullut mieleenkään alkaa tuosta tekemän jotain ongelmaa itselleni!
        Exäni on aiheuttanut päänvaivaa esikoiseni vanhemmuuden kanssa, jotka olen minä itse hoitanut!! Yrittänyt olla silti purnaamatta lapsen kuullen.. vaikka olen sadatellut nyk. miehelle kyllä ja ihmetellyt miksi jätti elarit taas maksamatta tai ei lapsi saa isäänsä kiinni viikkoon..käytännön tasolla ei kuitenkaan ole asiat mieheni elämää vaikeuttaneet.


      • Charles Darwin

        Eläinkunnassa "uusi mies" tappaa lapset, jotta naaras tulisi kiimaan. On luonnotonta miehelle hoitaa ja elättää toisen miehen lapsia. Vaikka ihminen kuvittelee kehittyneensä, niin on nämä eläimelliset vaistot edelleen siellä taustalla ja hyvä niin. Lisääntymisen ainoa tarkoitus on omien geenien välittäminen eteenpäin.

        Ihminen on alkanut sylkemään luonnonlakien päälle ja se alkaa näkymään. Naisia ei kiinnosta tippaakaan lajin kehittyminen vaan kyse on naiselle täysin hänestä itsestään. Hän ei ajattele minkälaiset geenit hänen lapselleen välittyvät, ainoa millä on väliä on naisen tunteet. Kuka tahansa, joka pystyy herättämään naisessa tunteita saa ruiskauttaa lastinsa naisen kohtuun itämään ja kohta sitten mietitään, miksi uusi mies ei tykkää apärälaumastani.

        Syy lajin takautumiselle on tunnistettu, se on nainen.


      • eipä nyt muuta
        Charles Darwin kirjoitti:

        Eläinkunnassa "uusi mies" tappaa lapset, jotta naaras tulisi kiimaan. On luonnotonta miehelle hoitaa ja elättää toisen miehen lapsia. Vaikka ihminen kuvittelee kehittyneensä, niin on nämä eläimelliset vaistot edelleen siellä taustalla ja hyvä niin. Lisääntymisen ainoa tarkoitus on omien geenien välittäminen eteenpäin.

        Ihminen on alkanut sylkemään luonnonlakien päälle ja se alkaa näkymään. Naisia ei kiinnosta tippaakaan lajin kehittyminen vaan kyse on naiselle täysin hänestä itsestään. Hän ei ajattele minkälaiset geenit hänen lapselleen välittyvät, ainoa millä on väliä on naisen tunteet. Kuka tahansa, joka pystyy herättämään naisessa tunteita saa ruiskauttaa lastinsa naisen kohtuun itämään ja kohta sitten mietitään, miksi uusi mies ei tykkää apärälaumastani.

        Syy lajin takautumiselle on tunnistettu, se on nainen.

        Jostain syystä arvasin että viestiketjun alkupäässä joku eläinkunnan edustaja esittää sille tyypillisen kommentin.


      • No just näin!
        Charles Darwin kirjoitti:

        Eläinkunnassa "uusi mies" tappaa lapset, jotta naaras tulisi kiimaan. On luonnotonta miehelle hoitaa ja elättää toisen miehen lapsia. Vaikka ihminen kuvittelee kehittyneensä, niin on nämä eläimelliset vaistot edelleen siellä taustalla ja hyvä niin. Lisääntymisen ainoa tarkoitus on omien geenien välittäminen eteenpäin.

        Ihminen on alkanut sylkemään luonnonlakien päälle ja se alkaa näkymään. Naisia ei kiinnosta tippaakaan lajin kehittyminen vaan kyse on naiselle täysin hänestä itsestään. Hän ei ajattele minkälaiset geenit hänen lapselleen välittyvät, ainoa millä on väliä on naisen tunteet. Kuka tahansa, joka pystyy herättämään naisessa tunteita saa ruiskauttaa lastinsa naisen kohtuun itämään ja kohta sitten mietitään, miksi uusi mies ei tykkää apärälaumastani.

        Syy lajin takautumiselle on tunnistettu, se on nainen.

        Esim. paviaaniurokset hoitavat muiden urosten poikasi. Ihminenhän on lähempänä paviaania kuin leijonaa. Kannattaisi katsoa vaikka avaraluontoa joskus (jos biologian tunnilla tuli nukuttua) ennen kuin rupeaa "luonnonlaista" puhumaan.


      • puumerkki
        eipä nyt muuta kirjoitti:

        Jostain syystä arvasin että viestiketjun alkupäässä joku eläinkunnan edustaja esittää sille tyypillisen kommentin.

        Epäilemättä. Ja mielenkiintoisemmaksi juttu kehittyy etenkin biologian kannalta. Minkäs tyyppinen olento sinä sitten oletkaan jos et eläin? Joku maapallolla ennen tuntematon olento/laji?

        Viimeksi kun itse kuulin asiasta ihmiset vielä kuuluivat nisäkkäisiin, kädellisten lahkoon (luokittelu on toki voinut elää välissä, mutta ei sentään niin paljoa :) ), mutta sinä lienet sitten poikkeusyksilö, vai ehkä jopa koko sukulinjasi? Näin ensialkuun yliopiston eläintieteen laitos voisi olla sinusta/teistä hyvin hyvin kiinnostunut. Siitä se lähtee.

        Itse näin suht. vaatimattomana en sitten halua kummepaa tunnustusta uuden olennon löytämisestä.


      • ei eronnut!

        Ei mitään? Olisit pysynyt avioliitossasi ja kasvattanut tasapainoisen lapsesi oman isänsä kanssa. Joka kerran eroaa ensimmäisestä avioliitostaan! On jo täysihuora!


      • hyi olkoon!

        Kohta niitä miehiä on pitkä jono ulko-ovella ja jokaisella oma lapsi! exät ja kuksat!


      • eipä nyt muuta taas
        puumerkki kirjoitti:

        Epäilemättä. Ja mielenkiintoisemmaksi juttu kehittyy etenkin biologian kannalta. Minkäs tyyppinen olento sinä sitten oletkaan jos et eläin? Joku maapallolla ennen tuntematon olento/laji?

        Viimeksi kun itse kuulin asiasta ihmiset vielä kuuluivat nisäkkäisiin, kädellisten lahkoon (luokittelu on toki voinut elää välissä, mutta ei sentään niin paljoa :) ), mutta sinä lienet sitten poikkeusyksilö, vai ehkä jopa koko sukulinjasi? Näin ensialkuun yliopiston eläintieteen laitos voisi olla sinusta/teistä hyvin hyvin kiinnostunut. Siitä se lähtee.

        Itse näin suht. vaatimattomana en sitten halua kummepaa tunnustusta uuden olennon löytämisestä.

        Missä olen väittänyt etten ole eläin?
        Voit lukea viestini muutenkin juuri niinkuin haluat ja tehdä ihan omat johtopäätöksesi siitä.


      • puumerkki
        No just näin! kirjoitti:

        Esim. paviaaniurokset hoitavat muiden urosten poikasi. Ihminenhän on lähempänä paviaania kuin leijonaa. Kannattaisi katsoa vaikka avaraluontoa joskus (jos biologian tunnilla tuli nukuttua) ennen kuin rupeaa "luonnonlaista" puhumaan.

        Ihminen ei ole myöskään paviaani, vaan aivan omanlaisensa elukka. Jos paviaanit ymmärtäisivät asian, ne eivät todennäköisesti haluaisi tulla yhdistetyksi ihmisiin jos ihmislajin ns. ansioluetteloa katsoo.

        Apinoita on lukuisia lajeja myös muussa eläinkunnassa erilaiset käyttäytymismallit vaihtelevat. Ihmiset ovat myös esimerkiksi simpanssien serkuksia, mutta harva kai täällä silti heittelee omaa sontaansa ikävän naapurintyypin niskaan (toki tähänkin poikkeuksia löytyy). Se että joku toinen eläin käyttäytyy niin tai näin, hyvin tai huonosti, ei tarkoita että me niin tekisimme.

        Tässä tapauksessa paljon mielenkiintoisempi kysymys AP:lle on, että miksi hän on yleensä mennyt yhteen nykyisen miehensä kanssa jos toiminta ei miellytä? Tämä ei kuitenkaan ole yhteiskunta jossa ihmiset pakotettaisiin yhteen väkivallan uhalla ja jos ei oikeasti rikollisesta toiminnasta, ihmiskaupasta tms. ole kyse, niin ihmiset ovat täysin vapaita eroamaan, asumaan siellä missä on varaa ja päättämään kenen kanssa vapaa-aikaansa käyttävät.

        Jos on mennyt mielestään kuspään kanssa yhteen, niin sitten vain elämään uusi suunta. Toinen mielenkiintoinen seikka että eikö nykyisen puolison käytös käynyt muka ilmi jo ennen yhteenmuuttoa? Aika harva pystyy todellista luontoaan salaamaa vähänkään häntä pidempään/lähempään tuntevilta, mutta jos joku on ihmismielessä on uskomatonta, niin se miten muut ihmiset kyllä osaavat tarvittaessa selittää jonkun läheisensä käytöksen myös itselleen vaikka kuinka hyväksi.

        Elämä on valintoja ja harvalla käy sellainen tuuri että esim. parisuhteessa joka ikinen seikka kahden ihmisen välillä natsaa täydellisesti yhteen. Jos ei näin ole, sitten pitää tehdä itsetutkiskelua ja katsoa mitkä asiat ovat itselle tärkeitä, ja missä omat omat rajat kulkevat eri asioiden suhteen. Omalle kohdalle on mm. vaikea kuvitella asuvansa puolison kanssa, jonka asenteet esim. lastenkasvatusta kohtaan olisivat aivan erilaiset.

        Omassa lähipiirissä esim. yksi kaverini on lyömässä elämäänsä yhteen erään ihmisen kanssa, josta on näkynyt että ongelmia tulee todennäköisesti riittämään, koska niitä on ollut jo tässä vaiheessa ennen kuin homma on enempää vakavoitunut. Itsekin tästä kaverilleni huomautin, mutta oma rajani kulkee tuossa. Koska kuitenkin tiedän kaverini on ns. täysipäinen ihminen eikä tarvitse holhousta, niin hän päättää omaa elämäänsä koskevista asioista, mutta sen verran häntä arvostan, että ilmaisin oman huoleni ja huomioni.

        Sen perusteella mitä olen nähnyt pelkään hänelle haasteita, toivottavasti toki olen väärässä. Mutta jos ongelmia ilmenee, niin kukaan ei tässäkään tapauksessa voi sanoa että ne vain ilmestyivät tyhjästä.


      • Öhä niit käikkii
        eipä nyt muuta taas kirjoitti:

        Missä olen väittänyt etten ole eläin?
        Voit lukea viestini muutenkin juuri niinkuin haluat ja tehdä ihan omat johtopäätöksesi siitä.

        Kyllähän nöitä eläimiä ön käns väikkä minkäläisiä. Mimmöttii elläimii hää "chärles därwin" nimimerkkinen työs tärköttää, nii ehä mie sääny sitä seleville. Mine äinäkää öl mikkää eläi myytäkö tämmöttii väin.


      • nainen AINA syypää
        puumerkki kirjoitti:

        Ihminen ei ole myöskään paviaani, vaan aivan omanlaisensa elukka. Jos paviaanit ymmärtäisivät asian, ne eivät todennäköisesti haluaisi tulla yhdistetyksi ihmisiin jos ihmislajin ns. ansioluetteloa katsoo.

        Apinoita on lukuisia lajeja myös muussa eläinkunnassa erilaiset käyttäytymismallit vaihtelevat. Ihmiset ovat myös esimerkiksi simpanssien serkuksia, mutta harva kai täällä silti heittelee omaa sontaansa ikävän naapurintyypin niskaan (toki tähänkin poikkeuksia löytyy). Se että joku toinen eläin käyttäytyy niin tai näin, hyvin tai huonosti, ei tarkoita että me niin tekisimme.

        Tässä tapauksessa paljon mielenkiintoisempi kysymys AP:lle on, että miksi hän on yleensä mennyt yhteen nykyisen miehensä kanssa jos toiminta ei miellytä? Tämä ei kuitenkaan ole yhteiskunta jossa ihmiset pakotettaisiin yhteen väkivallan uhalla ja jos ei oikeasti rikollisesta toiminnasta, ihmiskaupasta tms. ole kyse, niin ihmiset ovat täysin vapaita eroamaan, asumaan siellä missä on varaa ja päättämään kenen kanssa vapaa-aikaansa käyttävät.

        Jos on mennyt mielestään kuspään kanssa yhteen, niin sitten vain elämään uusi suunta. Toinen mielenkiintoinen seikka että eikö nykyisen puolison käytös käynyt muka ilmi jo ennen yhteenmuuttoa? Aika harva pystyy todellista luontoaan salaamaa vähänkään häntä pidempään/lähempään tuntevilta, mutta jos joku on ihmismielessä on uskomatonta, niin se miten muut ihmiset kyllä osaavat tarvittaessa selittää jonkun läheisensä käytöksen myös itselleen vaikka kuinka hyväksi.

        Elämä on valintoja ja harvalla käy sellainen tuuri että esim. parisuhteessa joka ikinen seikka kahden ihmisen välillä natsaa täydellisesti yhteen. Jos ei näin ole, sitten pitää tehdä itsetutkiskelua ja katsoa mitkä asiat ovat itselle tärkeitä, ja missä omat omat rajat kulkevat eri asioiden suhteen. Omalle kohdalle on mm. vaikea kuvitella asuvansa puolison kanssa, jonka asenteet esim. lastenkasvatusta kohtaan olisivat aivan erilaiset.

        Omassa lähipiirissä esim. yksi kaverini on lyömässä elämäänsä yhteen erään ihmisen kanssa, josta on näkynyt että ongelmia tulee todennäköisesti riittämään, koska niitä on ollut jo tässä vaiheessa ennen kuin homma on enempää vakavoitunut. Itsekin tästä kaverilleni huomautin, mutta oma rajani kulkee tuossa. Koska kuitenkin tiedän kaverini on ns. täysipäinen ihminen eikä tarvitse holhousta, niin hän päättää omaa elämäänsä koskevista asioista, mutta sen verran häntä arvostan, että ilmaisin oman huoleni ja huomioni.

        Sen perusteella mitä olen nähnyt pelkään hänelle haasteita, toivottavasti toki olen väärässä. Mutta jos ongelmia ilmenee, niin kukaan ei tässäkään tapauksessa voi sanoa että ne vain ilmestyivät tyhjästä.

        Edellinen oli vastaus kommenttiin, jossa väitetään koiraiden tappavan naaraan aiemmat poikaset ja näin ollen siis olevan "oikein", että ap:n mies ei hyväksy ap:n esikoista. Kyseinen väite ei pidä paikkaansa; siitä oli kyse kommentissa, johon sinä vastasit eikä siis siitä, että ihminen olisi paviaani. Nim. "Charles Darwin" sen sijaan yritti kaiketi väittää, että koska ihmiset ovat osa eläinkuntaa, heidän siis tulee käyttäytyä kuin vaikkapa karhut. Kaikki eläimet eivät todellakaan käyttäydy kuten "Charles Darwin" väittää.

        Ja varsin mielenkiintoista, että sinäkin keskityt moittimaan ap:tä väärästä valinnasta (joka ehkä valkeni vasta yhteenmuuton jälkeen?) sen sijaan, että moittisit miestä kusipäisyydestä.


      • huh huijaa
        7559 kirjoitti:

        Ja minä en ole koskaan vastaavasti käyttäytynyt. Toki on miehen lapsi aikuinen, mutta mies kuitenkin lapsensa äidin kanssa ovat järjestelleet yhdessä esim. yo-juhlia jne.. mies käynyt hakemassa ja kantamssa uuden sängyn lapsensa kotiin sinne äidin luo. Ei olisi tullut mieleenkään alkaa tuosta tekemän jotain ongelmaa itselleni!
        Exäni on aiheuttanut päänvaivaa esikoiseni vanhemmuuden kanssa, jotka olen minä itse hoitanut!! Yrittänyt olla silti purnaamatta lapsen kuullen.. vaikka olen sadatellut nyk. miehelle kyllä ja ihmetellyt miksi jätti elarit taas maksamatta tai ei lapsi saa isäänsä kiinni viikkoon..käytännön tasolla ei kuitenkaan ole asiat mieheni elämää vaikeuttaneet.

        jos sadattelet ja mollaat exääsi nykyisen kuullen, se on ilkeää. Nykyinen tajuaa, että puhut myös hänestä selän takana. Jos puhuu yhdestä, puhuu myös toisesta.


      • puumerkki
        eipä nyt muuta taas kirjoitti:

        Missä olen väittänyt etten ole eläin?
        Voit lukea viestini muutenkin juuri niinkuin haluat ja tehdä ihan omat johtopäätöksesi siitä.

        Niin, esittääkö se eläinkunnalle, vai yksilölle kuuluvan tyypillisen kommentin? Toki jos yksilölle, mitä ihmeen kummaa eläinkunnalla on tekemistä asian kanssa? Ja jos yksilöstä, mistä ihmeestä kukaan satunnaisen kommentin perusteella tietää miten tyypillinen kommentti yksilölle on, ellei tunne kommentin lausujaa ennalta?

        Tuo sama voidaan ilmaista toisin, eikä se siitä kaunistu tai muutu vähemmän yleistäväksi:
        "Jostain syystä arvasin että viestiketjun alkupäässä joku miesten/naisten/juutalaisten/lasten/tummaihoisten/muslimien/vammaisten jne. edustaja esittää sille tyypillisen kommentin."

        Tyypillisesti kun noita lisämääreitä liimataan juurikin leimaamistarkoituksessa, vai onko kyseessä joku sisäpiirin vitsi?

        Noin veisteltäessä sanoja äärimmäisen harvoin asettaa itsensä tekijän asemaan, tällöin itseironian pitää kulkea veressä hyvin vahvana, koska se sama tyypillisyys koskisi myös häntä itseään. Esitätkö siis itsekin usein saman tyyppisiä kommentteja, joita käsittääkseni kritisoit?

        Jos sanat on kohdistettu yksittäiselle tyypille, miksi sottaamaan kaikkia muita samalla värillä?


      • ihminen on ikuinen
        eipä nyt muuta taas kirjoitti:

        Missä olen väittänyt etten ole eläin?
        Voit lukea viestini muutenkin juuri niinkuin haluat ja tehdä ihan omat johtopäätöksesi siitä.

        Ihminen ei ole eläin. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja puhalsi häneen elämän hengen. Vaikka Jumala loi eläimenkin, mutta hän ei puhaltanut eläimeen omaa elämän henkeään. Ihmisen henki on kuolematon, vaikka ihminen kuolee hänen henkensä siirtyy toiseen tilaan täysin tietoisena ja täydellisenä tietoisuudestaan. Viimeisellä tuomiolla ihminen tuomitaan tekojensa mukaan. Jos nimi onkirjoitettu elämän kirjaan pääsee hyvään osaan.


      • puumerkki
        nainen AINA syypää kirjoitti:

        Edellinen oli vastaus kommenttiin, jossa väitetään koiraiden tappavan naaraan aiemmat poikaset ja näin ollen siis olevan "oikein", että ap:n mies ei hyväksy ap:n esikoista. Kyseinen väite ei pidä paikkaansa; siitä oli kyse kommentissa, johon sinä vastasit eikä siis siitä, että ihminen olisi paviaani. Nim. "Charles Darwin" sen sijaan yritti kaiketi väittää, että koska ihmiset ovat osa eläinkuntaa, heidän siis tulee käyttäytyä kuin vaikkapa karhut. Kaikki eläimet eivät todellakaan käyttäydy kuten "Charles Darwin" väittää.

        Ja varsin mielenkiintoista, että sinäkin keskityt moittimaan ap:tä väärästä valinnasta (joka ehkä valkeni vasta yhteenmuuton jälkeen?) sen sijaan, että moittisit miestä kusipäisyydestä.

        No, mikäs siinä on niin mielenkiintoista, nyt minua alkoi kiinnostaa :)

        Minulle ei ole tapana vain alkaa automaattisesti nimittelemään tuntemattomia ihmisiä, jonkun toisen ventovieraan kertomuksen perusteella. Se voi tosiaan olla mielenkiintoista etten kaiva talikkoa ja soihtuja esiin ja liity edes virtuaaliseen lynkkaus- tai muuhunkaan väkijoukkoon näillä tiedoilla.

        "(joka ehkä valkeni...)" Niin jännä miten helppoa sitä on perustella itselleen mitä tahansa, kun toimii siltä pohjalta että asioita voi rakentaa ihan vain oman mielikuvituksensa varaan. Mieshän voi toki olla myös antikristus - pitäisiköhän minun oikeasti käydä teroittamassa se talikkoni ja varmuudeksi sulattaa hopeinen kynttilänjalka luodeiksi ihan vain varalta...

        Esim. 180 asteen käännös uuden puolison käytöksessä kuitenkin olisi kuitenkin melko merkittävä seikka, mutta syystä tai toisesta tuommoinen pikkuasia jäi aloittajalta mainitsematta. Siksipä osa meistä joutuukin kommentoimaan lähinnä saadun infon pohjalta.

        Lisäksi se, ettei vaikka rakasta puolison lapsea, ei tee ihmisestä automaattisesti pahaa. Se ei ole vaatimus. Minäkään en pidä kaikista ihmisistä, en edes aivan jokaikisestä lapsesta ja epäilen etten sinäkään minusta. ;) Se ei vielä tee sinustakaan pahaa ihmistä.

        Ja jos se jonkun mielestä tekee, niin esiin nousee edelleen se esiin nostamani seikka, että ihmiset näin pääosin valitsevat itse seuransa. Jos minulla olisi uuspuoliso joka ei pitäisi minun lapsestani, niin minä tekisin aika ja nopean päätöksen lapseni hyväksi tai sitten saisi olla melkoinen Damien kyseessä. Kaikki ja kaikkea ei voi aina voittaa.

        Näköjään myös se että pitää muita vastuullisina aikuisina on sitten joillekin lähes loukkaus. :)Kehtaankin kohdella AP vastuullisena ihmisenä, sen sijaan että rinnaistaisin hänet esim. kokemattomaan lapseen tahi vaikka kehitysvammaiseen, joiden käytökselle ja toimille en oletuksena pidä aivan samoja standardeja kuin oletettavasti ns. normaalille aikuiselle. Se ei tarkoita että mikä tahansa olisi sallittua, mutta minä ymmärrän mm. tietyt henkiset rajoitukset em. ryhmissä.

        Aikuiselta odotan sitten jo selkärankaa ja vastuullisuutta omista päätöksistään. Tämä on ihan vain kunnioitusta, että odotuksena ja kriteerini on korkeammalla tasolla. Kyllä minä sitä yksilökohtaisesti voin aina laskeakin.

        Mitenkäs sinulla itselläsi onkaan tapana kohdella muita? Lähteekö oletustaso sitä, että muut ovat vähän heikompilahjaisia joilta nyt ei voi paljoa vaatiakaan kun ei ole kauhalla annettu? Eihän mitkään hölmöt ja huonot ratkaisut sen vika ole, se ei vain rassukka oikein itse ymmärrä.

        Btw, mihin se nainen on aina syypää? Oliko mielessä joku tietty friidu?


      • kaikki yhessä!?

        Perustakaa huoratalo! jossa voitte exienne kanssa asua?


      • Eiuuttaauringonalla
        ihminen on ikuinen kirjoitti:

        Ihminen ei ole eläin. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja puhalsi häneen elämän hengen. Vaikka Jumala loi eläimenkin, mutta hän ei puhaltanut eläimeen omaa elämän henkeään. Ihmisen henki on kuolematon, vaikka ihminen kuolee hänen henkensä siirtyy toiseen tilaan täysin tietoisena ja täydellisenä tietoisuudestaan. Viimeisellä tuomiolla ihminen tuomitaan tekojensa mukaan. Jos nimi onkirjoitettu elämän kirjaan pääsee hyvään osaan.

        Oikun tosi oiva juttu! Kiitos kun kerroit!


      • jälkiviisaat...
        ei eronnut! kirjoitti:

        Ei mitään? Olisit pysynyt avioliitossasi ja kasvattanut tasapainoisen lapsesi oman isänsä kanssa. Joka kerran eroaa ensimmäisestä avioliitostaan! On jo täysihuora!

        kristillinen lähimmäisenrakkausko se sieltä taas huutelee?


      • läpi näkyy
        7559 kirjoitti:

        Ja minä en ole koskaan vastaavasti käyttäytynyt. Toki on miehen lapsi aikuinen, mutta mies kuitenkin lapsensa äidin kanssa ovat järjestelleet yhdessä esim. yo-juhlia jne.. mies käynyt hakemassa ja kantamssa uuden sängyn lapsensa kotiin sinne äidin luo. Ei olisi tullut mieleenkään alkaa tuosta tekemän jotain ongelmaa itselleni!
        Exäni on aiheuttanut päänvaivaa esikoiseni vanhemmuuden kanssa, jotka olen minä itse hoitanut!! Yrittänyt olla silti purnaamatta lapsen kuullen.. vaikka olen sadatellut nyk. miehelle kyllä ja ihmetellyt miksi jätti elarit taas maksamatta tai ei lapsi saa isäänsä kiinni viikkoon..käytännön tasolla ei kuitenkaan ole asiat mieheni elämää vaikeuttaneet.

        elareista loppupeissä kysymys tässäkin. et sit koskaan edes harkinnut et alkaisit itse elatusvelvolliseksi?


      • Kelan orpolapset
        ei eronnut! kirjoitti:

        Ei mitään? Olisit pysynyt avioliitossasi ja kasvattanut tasapainoisen lapsesi oman isänsä kanssa. Joka kerran eroaa ensimmäisestä avioliitostaan! On jo täysihuora!

        parempi täyshuora äiti kuin kuollut äiti


      • ilo vai ilottomuus
        ihminen on ikuinen kirjoitti:

        Ihminen ei ole eläin. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja puhalsi häneen elämän hengen. Vaikka Jumala loi eläimenkin, mutta hän ei puhaltanut eläimeen omaa elämän henkeään. Ihmisen henki on kuolematon, vaikka ihminen kuolee hänen henkensä siirtyy toiseen tilaan täysin tietoisena ja täydellisenä tietoisuudestaan. Viimeisellä tuomiolla ihminen tuomitaan tekojensa mukaan. Jos nimi onkirjoitettu elämän kirjaan pääsee hyvään osaan.

        Ihmiselle kuuluu myös alunalkaen äidin ja lapsen välinen jatkuva yhdessä eläminen (symbioosi) n. 6-7 v. Kun tämä erityinen oikeus on tahallisesti perheiltä rikottu, on samalla rikottu perhe. Ennen tämä äiti-lapsisuhde kokoaikaisesti oli niin itsestäänselvä luonnonlaki, että ei ihme, että avioliiton ulkopuolisista lapsista käytettiin äpärä-sanan lisäksi myös usein sanaa vanhnko. Vahingollisuus oli nimenomaan siinä, kun tiedettiin, että äidiksi tullut ei halunnut pysyä yksinäisenä . Pidettiin itsestään selvänä taas sitä, että lapsi tulisi kaltoin kohdelluksi uuden miehen rakkaudettomassa suhtautumisessa. Useimmiten lapsi jätettiin kokonaan isoäidin hoiviin ja se oli hyvä vaihtoehto niinkuin olisi nykyäänkin. Mutta itsekkäät isoäidit haluaakin nyt tanssia ja matkustella.

        Maamme kulttuurimuutos aikoinaan esti maamme naiset rakkaudellisesti hoitamasta omia lapsiaan ja velvoitti antamaan lapsilleen keinoemon hoidon. Tämä luonnottomuus on poikinut nykyvanhemmille erittäin korkean kynnyksen kiintyä rakkaudellisesti kehenkään eli pysyä kokoikäisesti samassa parisuhteessa. He ovat myös hukassa ymmärtää omien lastensa todellisia tarpeita ja erityisesti ymmärtää lastensa elintärkeää jatkuvaa symbioosielämää oikeiden vanhempiensa kanssa. Nykyäidit on koulutettu 25 v niin levottomiksi kulkureiksi, että rauhallinen perhe-elämä oman perheen kanssa menee heillä yli ymmärryksen. Masennus valtaa mielen siinä, mikä ennen perheissä oli lapsen synnyttyä suunnaton ilo. Nimenomaan tuo ilo pienokaisesta olikin syy saada lapsia lisää suurperheeksi asti.


      • KasvaAikuiseksJooko?
        puumerkki kirjoitti:

        Niin, esittääkö se eläinkunnalle, vai yksilölle kuuluvan tyypillisen kommentin? Toki jos yksilölle, mitä ihmeen kummaa eläinkunnalla on tekemistä asian kanssa? Ja jos yksilöstä, mistä ihmeestä kukaan satunnaisen kommentin perusteella tietää miten tyypillinen kommentti yksilölle on, ellei tunne kommentin lausujaa ennalta?

        Tuo sama voidaan ilmaista toisin, eikä se siitä kaunistu tai muutu vähemmän yleistäväksi:
        "Jostain syystä arvasin että viestiketjun alkupäässä joku miesten/naisten/juutalaisten/lasten/tummaihoisten/muslimien/vammaisten jne. edustaja esittää sille tyypillisen kommentin."

        Tyypillisesti kun noita lisämääreitä liimataan juurikin leimaamistarkoituksessa, vai onko kyseessä joku sisäpiirin vitsi?

        Noin veisteltäessä sanoja äärimmäisen harvoin asettaa itsensä tekijän asemaan, tällöin itseironian pitää kulkea veressä hyvin vahvana, koska se sama tyypillisyys koskisi myös häntä itseään. Esitätkö siis itsekin usein saman tyyppisiä kommentteja, joita käsittääkseni kritisoit?

        Jos sanat on kohdistettu yksittäiselle tyypille, miksi sottaamaan kaikkia muita samalla värillä?

        Ainoastaan ihminen on niin typerä eläin, että suoltaa sisällötöntä jargonia kuvitellen välittävänsä sillä jonkunlaista informaatiota.

        Vain ihminen on niin typerä eläin, että tekee sen anonyymisti internetissä, vaikka evoluution kannalta alkuperäinen merkitys, päteminen vastakkaisen kumppanin silmissä, ei toteudu millään tavoin.

        Syyllistyn tässä parhaillaan edelliseen kohtaan itsekin, myönnän.


      • Kultunen
        ei eronnut! kirjoitti:

        Ei mitään? Olisit pysynyt avioliitossasi ja kasvattanut tasapainoisen lapsesi oman isänsä kanssa. Joka kerran eroaa ensimmäisestä avioliitostaan! On jo täysihuora!

        Eli mielestäsi väkivaltaisestakaan suhteesta ei saisi lähteä vaan nainen on automaattisesti huora? En sano että tässä tapauksessa väkivaltaa olisi, mutta emmehän me tiedä eron syytä. Mistä sen tietää vaikka se mies olisi ollut se huora.

        Ja pahempi huorahan sellainen on joka elää avioliitossa eikä kulje joka ilta baareissa uuden mulkun perässä. (huomaa, että edellinen oli ironin kannanotto jos et tajunnut)

        Ja entä se mies sitten, joka jättää vaimonsa? Onko se mies enää ollenkaan?


      • Kultuainen
        7559 kirjoitti:

        Ja minä en ole koskaan vastaavasti käyttäytynyt. Toki on miehen lapsi aikuinen, mutta mies kuitenkin lapsensa äidin kanssa ovat järjestelleet yhdessä esim. yo-juhlia jne.. mies käynyt hakemassa ja kantamssa uuden sängyn lapsensa kotiin sinne äidin luo. Ei olisi tullut mieleenkään alkaa tuosta tekemän jotain ongelmaa itselleni!
        Exäni on aiheuttanut päänvaivaa esikoiseni vanhemmuuden kanssa, jotka olen minä itse hoitanut!! Yrittänyt olla silti purnaamatta lapsen kuullen.. vaikka olen sadatellut nyk. miehelle kyllä ja ihmetellyt miksi jätti elarit taas maksamatta tai ei lapsi saa isäänsä kiinni viikkoon..käytännön tasolla ei kuitenkaan ole asiat mieheni elämää vaikeuttaneet.

        Itse en alistuisi tuollaiseen, että osapuolilla on erilaiset säännöt.
        Mielestäni nykyisellä miehelläsi ei ole mitään urputtamista asian suhteen, varsinkin jos hän saa omaa eksäänsä ilman mukinoita nähdä.

        Ota nyt nainen itseäsi niskasta kiinni. Lapsellasi on täysi oikeus tavata isäänsä varsinkin jos heillä on hyvät välit. Tosin voithan vaatia, että elatusmaksut ovat silloin maksettuna.

        Entä olisiko huono idea laittaa nykyinen miehesi kaksin jonnekkin esikoisesi kanssa? Jokin simppeli kahden keskeinen "isä"-poika juttu. Onko heillä ollut mahdollisuutta tutustua kunnolla?

        Ja jokin palkinto kenties miehellesi jos hän pystyy olemaan raivoamatta tapaamisten jälkeen. Käytte vaikka kaksin tai perheenä jossain hänelle mieluisessa paikassa.
        Toivon kuitenkin, että jonkinlainen kompromissi löytyy, koska tuskin kukaan teistä nauttii nykyisestä tilanteesta. Ja elämästä tulee nauttia vai mitä?


      • elsa ???

        mietin juuri samaa...mitä järkeä tuossa suhteessa on??


      • ???
        läpi näkyy kirjoitti:

        elareista loppupeissä kysymys tässäkin. et sit koskaan edes harkinnut et alkaisit itse elatusvelvolliseksi?

        Mitä kysymys tarkoittaa? Etävanhempi maksaa elatusmaksuja ja lähivanhempi on se varsinainen "elatusvelvollinen" jonka osuus on aina suurempi kun elarien maksajan.


      • Harjottele provoilua
        KasvaAikuiseksJooko? kirjoitti:

        Ainoastaan ihminen on niin typerä eläin, että suoltaa sisällötöntä jargonia kuvitellen välittävänsä sillä jonkunlaista informaatiota.

        Vain ihminen on niin typerä eläin, että tekee sen anonyymisti internetissä, vaikka evoluution kannalta alkuperäinen merkitys, päteminen vastakkaisen kumppanin silmissä, ei toteudu millään tavoin.

        Syyllistyn tässä parhaillaan edelliseen kohtaan itsekin, myönnän.

        Ei se noin mene. Valitan.


      • huusholli?
        Harjottele provoilua kirjoitti:

        Ei se noin mene. Valitan.

        Lapissa mälkättäjä oula ja naima-aslakka on perustaneet kamariorkesterin?!


      • puumerkki
        KasvaAikuiseksJooko? kirjoitti:

        Ainoastaan ihminen on niin typerä eläin, että suoltaa sisällötöntä jargonia kuvitellen välittävänsä sillä jonkunlaista informaatiota.

        Vain ihminen on niin typerä eläin, että tekee sen anonyymisti internetissä, vaikka evoluution kannalta alkuperäinen merkitys, päteminen vastakkaisen kumppanin silmissä, ei toteudu millään tavoin.

        Syyllistyn tässä parhaillaan edelliseen kohtaan itsekin, myönnän.

        Anonymiteetti antaa toki mahdollisuuksia myös provoiluun ja pahantekoon, mutta se antaa myös mahdollisuuden puhua aroista asioista ja tuoda esiin epämiellyttäviäkin mielipiteitä.

        Sekään kun ei ole ihmisluonnolle vieras ilmiö että koetetaan paikallistaa epämiellyttäviä mielipiteitä laukova henkilö ja aiheuttaa tälle ongelmia ns. oikean maailman puolella. Olen joskus tutustunut jokuseen tapaukseen.

        Kaikkia ei välttämättä kiinnosta päteä vastakkaisen tai samankaan sukupuolen edessä joka ikisessä toimessaan, jos yleensä missään. Jokaista kun ei voi kuitenkaan miellyttää. Ja jos edes yrittää tavoitella todellisuutta tai totuutta, sekään harvoin miellyttää monia, koska valheet ja itselle rakennettu todellisuus ovat useille paljon lohdullisempia.

        Evoluution näkökulmasta on se sama mitä joku yksittäinen sittiäinen touhuaa ja jatkaako se linjaansa vai ei, pääasia että laji ja populaatio selviää. Evoluution kannalta voi olla jopa hyödyllistä että osa vaikka uhraa itsensä jos se hyödyttää jollain tavalla kokonaisuutta.

        Miksi kasvaa aikuiseksi, jos aikuisuus edustaa esim. sitä ettei tikullakaan haluta koskea siihen mitä on sanottu, vaan tyydytään tökkimään sanojaa ja kaikkea mahdollista muuta paitsi itse asiaa.


      • rakkaus määrää?!
        ei eronnut! kirjoitti:

        Ei mitään? Olisit pysynyt avioliitossasi ja kasvattanut tasapainoisen lapsesi oman isänsä kanssa. Joka kerran eroaa ensimmäisestä avioliitostaan! On jo täysihuora!

        Älä sinä tuomitse, jos ovat molemmat toisiinsa rakastuneet! Alkakoon yhteisen taipaleensa. Rakkaus on tärkeämpää kuin kuihtunut avioliitto.


      • Rakkaus avaa ovea!
        Kultunen kirjoitti:

        Eli mielestäsi väkivaltaisestakaan suhteesta ei saisi lähteä vaan nainen on automaattisesti huora? En sano että tässä tapauksessa väkivaltaa olisi, mutta emmehän me tiedä eron syytä. Mistä sen tietää vaikka se mies olisi ollut se huora.

        Ja pahempi huorahan sellainen on joka elää avioliitossa eikä kulje joka ilta baareissa uuden mulkun perässä. (huomaa, että edellinen oli ironin kannanotto jos et tajunnut)

        Ja entä se mies sitten, joka jättää vaimonsa? Onko se mies enää ollenkaan?

        Oikea Rakkaus ei aja rakastaan ulos elämästään! Väkivalta ajaa ja ei toivottu ihminen!?


      • makuuhuone?
        ei eronnut! kirjoitti:

        Ei mitään? Olisit pysynyt avioliitossasi ja kasvattanut tasapainoisen lapsesi oman isänsä kanssa. Joka kerran eroaa ensimmäisestä avioliitostaan! On jo täysihuora!

        Olkaa sovussa hölmöläiset!


      • ??? kirjoitti:

        Mitä kysymys tarkoittaa? Etävanhempi maksaa elatusmaksuja ja lähivanhempi on se varsinainen "elatusvelvollinen" jonka osuus on aina suurempi kun elarien maksajan.

        Ei sääntö.
        Meillä etä maksaa suuremman osan elatuksesta yksinkertaisesti huomattavasti suurempien tulojen tähden.
        Isän ja pojan välit ovat erinomaisesti.
        Äärimmäisen harvoin olen missään tekemisissä pokani nykyisen vaimon kanssa. Tosin se ei ole minusta kinni, suurinpiin juhliin on hänkin kutsun saanut, onhan hän poikani etäperheenjäsen ja pojan pikkuveikan äiti.
        Itse tulen pojan isän kanssa toimeen hyvin, samoin hän minun, eikä se muista haittaa, varsinkin pojallemme hyvä näin.
        Aloittajan tapaisia tilanteita on yllättävän paljoin. Äärimmäisen surullinen tilanne tälle avovaimon esikoiselle :(
        Kovasti toivon että löydätte jonkun auttavan reitin vaikka rehellisesti huomolta kuulostaa ajan huomioonotten. Lapsi muistaa kyllä. Voimia!


      • ???
        cessna_172 kirjoitti:

        Ei sääntö.
        Meillä etä maksaa suuremman osan elatuksesta yksinkertaisesti huomattavasti suurempien tulojen tähden.
        Isän ja pojan välit ovat erinomaisesti.
        Äärimmäisen harvoin olen missään tekemisissä pokani nykyisen vaimon kanssa. Tosin se ei ole minusta kinni, suurinpiin juhliin on hänkin kutsun saanut, onhan hän poikani etäperheenjäsen ja pojan pikkuveikan äiti.
        Itse tulen pojan isän kanssa toimeen hyvin, samoin hän minun, eikä se muista haittaa, varsinkin pojallemme hyvä näin.
        Aloittajan tapaisia tilanteita on yllättävän paljoin. Äärimmäisen surullinen tilanne tälle avovaimon esikoiselle :(
        Kovasti toivon että löydätte jonkun auttavan reitin vaikka rehellisesti huomolta kuulostaa ajan huomioonotten. Lapsi muistaa kyllä. Voimia!

        Harvemmin niin. Lisäksi etävanhempi ei useinkaan edes haluaisi lähivanhemmaksi koska "rahallinen" kasvatus on huomattavasti helpompaa kun hoitaa lasta suurimman osan aikaa.


    • Huh, onneks ei tääll

      Noh, uusi mies on siis tavanomaisen sairaalloisen mustasukkainen mieshenkilö parisuhteessa. Se on ikävän yleistä. Tarttuisin tuohon käsitteeseen "uusi ydinperhe": ydinperhettähän teillä ei enää koskaan ole eikä tule. Te olette uusioperhe ja se kannattaisi vaan kaikkien osapuolten hyväksyä. Eksmiehen pitäisin varmaan poissa uudesta kodista, kuulumiset voi vaihtaa puhelimitse silloin kun uusi mies ei ole siinä kuuntelemassa ja ahdistumassa. Itse kyllä miettisin muutenkin aika huolella, haluanko noin omistushaluisen miehen kanssa olla. Etenkin jos jotenkin sorsii vaimon lasta.

      • nuhteessa!

        Montakohan mulkkua! Tuonkin naisen sisällä on käynyt?


      • taas kerran

        Nainen ei osaa kunnioittaa sevästikkään uutta miestä ja varmaan ero tuli juuri tästä syystä edellisenkin kanssa. Mustasukkaisuus ja omistushalu on aivan eri asia kuin aviopuolison kunnioittaminen ja tunteiden huomioiminen. Nainen syylistyy hyvin usein myös tunteilla leikkimiseen, jotta saa ns. huomiota. Tämä ominaisuus on miehen hallintaa tähtäävää kontrollointia ja vallan käyttöä. Nainen ei ole selvittänyt suhdettaan exäänsä, vaan peilaa nykyistä kumppania aikaisempaan. Avoliittoa vaivaa myös sevästi pihtailu. Mies viestittää jo uuden suhteen tervetulleeksi elämäänsä. Naisena olisin hyvin huolissani jätetyksi tulemisen mahdollisuudesta. Ero on aina kummankin osapuolen kauppa. Lapsilla ei ole osaa tässäkään valtataistelussa, koska he eivät ole aikuisia.


      • Naaraskin raatelee

        Sairaalloisen mustasukkainen voi myös nainen olla uudesta miehestään tämän lapsille. Piruilee, jos lapset ja isä juttelevat toisilleen jotain, mitä uusi vaimo ei kuule, ei anna lähteä yhdessä mihinkään, edes kauppaan, ei päästä istumaan isänsä viereen, seuraa joka paikkaan. Haukkuu exänsä tytärtä huoraksi, toista varkaaksi (lapset alle 15 vuotiaita) . Mitäs lasten isä siihen: riitelee jonkun aikaa vaimonsa kanssa, vie lapset takaisin kotiinsa ja sopii riidan ja antaa anteeksi kaiken, ja onni kukoistaa taas, koska mies on niin syvällä ja riippuvainen uudesta onnestaan. Kunnes tulee seuraava tapaaminen ja sota alkaa alusta... Luodaan miehelle sellainen käsitys, että kaikki olisi ihanasti, kunhan "sun kakaras" ei vain olisi heillä. Melkoista aivopesua... ja alkaa jo vaikuttaa...


      • Satiaisensalvaja
        nuhteessa! kirjoitti:

        Montakohan mulkkua! Tuonkin naisen sisällä on käynyt?

        Hmm. Ompa tämä nyt niin hiottu ja liukas ettei laskemaan pystyne.


      • Kultunen

        Eli pitäisi soitella salaa?
        Siitähän se riemu nousee jos nykyinen mies asiasta kuulee. :/
        Itse kannattaisin avoimuutta, ei mitään salailuja vaan selvät säännöt kaikille.

        Ja huolettaa se jos tuollaiselle dominoinnille antaa vallan, paheneeko se vain?
        Olen nähnyt monesti, kuinka toinen puoliso asettaa ehtoja ja kun niihin on sopeuduttu tulee uusia ehtoja. Sellaista en todellakaan toivoisi aloittajalle.

        Toivon todella ettei aloittaja ala millekään salailu linjalle, koska se melko varmasti vain pahentaa asioita. Nythän tarvittaisiin enemmänkin luottamusta ja sitä että asioista keskustellaan ilman raivoa. Eihän tuosta tule mitään, että useampi kärsii yhden ihmisen ehtojen takia.


    • exä on entinen

      En minäkään tykkäis, jos mieheni ex nainen hyppäis meillä lastansa katsomassa, meidän talossa, kun on tapaamiset kerran sovittu, niin niitä piirustuksia voi viedä isälle sillon näytille.
      En nyt mitään raivaria saa, mutta kuitenkin meidän koti ja minusta exsillä ei ole asiaa meille, asiat voi hoitaa sähköpostilla ja textareilla ja tietty puheluilla.
      Lapsi on sinun ja exäsi, ei nykyisellä ole mitään velvotteita lapseen, jollei itse tahdo.

      • ,,,,,,,,

        Ei meilläkään ex:iä tarvita ! Lapsi voi näyttää piirrustuksiaan etävanhemmalle tavatessaan hänet ja etävanhempi voi juhlia lapsen synttäreitä yms.omien sukulaistensa kanssa EI MEILLÄ EI MISSÄÄN NIMESSÄ MEILLÄ


      • EI EXIÄ?!
        ,,,,,,,, kirjoitti:

        Ei meilläkään ex:iä tarvita ! Lapsi voi näyttää piirrustuksiaan etävanhemmalle tavatessaan hänet ja etävanhempi voi juhlia lapsen synttäreitä yms.omien sukulaistensa kanssa EI MEILLÄ EI MISSÄÄN NIMESSÄ MEILLÄ

        Minä en huolisi toisen naisen miestä! Tiedä mitä tauteja kantaa? En huolisi eronnutta miestä missään nimessä! Yksi riittää?! EI kannata alkaa huorimaan ja taajomaan tyhjänpäiväiväistä? Eronneella roikkukoon munat rauhassa!?


      • Kultunen
        EI EXIÄ?! kirjoitti:

        Minä en huolisi toisen naisen miestä! Tiedä mitä tauteja kantaa? En huolisi eronnutta miestä missään nimessä! Yksi riittää?! EI kannata alkaa huorimaan ja taajomaan tyhjänpäiväiväistä? Eronneella roikkukoon munat rauhassa!?

        Siis et voisi seurustella eronneen miehen kanssa??
        Vaikka hän olisi eronnut pahoinpitelun tai pettämisen takia?


      • isompi?
        Kultunen kirjoitti:

        Siis et voisi seurustella eronneen miehen kanssa??
        Vaikka hän olisi eronnut pahoinpitelun tai pettämisen takia?

        Kuka miestä voi pahoinpidellä?


    • piparminttuli

      Kinkkinen juttu. Riippuu vähän kenen kantilta asiaa kattoo. Mutta aina pitäsi kattoa lasten kannalta paras vaihtoehto. Lapsen etu on aina ensin. Eli tee tuolle uudelle miehellesi selväksi että lapsella on oma huone jonne se saa kutsua kenet se haluaa ja että sinä olet aikuinen nainen joka ei ole holhouksen alla ja saa päättää kenen kanssa keskustelee. Jos ei hyväksy niin ai ai. Kyllä exien kanssa täytyy tulla toimeen jos heillä on yhteisiä lapsia pulison kanssa, Ei kukaan aikuinen saa olla niin itsekäs että jyrää lapsen edun oman epävarmuutensa ja henkisen vajaavuutensa tähden.

      Ollaan aikuisia

      • Järki käteen

        Piparminttulilla oli ensimmäinen asiallinen mielipide ja kaikinpuolin fiksu. Se oli aikuisen ihmisen puhetta. -Järkyttävää kielenkäyttöä monessa muussa mielipeteessä eronneista ihmisistä. On niin monta syytä miksi ihmiset eroaa. Olkaa onnellisia te joilla on hyvä/toimiva liitto älkääkä haukkuko eronneita. Kasvakaa ihmiset aikuisiksi ! ! ! ps. En ole eronnut mutta lähipiirissä on muutamia tapauksia ja lähinnä sääliä tunnen niitä petettyjä ja hakattuja naisia kohtaan. Ei tulis mieleenkään haukkua heitä. Auttanut olen mielelläni.


      • Perherauha kunniaan

        Lapsen etu on, että uusioperheessä on toimiva parisuhde, eivätkä entiset puolisot saa käydä perherauhaa sekoittamassa. Exsät eivät kuuluu uusioperheen kotiin. Entiset puolisot voivat tavata lapsiaan omassa kodissaan. Pihalle voi tulla autolla ja hakea lapset, sisälle ei pitäisi olla mitään asiaa.


    • Satunnaiset käynnit

      Lapsien kannalta katsottuna olis tärkeää, että AIKUISET tulevat toimeen keskenään ilman draamaa. Ap:n tapauksessa siis uuden miehen pitää päästä eroon sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, joka vie ihmisiä pahimmillaan hautaan ja vankilaan :(. Mutta jos on vähänkään isompi lapsi, se kyllä tajuaa itsekin ketä voi kotiinsa tuoda. Etäisän pikainen käynti lapsen huoneessa JOSKUS olisi varmaan ihan OK jokaisen normaalin ihmisen mielestä. Mutta ei niin, että eksä saapastelee sinne joka viikonloppu töllistelemään.

    • Haloo???

      Minä seurustelin lapsettoman miehen kanssa, joka ei sietänyt ajatusta että puhuin edes puhelimessä exäni kanssa. Ex siis ei edes yrittänyt tulla käymään, vaan naama meni rutulle kun näki kuka soittaa.. kuitenkin yhteisiä asioita oli hoidettavana lapsen asioiden lisäksi myös työasiat.
      Jos yli 40 vuotias mies on niin lapsellinen, niin sai luvan lähteä kävelemään minun elämästäni!

    • Exät pois notkumasta

      Exällä ei ole mitään tekemistä uudessa suhteessa oli ko. liitosta sitten lapsia tai ei.
      Itse en todellakaan sulattaisi vaimon exän astumista kynnyksen yli. Hänellä ei ole mitään tekemistä kodissamme. Onneksi ko. exä on sen verran ymmärtänyt että ei edes tuota yritä. Piirustukset voi viedä ulos jos niitä tiirailla haluaa. Joku raja nyt sentään. Minun asiani ja perhe eivät exille kuulu ja siinä on raja perheessämme.

      • Delaila

        Exät pois notkumasta:lle


        Kylläpäs on tarkkaa reviirin pitoa.
        Lapsen etu on ainakin itselleni aina kaiken edellä.
        Miksei siihen exään voi tutustua ihan normaalisti kuten aikuiset ihmiset.Vai kuvitteletko että hän heti on vaimoasi kuksimassa.Toisaalta, jos näin olisi, niin silloin ei suhteenne ole parhaalla mahdollisella pohjalla.

        Usein on kuitenkin niin, että kovin mustasukkaiset ja omistushaluiset miehet ovat itse pettämässä heti kun silmä välttää.


      • Delaila kirjoitti:

        Exät pois notkumasta:lle


        Kylläpäs on tarkkaa reviirin pitoa.
        Lapsen etu on ainakin itselleni aina kaiken edellä.
        Miksei siihen exään voi tutustua ihan normaalisti kuten aikuiset ihmiset.Vai kuvitteletko että hän heti on vaimoasi kuksimassa.Toisaalta, jos näin olisi, niin silloin ei suhteenne ole parhaalla mahdollisella pohjalla.

        Usein on kuitenkin niin, että kovin mustasukkaiset ja omistushaluiset miehet ovat itse pettämässä heti kun silmä välttää.

        Hittoako ex tekee meidän kodissa olis pitänyt vaimonsa eikä eronnut mutta jos on eronnut niin pysyköön omissa oloissa ja tapaisi lapset omassa kodissa!!!


      • näin on
        Delaila kirjoitti:

        Exät pois notkumasta:lle


        Kylläpäs on tarkkaa reviirin pitoa.
        Lapsen etu on ainakin itselleni aina kaiken edellä.
        Miksei siihen exään voi tutustua ihan normaalisti kuten aikuiset ihmiset.Vai kuvitteletko että hän heti on vaimoasi kuksimassa.Toisaalta, jos näin olisi, niin silloin ei suhteenne ole parhaalla mahdollisella pohjalla.

        Usein on kuitenkin niin, että kovin mustasukkaiset ja omistushaluiset miehet ovat itse pettämässä heti kun silmä välttää.

        Tottahan se on että exät käy kuksimassa vaimoja ja exsiään


      • 112

        Kylläpä kuuluu siltä osin että perheessäsi asuu ihminen jonka isä sinä et ole.


    • kuka on

      Sitä saa, mitä tilaa mutta onko heti näytön paikka???....Ainahan voi olla joku varalla jne.

      • exxiä!!!

        Miehet ovat yleensä hyvin mustasukkaisia existä, olivatpa he lähellä tai kaukana. Se on luonnon laki mikä vielä miehissä jyllää. Karhut ja leijonatkin tappavat exien pennut. On todella vaikea löytää miestä joka ei olisi mustasukkainen exästä ja hyväksyisi toisen miehen lapsia. Mielestäni mustakukkaiset miehet voisivat jo jättää ne luolamiehien käytöstavat.


    • Ex vaimo ok?

      Niin ja naisille on sitten ihan sama jos nykyisen miehen ex-vaimo kyläilee tuon tuostakin? Ei mitään ongelmaa?
      Nyt kun tämä mustasukkainen on mies niin se on huonokäytöksinen ja kauhea ihminen. Mutta jos tilanne olisi toisinpäin niin haukuttaisi tämä exä joka kehtaa tulla nykyisen emännän kotiin.

    • tavis1

      exät voi suksia sinne mihkä auriko ei paista :D

    • 17+19

      Exät ei kuulu uusiin suhteisiin ja isien ja äitien ei tarvitse änkeä uuden pariskunnan kotiin lapsiperusteineen. Perussääntö uusissa suhteissa on että exät pilaa alkavan suhteen joko olemalla kuvioissa tai miettimällä sitten katkerasti exää ja mennyttä aikaa.

    • Jakorasia !!!

      Jos jako persettään, niin ois pitänyt sen ukon jonka kanssa tenava synty. Turha vinkua jakamistaan, maito on jo pöydällä.

      • Järkyttävä olet

        Olipa idiootti kommentti jakorasialta.


      • tapaittesvaa
        Järkyttävä olet kirjoitti:

        Olipa idiootti kommentti jakorasialta.

        Olipa idiootti kommentti huoranpenikalta


      • Rakkaus?
        tapaittesvaa kirjoitti:

        Olipa idiootti kommentti huoranpenikalta

        Ei saa haukkua ja nimitellä Jumalan lahjoja!


    • erneri

      Taitaa olla asiat levällään, niin kuin kuuluisat Hynysen eväät. Pompotellaan ja pallotellaan niillä viattomilla kullannupuilla? jotka ovat napanuoranne heihin. Onko pakko jos ei taho?

    • sawdefgthuj

      En minäkään ymmärrä miksi isän pitäisi päästä teidän eli nykyisen miehen ja sinun kotiisi. Isä voi tavata poikaansa viikonloppuisin kotonaan ja jos hänellä ei ole tapaamisoikeutta voitte tavata valvotusti kaupungilla.

    • Kaisa24

      Tällainen asenna lienee melko yleinen. Eikö asia tullut ilmi ennen kuin hankitte yhteisen lapsen ja muutitte yhteen. Taitaa olla tavallista sekin, että lapsipuoli menettelee jotenkin niin kauan kuin yhteistä lasta ei ole.Silloin lapsesta tulee lapsipuoli.Akuinen on vastuussa lapsesta ja siitä, millaisen ihmisen kanssa tämä joutuu kasvamaan. Mutta taitaa aikuisen etu ajaa lapsen edun ohi, kun on tunteista kysymys.Surullisia esimerkkejä ja kohtaloita riittää, mutta niitä ei haluta uskoa. Ollaan sinisilmäisiä. Tuttavani lapsenlapsi joutuii tänä vuonna huostaanotetuksi, kun isäpuoli alkoi pahoinpidellä uuden lapsen synnyttyä.
      Sitä paitsi, mitä pahaa olisi siinä, jos exäsi, siis ensimmäisen lapsesi isä olisi ystäväsi? Itsehän hänet olet aikanaan isäksi valinnut, vai kuinka?

    • 0Mustikka0

      Kuulostaa niin mun vanhalta elämältä...sitä kesti 13 vuotta...erosimme viime jouluna...ikävä todeta että ei kuulosta hyvältä toi tilanne..puhukaa asiasta ja yrittäkää saada tilanne paremmaksi ettei käy niinkuin meille..
      Nyt siis nykyinen ex , hyvin katkera kaikesta..ja yhteishuoltajuus tästä meidän yhteisestä lapsesta kankeaa...voi,voi...kumpa kaikki uusperhekuvioon lähtevät ymmärätisivät olla AIKUISIA...koen että se oli suurin ongelma meillä kun aikuinen käyttäytyy kuin pikkulapsi.
      Tsemppiä, pidän peukkuja että tilanne ratkeaa parhaalla mahdollisemmalla tavall :)

    • 1+7

      Tämän takia en koskaan tapailisi YH-naisia, en osaisi kuitenkaan olla kuin omien lasteni kanssa.

    • im just saying

      kyllä on säälittäviä nuo uusioperheet! se on nykyaikaa

      • huoriaovat?!

        Ne on niitä huoriavaan!


      • blonditonhuoria
        huoriaovat?! kirjoitti:

        Ne on niitä huoriavaan!

        Ne on niitä huoriavaan!
        Nii ne blondihuorat tuppaa olemaan,jakaa sitä blondihuoranvittuaan jokaiselle!!!


      • Huh sentään
        blonditonhuoria kirjoitti:

        Ne on niitä huoriavaan!
        Nii ne blondihuorat tuppaa olemaan,jakaa sitä blondihuoranvittuaan jokaiselle!!!

        Taidat olla sairas mieleltäsi?


      • Keinoblondi 116
        Huh sentään kirjoitti:

        Taidat olla sairas mieleltäsi?

        Nimimerkki "blonditonhuoria" itkee vaan sitä, että ei itse saa sen enempää blondeilta kuin huoriltakaan. Hänen päiväunissaan on naisia, jotka jakavat jopa hänelle...


      • hyvä mieli
        Huh sentään kirjoitti:

        Taidat olla sairas mieleltäsi?

        rakkaus parantaa!


    • onko vaikeeta vai

      Kummallinen tarina sinulla.

      Lapsesi voi käydä tapaamassa isäänsä hänen luonaan. Sehän on selviö, eikös?

      Olisiko kivä jos miehesi entinen eukko alkaisi pyöriä teillä, jos tämä täysi-ikäinen ei olisikaan pois kotoa?

      Minun lapseni on olleet isän luona sovitusti ja äidin luona sovitusti.
      Joskus yhteisissä juhlissa on tarkasti sovitusti vierailtu.

      Lapsella on kaksi kotia, isän luona ja äidin luona.

    • Sussannah

      Mielestäni on tehtävä selvät säännöt joita noudattavat niin lapset kuin aikuiset. Toisille sopii olla ystävä entisen kanssa jolloin parhaassa tapauksessa nykyinen ja eksä sietävät toisiaan, jopa niin paljon että voivat olla samassa huoneessa. Usein eivät.
      Itse en sietänyt entistä rouvaa sen talon pihassa jossa asuin. Olisin varmaankin potkinut ulos jos olisi uskaltautunut eteiseen. Heidän lapsensa olivat isoja, lähes täysi-ikäisiä.
      Pienet lapset on pakko hakea sisältä ja tarkastaa että kaikki tarpeellinen on mukana, kuulla ehkä lääkityksistä yms. mutta myöhemmin on kunnioitettava toisen reviiriä.
      Tosiaankin, selkeät säännöt vaan peliin ja jos kaikki noudattavat niitä niin kyllä se hyvin sujuu.

    • Pidä se

      Sika !

      • tapa se

        blondihuora!!!!!!!!!!!!!!!!!
        näin maailma pelastuu


    • hohoijaaa

      Lapsi pitää luovuttaa ehdottomasti lapsen oikealle isälle ,eihän siitä mitään tuu että mies joutu hoitamaan toisen miehen siittämiä lapsia eihän se ole mies eikä mikään joka semmoista hommaa tekee !
      Sairasta kuvitellakkaan että kukaan hetero mies hyväksyy että naisen entinen mies käy kylässä !
      Kaikkea sitä kuuleekin..... en usko että tämä on oikea juttu vaan tämä on tahallaan pelleily ja ärsytys mielessä kirjoitettu ja kirjoittaja lukee ja nauraa vastuksille

      tämän jutun on varmaan kirjoittanut nainen jonka miehen luona käy kylässä sen ex :)

    • Ehdota ukolles

      Kimppakivasessiota exäs kans, win-win tilanne kaikille !

    • Kati 29

      Pyydä jättämään avain pöydälle,
      kun lähtee pois,suhde on tuhoon tuomittu!
      Mulla 4-v poika ja hänen isä hakee sen sisältä
      luokseen ja ollaan kaikki istuttu usein kahvitellenkin ja
      hän rakastaa poikaansa.
      Uus mieheni tajuaa hyvin asian ja
      on jo aikuinen,miksi lapsen pitäisi kärsiä moisesta?
      No itseppä kärsit,jos et tajua selvää asiaa,
      mut onnellista jatkoa teille!

      • Råttis

        Samoin meillä. Poikani on kuusivuotias ja hänen isänsä pistäytyy meillä silloin tällöin. Mieheni ja hän ovat ihan ystävällisissä suhteissa ja auttavat tarvittaessa toisiaan erinäisissä kummankin omaan erityisosaamiseen liittyvissä asioissa. Exäni on IT-dippainssi ja nykyinen puolisoni rakennusarkkitehti, joten kumpikin tarvitsee välillä toisen ammattitaitoa. :-)

        Myöskin minulla ja poikani isällä on välit täysin kunnossa, olemme aikuisia ihmisiä ja osaamme käyttäytyä. Välitämme toisistamme edelleen ja poikaamme luonnollisesti rakastamme yli kaiken. Alkukesästä olin auttamassa exääni talon tyhjentämisessä ja muuttosiivouksessa, kun hän muutti yhteen nykyisen naisystävänsä kanssa ja talo meni myyntiin.

        Aloittajalle sanoisin, että nyt olisi vakavan keskustelun paikka. Jokainen kärsii miehesi käytöksestä, ensimmäiseksi lapsesi. Antaisin kyllä miehelle vielä yhden mahdollisuuden todistaa tunteensa sinua kohtaan ja muuttaa käytöstään - mutta vain yhden. Ilmiselvästi et itsekään voi tilanteessa hyvin, hän alistaa ja manipuloi sinua. Kuvaamasi kaltainen toiminta tuppaa yleensä muuttumaan koko ajan pahemmaksi ja pahemmaksi kiihtyvällä vauhdilla. Sinun tehtäväsi on puolustaa itseäsi ja lapsiasi tuollaista kotityrannia vastaan.

        Ymmärrän hyvin, että tuntuu raskaalta ryhtyä (taas) pistämään suhdetta ja mahdollisesti jopa perhekuvioita uuteen uskoon, mutta kyllähän se on ainoa vaihtoehto. Tilanne ei saa jatkua ennallaan!


      • yx uusvaimo
        Råttis kirjoitti:

        Samoin meillä. Poikani on kuusivuotias ja hänen isänsä pistäytyy meillä silloin tällöin. Mieheni ja hän ovat ihan ystävällisissä suhteissa ja auttavat tarvittaessa toisiaan erinäisissä kummankin omaan erityisosaamiseen liittyvissä asioissa. Exäni on IT-dippainssi ja nykyinen puolisoni rakennusarkkitehti, joten kumpikin tarvitsee välillä toisen ammattitaitoa. :-)

        Myöskin minulla ja poikani isällä on välit täysin kunnossa, olemme aikuisia ihmisiä ja osaamme käyttäytyä. Välitämme toisistamme edelleen ja poikaamme luonnollisesti rakastamme yli kaiken. Alkukesästä olin auttamassa exääni talon tyhjentämisessä ja muuttosiivouksessa, kun hän muutti yhteen nykyisen naisystävänsä kanssa ja talo meni myyntiin.

        Aloittajalle sanoisin, että nyt olisi vakavan keskustelun paikka. Jokainen kärsii miehesi käytöksestä, ensimmäiseksi lapsesi. Antaisin kyllä miehelle vielä yhden mahdollisuuden todistaa tunteensa sinua kohtaan ja muuttaa käytöstään - mutta vain yhden. Ilmiselvästi et itsekään voi tilanteessa hyvin, hän alistaa ja manipuloi sinua. Kuvaamasi kaltainen toiminta tuppaa yleensä muuttumaan koko ajan pahemmaksi ja pahemmaksi kiihtyvällä vauhdilla. Sinun tehtäväsi on puolustaa itseäsi ja lapsiasi tuollaista kotityrannia vastaan.

        Ymmärrän hyvin, että tuntuu raskaalta ryhtyä (taas) pistämään suhdetta ja mahdollisesti jopa perhekuvioita uuteen uskoon, mutta kyllähän se on ainoa vaihtoehto. Tilanne ei saa jatkua ennallaan!

        Se nyt vähän riippuu siitä minkälainen se ero on ollut ja millaisissa olosuhteissa, ollaanko kaveria vai ei.
        Meikä ei voi olla mitenkään kaveri exäni kanssa, joka petti joka käänteessä ja oli henkisesti minulle erittäin julma, oli liiton lopussa jatkuvaa minun mollaamista, väheksymistä ja tyhmäksi haukkumista. Osituksessa yritti kusettaa minkä kerkesi ja myös hänen uus naisensa sekos meidän osituksiin, mikä tuntui hullulta, eihän ne asiat hänelle kuulunut.
        Onneksi lapset jo teinejä ja hoitavat itse tapaamiset isäänsä, isänä exä on ihan hyvä, joskin lapsien mukaan kaikki tietävä ja ei aina kuuntele heitä, no sellainen hän on, ja lapset tulee myös exän uuden kanssa hyvin toimeen.
        Minun uusi mieheni tulee myös poikieni kanssa toimeen, hänellä on vain tyttäriä, jotka jo aikuisia.


    • unh

      Itse ymmärrän kyllä miehesi tunnetta siinä mielessä, että teidän koti on teidän koti ja raja pitää vetää siihen , että se on teidän oma koti, johon mun mielestä exän ei tarvitse tulla. Sitä teidän omaa kotia pitää kunnioittaa, vaikka exän lapsi teillä asuukin. Nykyisellä miehelläsi on tunteet, jotka kertovat jotain. Toki tuo, että nykyinen miehesi kohtelee exän ja sinun lasta epätasa-arvoisesti on lapsen kannalta huono asia.

      Itse olen kasvanut uusioperheen lapsena ja tiedän nyt näin aikuisena sanoa sen, että kuvio ei todellakaan ole helppo. Vaatii paljon ymmärrystä ja joustoa puolin ja toisin. Itse pidän tärkeänä juuri tuota rajojen kunnioittamista.

      • jepsafsd

        Voi kun hyvin kirjoitettu. Itse olen ollut aika huono vetämään rajoja miehen ex-panolle mutta kun alkoi tulla lapsen huoneeseen viemään vaatteita (eikä tämäkään riittänyt vaan piti ottaa suvustaan yksi sätkynukke jonka oli määrä käydä lapsen vaatteita läpi ja varasti siis kaksi kassillista vaatteita kun mummu nyt ei vaan tykännyt niistä) niin saivat onneksi porttikiellon meille. Ja tietysti lastensuojeluilmoituksen teki muuten perään kun lavertelin äitille etteipä ole mummon jäljiltä enää vaatteita kaapissa.. Ihan hyvä sinänsä kun lastensuojelustahan ne sanoi että ei tartte päästää äitiä ja mummoa enää meille kotia. Eli vahvistus tähän porttikieltoon tuli ihan viralliselta taholta.


    • nyksäeksäeksänyksä..

      Lapsen oma isä ei asu siiinä osoitteessa missä sinä ja uusi perheesi, mukaan lukien vanhin lapsesi. Lapsesi takia tee eksälle selväksi ettei exäsi sisälle asti tarvitse tulla. Eksät ei yleensäkään vieraile, kuin harvoissa tapauksissa, uusioperheen luona.
      Minunkin nyksä sai raivarin kun kuuli että eksäni, lapsen oma isä, oli käynyt lapsen huoneessa sillä välin kun oli itse töissä. Mutta nyksä oli sairaalloisen mustis.
      Jätin hänet sitten fundeeraamaan asioita yksikseen.

      Eri asia on sitten miksi nyksäsi ei sietäisi vanhinta lastasi. Otappa asia puheeksi rauhallisesti puhuen. Ketään ei voi pakottaa kiintymään toisen lapseen muttei saa kohdellakaan huonosti ei-biologisia lapsia. Jos on valinnut välinpitämättömän linjan et oikeasti voi sille mitään.
      Kovin tutun kuuloista kuitenkin, monenkin uusioperheen kohdalla. Toisen kakarat minun lapset.

    • Tiedän

      Kannattaa toimia lapsen edun mukaan!!!
      Lapsen etu ei ole olla epätasa-arvoinen perheessä!

    • KokenutOon

      Heitä se jätkä pihalle, mitään siitä sun suhteestas ei tuu. Riitaa vuodesta toiseen vaan.

    • outo ukko sulla

      Hyvänen aika mitä vastauksia taas. Teidän kotinne on myös sun lapsen koti. Mun mielestä hänen isällään on oikeus vierailla hänen luonaan myös teidän kotona. Toki vain silloin, kun olet itse kotona.

      Todella lapsellista käytöstä sun uudelta mieheltä. En katseli tuollaista ukkoa hetkeäkään. Kun lapsi kasvaa, hän varmasti haluaa tavata isäänsä ihan muualla kuin teidän kotonanne, saattaa alkaa viettämään aikaansa enemmänkin isän luona ja muulloinkin kuin sovitun mukaan. Isä on lapselle tärkeä, etenkin pojille.

      Ei sun lapsen tehtävä ole puolustaa omaa isäänsä sun uudelle miehelle. Sun tehtävä on huolehtia siitä, että lapsi saa tavata isäänsä niin paljon kuin haluaa ja missä haluaa. Jos uusi ukkosi ei sitä kestä, niin menköön menojaan. Lapset aina ensin!

    • Varaiskä

      Niinpä, mitä järkeä..
      Valitettavasti uusioperheissä kumppani ei usein siedä puolisonsa aikaisemmista suhteista syntyneitä lapsia(ja silti on pakko ottaa yh/vkl-vanhempi kumppaniksi?!?!) tai juuri sitä, että aikaisempi lapsi olisi isänsä/äitinsä kanssa myöskin väleissä.
      Jollain tavalla vinksahtanut asenne, lapsella nyt kuitenkin on vain yksi isä ja yksi äiti, eikä se mielestäni kuitenkaan ole uusiovanhemmalta pois millään tavalla..
      Itse olen uusioperheen "isukkina" sitä mieltä, että on vain todella hieno asia, että avovaimoni lapset ovat myöskin isänsä kanssa hyvissä väleissä. Omia muksuja mulla ei kyllä ole, enkä nyt avovaimon 2 lapselle yritäkään olla muuta, kuin yksi niistä turvallisista aikuisista, joita lapsi varttuessaan tarvitsee.
      Enkä koe lapsipuolieni isää minkäänlaisena uhkana suhteellemmekaan, vaikka emme ole mitään bestiksiäkään. Hän itseasiassa joskus on meille lapsenvahtinakin, jos tarvii, eli ottaa lapsen tykönsä muulloinkin, kuin mitä he erotessaan sopi näistä tapaamisista ja jos esim minä tapaan tämän miehen vaikka kaupassa, niin moikataan kyllä ja vaihdetaan kuulumisia. Ja niin se täytyykin olla.
      Mutta tosiaan, kyllä miehen tarvitsee olla edes sen verran mies, että antaa kumppanin lasten isän olla lapsiensa elämässä mukana.

    • Viiden lapsen äiti

      Käy niin sääliksi lapsia. Kun onni kukoistaa, pistetään huumassa lapsi alulle. Sitten kun rakkaus haalistuu, uusi tilalle, lapsesta ei kukaan enää välitä. Kunpa ihmiset ymmärtäisivät olla hankkimatta lapsia, jos eivät pysty sataprosenttisesti sitoutumaan siihen, että lapsi tarvitsee ehjän perheen ainakin seuraavat 15 vuotta. Itseään ehtii kyllä vallan hyvin toteuttaa sitten myöhemmin. Elämää on vielä viisikymppisenäkin, silloin voi vaihtaa kumppania kuin paitaa, kun lapset on saatu isoiksi.

      • 7 leivän uuni

        15- vuotias on murkkuiässä joka on haastavaa aikaa. Kyllä lapsiprojekti on vähintään 18 mieluummin 20vuotta.
        Moniko ajattelee lasta tehdessään tämmöttistä seikkaa ?


    • ääliöpää

      Se on hankala juttu. Miksi nykyään on kovin paljon noita uusioperheitä?
      Miksi mennään yhteen ja tehdään lapsia ja sitten kun elämä ei olekaan sitä mitä kuvitteli otetaan ero. Lapsen kannalta tuo kaikki on ikävää. Kuinka moni ns. aikuinen asettaa noissa tilanteissa "lapsenedun" etusijalle?

      Pitäisi pystyä rakastamaan myös toisen lasta mutta sepä onkin vaikeaa monelle.
      Naisetkin voisivat mennä itseensä. On aika tavallista että naisella on lapsia erimiehille.

      En kannata täällä valittaa se ei auta mitään. Ajattele jos tulee ero tuosta nykyisestäkin ja otat kolmannen, mitä sitten? Siihen vielä lisää lapsia niin johan olet sopassa!

    • Niin_sitä_pitää

      Voi kumpa te ihmiset osaisitte ottaa elämänmallia Supermarjosta. Hän se käy exien kanssa saunomassakin ja nyxä vain hymyilee.

      • blonditonhuoria

        se onkin blondilumppu,huoraapi jopa telkkarissas,kunhan rahaa saa huorauksestaan


    • kummia mielipiteitä

      on epänormaalia jos entiset käyvät kylässä en minäkään mene enkä halua mennä entisen luo enään kyllä lapset parkkikselle pääsee ja saan viettää aikaa heidän kanssaan ja onhan minulla nykyinen vaimokin tapaamisilla mukana hän tietää kaiken ja haluan kertoa hänelle kaiken ei minua kiinnosta entinen entinen on entinen miksi exän täytyy tulla luokseni kylään ei hänellä ole sellaista asiaa tai jos onkin niin vaimoni on mukana hänen kanssaan minä elän ja rakastan vaimoani mutta jos pettäisin vaimoani niin menisin kyllä entisen luo kylään ja lapset ulos leikkimään isäpuolen kanssa kyllä aiheita piisaa esim voiko lapsi istua uudella sohvalla laittaako kouluun sinisen tai vihreän paidan mutta sitä mietitään useasti exän kanssa alastomina sängyssä ja ehkä tulee sisaruksia lisää mutta olenkin yhden naisen mies haluan kuulua ja kuulun vaimolleni entiset ei riko suhdettamme vaikka valehtelemalla että olisi sutinaa exän kanssa erotkaa ja menkää exänne kanssa uudestaan naimisiin

      • mies 50

        onnex asun yksin ja saa ottaa bisseä sillon ku huvittaa ja katella pornoa ja runkata!


    • Nähty on

      Huolestuttavinta kertomassasi on nykyisen miehen erilainen käytös poikaasi kohtaan. Jokaisella lapsella on OIKEUS TUNTEA OLEVANSA HYVÄ JA ARVOKAS IHMINEN JUURI SELLAISENA KUIN ON ja tuossa nykytilanteessa se ei täyty. Et kai halua, että poika kasvaa tuntien huonommuutta (=häpeää). Tiedän vastaavan tapauksen, jossa poika syrjäytyi ja kärsi mielenterveysongelmista nuorena aikuisena. Lapsi aistii vahvasti hyväksytäänkö hänet perheessä vai ei. Nyt on akuutti tarve keskustella nykyisen kumppanin kanssa ja laittaa "selkä seinää vastaan" asiassa. Tuollainen käytös ei ole mitenkään hyväksyttävissä tai siedettävissä.

      Jos ei ukko tajua niin näytä ovea, oikeasti!

    • petetty isä

      minun ainokaisen poikani varasti ja piilotti keuruun ekokylä

      helsinkiläisten snobbarien kommunistileiri

      eikä minulle kerrottu moneen vuoteen osoitetta ollenkaan


      kun sain sen selville

      minun ei sallittu lainkaan tulla poikaani tapaamaan

      tarinani on www.unianova.eu/keuruu.htm

    • mies65vm

      heitä nevadaan koko ukko ja exäs myös

    • Elomies 18

      Neuvo: Leima perseeseen tuollaiselle ukolle! Olen mies ja tuollaista ukkoa en pidä miehenä..on vaan raukkis!

    • uskova2

      7559 Mielestäni nykyisesi käyttäytyy idioottmaisesti .Älä missään vaiheessa vaan erehdy moisen idiootin kanssa papin puheille.

    • eksä

      Jos ei ole hyvät väliin eksään tuskin on lapseenkaan, miehesi käytös kielii mustasukkaisuudesta, liekkö itsellään asteetta paremmat välit omaan eksäänsä. ?..Meilllä on eksä aina saanut käydä kun haluaa ja on ollut yötäki, hoitanut lapsiamme kun olen ollut viikonkin poissa työmatkalla. No problem.

    • Ehkä kukaan ei ole sinulle sitä kertonut, mutta uusperheet eivät vain toimi. Tuossa se tulee hyvin ilmi. Asiat pitäisi järjestää niin, ettei tuollaisia kohtaamisia tulisi, mutta jo sekin hankaloittaa asioita. Ei kenenkään tarvitse sietää kilpailua, sehän on selvä.

    • Niin yksinkertaista

      Tyypillistä, mutta ennakkoluuloihin ja tietämättömyyteen on yksi lääke : puhuminen...

      Tarviiko EXän nuohota nurkissa? Eikö lapset saa tavata oikeaa isäänsä? Jos ei saa , ja lasta syyllistetään, on kysymys lastensuojeluasiasta....

    • turhan päiväistä

      Miksi exäsi pitäisi tulla teidän kotiinne? Eikö hän tapaa lastaan omassa kodissaa? Minun exäni ei koskaan ole käynyt yhteisessä kodissamme kaikkien yhteisestä sopimuksesta. Miksi ette sovi pelisääntöjä?

    • jopas on

      eksä laitatko tosiaan naisesi exälle vielä kumin paikoilleen ja lähdet ppienelle kävely matkalle vai vahtaatko vierestä kun panevat sängyssä ja aktin jälkeen viet kumin roskiin ja tuot kahvin sänkyyn ja paljon kermaa että jaksavat ottaa uusiksi en ole koskaan kuullut että entiset istuvat ja nukkuvat kylässä vai onko ex ja nykyinen miehesi tai voi olla toisinkin päin rakastavaiset sitten varmasti hyväksyvät luonnottomuutta

    • nainen 52v

      Avioerojen syitä on monenlaisia. Onneksi kenenkään ei ole enää pakko edes lasten takia olla huonossa liitossa. Avio/avoero ei tee kenestäkään naisesta huoraa, eikä miehestä huoripukkia. Uusperheet ovat tulleet jäädäkseen, näin vaan on. Lasten etu uusperheissä on kuitenkin kaikkein tärkeintä. Ketään ei voi pakottaa rakastamaan toisen naisen tai miehen lasta, mutta jokaisen isä- ja äitipuolen kuuluisi kohdella kaikkia lapsia tasa-arvoisesti. Sitä kutsutaan aikuisuudeksi.

      • hfghfghgfh

        Uusioperheissä ei mun mielestä kannata käyttää tasa-arvo sanaa koska se ei tuu täyttymään. Kaikki on eriarvoisia. Miksi miehen lapsi pääsee huvipuistoihin ja meidän lapsella ei oo varaa. se ei ole tasa-arvoa. Miksi mun lapset ei näe isovanhempiaan siksi että on pakko asua kaupungissa jossa on vaan miehen lapsen sukua. se ei ole tasa-arvoa. Lapset huomaa nämä ennen pitkää itsekin. Siksi meillä kasvatetaan lapset yksilöllisesti ei tasa-arvon mukaan. Oon sanonut miehen lapselleni pitäväni hänestä ja että minä olen halunnut hänet perheeseeni toiset lapset on vaan syntyneet (lapsilleni pehmitän tietenkin että siitä kun äiti ja isi rakastaa toisiaan). Onko se tasa-arvoa? Meillä ei tasa-arvo toteudu myöskään senkään takia koska meillä on erityislapsi joka vaatii enemmän huomiota.


    • mies isolla ÄMMÄLLÄ

      Ei exällä ole kyllä asiaa päättää nykyisen perheen asioista eikä tulla myöskään kotiin. Jos exä haluaa olla lapssensa kanssa tekemisissä niin hän voi viettää aikaa lapsensa kanssa. Mutta tämä tapahtuu muualla kuin siellä missä uusio perhe asuu. Muuten ex automaattisesti alkaa lapsen kautta ottaa myös valtaa ja manipuloimaan kapsen kautta kaikkea perheen asioita. Ei tietysti välttämättä. Mutta todellinen vaara tähän on olemassa.
      Nyt kannattasi miettiä onko uusi mies otettu oikeasti tähän perheeseen "sisään" tuo ei mielestäni ole sairalloista mustasukkaisuutta. Tuo kertoo jostain muusta kyllä. Asia voi aivan hyvin olla niin ettei nykyinen pidä exästäsi ihmisenä. Ja miksi pitäisi pitää. Kuka oikeasti haluaa kotiinsa sellaisen ihmisen josta ei pidä? Muistetaan nyt sekin että lapset toivovat aina että vanhemmat palaisivat yhteen. Exxälle ei saa antaa tilaisuutta manipuloida uutta suhdetta jos haluaa sen kestävän.

    • Kungpao

      Luonnossa uros tappaa naaraan poikaset edellisestä liitosta.

      • blonditonhuoria

        Näin se pitäs tapahtua myös "ihmisten liitossa"!Karsitaan ne heikot elukat pois haittaamasta omaa perintää!


    • suesweb88

      Meillä sama vika.. Ja nyt eron partaalla... vaikka odotan meille toista yhteistä lasta. mustasukkaisuus esikoiseni isää kohtaan on ollut aivan sietämätöntä, en voi ymmärtää miksi vanhaa paskaa pitäisi kantaa mukana tulehduttamassa välejä nyt kun kaikki on vihdoin esikoiseni isän kanssa suhteellisen rauhallista, (monta vuotta meni vääntäessä ja esikoisen isän tehdessä kiusaa pelaten oman lapsensa hyvinvoinnilla.) Miksi itse lähtisin pilaamaan lapseni nykyhetken ja tulevaisuuden sen vuoksi että joku oli jossain kohtaa idiootti.. ? Meillä ei siis lasta hakiessaan saisi ex-mieheni ajaa edes autoa pihaan, saati astua jalallaan eteiseemme. Eikä nykyinen mieheni tajua että esikoiseni on tässä sopassa se joka siitä kärsii jos me estämme hänen isäänsä tulemasta häntä hakiessaan käymään meidän kotonamme saati oman poikansa huoneessa.. Monet kerrat on käynyt hirveät pyöremyrskyt kun ex on astunut taloomme sisälle.. nyt raskaana ollessa mulle riitti nämä paskamaiset tilanteet siitä etti nykyinen mieheni kohtele lapsia tasavertaisesti.. Sehän ei ole esikoiseni vika että hän on ex mieheni lapsi... Nykyinen tiesi seurustelun alkaessa kanssani kaveripohjalta että mukanani kulkee lapsi edellisestä liitosta.. kun hän aloitti suhteen kanssani oli se silloin myös edellisestä liitosta tulleen lapseni hyväksyntä.. Meistä ei voi valita vain toista.. tässä paketissa tuli sekä nainen että poika. Ja lapset tulevat aina olemaan elämässäni ne tärkeimmät.. miehestä viis.

      • ei jummijammi

        Onko -88 syntymävuotesi?


    • jepjepmitäjuttuitaas

      Kannattasko käyttää ehkäisyä tai sit vaa ol tekemät mukuloit nii paljoo, saatika erota. Jälkikätee saa sit aina kärsiä, todellakin, ne lapset kärsii!

    • Liisa Ihmemaassa

      No voi sun, miettikää hyvät ihmiset tarkkaan ylipäänsä miten saatte pidettyä avioliittonne kasassa. Puhukaa asioista jo ekassa liitossa. Älkää tuhotko ekaa suhdetta milloin minkäkin syyn takia. Kasvattakaa lapsenne aikuisiksi. Eläkää tasapainoista elämää.
      Puhun kokemuksesta, liian myöhään. Tuhosimme hyvän avioliiton siksi ettemme epäkypsinä ihmisinä osanneet hoitaa suhdetta. Syyteltiin toisiamme milloin mistäkin ja päädyttiin eroon, ihan turhaan.
      Myöhemmin ollaan sitten takkuiltu samoista jutuista missä tuolla ketjun yläpäässä keskustellaan. On pidetty lasten synttärit, rippijuhlat, ylioppilasjuhlat yms. pieni ketutus päällä muttei olla näytetty sitä muille.
      Tää on niin tätä päivää, uusioperheitä syntyy kuin sieniä sateella.

    • 1234567890

      Pistä ukkos pihalle!Ei teilä ole tulevaisuutta.Sun avo-puoliso on musta-sukkanen olio!Jokaisella isällä on oikeus tapaailla lapsia.Jos ei ole pahopiteilijä,Tai muuten häiritsevä!

      • fghjkloiuyt

        Ja näin perheet hajoaa entistä enemmän... Eiköhän ensin pitäisi korjata ongelmia, ennen kuin heti jaetaan kattiloita?

        Kyllä, aloittajan mies vaikuttaa mustasukkaiselta, eikä hänen kohtelu naisen esikoista kohtaan ole sellaista kuin pitäisi. Ensisijaisesti pitäisi kuitenkin hakea tilanteeseen muutosta. Ensin pitää keskustella vakavasti ja rauhallisesti miehen kanssa. Jos se ei auta, voi hakeutua perheterapiaan. Jos sekään tie ei auta, niin SITTEN voi miettiä kattiloiden jakoa. Ei ensimmäisestä ongelmasta heti luovuteta.


      • isän luo

        Yleensä lapsi menee tapaamaan isää isän kotiin ei ex puolison luokse.


      • rakkaus sisään!
        isän luo kirjoitti:

        Yleensä lapsi menee tapaamaan isää isän kotiin ei ex puolison luokse.

        Kyllä! Eikä isä aja lapsensa ulos, eikä näytä tälle ovea, vaan ei toivotulle, jota ei rakasta!


    • sorry vaan

      Eikös olisi parempi miettiä näitä asioita ennen kuin alkaa etsiä itselleen uutta kumppania? Eikös olisi parempi, jos ei tekisi niitä lapsia ollenkaan, jo niitä ei pysty yhdessä niiden isän kanssa kasvattamaan? Heti ensimmäisen risahduksen takia pistetään ero pystyyn ja lapsethan erossa kärsivät ei itse syypäät. Naiset vaan ovat niin petollisia, että heti saatuaan mies selätetty aletaan uusia kärsiviä tehtailemaan ajattelematta kestääkö liitto sitten vai ei. Ainakin tuntuu siltä, että kyllä tämäkin liitto rysähtää syliin ja siinä ei taida mennä kauankaan. Naiset ovat kaiken pahan alku ja juuri ja heti ollaan miehiä syylistämässä ei itseään.

      • blonditonhuoria

        Niin se pieni risahdus aiheuttaa blondihuoran jalkovälissä sen avautumisreaktion,pillunhuulet auki=puhkipannun blondihuoran vitunlärpyttimet!


    • mieti nyt tarkasti

      Kukaan ei tunnu tajuavan, että heidän koti on myös tämän pienen lapsen koti jota etäisä käy katsomassa. Eikö tällä lapsella ole oikeuksia kotinsa suhteen?

      Jos on niin sairaalloisen mustis, ettei tajua isän käyvän teillä vain lapsen takia niin on kyllä aika kakara tämä uusi ukkosi. Mitenkä jos teillä nykyisen kanssa olisi joskus sama tilanne? Hänkö suostuisi pysymään poissa teidän yhteisen lapsen kotoa?

      Minä en tuollaista miestä jaksaisi. En sitten millään.

      • kunnioitusta toisen

        En ole ennen kuullutkaan että tapaamiset sovitaan exän kotiin, meillä lapset menee etä isän kotiin joka toinen vl.
        Nyt koululaisina ne menee jo itse, pienempinä minä vein ne exän pihalle josta ex tuli ne hakeen sisälle, koskaan en mennyt exäni taloon sisälle, se olis ollut jotenkin vastenmielistä ja tunkeilevaa.
        Myös exäni toi lapset minun pihalleni, josta lapset osasi kyllä tulla sisälle, ja exäni ei myöskään ole koskaan tullut meille sisälle, hyvin on toiminut.


    • Tepro

      Olis varmaan kannattanut miettiä tuota siinä vaiheessa kun halusit vaihtaa parempaan.

    • raastupa

      järjetöntä touhua niinkuin koko aikamme nyt.....

    • biiaatcchh

      Sulle varmaan sopii että ukon exä muuttaa luoksenne kunnes löytää työpaikan?

    • Häpeä lumppu hyih

      Oikea isä on aina oikea isä lapsilleen,eikä mikään sekopää uusio"isäpuoli". V.ittu että ämmät on tyhmiä,eikä ajattele kun jalkovälillään erotilanteessa. Lapset aina kärsii näistä järjenjättiläisäideistä,jotka juoksee munan perässä heti uuteen suhteeseen jonkun häiriintyneen keppakullin kanssa.

    • Poju 27v

      Tuttu tunne omasta lapsuudestani uusioperheessä. Silloin uusioperheet olivat vielä suhteellisen harvinaisia, ja koulussa oli aina kavereille seliteltävää monimutkaisista perhekuvioista, kun tuli puhe äideistä ja isistä ja veljistä.

      Sen jälkeen uusioperheet ovat kasvaneet räjähdysmäisesti, ja se alkaa jo näkyä nuorison pahoinvointina, kun kotiolot ovat lapsena helvetillisiä ja tuntee itsensä ulkopuoliseksi omassa perheessä. Kuvioihin kun astelee toinen vahempi, joiden yhteiset lapset menevät sitten etusijalle ja vanhoja lapsia pompotellaan miten sattuu.

      Kuten sanoin, pian alkaa olla se aika käsillä, kun uusioperheissä lapsuutensa/varhaisnuoruutensa eläneiden alkavat lähestyä varhaisaikuisuutta, niin alkaa väkivaltatilastot ja paha olo nousemaan räjähdysmäisesti. Samaan aikaan psykiatrisen hoitopuolen rahoitusta pienennetään. Uusioperheiden määrä nousee koko ajan, joten nuorison paha olo tulee vain kasvamaan. Se on seurausta vanhempien vastuuttomuudesta, ja kun päätetäänkin, että mä en olekaan täysin onnellinen nyt tässä suhteessa ja hypätään uuden kumppanin matkaan, jonka kanssa tehdään myös lapsia ja sama saatetaan toistaa useita kertoja. Ennen vanhemmat kantoivat vastuunsa perheistään ja aviopari pysyi yhdessä kuolemaan asti. Se tuotti hyvinvoivia ja vastuullisia lapsia.

    • jotain kummaa on

      mutta nykyinen miehesi tiesi lapsesta ja hyväksyi sinut ja lapsesi mutta ei tiennyt että kauppaan kuului myös exäsi joka kuuluu asua nykyisen miehen kotona ei voi olla kuin yksi isäntä ja emäntä minulla on nyt sellainen kuva että eka lapsesi on tärkeämpi kuin tämä toinen ja rakastat ja kaipaat exääsi nykyinen on korvike kun et exääsi saa minä heittäisin teidät kaikki pihalle sinut äpäräsi ja ex miehesi ja etsisin itselleni naisen kunnon naisen ja olisin onnellinen et sinäkään olisi kovin onnellinen jos miehesi entinen vaimo istuisi päivät pitkät teillä ja oleskelisi miehesi kanssa kahdestaan

      • Erkkaopetar 16

        Eihän sinun tekstistäsi ota selvää pirukaan! Eikö näppikselläsi ole pisteitä, pilkkuja tai isoja kirjaimia laisinkaan?


    • kolmen lapsen äiti

      Voi teitä miesressukoita, kun joudutte aina jonkun huonon naisen pauloihin. Miehissähän ei tietenkään ole mitään vikaa...

    • mied

      Miksi exän pitää tulla kotiinne? Miksi pitää mitään yhteyttä jne..? Se on exä ja siksi erositte! Lapsen vuoksi vain haku ja nouto!

    • jujjujjju

      No tuota... Ongelma ei mielestäni ole se, että saako exäsi tulla kylään vai ei, vaan se, että miehesi ei kohtele esikoistasi tasavertaisesti. Se jättää lapseen ison arven.:( Teidän kodissa molempien lasten tulisi molempien aikuisten silmissä olla yhtä arvokkaita, ehdottomasti. Asiaan on tultava muutos, tee se miehelle selväksi. Hänen on oltava halukas tutustumaan lapseesi.

      Sen sijaan en näe mitään syytä, miksi exäsi pitäisi teillä käydä? Meilläkin on uusperhe, ollut jo 8 vuotta. Mieheni exä on käynyt kerran sisällä, kun lainasi vessaa lasta hakiessaan. Siis kävi vain vessassa. Minun exäni ei ole käynyt koskaan edes ovelle asti. Minäkään en ole koskaan käynyt edes exäni ovella. Pihalla käynti on hyvin riittänyt. Mieheni on käynyt exänsä luona sisällä pari kertaa, kun lapsi on pyytänyt, mutta se on ollut hyvin harvinaista, ehkä joskus vuosia sitten.

      Mutta siis molemmilla on ihan ok välit exiin, siis ei mitään draamaa. Pystytään keskustelemaan normaalisti. Eikä kumpikaan nyrpistä naamaansa, jos exän kanssa puhuu säästä tai lasten kuulumisista. Sellaista normaalia. Mitään ystäviä ei sen ihmeemmin olla, eikä tarvitsekaan.

      Jos lapsi haluaa näyttää vaikka piirrustuksia, niin lapsihan voi ottaa ne mukaansa mennessään isän luo, eikös? Miehelläsi ei ole mitään velvoitetta päästää exääsi kotiinsa. Mutta hänellä on velvoite antaa sinulle vapaus keskustella normaalisti exäsi kanssa, ja velvollisuus kohdella rakkaudella kaikkia perheenjäseniä, myös sinun esikoista.

    • Ei käy täälläpäin

      Että puolison eksät tulee kotiini!

      Täysin naurettava ajatus, tapaamista en estä, mutta se ei todellakaan tapahdu kodissani.

    • kyllä te olette hölmöjä koko sakki

    • puse

      Kun tapasit nykyisen miehesi, niin luultavasti(?) käsittelit eroa exästäsi ja ehkä vehtailit nykyisen miehesi selän takana vielä exän kanssa, vähän paneskelua ym? Jäit kiinni ja tästä jäänyt "drauma" nykyisellesi... Luonnollinen selitys.

      • joovitit

        tätähän se usein on.. itse lähen menee tälläsissä tapauksissa..no siks mä olenkin sinkkuna pysyny :) mielummin olen se jonka kans petetään ku petetty..

        naiset on ääliötä, vielä ääliömpiä miehet tälläsiin sitoutuessaan, matoja.


    • Ongelmahan tässä on aikuisten välinen luottamuspula. Yksi ratkaisu voisi olla "kolmen kimppa" eli intiimi sessio sinun, miehesi ja lapsen isän kera. Kun miehet tekevät kanssasi töitä tasavertaisina ilma ikäänkuin puhdistuu ja ongelma häviää.

    • tuotos isälle

      kun oikein miettii niin mitä ihmeellistä siinä on jos miehesi ei leiki toisen kakan kanssa mutta sietää ja tulee toimeen saa katsoa miehen kanssa tv mutta mitä pahaa siinä on jos mies leikkii rakentelee legoja autoratoja junaratoja pelaa jääkiekkopeliä ja opettaa jääkiekkoa oikeasti kuten jalkapalloa ja muita lajeja menee katselemaan autoja sun muuta vie ajelemaan omaa lastaan eihän se naisen exäkään katso muuta kuin omaa lastansa tuleehan se toinen lapsikin kateelliseksi tai mies haluaa viedä naisensa ja omat lapsensa särkänniemeen niin äpärä saa mennä oman isukkinsa luo hoitoon vieköön se tuotoksensa itse särkkikseen ei sen kuulu viedä nykyisen miehesi lapsia

    • poksi

      ota poskee

    • viheliäinen on ihmin

      Miksi hankitaan yhteisiä lapsia, kun kummallakin on jo omia lapsia? Eikö ne aikaisemmat lapset ole riittävän hyviä, pitää olla yhdessä naituja!!!!
      Vastatkaapa tähän.

    • Pijaczek

      Rattijuoppo pässit pyörillä autoja. Smokey ja venäläinen versio. Matthew jokeri puhalsi keiju olkapäälle;) Hän juoksi jälkeen poliisiauto, koira menee humalassa kadulla! 01:23 Katso myöhemmin
      Apina yrittää raiskata vuohi [LOL!] 4 tyyppisiä tyttöjen josta Vihaan.

      • poksi

        Pijaczek mee omaan maahas vitun somali!


    • näkkäri

      No mitä helvettiä menit niitä pentuja tekemään. Ei ihme että hihat palaa jos joutuu toisten mökää kuulemaan ja vielä sietämään. Syy ei todellakaan selvinnyt tekstistäsi että jutteleppa sen ukkosi kanssa nii se varmaan tietää paremmin kun kukaan meistä muista että mitä ääniä se ex ukkosi suku sen päähän yrittää syöttää.

    • ex ex ex

      Mietis " 88" kun sinulla on sitten kaksi lasta ja kaksi ekxää niin on sillä "uudella" tulevalla ekxällä hauskaa kun on tupa täynnä ekxsiä...

    • Puhutaan näköjään että pitäis olla aikuisia ?? Siis sillä nykyisellä miehellä ei sais olla tunteita. Vain sun exällä on oikeus olla tunteita lasta kohtaan ja lapsella tunteita isiä kohtaan,, mutta sitten ei kysytään onko sillä mitään ylimääräisiä tunteita sun uudesta kohtaan? Elikä sun miesystävällä tulis vain olla tunteita kaikkia kohtaan ,, samalaisia kun sulla??

      Suojele sun nykymiehen tunteita niin se tilanne rauhoituu ja ilmoittaa exälle että voi tavata lapsensa omassa kodissa jos se nyt ei ole vankila tai joku juoppojen yhteiskoti? Onko sillä joku ongelma kun ei voi omassa kodissa tapaa lasta vai oletko katellinen hänen nykynaisystävälle joka ehkä varastaa sulta jotain?

      Muuten jos tuo jatkuu ? Niin silloin kyllä sun nykyinen mies tulis alkaa vaatia maxu siitä yxiöstä mikä exä on vuokramassa tai anastanut itselle ja tehnyt pojan huoneesta itselle.

    • Tintti6

      Kannattaisko laittaa asiat arvojärjestykseen? Ensin lapset ja sitten vasta ne miehet?
      Voi voi, jos nykyinen miehesi on varustettu niin huonolla itsetunnolla, että kokee ex:n uhaksi.
      Mutta tosiasia on se, että ex on lapsesi isä ja sillä siisti, maksoi tai oli maksamatta elatusmaksuja.
      Tenavan kannalta ehdottoman tärkeää, että tapaa isäänsä ja sinä kun vielä pidät suusi supussa lasten kuullen raha-asioista etkä pahaa sanaa sano ex:stä, koska puhut lapselle tärkeästä ihmisestä etkä varmaankaan halua hänen joutua valitsemaan sinun ja isänsä välillä. Tajuaa kyllä itsekin missä mennään kun ikää tulee.
      Älä kutsu ex;ää sisään teille, hoitakaa asiat pihalla ja puhelimitse ja jos nykyinen miehesi kohtelee ekaa lastasi eriarvoisesti, on aika tiputtaa maanpinnalle, muuten joudut valitsemaan lastesi ja miehen välillä. Äidin napanuoraa lapseen on aika vaikea katkaista ja hullu on sellainen mies, joka sitä edes vaatii.

    • Sydäntä särkee

      Siis uusi miehesi kieltää lapseltasi kontaktit omaan isäänsä ja on itse mahd. etäinen poikaasi.

      Voi teitä "aikuisia"

      :(

      olisiko keskustelun paikka?

      • Eihän kiellä isä voi tavata lapsiaan omassa kodissa


    • Ratto-Raili

      Hi,hi näkeehän se jo jäljistäkin että dinosauruksetkin vielä elävät.

    • hoh-hoijjaaa

      Onko ihmiset tosiaan noin avuttoman yksinkertaisia, kuten aloittaja?
      Kysy itseltäsi: "oletko eronnut esikoisen isästä, vai et"
      Lapsi saa kai tavata isäänsä siellä isän kotona ... vai saako?
      Miksi pitäisi tunkea uuden perheen kotiinkin ???

    • Nuuskaton Muikkunen

      Aloittaja on varmaan keskustellut uuden miehensä kanssa monet kerrat tästä, sanon silti että uuden miehesi on pakko oppia ymmärtämään että sinun lapsesi kuuluu samaan pakettiin kanssasi ja sinun entinen miehesi kuuluu pakollisiin siedettäviin asioihin joiden kanssa myös hänen on ajoittain tultava toimeen. Aloittajan kirjoituksesta voi päätellä, ettei hänen ex elä heidän asunnossaan, vaan joskus vain kävisi vilkaisemassa lapsensa piirustusta tms. Ihan normaalia! Minun exän uusi puoliso on myös hirveän mustasukkainen ja omistava, exäni ei olisi saanut pitää minuun mitään yhteyttä edes puhelimella vaikka ainoa aihe mistä pidämme yhteyttä on lapset. Sekin uusi oppi lopulta että hänen täytyy tyytyä sietämään minua. En minä mihinkään katoa hänen kovan mustasukkaisuutensa takia vaan tuon ja haen lapset kuten ennenkin ja he välillä hakevat meiltä. En voisi elää sellaisen kanssa joka on niin omistushaluinen ja lapsellinen ettei hänen itsetuntonsa kestä kuulla ja nähdä puolisonsa exää edes lapsen hakemisen yhteydessä. Aikuisten tulee ymmärtää myös LAPSEN ETU, pelkkää omaa etuaan ajattelevia aikuisia on ihan liikaa. Ei tajuta edes sitä ettei puolison exän lapsi ole sama asia kuin puolison ex vaan räyhätään myös lapselle joka on syytön aikuisten todellisiin ja keksimällä keksittyihin ongelmiin. Nykyään aikuiset käyttäytyvät kuin lapset ja lapsista on tehty aikuisia. Lapsen vanhemman ajoittainen vierailu lapsen luona uusioperheessä on normaali asia, ellei kyse ole väkivaltaisesta tms. vanhemmasta. Meille saa exäni uusioperheineen tulla käymään vaikka välimme ovat usein heikoissa kantimissa. Ehtona on etteivät räyhää meillä lasten kuullen. Hyvin on toiminut ja lapset onnellisia kun heidän vanhempi uuden puolison kera ja uusi sisarusparvi saa käydä kylässä. Todella epäaikuismaisia mielipiteitä monella kirjoittajalla, että lapsen piirustukset pitäisi viedä ulos, koska oma tai puolison ex ei saisi tulla sisälle hetkeksi katsomaan lapsen piirroksia?!? Mitähän teidän lapsenne oppivat tuosta käyttäytymistavastanne? Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi sitä? Hulluja lukuunottamatta exät eivät pilaa uutta suhdetta jollet uuden puolisosi kanssa itse anna niin tapahtua. Exäni ja hänen uusi puoliso eivät pidä minusta ja uudesta puolisostani mutta silti voidaan vierailla toistemme luona joskus lasten asioita toimittamassa.

      Aloittaja, keskustele vakavasti miehesi kanssa. Tiedät itsekin että lapsesi tulee kärsimään lisää mikäli tilanne ei tule muuttumaan. Mieti kumpi on tärkeämpää, miehen läheisyyden tarve sinulle vai se, että lapsellasi olisi sekä äiti että uusi isäpuoli jotka MOLEMMAT välittävät lapsestasi ja käyttäytyvät hyvin myös lapsesi isää kohtaan.

      • Ei kyllä se etävanhempi voi huolehtia lapsestaan omassa kodissa omalla vuorollaan


    • valoa pimeyteen

      Miehesi on henkisesti heikko. Kun hän katselee lasta ja miettii kun sinä ja EX olette naineet himoissanne ja lapsi syntynyt himon ja nainnin seurauksena. Hän ei pysty rakastamaan lasta, vaikka sinä ja EX:si olette osasyyllisiä, jos niin voisi sanoa. Salatun vihan ja katkeruuden tunteet vellovat ja ahdistavat ihmisen mieltä. Lapset eivät ole syyllisiä, vaan aikuiset. On äärettömän surullista perheet joissa sinun, minun ja meidän lapsia , ties kuinka monen kanssa naituja. Lapset eivät ole taaskaan syyllisiä ja on suunnaton vääryys asettaa heitä eriarvoiseen asemaan. Suuri osa näistä vanhemmista ei pysty oikeamieliseen käyttäytymiseen lapsiaan kohtaan. Jos he kykenisivät oikeamieliseen käyttäytymiseen eivät he naisi lähes jokaisen kanssa uskotellen rakkautta. Ihmisen sielu on hyvin haavoittuvainen ja saanut vahingon. Hän paaduttaa mielensä jotta oikeudenmukaiset tunteet sammuisivat, pimeys ja suru täyttää mielen.

      • ota näistä selvää

        Nuuskaton Muikkuselle. Puhut asiaa, mutta sinäkin puhut räyhäämisestä jota exän kanssa välillä tapahtuu.
        Räyhääminen ja huono käytös useinmiten johtuu epäoikeudenmukaisuuden ja pohjattoman pettymyksen kokomisesta.
        On niin surullista lukea viikko-ja päivälehdistä julkkistenkin uusista "rakkaista" ovatko ne rakkaita vai uusia naintikavereita.
        Ymmärrän kyllä, että on mahdottomia ihmisiä joiden kanssa on mahdoton elää ja ero on lähes välttämätön, mutta on myös eroja jotka ovat oikeastaan turhia. Sellaista rakastumisen tunnetta ei tarvitse odottaa avioliitossa, useinmiten se katoaa.


      • reilu isäpuoli

        Ei toisen lasta voi rakastaa kuten omaansa, koska puuttuu se yhteinen historia ja yhteinen kasvaminen yhteen yhdessä. Sillon syntyy se rakastaminen toisenkin lapseen, kun jo vauvasta asti on oltu yhdessä, kuten aika usein adoptiossa tapahtuu ja sitä lasta on yhdessä haluttu.,
        Hyväksyä tietty kuuluu ja olla tasa-arvoinen ja reilu kaveri.


    • lolipop

      AIVAN KAAMEATA TEKSTIÄ

      Pahoittelen aloittajalle kuinka järkyttäviä ja epäasiallisia tekstejä on koko palsta täynnä. Mutta toisaalta, toivon ettet odottanut kovinkaan valaisevia vastauksia suoli24 pastalla.

    • Muista lapseet menee edelle kun se mies. Koska lapsi kärsii siitä joskus kun häntä huomio ja ongelmia.... Tv: yh-äiti :)

      • Lapsen etu on se että etä vanhempi tapaa lapsen omassa kodissa eikä minun kodissa jossa lapsija äiti asuvat


      • kaikki mahtuu!
        jukni69 kirjoitti:

        Lapsen etu on se että etä vanhempi tapaa lapsen omassa kodissa eikä minun kodissa jossa lapsija äiti asuvat

        Minun kotini ovet on avoinna uuden mieheni lapsille aina. tervetuloa!


      • upea uusikko
        kaikki mahtuu! kirjoitti:

        Minun kotini ovet on avoinna uuden mieheni lapsille aina. tervetuloa!

        Meillä ei, miehen sottapytyt eivät mahdu meille, jos tulevat ruokaa mukaan ja petivaatteet, minä en ala heidän pyykkiään peseen. Mieluummin nukuisivat autotallissa, kesällä se käy muttei talvella, ajattelen heitä ettei tarvi kylmässä olla. vaikka terveellistä olisikin viileessä nukkua.

        Mies on samaa mieltä, ihmtettelee miksi äiti ei hoida ja vaatii kaljarahaa.


      • upea uusikko kirjoitti:

        Meillä ei, miehen sottapytyt eivät mahdu meille, jos tulevat ruokaa mukaan ja petivaatteet, minä en ala heidän pyykkiään peseen. Mieluummin nukuisivat autotallissa, kesällä se käy muttei talvella, ajattelen heitä ettei tarvi kylmässä olla. vaikka terveellistä olisikin viileessä nukkua.

        Mies on samaa mieltä, ihmtettelee miksi äiti ei hoida ja vaatii kaljarahaa.

        Meille minun ja vaimon lapset tulee mutta ex puolisot jää portille !!!


      • mene hoitoon
        jukni69 kirjoitti:

        Meille minun ja vaimon lapset tulee mutta ex puolisot jää portille !!!

        ai jaa... että lapset oikein kuljetetaan teille.. ja haetaan... ja sen tekee exä.. ja tuossa kiitos. Kyllä kuljetus kelpaa.... miksi et itse hae ja vie?

        Etkö pääse edes exän portillekkaan? Ottaako itsetuntoon? hih... olet aika vekkuli.. oletko teini?


      • ........
        mene hoitoon kirjoitti:

        ai jaa... että lapset oikein kuljetetaan teille.. ja haetaan... ja sen tekee exä.. ja tuossa kiitos. Kyllä kuljetus kelpaa.... miksi et itse hae ja vie?

        Etkö pääse edes exän portillekkaan? Ottaako itsetuntoon? hih... olet aika vekkuli.. oletko teini?

        Just näin jos ex haluaa nähdä lapset!!!


    • Eläm ei ole simppeli

      Sun lapsi kärsii. mieti miten voit auttaa häntä. Tässä on kyse hänen elämästään, kuten myös sinun.

    • Nuuskaton Muikkunen

      "Nuuskaton Muikkuselle. Puhut asiaa, mutta sinäkin puhut räyhäämisestä jota exän kanssa välillä tapahtuu."

      Sanoin exän räyhäämisestä, koska halusin osoittaa, että kehnoista väleistä huolimatta on mahdollista minun ja exän vuorotellen tuoda ja viedä lapsia toistemme luo ja käyttäytyä asiallisesti lasten nähden. :) Jotkut eivät tähän katkeruudeltaan koskaan pysty mutta kannattaa yrittää. Mekin olemme onnistuneet vaikka takana karmeat erojutut. Se vaatii puhumista vanhempien välillä. Joka ei yritä tai luovuttaa pian, ei ikinä onnistukaan. On tietty exiä jotka ovat piittaamattomia lapsistaan mutta kannattaa yrittää, koska on monia joilla oma ex tuntuu olevan huono ja piittaamaton vain omassa katkeroituneessa mielikuvituksessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2505
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1609
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1515
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      1373
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1219
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      318
      955
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      944
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      890
    9. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      79
      860
    10. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      835
    Aihe