Arvo tai ammatti?,

hakemuksen täyttöä?

olenko se mikä olin töissä vai nyt päästyäni eläkkeelle siis, eläkeläinen.

31

5712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?++

      Eikö sinulle riitä: Eläkeläinen.

      • hakemuksen täyttöä?

        No joo, riittää mainiosti! Olen: Eläkeläinen.


      • ++?
        hakemuksen täyttöä? kirjoitti:

        No joo, riittää mainiosti! Olen: Eläkeläinen.

        Hyvä niin.


      • Ammattiko

        Mikä ihmeen ammatti eläkeläinen on?


      • Prkle-nuija
        Ammattiko kirjoitti:

        Mikä ihmeen ammatti eläkeläinen on?

        Joka vanhoja nostelee sitä eläkeleikkurilla otsaan.


    • tietysti

      En tiedä sinusta, itse olen eläkeläinen.

    • ent. siivoojaparka

      Eiköhän se riipu vähän siitä, mistä hakemuksesta on kysymys.

      Jos työhakemusta vielä kirjoitelet, niin silloin oppiarvon mainitseminen on paikallaan. Muuten kyllä yleensä laitetaan se, mitä on hakemuksen kirjoittamishetkellä, siis eläkeläinen, jos on jo eläkkeellä riippumatta siitä, mitä on aikaisemmin ollut.

    • bessie*

      Yleensä erilaisissa hakulomakkeissa on tarjolla vaihtoehdot joista valita?

      Jos tuntuu tärkeältä niin voithan johonkin kohtaan ahtaa vaikka "rak.mest.ent.puol.,merkon."
      Tuskin vaikuttaa asiaan sitä tai tätä, et edes näe käsittelijän ilmettä.

      • -.,

        Mitä tuo tarkoittanee?

        Rakennusmestari, entinen puoliso merkonomi?


      • bessie*
        -., kirjoitti:

        Mitä tuo tarkoittanee?

        Rakennusmestari, entinen puoliso merkonomi?

        Emmä tiedä.

        Rakennusmestarin entinen puoliso, merkonomi?


      • ,.-
        bessie* kirjoitti:

        Emmä tiedä.

        Rakennusmestarin entinen puoliso, merkonomi?

        Rakenne mestarin, entinen puolalainen merkonomi.


      • bessie*
        ,.- kirjoitti:

        Rakenne mestarin, entinen puolalainen merkonomi.

        Rakveren mestareiden entisöintipuolen merkonomi.


    • Oloneuvoja

      Milloin jossain kysytty, suullisesti tai kirjallisesti, vastaus on; Oloneuvos.
      Jos olisin nainen, vastaisin Oloneuvoksetar;)

    • 60+++++

      Missä sitä kysytään?

      Työssä se näkyy sähköpostin allekirjoituksessa, joka generoituu automaattisesti, kun laittaa viestin työpaikan ulkopuolelle. Sisäisiin viesteinhin olen laittanut vain etunimen.

      Ei missään oikeasti enää taideta kysellä arvoa tai ammattia sen enempää kuin lankapuhelinnumeroakaan.

      • höpö!

        Aloittaja nimenomaan kirjoitti olevansa eläkkeellä. Mitä siihen kuuluu sähköpostin allekirjoitus työssä?


    • mikä olet vanhanakin

      vai ei kysellä jopa hoivakotihakemuksessa kysytään..

      • arvot on

        Miksi ihmeessä?


    • ...

      Yleispätevin kai eläkeläinen, kertoo kaiken oleellisen.

      Upseereilla tapana laittaa sotilasarvons- "Evp Plaaplaaplaa" vähän joka paikkaan. Ja sitten joitain arvoja, joita käytetään tietyissä tilanteissa, "Neuvos" tai "Ministeri". Kandee hokata. neuvoksen arvon hyväveli kerho ostaa rahalla ja Ministerin arvonimi eri asia, kuin se, jos joskus ollut suomen hallituksessa ministerinä. Lisäksi "professori" tai vaikkapa oppiarvona "tohtori", pitääpi muistaa, olemassa kunniatohtoreita, jotka käyttävät usein arvonimeään aktiivisemmin, kuin oikeat tohtorit.

      Erikseen taiteilijat. Net voi olla nimellisesti eläkkeellä, monet kuitenkin tekevät töitä kuolemaansa asti ja tituleeraavat itseään taiteilijoiksi koko ajan,


      Että on niitä ammatteja ja arvoja olemassa, Se, mitä käytännön hyötuä niitten käyttämisestä on, se epäselvää. Vanhemmiten kuitenkin kaikki vain loispummieläkeläisiä. Että eläkeläinen viisain valinta useimiten. Joku itsenäisyyspäivän vastaanotto kai harvoja tilanteita, missä ammattia tai arvonimeä oikeasti käytetään.

      =DW=

    • k/k

      Mä oon käyttäny työmies evp merkintää.

      • demeter1

        Minä olen usein maininnut ammattinimekkeen (viimeisen) ja sitten pilkun jälkeen "eläkkeellä".


    • Vapaaherra €ero

      Evp niitä olisi usiampi, joten en käytä niitä mulle riittää kun sanovqt vapaaherraksi, jos sanoisin itseäni loispummiksi nii voisivat katsoa nenänvartta pitkin mikähän pultsari hää onkaan voisi alkaa porttikieltoja siistimpiin paikkoihin.
      Se riittää kun sanovat kah vapaaherra €ero se siinä kaikki hymyilisivät ja ovet olisi auki no no €ero tuuhan istumaan.

    • emmehän me enää toimi ammatissa jos olemme eläkkeellä, joten olemme eläkeläisiä.

    • Haiskahtava

      Ise ostettu titteli tekee vaikutuksen pilkun viilaajiin / pa jengiin .

    • tööttt

      - mitä eroa eläkkeissä -toisilla tienattuna tyoeläke, kelan eläkkeet eri juttu.
      Invaeläkettä 100 ekua / merkitty mulla valtioverotukseen summana/per vuosi vähennyksiin - yleveroa ei tartte maksaa
      Työeläkkeestä verottajan määräämä veronpidätys joka kuukausi myös. Ei muita tuloja

    • Titteli muodostuu aina tuloista.
      Mitä laiskenpi, sitä arvottomanpi.
      -
      Työ-eläkeläinen olisi hienoa.
      Jos iso eläke, sitä isommat kirjaimet tittelissä.
      Pienillä kirjaimilla voisi tittelin alla lukea:
      Aina tuonnut maalleen rahaa, ei koskaan maassaan toisten rahoilla elänyt.
      -
      H.

    • minä.si

      on vain minä sinä.

      Sama arvo kuin Aatulla ennen omia ylennyksiä jotka kansa antoi.

    • Pönötyspuutos

      Inhoan arvonimiä yms. nimikkeitä. Mua ei saa edes rouvitella.

    • Per-kel

      Tyttö tuli polulla vastaan ryhmässä tänään, lausui : Hello young man,kappasin heti syliin, (oli tuttavan muija) #metoo :) saas nährä jos perästä kuuluu :)

      • ProfeettaMuhammed

        Hyi että kymmenvuotiaitako sä lääpit


    • Minä tituleeraan nykyisin itseäni kirjailijaksi :) Vielä toistaiseksi kukaan muu ei sitä tee, mutta se on muistutuksena siitä että työt on vielä kesken.

    • Konkari

      Minäkin ajattelin olevani "entinen" kun menin paikkakunnan vaihdoksen jälkeen tk.lääkärin vastaanotolle.
      Lääkäri kysyi työstäni ja sanoin , että olen entinen erikoissairaanhoitaja ( vanhamuotoisen koulutuksen käynyt) mutta jouduin eläkkeelle ennen eläkeikää selkäleikkauksen jälkeen.
      Lääkäri katsoi minuun ja totesi, ettet ole entinen vaan tulet olemaan aina erikoissairaanhoitaja. Lääkäri oli itsekin lähellä eläkeikää ja on nykyään eläkkeellä.
      Laitan kyllä eläkeläisen tittelin, jos jossakin kysytään arvoa tai ammattia. Taitaa olla ,että jossakin on kysytty entistä ammattia niin siihen laitan entisen 😊 Ja iän puolesta olen ollut eläkeikäinen vuosia ja aika tyytyväinen eläkeläinen. Normaali eläkeikä oli 58v minulla vielä. Nuoremmat ovat tehneet vähintään n 63-64 v saakka työuraansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe