Olen ottamassa koiranpentua. Aion syöttää sille enimmäkseen normaalia penturuokaa liotettuna, olen vain miettinyt, mitä ruokaan voisi lisätä, että ruokavalio olisi mahdollisimman terveellinen. En voi alkaa kokonaan tarjoamaan omia ruokia, sillä muidenkin perheenjäsenten pitäisi pystyä suht. koht. helposti ruokkimaan pentu. Jotain öljyä, kelpaako perus kalanmaksaöljy? Kasviksia soseena, puuroa, kananmunaa tai sen kuoria? Pitääkö nappuloita vähentää, miten paljon?
Pennulle kuivaruokaa ja?
7
121
Vastaukset
- threeam
Koira on lihansyöjä. Lisää siis lihaa (eläinkauppojen pakastealtaista) ja vaikka piimää. Lusikallinen kerrallaan ettei maha mene sekaisin. Pikkuhiljaa voit lisätä lihan määrää ja ostaa eri eläinten lihoja.
Puurot ja kasvikset on täysin turhia jos saa nappulaa. Kananmunan voi antaa raakana ja kuorineen vaikka kerran viikossa.- lihamyymälät
Lihakaupoista ja teurastamoiden myymälöistä saa halvalla luita ja koirille tarkoitettuja lihoja ja lihaa ihan yleensäkki.
Mm. ostin muuttama kuukausi sitten reilu 1kg putkiluita, reilu 500g kylkiluita ja koiran jauhelihaa reilusti ja ihmisille myynnistä heitettyjä lihoja ja koko hela hoito maksoi reilu 8-10€ - errNoor
Koira on sekasyöjä, ei lihansyöjä. Sekasyöjä syö myös lihaa.
Koirien ruuansulatuselimistö on sopeutunut vuosituhansien aikana syömään mm. ihmisten ruuan tähteitä, mitä ennen koirille enemmän annettiinkin. Susi taas on ja pysyy lihansyöjänä, samoin kissa, nämä eivät pärjäisi kasvispohjaisella ravinnolla. Nyt tämän barf-suosion myötä tuntuu yhtäkkiä naps vaan koiran kehityksessä menneen nämä vuosituhannet taaksepäin, ja unohdetaan että koira on todella sekasyöjä. Liha ei ole 100% vaatimus, vaikka hyvässä koiranruuassa on mahdollisimman paljon lihaa, koska se on kuitenkin sitä parasta ravintoa koirallekin.
To begin with we must get a good grip on two terms ... carnivore and omnivore. The cat is considered by scientists to be a strict carnivore and the dog is considered to be an omnivore. Both species are in the Class Mammalia and the Order Carnivora, but here’s the difference: The cat cannot sustain its life unless it consumes meat in some form. Dogs, however, are able to survive on plant material alone; they do not have to consume meat. But always keep in mind that dogs do best and by nature are primarily meat-eaters. Just because by definition they are omnivores (can digest and utilize plant and animal food sources) does not mean that plant material alone makes a good source of nutrition for the dog. Far too many dogs have been undernourished by those cheap grain-based dog foods. And grain-based cat foods are even worse!
- Kfhjhdk
Koiralle lohiöljyä, ei kalanmaksaöljyä.
- kysymys ?
Itsellä jo 6kk ikäinen koiranpentu.Olen syöttänyt nappuloiden lisäksi keitettyä kananmunaa&kalaa,viiliä,raejuustoa sekä ostan raakapakasteita (lihaa.broitskuu jne)lemmikkieläintehtaanmyymälästä..Koiraa täytyy seurata jos rupeaa lihoamaan niin vähemmän ruokaa..
- rotikka ja nakkimakkarat
Oma koira söi pari viikkoa nappulaa kun ei ollut jääkaappia paikassa missä yövyimme kesätöiden ajan.
Mutta nyt on saanut nappulaa liitettynä veteen, jotain punkki karkotettiin pellettiä missä on vitamiineja, maksaa leikattuna pieniksi paloiksi tai broilerin jauhen lihaa ja perkki liha ruokaa ja kaikki sekoitetaan ja välillä laitetaan jotain salaatin lehteä tai kurkkua tai jotain mitä kaapista löytyy niin sekaan. ja hyvin näyttää maistuvan 20 viikkoselle rotikalle.
Ja hampaiden lähdön kunniaksi olen pakastanut nakkeja ja antanut sille sitten rouskuteltavaksi
Turkki kiiltää kuin samettinen :3 - Siiri_s
Hyvä vaihtoehto on syöttää (aikuiselle) koiralle ihmisenruokaa, lisää lihaa joukkoon, ja laita esim. rypsiöljyä loraus sekaan. Koiran karva kiiltää!
Koira tarvitsee muutakin kuin lihaa, toisin kuin täällä jotkut väittävät.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445199Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243420Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982802Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552608- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261871Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161381