Haluaisin kunnon ammatin jossa voi olla vaikka vahnukseksi asti. Kiinnostaako muita nelikymppisiä lääketieteen opiskelu?
Haaveiletteko muut nelikymppiset lääketieteen opinnoista?
3
221
Vastaukset
- Aikuislukiolainen
Kyllä vaan kiinnostaa. Samalla tavalla olen ajatellut, että työskentelisin ammatissa ainakin 70-vuotiaaksi, jos vaan terveenä saan olla. Varmasti mummotkin tykkäisivät jos heitä toinen mummo hoitaa :o)
Hain tänä vuonna ensimmäistä kertaa, mutta suureksi harmikseni jäin puolentoista pisteen päähän. Pakko kai olisi ensi keväänä yrittää toisen kerran, vaikka siinä valmentautumisessa onkin aivan järjettömän iso työ. - "pianisti"
Hoitajaopinnoissa kanssani oli muutamia lähes eläkeiässä olevia. Jos lääkikseen haluat, niin suosittelen. Kevyempäähän se on fyysisesti kuin hoitaminen. Ja kuten olit miettinytkin, niin moni saattaa pitää vastaanottoa vielä virallisen eläkeiän jälkeen. Eli jos motivaatiota on, niin mene!!! Elämänkokemusta omaava opiskelutoveri saattaa olla ihan hyvä lisä yhteisössäkin. Ymmärtääkseni sodankin jälkeen oli vähän vanhempia miehiä lääkiksessä, kun sota hidasti urahaaveita.
Itse olen harrastusmielessä alkanut tekemään nelikymppisenä asioita, jotka pitäisi tehdä ihan pikkukersana. Kuten pianonsoitto. - entaida
Nelikymppisenä en nyt jotenkin vaan jouda heittäytymään opiskelijaksi. Ajatellut olen asiaa, mutta lääketieteen opinnot ovat hyvin sitovat. Elintaso laskisi mahdottomasti moneksi vuodeksi.
Mieluummin opiskelen vaikka avoimessa yliopistossa esim. taidehistoriaa tai muuta semmoista. Tai ranskaa työväenopistossa. Tai teen väikkärin omalta alaltani (siis maisterin tutkinto on).
Mutta lykkyä tykö vaan niille, jotka suunnittelevat isompia opintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1315355Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1975041"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste873511Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1093018Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan312418SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei362300Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2601857Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan121501Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.891399- 1091398