Haluaisin kunnon ammatin jossa voi olla vaikka vahnukseksi asti. Kiinnostaako muita nelikymppisiä lääketieteen opiskelu?
Haaveiletteko muut nelikymppiset lääketieteen opinnoista?
3
224
Vastaukset
- Aikuislukiolainen
Kyllä vaan kiinnostaa. Samalla tavalla olen ajatellut, että työskentelisin ammatissa ainakin 70-vuotiaaksi, jos vaan terveenä saan olla. Varmasti mummotkin tykkäisivät jos heitä toinen mummo hoitaa :o)
Hain tänä vuonna ensimmäistä kertaa, mutta suureksi harmikseni jäin puolentoista pisteen päähän. Pakko kai olisi ensi keväänä yrittää toisen kerran, vaikka siinä valmentautumisessa onkin aivan järjettömän iso työ. - "pianisti"
Hoitajaopinnoissa kanssani oli muutamia lähes eläkeiässä olevia. Jos lääkikseen haluat, niin suosittelen. Kevyempäähän se on fyysisesti kuin hoitaminen. Ja kuten olit miettinytkin, niin moni saattaa pitää vastaanottoa vielä virallisen eläkeiän jälkeen. Eli jos motivaatiota on, niin mene!!! Elämänkokemusta omaava opiskelutoveri saattaa olla ihan hyvä lisä yhteisössäkin. Ymmärtääkseni sodankin jälkeen oli vähän vanhempia miehiä lääkiksessä, kun sota hidasti urahaaveita.
Itse olen harrastusmielessä alkanut tekemään nelikymppisenä asioita, jotka pitäisi tehdä ihan pikkukersana. Kuten pianonsoitto. - entaida
Nelikymppisenä en nyt jotenkin vaan jouda heittäytymään opiskelijaksi. Ajatellut olen asiaa, mutta lääketieteen opinnot ovat hyvin sitovat. Elintaso laskisi mahdottomasti moneksi vuodeksi.
Mieluummin opiskelen vaikka avoimessa yliopistossa esim. taidehistoriaa tai muuta semmoista. Tai ranskaa työväenopistossa. Tai teen väikkärin omalta alaltani (siis maisterin tutkinto on).
Mutta lykkyä tykö vaan niille, jotka suunnittelevat isompia opintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2774722Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343050Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit452931Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k372899Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771826Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061694Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281531- 621459
- 971322
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271222