Mikä saa ihmisen asumaan Joutsassa?

bussinviemä

Olen jo aikoja sitten muuttanut pois. Tiedän useamman samanikäisen vielä asuvan kylällä. Onko se vaan niin, että peräkammarista on jotenkin vaikea lähteä pois? Onhan elämä jossain kaupungissa kuitenkin ihan erilaista ja elämään opettelu vie aikansa muualla..

28

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puukkojunkkis

      Onhan se kaupungissa kiva kuulla,kun naapuri kusta lorottaa yöllä pönttöön ja toisella puolella tapellaan ja naihraan,niin että yöunesi jäävät todella valjuiksi. Jos taas asut kaupungissa omakotitalossa,saat kuunnella iltakaudet tramboliinilla pomppivia pentuja ja nuorisoa,jolla vain yksi sana hallussa,alkaa veellä !
      Täällä peräkammarissa kusen vain minä ja on tilaa ja lääniä,ei näy naapuria.

    • Alko-asukas

      Läksin 1962 maailmalle, en ihan peräkamarista. Palasin kesällä takaisin enkä lähtisi kaupunkiin kun väkipakolla. Olen sopuisa henkilö, mutta viimeiset 12-vuotta samassa kerrostalossa vitutti aivan riittävästi. Olet 24/7 jonkun silmätikkuna, jos sulla on iso koira olet kaksiverroin ihmisten hampaissa. Kerrostalossa ei hauku koirat vaan ihmiset, nekin isännöitsijän välityksellä.
      Nyt on tilaa, kukaan ei tule vittuilemaan vaikka kuset ja laulat keskellä pihaa. Naapurit on kaukana ja ovat mukavia eikä mitään paskan tärkeitä mulqvisteja. Kauppaan on 31km kaupunkiin 65km eipä tarvitse jokapäivä kaupassa notkua, eikä turhia ostella.

    • iines ilman akua

      Olen 4 lapsen yh-äiti ,vieläkö Mieskonmäessä satasia jaossa?

      • mies 53v. J:kylästä

        ...ja ikäsi oli?


      • Puuma 53

        Kuis kehtaat???mut oiskohan mullekkin, ei lapsii,siis pienii.... sinkku... ois ihan kiva saada ellää kuin prinsessa,,,,PUUMA


      • ohikulkija2

        On siellä ainakin yksi, jolle on satanen pikku raha.
        Jos vaan muuten sovitte asioista.


    • baby boom

      34-vee,vielä ehtis lapsia laittaa hyvän joukon,kunhan vain söpö isukki jostain kolosta puikkais esiin !

      • kallekehvel

        Hyväne aika onha näitä herkkuja vapaana ! ;)


    • Sielläköelämää

      Että tämmösiä . Osa lienee sellaistakin sakkia joiden on työnpuolesta pitänyt elää ja asua siellä . Euro on sellainen konsultti joka vie ihmisen , etenkin sellaisen jolla on halua elättää itsensä ihan omalla duunilla . Hassua onko sellaisia tässä nykyisessä tukiviidakossa ,,, eien usko .

    • 999-1000

      Siis on vai ei raha ja Mieskonmäki jotenkin niin haiskahtava yhtälö,kerran olen siellä käynyt,tympeän näköistä ja tiuhaan asuttua se ns. keskusta ja iso maatila halkoo maisemaa.Ei sinne tässä elämässä !

    • haahu

      Jaa --a ja yks joka jauhaa pa--kaa urakalla ja ulostaakin rahhaa!

    • paastikki

      Maksaako Lörykäinen mulle ja mitä ? Täytyykö tulla kääry kainalossa,uskooko jos sanon ett tekeillä on ?

    • rotankolo

      Useimmin pitää olla näyttöä esillä , tekeillä voi olla vaikka " ureapäinen " vikatikki.

    • uutterasiipi

      Entä jos ureapää eksyy naturarantoja hamuamaan,sieltäkö tuohta revitään ?

    • Selvisikös

      Aloittajan kysymykseen vastaus ! Minä asun täällä , ja jokikinen asukas haluaa olla kanssani samassa kylässä .

    • Joutsa on paskaa

      Samaa olen ihmetellyt. Kyllä se on Joutsa joka on Suomen perseenreikä.

      • Turku p-reikä

        Turkupas


    • asdfghjklöq

      mwinaatko wttä jos joutsassa joku 400 e kaksiosta on huonompi vaihtoehto kuin jykylän palokka nisula tai vaa´jakoski joku 650 e tai 740 e kaksiosta miksi maksaa liikaa kun asua voi halvemmallakin

      • sivullinen3

        Ei taida monikaan osata laskea?. Järjen käyttö EI sovi joutsalaiseen elämään.


    • quustal

      Onhan se Löyryläisen .....mäki ihan paratiisi,siellä muutama suku melskaa ja muut tottelee sivussa.Ei suin surminkaan sinne.

    • Muualtatullut

      Asuinpakkana aivan kelpo , asukkaat eri klaaneissaan kuten muissakin keskuksissa . Voitte huomata nuo piirteet Hesasta Utsjoelle . Kanssaihmisten kaa tulee toimeen helposti .

    • ollttaaa

      kanssa ihmiset,ne paikalliset jauhaa p----aa aamusta iltaan ja tietävät muiden asiat omiaan paremmin! Juoppo jos ois niin hyvin menis,saisi suosion suuren "vieraskin" !!!!

      • Parjataankos

        Luulempa ettei edellisen elämässä ole mitään mielenkiintoa herättävää , edes paikallisille naapureille . Joten mene pelineteen ja huomaat miten tylsältä näyttää , ei siitä juttuja synny finni korkeintaan.


    • naturasta

      Joko Löyryläinen lyö käsiään yhteen ja vislaa rantapusikossa ? Kannatti lipeillä oikein urakalla.

    • paapaa

      Pusikko raikaa ja pian on pimuleitakin jonoksi asti,jospa isiliini valikoi sitten sopivan ,sellaisen jolle satasen voi antaa siitä hyvästä ,että paukapäähän sortuu.No,onhan pka saanut naturaa pienellä vaivalla .

    • Kiitoskaikille

      Täällä kyläkunnas on useallakin mukava naapuri ! MINÄ . Siinä on syytä asua ja viihtyä täällä .

    • löpö

      tuttee jokainen melkein toisensa ja luulevat tietävänsä naapurin asiat höpö höpö.

    • Tölövittävää

      Nuapurhaa ei koskaa tiijä miten surkeesti sil onkaa asiat , myö tiiämmä . Sammoo sannoo siskontyttö joka assuu mecelininkavulla tuoss nuapur kaapunnis .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe