Kertokaa joku mulle eri tuoksuista miten ne vaikuttaa jne.Esim.jos ruusun tuoksu vaikuttaa jotenkin niin miten?Vai olenko ymmärtänyt koko aromaterapiaa oikein?
Vastaukset 6
- minä
Joo,siis eri tuoksujahan on tosi paljon.
Sitrukset ainakin piristää ja kohottaa mielialaa.
Kamomilla rauhoittaa.
Samoin laventeli.
Ruusu lievittää masennusta ja tasapainoittaa.
Vanilja luo ympärilleen kodikkuutta ja turvallisuuden tuntua.
Ja riippuu paljolti miten käytät.
Ihonhoidossa vai tuoksulampussa.
Vai teetkö itse hajuvesiä.
Kannattaa etsiä netistä tietoa tai käydä luontaistuotekaupasta kysymässä.
Mulla on pieni vihko tuoksuista ja siinä on ainakin toista kymmentä tuoksua kerrottuna.
Menee ikä ja terveys kertoa niistä kaikista tässä. - nimetön
ks www.aduki.fi siellä on Ulla Kivimäen selostukset muutamista öljyistä.
- Chrissie-boy
Mahdollisimman puhdas ja autenttinen ruusuöljy, esim aikoinaan Body Shopin, virkistää, inspiroi ja tasaa mieltä.
- minä itte
yrjön tuoksu panee yökkäämään
- minttu
Eniten käyttämäni eteerinen öljy on ehdottomasti piparminttu, joka virkistää ja auttaa joskus jopa lievittämään päänsärkyä. Toinen hyödyllinen eteerinen öljy on ruusuöljy, jota olen sekoittanut maapähkinäöljyyn ja hieronut seosta sitten koko keholle. Eukalyptus sopii mm. höyryhengitykseen ja se avaa hyvin tukkoisen nenän.
- tietoa
Ahdistus- neroli, ruusu, laventeli
Jännittyneisyys- neroli, room. kamomilla, mandariini
Keskittymiskyvyn puute- rosmariini, sitruuna
Kiukku- ylang ylang, room. kamomilla, eucalyptus citriodora
Masennus- greippi, bergamotti, neroli, appelsiini
Mustasukkaisuus- jasmiini
Painajaiset- bergamotti, pelargonia
Paniikkihäiriö- ylang ylang, room. kamomilla
Rauhattomuus- laventeli, room. kamomilla, mandariini, meirami, santelipuu
Stressi- neroli, bergamotti, appelsiini, greippi, jasmiini, ruusu
Suru- ruusu, meirami, sypressi
Syys- ja talvimasennus- appelsiini, greippi, sitruuna
Unettomuus- laventeli, mandariini, kamomilla, bergamotti
Väsymys, henkinen- santelipuu, frankinsense, neroli
Ärtyisyys- ylang ylang, room. kamomilla
Muutama tippa (veteen) tuoksulamppuun. Tai pohjaöljyyn sekoitettuna iholle.
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398