Buddhalaisuus on HUUHAA uskonto

Faktaa tietoa

Epäselvä historia todistaa sen selvästi, valetta ihmisille syötetään

5

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zen2

      Buddhalaisuus on RAUHAN ja IHMISYYDEN SÄILYTTÄMISEN usko - eikö se nykyaikana ole ajankohtainen asia?? Mitä historian pitäisi todistaa buddhalaisuudesta?? Mitä buddhalaisuus valehtelee Sinulle, verrattuna muihin uskontoihin??

    • kysyjä?

      Ihan sama juttu kuin kristinuskossa siis.

    • Särmäri

      Mitä mieltä olet?
      -Väheneekö stressi jos lakkaa stressaamasta asioista joista stressaa?

      Ei siinä ole kysymys mistään valehtelusta.

      Buddhalaisuus opettaa mm. ihmistä kehittämään hyveitä ("jalo kahdeksanosainen tie").

      Toki eri maissa buddhalaisuus on sekoittunut "maalaisväen" omiin tapoihin ja kaikenlaista asiaankuulumatonta kulttuuria näytetään sitten TV:ssä ja kirjoissa "buddhalaisuutena".

    • Lek

      Mindfulness on nyt kovin trendikästä eikä juuri kukaan kiistä sen toimivuutta.
      Jesuiitta Anthony de Mellon luennosta on kirjoitettu kirja Havahtuminen, joka on buddhalaista filosofiaa kristillisyyteen sovellettuna, jos niin halutaan ilmaista.
      Buddhalaisen elämänfilosofian omaava voi kuulua mihin uskontokuntaan tahansa, koska ei ole jumalaa eikä syntiä.
      Esimerkiksi Dalai Lama on sitämieltä, että ihmisen ei pitäisi irroittaa itseään perheestään ja kulttuuristaan vaihtamala uskontoa. No, itse olen erimieltä, uskonnot on minusta hyvin vaarallisia vallankäytön välineitä ja jokaisen pitäisi irroittaa itsensä niistä -siksipä etsinkin ajateltavaa mielelläni juuri buddhalaisista kirjoituksista, koska kyse ei ole uskonnosta joka pysrkii märittämään mikä on minun jumalani ja mikä on oikein ja mikä värin, vaan filosofiast, tavasta ajatella.
      Itse olen syntynyt uskonnolliseen kotin, mutta olen syntymästäni asti ollut sinämielessä buddhalainen, että en ole koskaan esim. uskonut lineaariseen aikaksitykseen, vaan samsaraan, vaikka vasta liki 3-kymppisenä löysin jostakin buddhalaiuutta käsittelevästä kirjasta sille nimen. Oli aika huikeaa löytää filosofia, jonka kanssa itse oli syntynyt.
      Mä haluaisin että joku esittelis mulle uskonnon, jonka historia ei ole epäselvä. Edes Jeesuksen olemassoloa ei ole pystytty todistamaan, joten kristilisyyden historia se vasta epäselvä on -ja kaiken huippuna vuorisarnassa on lainauksia vanhopista itämaisista filosofioista. Toisinsaneoen kristinuskokin perustuu itseään vanhempiin oppeihin, esimerkiksi buddhalaisuuteen.

    • vtvb

      "Halu on kärsimys", missä tuossa on valetta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe