Epäselvä historia todistaa sen selvästi, valetta ihmisille syötetään
Buddhalaisuus on HUUHAA uskonto
5
268
Vastaukset
- zen2
Buddhalaisuus on RAUHAN ja IHMISYYDEN SÄILYTTÄMISEN usko - eikö se nykyaikana ole ajankohtainen asia?? Mitä historian pitäisi todistaa buddhalaisuudesta?? Mitä buddhalaisuus valehtelee Sinulle, verrattuna muihin uskontoihin??
- kysyjä?
Ihan sama juttu kuin kristinuskossa siis.
- Särmäri
Mitä mieltä olet?
-Väheneekö stressi jos lakkaa stressaamasta asioista joista stressaa?
Ei siinä ole kysymys mistään valehtelusta.
Buddhalaisuus opettaa mm. ihmistä kehittämään hyveitä ("jalo kahdeksanosainen tie").
Toki eri maissa buddhalaisuus on sekoittunut "maalaisväen" omiin tapoihin ja kaikenlaista asiaankuulumatonta kulttuuria näytetään sitten TV:ssä ja kirjoissa "buddhalaisuutena". - Lek
Mindfulness on nyt kovin trendikästä eikä juuri kukaan kiistä sen toimivuutta.
Jesuiitta Anthony de Mellon luennosta on kirjoitettu kirja Havahtuminen, joka on buddhalaista filosofiaa kristillisyyteen sovellettuna, jos niin halutaan ilmaista.
Buddhalaisen elämänfilosofian omaava voi kuulua mihin uskontokuntaan tahansa, koska ei ole jumalaa eikä syntiä.
Esimerkiksi Dalai Lama on sitämieltä, että ihmisen ei pitäisi irroittaa itseään perheestään ja kulttuuristaan vaihtamala uskontoa. No, itse olen erimieltä, uskonnot on minusta hyvin vaarallisia vallankäytön välineitä ja jokaisen pitäisi irroittaa itsensä niistä -siksipä etsinkin ajateltavaa mielelläni juuri buddhalaisista kirjoituksista, koska kyse ei ole uskonnosta joka pysrkii märittämään mikä on minun jumalani ja mikä on oikein ja mikä värin, vaan filosofiast, tavasta ajatella.
Itse olen syntynyt uskonnolliseen kotin, mutta olen syntymästäni asti ollut sinämielessä buddhalainen, että en ole koskaan esim. uskonut lineaariseen aikaksitykseen, vaan samsaraan, vaikka vasta liki 3-kymppisenä löysin jostakin buddhalaiuutta käsittelevästä kirjasta sille nimen. Oli aika huikeaa löytää filosofia, jonka kanssa itse oli syntynyt.
Mä haluaisin että joku esittelis mulle uskonnon, jonka historia ei ole epäselvä. Edes Jeesuksen olemassoloa ei ole pystytty todistamaan, joten kristilisyyden historia se vasta epäselvä on -ja kaiken huippuna vuorisarnassa on lainauksia vanhopista itämaisista filosofioista. Toisinsaneoen kristinuskokin perustuu itseään vanhempiin oppeihin, esimerkiksi buddhalaisuuteen. - vtvb
"Halu on kärsimys", missä tuossa on valetta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103419MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768