Olen 16v tyttö ja en ole varma mitä pitäisi opiskella.Lukioon en halua, ja ammattikoulussa ei ole kiinnostavia aloja.Mua kiinnostaa vaan matkustelu ja taiteelliset asiat, esim.Piirtäminen, musiikki, elokuvat ja kirjat.Haluaisin niistä jonkun ammatin, koska harrastan niitä.Missä paikoissa mun ikänen voisi opiskella näitä asioita?
Mitä opiskelisin?
3
131
Vastaukset
- Äiti ja opiskelija
Ehkä välivuosi jossain kansanopistossa voisi olla sinulle se oikea paikka miettiä mitä haluat.
En itse tunne kansanopistojen tarjontaa kovin hyvin, mutta nämähän ovat paikkoja, missä on erilaisia vuoden mittaisia valmentavia koulutuksia eri aloille. Voisit valita esim. jonkin taidepainotteisen koulutuksen. Koululla myös asutaan, joten siinä pääsee samalla hiukan tutustumaan pois-kotoa asumiseen myös.
Varmasti siellä samanhenkisten nuorten joukossa selvenee mitä eri mahdollisuuksia on, ja mikä sinua oikeasti kiinnostaa eniten. - Inhorealismia
Tuollaisilla mediaan tai humanismiin viittaavilla aloilla ei toisen asteen tutkinnolla kummasti työllistytä ja ilman tutkintoa vielä vähemmän. Freelance-jutut ja satunnaiset pätkätyöt odottavat.
Mutta jokainenhan tekee niin kuin itse haluaa. - Harkitse vielä
Ei kuvataide lukio tai muu taide painotteinen lukio kelpaisi. Voisi keskittyä enemmän noihin taiteisiin ja saisi aikaa vielä miettiä tulevaa alaansa sekä ennenkaikkea mahdollisuuden hakea korkeampiinkin koulutuksiin (amk ja yliopisto)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä
On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..1866276Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa654753Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu924571Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa734323Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa852759En koskaan tule sinulle tätä kertomaan
Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.622225Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen
Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?1321691odotatko vielä viestiä minulta...
Mies...? En tiedä mitä sanoa 😔 auta vähän naista ja tule enemmän vastaan1391624- 541568
- 381385