Mitä opiskelisin?

Tietämätön

Olen 16v tyttö ja en ole varma mitä pitäisi opiskella.Lukioon en halua, ja ammattikoulussa ei ole kiinnostavia aloja.Mua kiinnostaa vaan matkustelu ja taiteelliset asiat, esim.Piirtäminen, musiikki, elokuvat ja kirjat.Haluaisin niistä jonkun ammatin, koska harrastan niitä.Missä paikoissa mun ikänen voisi opiskella näitä asioita?

3

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti ja opiskelija

Ehkä välivuosi jossain kansanopistossa voisi olla sinulle se oikea paikka miettiä mitä haluat.

En itse tunne kansanopistojen tarjontaa kovin hyvin, mutta nämähän ovat paikkoja, missä on erilaisia vuoden mittaisia valmentavia koulutuksia eri aloille. Voisit valita esim. jonkin taidepainotteisen koulutuksen. Koululla myös asutaan, joten siinä pääsee samalla hiukan tutustumaan pois-kotoa asumiseen myös.

Varmasti siellä samanhenkisten nuorten joukossa selvenee mitä eri mahdollisuuksia on, ja mikä sinua oikeasti kiinnostaa eniten.

• Inhorealismia

Tuollaisilla mediaan tai humanismiin viittaavilla aloilla ei toisen asteen tutkinnolla kummasti työllistytä ja ilman tutkintoa vielä vähemmän. Freelance-jutut ja satunnaiset pätkätyöt odottavat.

Mutta jokainenhan tekee niin kuin itse haluaa.

• Harkitse vielä

Ei kuvataide lukio tai muu taide painotteinen lukio kelpaisi. Voisi keskittyä enemmän noihin taiteisiin ja saisi aikaa vielä miettiä tulevaa alaansa sekä ennenkaikkea mahdollisuuden hakea korkeampiinkin koulutuksiin (amk ja yliopisto)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4448
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      153
      3303
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      57
      2602
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2564
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      112
      2345
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1701
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      170
      1558
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe