Vieras hajotti pesukoneen...

misooma

Minulla oli kaukaata tullut vieras joka ei tajunnut sulkea pesukoneen rummun metalli luukkuja koneen päälle pistäessään.

Kone yritti pestä, ulisi ja vinkui eikä nyt enään pyöri päälle pistäessä ollenkaan. Koneen ääni kuulostaa siltä kuin se yrittäisi muttei jaksa pyörittää.

Mikään ei ns viimeisen pesun aikana kolissut tai haissut palaneelta, vinkui vaan tosi kovaa. toinen kaverini arveli että siellä on joku remmi kulunut/lähtenyt paikoiltaan.

Kädellä rumpua voi pyörittää, joten jumissa ei ole.

Pystyykö joku auttamaan minua pääsemään tilanteessa eteenpäin? Korjaan mielelläni itse kunhan tietäisin miten.

Kone on Siemens Siwamat XTS 1351.

Tuhannet kiitokset neuvoista!

6

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehjääjä fgh

Sähköjohto irti ja sivupelti irti sieltä näet onko remmi paikoillaan laita paikoilleen jos pudonut pois ja ensin pinei fetorengas ja isomalla rummun renkaalla väännät hihnan päälle. jos muuta niin kutsu korjaaja sillä silloin on rummun sisä osissa vikaa veikkaan lämmitysvastus ja sen korjaaminen korikonstein hankalaa.

• Anonyymi00002

voiko remmi olla löysällä jos kone pirättää kesken kaiken jos pyykki makaa alaosasa eikä jaksa lähteä pyöriin voiko olla ettämoottorin ja rummun kierroksia seurataan s

• Anonyymi00003

Itselleni kävi joskus kymmenen vuotta, tai sinne päin, sitten niin, että sillon mun luona käynyt tilapäinen avustaja heitti pyykit silloiseen päältä täytettävään pesukoneeseeni. Mutta ei sulkenut rummun luukkuja kunnolla. No kun kone lähti pyörimään se leikkasi täysin kiinni. Hirveä knaatsraatshskriikkrunts!! mekkala ensin ja sitten rumpu olikin täysin jumissa ja luukut vääntyneet jne. No sehän oli täysin entinen kone.Rumpua ei saanut edes käsin pyöritettyä kun se ei liikkunut mihinkään päin. Vahinkohan se oli, mutta ei tollasta saa käydä. Avustusfirma makso ja hommasi sitten mulle uuden pesukoneen avustajan tuhoaman tilalle. Muistaakseni niitä koneeseen jääneitä pyykkejäkään ei ikinä saatu ulos koneesta ennenkuin se lähti romunkierrätykseen. Eli tommosta voi tosiaan käydä.

T. miksuh

• Anonyymi00004

Eli avustusfirma hommasi mulle uuden päältä täytettävän pesukoneen. Se mulla olikin sitten aina siihen asti kun vuosia myöhemmin ostin itse nykysen Boschin edestä täytettävän pesukoneen ja kuivausrummun.

T. miksuh

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Eli avustusfirma hommasi mulle uuden päältä täytettävän pesukoneen. Se mulla olikin sitten aina siihen asti kun vuosia myöhemmin ostin itse nykysen Boschin edestä täytettävän pesukoneen ja kuivausrummun.

T. miksuh

Toivottavasti home connect ei mennyt pyykkien mukana romunkierrärykseen.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Toivottavasti home connect ei mennyt pyykkien mukana romunkierrärykseen.

Pääsi kuuluisi ilmeisesti romunkierrätykseen. Kyse oli päältä täytettävästä peruskoneesta.

T. miksuh

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      266
      3338
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      79
      1435
    3. 66
      1213
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1039
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      48
      943
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      941
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      51
      912
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      787
    9. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      772
    10. Olet hirviö

Eikä kukaan saa mua muuttamaan mieltäni.
      Ikävä
      113
      716
    Aihe