Tarvitsisin pikaiasesti kämpän... (oikea syykin)

IJustNeedLittleHelp

Moivaan! Otsikossa lukeeki. Että mä tarviisin jeesii tuissa yms koska tarviin kämpän. ÄKKIÄ! Oon 16v tyttö pk seudulta ja envaa voi enää asuu tääl. Mull on heikko sydän ja nykyään hengityksen salpaantumista every day joten se saattaa estääkkin sitä mutta nyt ne syyt... Mä en tuu toimeen mutsin ja faijapuolen kaa vaik ne yrittää envaa voi olla tääl ku me ei olla missää järkeväs samaa mielt, ja tää paikka saa mut oksentaa... Mä oon exän kaa kolunnu koko lähiseudun ja ainku meen kouluu dösäll nään näit maisemii envaa voi ku pidätellä itkuu, mä en jaksa tätä kaupunkii, en mun puolisää enkä mutsia.. Niilkää ei vaa oo aikaa mulle.. "sun pitäs ostaa pestä pyykkiäki ja kokkaa jtn EDULLISTA" mä opiskelen tätä alaa joten ruoka yms on kunnos. Mä vaan haluisin kysyy niit kriteereit kela tuille. Mun faija tekee satunnaisii keikkoi ja on ehk nykki lomautettun. Mutsi on vakityös. Mä unelmoin opinnoist ranskas koska en mee mihinkää saarioisille koska oppinu kunnianhimoseks. :) kiitti vastauksist ja joojoo oon liia nuori muutenvaa oma mutsiki muuttanu opiskelee 16v

5

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjsnsn

No ensinnäkin tarvitset vanhempien luvan muuttamiseen. Kelan asumislisään olet oikeutettu ainakin jos opiskelet toisella paikkakunnalla kuin asut. Koska olet vasta 16-vuotias niin et saa oikein mitään tukia jos vain haluat asua yksin koska yhyy vanhemmat ja kaikki on niin perseestä teiniangst.

• just me

No onhan niitä tukiasuntoja (kaverilla esim on pikkusen samasta syystä(puolisä)) yms. Ja voit pitää sen turpas kiinni jos et erota teiniangstia juopottelevista ja välinpitämättömistä vanhemmista. Teiniangsti koetaan 13-14v ei 16 ikävuonna,
        Enkä aio kysellä lupia noilta mihinkään enää

• 2458
        just me kirjoitti:

No onhan niitä tukiasuntoja (kaverilla esim on pikkusen samasta syystä(puolisä)) yms. Ja voit pitää sen turpas kiinni jos et erota teiniangstia juopottelevista ja välinpitämättömistä vanhemmista. Teiniangsti koetaan 13-14v ei 16 ikävuonna,
        Enkä aio kysellä lupia noilta mihinkään enää

Heh... voithan sinä olla lupia kyselemättä, mutta alaikäisenä et voi tehdä sitovaa vuokrasopimusta itse. Kukaan täysijärkinen ei vuokraa asuntoa ikäisellesi ilman huoltajien allekirjoituksia.

Tuosta aloitustekstistä kyllä tuli hyvän teiniangsti-mielikuva eikä siinä mainittu sanallakaan juopottelevia vanhempia.

• 2458
        2458 kirjoitti:

Heh... voithan sinä olla lupia kyselemättä, mutta alaikäisenä et voi tehdä sitovaa vuokrasopimusta itse. Kukaan täysijärkinen ei vuokraa asuntoa ikäisellesi ilman huoltajien allekirjoituksia.

Tuosta aloitustekstistä kyllä tuli hyvän teiniangsti-mielikuva eikä siinä mainittu sanallakaan juopottelevia vanhempia.

*hyvin

• köyhä poika

Jos maksetaa vuokra puoliks nii voin muuttaa sun kaa johonki kämppään helsingissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      25
      3760
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      540
      2732
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2290
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2261
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1749
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1540
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      53
      1512
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1399
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1251
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1204
    Aihe