Ulosottoselvitys

Velallinen81

Sain kutsun ulosmittaus selvitykseen, mitä siellä kysellään? Kokemuksia kaipailen..

23

5514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uo-virkailija tutkii säästösi ja varallisuutesi sekä kaikenlainen omistavasi arvotavara kiinnostaa uo-virkailijaa. Sitten keskustelette miten velkojasi aletaan hoitamaan, otetaanko palkasta vai maksatko itse. Tai sitten toteaa sinut varattomaksi mikäli sulla ei tarpeeksi tuloja. Mulla oli aikoinaan ihan ok uo-virkailija.

      • hyrdkiu

        Tuleeko ulosotosta ensin maksukehotus ja jos sitä ei maksa, sen jälkeen kutsu ulosottoselvitykseen? Vai suoraan selvittämään?

        Miksi pitää yleensäkään velallisen kanssa tulo varallisuustietoja selvittää kun eikös ulosottovirkailijan näe pankkitilit itsekin ja autorekisteritiedot ja verotiedot?


      • 20+5
        hyrdkiu kirjoitti:

        Tuleeko ulosotosta ensin maksukehotus ja jos sitä ei maksa, sen jälkeen kutsu ulosottoselvitykseen? Vai suoraan selvittämään?

        Miksi pitää yleensäkään velallisen kanssa tulo varallisuustietoja selvittää kun eikös ulosottovirkailijan näe pankkitilit itsekin ja autorekisteritiedot ja verotiedot?

        Ensin tulee maksukehoitus, sitten kutsu ulosottoselvitykseen tai ilmoitus palkan ulosmittauksesta.

        Näkeehän se joo ilman suakin, mutta velallisella on oikeus tulla kuulluksi. Jos on ulosmitattavaa omaisuutta, niin hyvähän se on mennä voutin kanssa juttelemaan miten asia hoidetaan.


      • sdh6743
        20+5 kirjoitti:

        Ensin tulee maksukehoitus, sitten kutsu ulosottoselvitykseen tai ilmoitus palkan ulosmittauksesta.

        Näkeehän se joo ilman suakin, mutta velallisella on oikeus tulla kuulluksi. Jos on ulosmitattavaa omaisuutta, niin hyvähän se on mennä voutin kanssa juttelemaan miten asia hoidetaan.

        "sitten kutsu ulosottoselvitykseen tai ilmoitus palkan ulosmittauksesta."


        Ulosottoselvitys tehdään aina


      • 6+16
        sdh6743 kirjoitti:

        "sitten kutsu ulosottoselvitykseen tai ilmoitus palkan ulosmittauksesta."


        Ulosottoselvitys tehdään aina

        No mulle tuli maksukehotuksen jälkeen vain ennakkoilmoitus toistuvaistulon ulosmittauksesta eikä mitään kutsua erilliseen selvitykseen. Aika ja paikka sanottiin, mutta ei siellä käydä tarvinnut.


      • Anonyymi
        20+5 kirjoitti:

        Ensin tulee maksukehoitus, sitten kutsu ulosottoselvitykseen tai ilmoitus palkan ulosmittauksesta.

        Näkeehän se joo ilman suakin, mutta velallisella on oikeus tulla kuulluksi. Jos on ulosmitattavaa omaisuutta, niin hyvähän se on mennä voutin kanssa juttelemaan miten asia hoidetaan.

        Muista että sinulla on totuudessa pysymisen velvollisuus ulosottoselvityksessä. Esitettyihin kysymyksiin pitää vastata rehellisesti, mutta itse ei tarvitse aktiivisesti selvittää mitään, jollei ole kysytty.

        Rattoisia lukuhetkiä löydät ulosottokaaren 3 luvun pykälistä 57-63:

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#V25


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista että sinulla on totuudessa pysymisen velvollisuus ulosottoselvityksessä. Esitettyihin kysymyksiin pitää vastata rehellisesti, mutta itse ei tarvitse aktiivisesti selvittää mitään, jollei ole kysytty.

        Rattoisia lukuhetkiä löydät ulosottokaaren 3 luvun pykälistä 57-63:

        https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070705#V25

        Taisin vahingossa vastata ikivanhaan, jonkun nyt nekrottamaan ketjuun.


    • 12+5

      ulosottoselvitys voidaan tehdä myös puhelimitse

      • velkaaaa

        Kannattaa heti alussa kertoa todellinen tilanne eli paljonko tulee olemaan ulosoton kokonaisvelka - siis jos on useampaan paikkaan velkaa ja riskinä on,että kaikki menee jossain vaiheessa ulosottoon. Jos on omaisuutta esim. vaikkakin velkainen asunto, niin senkin kohtalosta kannattaa heti alussa keskustella. Ei tule sitten jossain vaiheessa yllätyksenä turvaava ulosmittaus tai ulosmittaus.


      • Anonyymi

        Onko käytäntö nykyään jotenkin muuttunut, kun en ainakaan itse joudu mihinkään ulosottoselvitykseen? Minulla on menossa ulosottoon n. 60k ja muutamasta velasta tulikin jo ulosoton lähettämät laskut kotiin ja kaksi viikkoa aikaa maksaa. Soitin voudille ja sanoin ettei ole nyt rahaa maksaa, vouti vain totesi ettei tarvitse tulla käymään ja aletaan aikanaan ottamaan tuloista eli minun ei tarvitse tehdä mitään. Tarkastaako ulosotto nykyään järjestelmästään omaisuudet, tulot ja tilit jne? Koskeeko ulosottoselvitys vain henkilöitä kenellä ei ole virallisia tuloja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko käytäntö nykyään jotenkin muuttunut, kun en ainakaan itse joudu mihinkään ulosottoselvitykseen? Minulla on menossa ulosottoon n. 60k ja muutamasta velasta tulikin jo ulosoton lähettämät laskut kotiin ja kaksi viikkoa aikaa maksaa. Soitin voudille ja sanoin ettei ole nyt rahaa maksaa, vouti vain totesi ettei tarvitse tulla käymään ja aletaan aikanaan ottamaan tuloista eli minun ei tarvitse tehdä mitään. Tarkastaako ulosotto nykyään järjestelmästään omaisuudet, tulot ja tilit jne? Koskeeko ulosottoselvitys vain henkilöitä kenellä ei ole virallisia tuloja?

        Selvitys koskee kaikkia jotka joutuu uo:hon. Uo tarkastaa kaikein omista lähteistään, pankkitilit, verottaja ym. Ei tarvitse käydä itse, eikä kyllä ole tarvinnutkaan vuosiin, soitto riittää.


    • Anonyymi

      Ulosottoselvityksessä reipas virkamies vetää kumihanskan käteen ja kaivaa ketkun takapuolesta puuttuvia rahoja.

      • Anonyymi

        Sinun suolestasi löytyi kilo hiekkaa mielenterveysviranomaisen tekemässä selvityksessä. Sitä ei kuitenkaan saatu poistettua niin jäi hiertämään jonka seuraukset olemme saaneet lukaista sadoista postauksistasi. Otamme osaa kohtaloosi.


    • Anonyymi

      Mulla oli samaa ongelmaa ja jätin menemättä, Eivät löytäneet mun tuloja mistään, joten laittoivat unkauksella, että jos et tule, niin poliisi tulee sitten kyllä hakemaan. Tuosta totuudessa pysymisvelvoitteesta kun en pitänyt, niin tein sitten kirjojen muuton toiselle paikkakunnalle ja ilmoitin tällä virkainnolle, että olen muuttanut, eli siirtää mun paperit sinne.

      Kappas, siellä toinen virkainto ulosottaja vastassa ja soittaa jo seuraavalla viikolla, että tuleppas ulosottoselvitykseen tai laitetaan poliisit hakemaan. Sovittiin selvitys kolmen viikon päähän.

      Minäpä tein paria päivää ennen taas kirjojen muuton johonkin ihan randomiin osoitteeseen suuren kaupungin huonommalla alueelle ja se toimi. Ei kuulunut ulosotosta mitään pariin vuoteen. :D

      Nyt jo onneksi velat vanhentuneet. Jaksamista velallisille, kyllä ne joskus vanhenee.

      • Anonyymi

        Nuo velkojen vanhenemissäännökset voisi poistaa Suomen lainsäädännöstä, varsinkin jos suojaosuutta nostetaan. Missään muualla Euroopassa ei velkojen vanhenemisia tunneta. Muutamassa harvassa maassa tunnetaan kyllä henkilökohtainen konkurssi, mutta esim. Ruotsissa ei ole kumpaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo velkojen vanhenemissäännökset voisi poistaa Suomen lainsäädännöstä, varsinkin jos suojaosuutta nostetaan. Missään muualla Euroopassa ei velkojen vanhenemisia tunneta. Muutamassa harvassa maassa tunnetaan kyllä henkilökohtainen konkurssi, mutta esim. Ruotsissa ei ole kumpaakaan.

        Norjassa pääsin irti 12 miljoonan kruunun veloista 3 vuodessa. Ja nyt luottotiedot taas voimassa täällä.Velkojat sai 0kruunua. Norjassa katsotaan voiko ikinä edes maksaa ja jos ei voi 3 vuoden päästä loppu eli siellä ei vanhene jos tienaat niin paljon jotta velat kenties saat maksettua 5 vuodessa max.Muuten konkkaan henkilönä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Norjassa pääsin irti 12 miljoonan kruunun veloista 3 vuodessa. Ja nyt luottotiedot taas voimassa täällä.Velkojat sai 0kruunua. Norjassa katsotaan voiko ikinä edes maksaa ja jos ei voi 3 vuoden päästä loppu eli siellä ei vanhene jos tienaat niin paljon jotta velat kenties saat maksettua 5 vuodessa max.Muuten konkkaan henkilönä.

        Yhtenä perusteena Suomen velkojen vanhenemissäännöksille oli, että Suomessa on niin tehokas ulosotto. Jos suojaosuutta nostetaaan, silloin tasapuolisuuden vuoksi myös vanhenemissäännöksistä pitäisi luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtenä perusteena Suomen velkojen vanhenemissäännöksille oli, että Suomessa on niin tehokas ulosotto. Jos suojaosuutta nostetaaan, silloin tasapuolisuuden vuoksi myös vanhenemissäännöksistä pitäisi luopua.

        Ai sää aloit taas uudestaan jankuttaa samaa typerää mantraasi. Täytyy olla tylsä "elämä" sulla. Sitten kehtaat vielä jatkuvasti itkeä kuinka täällä otetaan välillä esiin hyvin perustein miksi suojaosuuden nosto on aika toteuttaa. Itse siis aloitit tämän taaskin onneton olmi. Muuten, Ruotsissa suojaosuus on yli tuhat euroa kuussa. Suomessa ei edes 700 euroa eikä 5 vuoden aikana ole kuin pienentynyt. Niinpä ei työ kannata eikä velkojat saa monilta yhtään mitään. Onneksi velat vanhenevat vaikka sinua se pänniikin kovasti. Sitä on oikein hauskaa seurata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai sää aloit taas uudestaan jankuttaa samaa typerää mantraasi. Täytyy olla tylsä "elämä" sulla. Sitten kehtaat vielä jatkuvasti itkeä kuinka täällä otetaan välillä esiin hyvin perustein miksi suojaosuuden nosto on aika toteuttaa. Itse siis aloitit tämän taaskin onneton olmi. Muuten, Ruotsissa suojaosuus on yli tuhat euroa kuussa. Suomessa ei edes 700 euroa eikä 5 vuoden aikana ole kuin pienentynyt. Niinpä ei työ kannata eikä velkojat saa monilta yhtään mitään. Onneksi velat vanhenevat vaikka sinua se pänniikin kovasti. Sitä on oikein hauskaa seurata.

        Vai jankutan taas typerää mantraa? Ihan ohimennen mainitsin lyhyesti suojaosuuden ja sekös oli punainen vaate?

        Jaa-a, että minä olen vielä onneton olmikin...

        Sana olmi tarkoittaa sanakirjan mukaan ”toukka-asteelle jäänyttä vedessä elävää kelmeän väritöntä pyrstösammakkoa”.

        Ihonvärini saattaa olla tosiaan punakkaan ihoosi verrattuna kelmeän väritön, mutta tiedoksesi en ole mikään toukka-asteelle jäänyt vedessä elävä pyrstösammakko, varsinkaan onneton sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai jankutan taas typerää mantraa? Ihan ohimennen mainitsin lyhyesti suojaosuuden ja sekös oli punainen vaate?

        Jaa-a, että minä olen vielä onneton olmikin...

        Sana olmi tarkoittaa sanakirjan mukaan ”toukka-asteelle jäänyttä vedessä elävää kelmeän väritöntä pyrstösammakkoa”.

        Ihonvärini saattaa olla tosiaan punakkaan ihoosi verrattuna kelmeän väritön, mutta tiedoksesi en ole mikään toukka-asteelle jäänyt vedessä elävä pyrstösammakko, varsinkaan onneton sellainen.

        Häntäluu minulla kyllä on, ja istun sohvalla enkä elä vedessä, saati että olisin onneton.


    • Anonyymi

      Kattava selvitys on jo ketjussa mutta uo kysyy myös paljonko on käteistä..muista olla rehellinen,pankkitin ne tarkastavatkin ihan luonnostaan.

      Itse en ainakaan saanut minkäänlaista kutsua uo-selvitykseen vaan se tapahtui vasta sitten kun alkoi tili tyhjenemään ja otin itse yhteyttä.

    • Anonyymi

      Ihan peruskysymyksiä mm. Kahdella lauseella miten velat syntyneet. Sitten kysyy siviilisäädyn, nykyinen asumismuoto, onko mitä omaisuutta ja arvotavaraa, osakkeet ja arvopaperit. Selvitys kesti n. 20 minuuttia. Lopuksi ehdotti velkaneuvojalla käyntiä. Ulosottoselvitystä ei todellakaan tarvitse pelätä ja jännittää

      • Anonyymi

        Sama muistikuva.
        Ja sitten sain vielä kaupan päälle myötätuntoa. Se lämmitti. Velat ovat syntyneet sairauden ja työttömyyden takia, ei pelaamisella. Nykyisin olen varsin hyvä pokerinaama jo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe