Tyttökissallani (10v.) todettiin juuri diabetes ja olen jonkin asteisessa shokissa. En luota pelkästään lääkärin ohjeisiin ja hoitometodeihin, vaan haluan kuulla myös diabeteskissan omistajien kokemuksia.
Muistan joksus lukeneeni, että mahdollisesti pelkkä tiukka ruokavalio voisi parantaa taudin, jos se on alkuvaiheessa. Onko totta?
Kissani voi hyvin, syö, juo ja käy laatikolla normaalisti, ulkoilee, kehrää ja nukkuu. Virtsatietulehdus (toinen vuoden sisällä) pakotti lääkäriin, jossa verikoe paljasti sokerit. On tosin laihtunut ja väsähtää helposti.
Lääkehoito aloitetaan muutaman päivän päästä toisella lääkärikäynnillä, pelottaa sekin...
Miten osaan antaa oikeanlaista ruokaa sopivan määrän, jotta edistäisi toipumista? Mitkä ruoat/ainekset ovat kieltolistalla?
Kokemuksia hoidosta, lääkitsemisestä, ruokinnasta, toipumisesta...Olisin todella kiitollinen!
Diabetes
2
91
Vastaukset
- yn janhunen
Kannattaa kokeilla ubiquinonia myös. n.30mg/pv.
En muuten tunne hoito-ohjetta. Mutta ongelmiin, joita esiintyy diabeetikoilla, kuten munuaisten ja sydämen tuhoutuminen, ubikinon auttaa. Löysin halpakaupasta Tokmanni kapselikoossa 50mg ja kissa pystyy sen ottamaan. Annan itse munuaiskissalleni ja vanhemmalle veren paineesta ja nivelkivuista kärsivälle joka toinen päivä. Niillä on myös verenpainelääkitys ja muu ruokavaliohoito jo olemassa. - bflxodvfoxld
Kyllä diabeetikkokissan kanssa hyvin pärjää. Oikea ruoka ja insuliinipistokset pitää taudin kurissa ja kissa elää ihan normaalia elämää. Omalla kissallani todettiin diabetes yli vuosi sitten. Mainiosti ollaan pärjätty ja kissa voi hyvin. Insuliinipistokset menee aamuin illoin ja kissa antaa pistää ilman ongelmia. Raksuina menee Applaws ja märkänä pääasiassa Animonda. Rutiinilla kaikki jo menee. Tarkkailla pitää virtsaamista, juomista, ruokahalua ja vireystasoa. Kunhan insuliinin määrä on sopiva ja ruoka oikeanlaista ei meillä ainakaan ole ongelmia ollut. Verensokerin mittari ja liuskat kannattaa hankkia jos välillä haluaa sokeriarvoja tarkkailla. Kyllä se hyvin sujuu ja kissalla on hyvällä hoidolla vielä monia vuosia edessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984