Diabetes

Huolestunutmurehtija

Tyttökissallani (10v.) todettiin juuri diabetes ja olen jonkin asteisessa shokissa. En luota pelkästään lääkärin ohjeisiin ja hoitometodeihin, vaan haluan kuulla myös diabeteskissan omistajien kokemuksia.
Muistan joksus lukeneeni, että mahdollisesti pelkkä tiukka ruokavalio voisi parantaa taudin, jos se on alkuvaiheessa. Onko totta?
Kissani voi hyvin, syö, juo ja käy laatikolla normaalisti, ulkoilee, kehrää ja nukkuu. Virtsatietulehdus (toinen vuoden sisällä) pakotti lääkäriin, jossa verikoe paljasti sokerit. On tosin laihtunut ja väsähtää helposti.
Lääkehoito aloitetaan muutaman päivän päästä toisella lääkärikäynnillä, pelottaa sekin...
Miten osaan antaa oikeanlaista ruokaa sopivan määrän, jotta edistäisi toipumista? Mitkä ruoat/ainekset ovat kieltolistalla?
Kokemuksia hoidosta, lääkitsemisestä, ruokinnasta, toipumisesta...Olisin todella kiitollinen!

2

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yn janhunen

Kannattaa kokeilla ubiquinonia myös. n.30mg/pv.

En muuten tunne hoito-ohjetta. Mutta ongelmiin, joita esiintyy diabeetikoilla, kuten munuaisten ja sydämen tuhoutuminen, ubikinon auttaa. Löysin halpakaupasta Tokmanni kapselikoossa 50mg ja kissa pystyy sen ottamaan. Annan itse munuaiskissalleni ja vanhemmalle veren paineesta ja nivelkivuista kärsivälle joka toinen päivä. Niillä on myös verenpainelääkitys ja muu ruokavaliohoito jo olemassa.

• bflxodvfoxld

Kyllä diabeetikkokissan kanssa hyvin pärjää. Oikea ruoka ja insuliinipistokset pitää taudin kurissa ja kissa elää ihan normaalia elämää. Omalla kissallani todettiin diabetes yli vuosi sitten. Mainiosti ollaan pärjätty ja kissa voi hyvin. Insuliinipistokset menee aamuin illoin ja kissa antaa pistää ilman ongelmia. Raksuina menee Applaws ja märkänä pääasiassa Animonda. Rutiinilla kaikki jo menee. Tarkkailla pitää virtsaamista, juomista, ruokahalua ja vireystasoa. Kunhan insuliinin määrä on sopiva ja ruoka oikeanlaista ei meillä ainakaan ole ongelmia ollut. Verensokerin mittari ja liuskat kannattaa hankkia jos välillä haluaa sokeriarvoja tarkkailla. Kyllä se hyvin sujuu ja kissalla on hyvällä hoidolla vielä monia vuosia edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe