Diabetes

Huolestunutmurehtija

Tyttökissallani (10v.) todettiin juuri diabetes ja olen jonkin asteisessa shokissa. En luota pelkästään lääkärin ohjeisiin ja hoitometodeihin, vaan haluan kuulla myös diabeteskissan omistajien kokemuksia.
Muistan joksus lukeneeni, että mahdollisesti pelkkä tiukka ruokavalio voisi parantaa taudin, jos se on alkuvaiheessa. Onko totta?
Kissani voi hyvin, syö, juo ja käy laatikolla normaalisti, ulkoilee, kehrää ja nukkuu. Virtsatietulehdus (toinen vuoden sisällä) pakotti lääkäriin, jossa verikoe paljasti sokerit. On tosin laihtunut ja väsähtää helposti.
Lääkehoito aloitetaan muutaman päivän päästä toisella lääkärikäynnillä, pelottaa sekin...
Miten osaan antaa oikeanlaista ruokaa sopivan määrän, jotta edistäisi toipumista? Mitkä ruoat/ainekset ovat kieltolistalla?
Kokemuksia hoidosta, lääkitsemisestä, ruokinnasta, toipumisesta...Olisin todella kiitollinen!

2

135

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yn janhunen

Kannattaa kokeilla ubiquinonia myös. n.30mg/pv.

En muuten tunne hoito-ohjetta. Mutta ongelmiin, joita esiintyy diabeetikoilla, kuten munuaisten ja sydämen tuhoutuminen, ubikinon auttaa. Löysin halpakaupasta Tokmanni kapselikoossa 50mg ja kissa pystyy sen ottamaan. Annan itse munuaiskissalleni ja vanhemmalle veren paineesta ja nivelkivuista kärsivälle joka toinen päivä. Niillä on myös verenpainelääkitys ja muu ruokavaliohoito jo olemassa.

• bflxodvfoxld

Kyllä diabeetikkokissan kanssa hyvin pärjää. Oikea ruoka ja insuliinipistokset pitää taudin kurissa ja kissa elää ihan normaalia elämää. Omalla kissallani todettiin diabetes yli vuosi sitten. Mainiosti ollaan pärjätty ja kissa voi hyvin. Insuliinipistokset menee aamuin illoin ja kissa antaa pistää ilman ongelmia. Raksuina menee Applaws ja märkänä pääasiassa Animonda. Rutiinilla kaikki jo menee. Tarkkailla pitää virtsaamista, juomista, ruokahalua ja vireystasoa. Kunhan insuliinin määrä on sopiva ja ruoka oikeanlaista ei meillä ainakaan ole ongelmia ollut. Verensokerin mittari ja liuskat kannattaa hankkia jos välillä haluaa sokeriarvoja tarkkailla. Kyllä se hyvin sujuu ja kissalla on hyvällä hoidolla vielä monia vuosia edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      141
      1324
    2. 73
      1223
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      105
      986
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      50
      925
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      822
    6. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      791
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      40
      788
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      663
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      113
      634
    10. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      70
      567
    Aihe