Mitä ajattelette kartesiolaisesta dualismista? Minun mielestäni se on täyttä huuhaata. Ainakin kurpizzalla pitäisi olla filosofian kurssilaisena jotakin sanottavaa.
Descartesin kartesiolainen dualismi
12
112
Vastaukset
Miksi tämä kuulostaa vittuilulta? XD En ole kuullut kummastakaan ja toivon, ettei meille tuollaisia sana hirviöitä tulekaan...
- viisauden rakastaja
Mikä kirjasarja? Filosofian Odysseiassa ainakin mainittiin.
viisauden rakastaja kirjoitti:
Mikä kirjasarja? Filosofian Odysseiassa ainakin mainittiin.
Joo, sama kirja... Olemme sivulla 32. Eli vasta eka kappale käyty ja perusasiat menossa...
Voi ei... En muista tuota ikinä...- viisauden rakastaja
kurpizza kirjoitti:
Joo, sama kirja... Olemme sivulla 32. Eli vasta eka kappale käyty ja perusasiat menossa...
Voi ei... En muista tuota ikinä...Joko Platonin ideaoppi on tullut tutuksi?
viisauden rakastaja kirjoitti:
Joko Platonin ideaoppi on tullut tutuksi?
Joo. Ja Aristoteles kanssa. Kävimme juuri läpi filosofian jotain alaluokkia...
On pakko tuoda mukaan hurmaavan
per(u)skoululaisen näkökulma: haha-haistakaa paska, lukiopellet, sillä minun ei tarvitse edes ajatella tuollaisia!Kuuleppas sinä tripla-ysi, jos aiot päästä lukion läpi, joudut tätä pohtimista kahlaamaan sen yhden kurssin.
kurpizza kirjoitti:
Kuuleppas sinä tripla-ysi, jos aiot päästä lukion läpi, joudut tätä pohtimista kahlaamaan sen yhden kurssin.
Yhden nyt vielä selvittää päänaukomisella! Tässä teille filosofiaa: HYVÄÄ YÖTÄ! :)
icepicked kirjoitti:
Yhden nyt vielä selvittää päänaukomisella! Tässä teille filosofiaa: HYVÄÄ YÖTÄ! :)
Tuota juuri tripla-ysiltä voi odottaakin...
Samoin. Painun itsekin nukkumaan.kurpizza kirjoitti:
Kuuleppas sinä tripla-ysi, jos aiot päästä lukion läpi, joudut tätä pohtimista kahlaamaan sen yhden kurssin.
Ei siellä mitään tarvii tehdä tai pohtia. Nimimerkillä konseptitehtävät palauttamatta, kokeesta seiska, kurssista kasi. Pärstäkerroin on tässäkin lajissa eduksi.
Mitä Descartesiin tulee, on minulle tutumpi matikan puolelta. Maikallani oli ihan selvästi salainen idolirakkaus sitä kohtaan :D
Voi luoja filosofia. Minä en siinä tosiaankaan loistanut :D "Kuuluuko puusta ääni kun se kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuulemassa?" "Sammuuko jääkapin valo kun sen sulkee?" SAATANA. Kyllä.
Taidan itse olla liian tälläinen mutkaton "se joko sammuu tai sitten ei mitäs sitä nyt niin spekuloimaan" enkä voinut sietää filosofiaa. Toinen parhaista ystävistäni rakastaa sitä yli kaiken, huoh. Kuulemma puusta ei ehkä kuulukkaan ääntä kun se kaatuu, jos kukaan ei ole kuulemassa, koska ääni syntyy kai jotenkin jotain...
Sitten sen Platonin (?) mikälie luolahomma.
Kyllähän minä niitä kurssin verran jaksoin vähän ymmärtää ja ajatella, mutta sitten kun kurssi oli ohi, huokaisin helpotuksesta. Olen ehkä humanisti, mutta filosofia menee yli hilseen. Enkä ole mikään hyödyn rakastaja ja ammattilainen, mutta filosofiassa minun on pakko esittää kysymys: "Mitä hyötyä siitä on kuin yleissivistyksen verran?"
Meillä oli filosofiaa muuten vasta kakkosella. Meidän opettajan mukaan vasta kakkosluokkalaisten aivot ovat kypsyneet tarpeeksi filosofian antoisaan maailmaan.Juu ei ollut munkaan juttuni (kuten aiemmin ehkä tuli selväksi). Kyllä kaatuvasta puusta lähtee ääni, mielestäni kysymys on mielekäs vain, jos keskittyy sanaan "kuuluu". Eli onko kuuluminen jotain, johon tarvitaan joku joka kuulee? Itse en näe asian pohtimista millään muulla tavalla järkevänä.
Ei siitä pakollisesta kurssista mitään hyötyä ole, edes yleissivistykselle. Suoraan sanottuna en muista kurssista mitään muuta kuin sen, että se oli ihan hemmetin ärsyttävä kurssi, jolla kärsin melkeinpä enemmän kuin ranskan tai kuviksen kursseilla.
Itse en juuri filosofiaa pohdiskele, ellei maailmankaikkeuden rakenteen pohtimista lasketa. Itse miellän nämä ajatukset pikemminkin fysiikaksi, joten en harrasta filosofiaa. Joku voisi tosin pitää hyvinkin folosofisena ajatusta, että oikeasti maailmankaikkeutemme on kosmisen opiskelijan opinnäytetyö ja mandariinin kokoinen. Viitaten MIB-elokuvaan ja galaksiin Orionin vyössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122