Mieheni lapset käy meillä 'salaa'

Susa_34

Ollessamme poissa kotoa, esim viikonloppuisin, mieheni lapset käyvät asunnostamme. Omilla avaimillaan tietenkin, joka isä heille antanut. Ovat jo teini-ikäisiä. Tässä vielä ei olisikaan mitään 'kummallista', mutta kun itse en koskaan etukäteen saa tietää, että ovat meillä silloin kun olemme poissa. Ja mikä harmittavinta: kaverit, joita en tunne ollenkaan ovat tietty mukana meillä. Minulla ei tietenkään ole oikeutta kieltää heitä tulemasta asuntoon, mutta ikävää tässä on se, että tavarat liikkuvat tietämättäni - myös omat henkilökohtaiset tavarani. Joskus käy mielessä, mitä jos jotakin häviää (joku heidän kaverinsa ei voi vastustaa kiusausta)? Nyt kun mainitsen miehelleni, että näen selvästi että tavaroihini on koskettu ja täällä käyty tietämättäni, hän syyttää minua ja kaikki kulminoituu siihen, etten halua hänen lastensa käyvän kodissamme. Itse asiassa en haluakaan - jos käynnit ovat sellaisia, etten niistä tiedä ja etenkin, jos mukana kavereita joita en tunne.onko kenelläkään vastaavaa tilannetta ja mikä neuvoksi. Haluaisin toimia oikein ja niin ettei pahaa mieltä syntyisi kenelläkään.

23

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nanna_40

Meillä oli sama juttu pari vuotta sitte; oltii mökillä niin johan meillä majaili miehen tyttö kavereidensa kans koko viikonlopun. Tää loppu siiten, kun olivat kerran kaataneet olkkarin vaaleelle sohvalle jotaki mönjää joka ei lähteny ikinä pois ja samlla kerralla yksi koruni katosi. Olivat pienet juhlat pitäneet, paikalla useita nuoria tyttöjä. Kukan ei koskaan tunnustanu koruni viemistä, ja voin sanoa ettei siitä jääny kenellekään kivaa makua suuhun.Vasta sillo miehenikin ymmärsi ottaa aivaimet tytöltä pois. On tervetullu meille aina kun ollaan kotona, mut yksin ja "salaa" ei ole mitään asiaa tulla meille enää. Mitä järkee muutenkaan; isäänsähän ne lapset teilläki kai tulevat tapaamaan, miks tulevat silloin kun ketään ei ole tavattavissa? Kertoo jotain lapsien ja isän suhteesta teillä?

• nopeeta toimintaa

Meillä kans, miehen exä myi salaa viikonlopun aikana meidän kotimme! Ja kokoo irtaimiston, otti paremmat itselleen.

• äly hoi

Toi sama "ongelma". toistuu monessa ydinperheessä. Tämä on väärä paikka puida täällä. Onko teillä noin huonot välit puolisoittenne lapsiin/teineihin että ette voi itse keskustella vakavasti heidän kanssaan, tai keskustelette yhdessä koko"perheen" kanssa.Kyselette vähän tyhmiä.

• ........
        äly hoi kirjoitti:

Toi sama "ongelma". toistuu monessa ydinperheessä. Tämä on väärä paikka puida täällä. Onko teillä noin huonot välit puolisoittenne lapsiin/teineihin että ette voi itse keskustella vakavasti heidän kanssaan, tai keskustelette yhdessä koko"perheen" kanssa.Kyselette vähän tyhmiä.

HEi ! Tajuatteko mitä oikein kirjoitatte ? Ei meillä lasten tarvitse lupia kysellä milloin saa tulla kotiin !
        Kyllä mun teini ja aikuisella lapsella on avaimet meille ja saavat pitääkin niin kauan kuin haluavat... ...kumpikohan teistä aikuisista haluaa ajaa lapset pois

• äitipuoli päättää
        ........ kirjoitti:

HEi ! Tajuatteko mitä oikein kirjoitatte ? Ei meillä lasten tarvitse lupia kysellä milloin saa tulla kotiin !
        Kyllä mun teini ja aikuisella lapsella on avaimet meille ja saavat pitääkin niin kauan kuin haluavat... ...kumpikohan teistä aikuisista haluaa ajaa lapset pois

Siis annatko sinä miehen kakaroiden tulla omaan kotiisi lupaa kysymättä sulta? Syömään jääkaapin tyhjäksi, sotkemaan ja varastamaan tavaroita? Hyi.. meille ei tulla ilman minun lupaa ja pyytämistä. Pitäkööt äiti heidät itseppä on ne halunnutkin.

En halua etä mun lapet saavat vääriä kavereita ja huonoa mallia, siksi minä olen aina paikalla jotta näen pöllimiset sotkemiset ja kiusaamiset, mun lapsia ei haukuta eikä kiusata.
        Huonosti kasvatetut kersat ei kyllä meille tule,. Olen omani saanut hienoiksi ihmisiksi, en halua että miehen pennut tuhoaa kaiken.
        Puhuttelevat minua etunimellä vaikka olen sanonut vuosia jo että olen heille äiti, ja jos ei sovi tossa on ovi. Mutta ei tajuu.

• ......
        äitipuoli päättää kirjoitti:

Siis annatko sinä miehen kakaroiden tulla omaan kotiisi lupaa kysymättä sulta? Syömään jääkaapin tyhjäksi, sotkemaan ja varastamaan tavaroita? Hyi.. meille ei tulla ilman minun lupaa ja pyytämistä. Pitäkööt äiti heidät itseppä on ne halunnutkin.

En halua etä mun lapet saavat vääriä kavereita ja huonoa mallia, siksi minä olen aina paikalla jotta näen pöllimiset sotkemiset ja kiusaamiset, mun lapsia ei haukuta eikä kiusata.
        Huonosti kasvatetut kersat ei kyllä meille tule,. Olen omani saanut hienoiksi ihmisiksi, en halua että miehen pennut tuhoaa kaiken.
        Puhuttelevat minua etunimellä vaikka olen sanonut vuosia jo että olen heille äiti, ja jos ei sovi tossa on ovi. Mutta ei tajuu.

Kyllä meillä on yhteinen koti yhteisessä omistuksessa ja se koti on minun ja hänen lastensa koti myös eikä meillä lasten ole koskaan tarvinnut kysyä lupaa kotiinsa tulolle. Mutta ei meillä ole kaltaistasi narsistia joten yhdessä päätetään !!!

• emilia851
        ........ kirjoitti:

ei muuten mikään ihme,ettei enää kovinkaan montaa naista kiinnosta ryhtyä äitipuoleksi miehen lapsille. Mikä ikinä kysyykään, tässäkin ap "haluaisin toimia oikein ja niin ettei pahaa mieltä kenellekään" niin heti vastaukset epäasiallisia ja syyttäviä. Jut näiden seikkojen vuoksi moni nainen ottaa hatkat uusperheestä, kun ei saa mitään kodissaan sanoa, ja jos erehtyy sanomaan, saa vain syytösten tulvan niskoillensa. Ydinperheessä kun nainen valittaa lasten siivottomuudesta tai lasten kavereiden tulosta majaleen kotiin, kukaan ei kyseenalaista sitä, inhoaako nainen lapsiaan/teinejään. Mutta kun nainen uusperheessä tekee saman toisen (miehensä) lapsille, niin johan leimataan lastenvihaavaksi. Johan sitä nyt jokainen järkevä nainen tätä kautta tuleekin harmistuneeksi, väsyneeksi ja lopulta jättää koko uusperhe-kuvion.

• ....
        emilia851 kirjoitti:

ei muuten mikään ihme,ettei enää kovinkaan montaa naista kiinnosta ryhtyä äitipuoleksi miehen lapsille. Mikä ikinä kysyykään, tässäkin ap "haluaisin toimia oikein ja niin ettei pahaa mieltä kenellekään" niin heti vastaukset epäasiallisia ja syyttäviä. Jut näiden seikkojen vuoksi moni nainen ottaa hatkat uusperheestä, kun ei saa mitään kodissaan sanoa, ja jos erehtyy sanomaan, saa vain syytösten tulvan niskoillensa. Ydinperheessä kun nainen valittaa lasten siivottomuudesta tai lasten kavereiden tulosta majaleen kotiin, kukaan ei kyseenalaista sitä, inhoaako nainen lapsiaan/teinejään. Mutta kun nainen uusperheessä tekee saman toisen (miehensä) lapsille, niin johan leimataan lastenvihaavaksi. Johan sitä nyt jokainen järkevä nainen tätä kautta tuleekin harmistuneeksi, väsyneeksi ja lopulta jättää koko uusperhe-kuvion.

Ap kohtelee miehen lapsia kuin vihollinen ulkopuolisena vaikka vain käyvät kotonaan! Elättäjä he haluavat itselleen ja miehen lapset on tiellä

• Uusperheellinen
        .... kirjoitti:

Ap kohtelee miehen lapsia kuin vihollinen ulkopuolisena vaikka vain käyvät kotonaan! Elättäjä he haluavat itselleen ja miehen lapset on tiellä

Saako kotoa varastaa? Saako kotona pitää sala-juhlat?
        Saako kotia tuhota/sotkea?

Ei meillä ainakaan. Kotia pitää kohdella kuin kotia, ja huolehtia asioista omalta kohdaltaan. Ei meidän lapsista kukaan tule salaa kotiin, vaan kertovat aikeensa. Ja kertovat myös jos tuovat kavereita mukanaanaan. Aikuisilla (18v, 18v, 20v) lapsillamme on kaikilla avain kotiin, mutta ei meillä ole ap kuvailemia asioita sattunutkaan.

• Itsekin_äitipuoli_vaan
        Uusperheellinen kirjoitti:

Ei meillä ainakaan. Kotia pitää kohdella kuin kotia, ja huolehtia asioista omalta kohdaltaan. Ei meidän lapsista kukaan tule salaa kotiin, vaan kertovat aikeensa. Ja kertovat myös jos tuovat kavereita mukanaanaan. Aikuisilla (18v, 18v, 20v) lapsillamme on kaikilla avain kotiin, mutta ei meillä ole ap kuvailemia asioita sattunutkaan.

Meilläkin puolison ja omat teinit mielellään olis talossa kun olemme mökillä. Kuitenkin meillä sen verran arvokasta tavaraa ja sisustusta, että emme ole antaneet lupaa pitää juhlia ilman, että toinen meistä paikalla. Huonoja kokemuksia ihan tuttavapiirissä näistä nuorison juhlista omakotitaloissa. Molempien lapset kysyvät etukäteen, onko ok jos tulevat viikonloppuna taloon (asuvat jo omillaan tai toisella vanhemmillaan) ja yhdessä mieheni kanssa juttelemme asian. Kerran-pari on jäänyt heiltä ovi parvekkeelle auki tms mutta ei mitään tavaroihin liittyvää siirtelyä tai keksien mutustelun jälkiä ole tarvinnut korjata. Jos huomaisin,että omiin tavaroihini olisi koskettu, siitä en pitäisi-oli kyseessä sitten omat tai muiden nuoret/heidän kaverit. Jos ap:n lapsipuolet eivät vakituisesti asu heillä, ihmettelen mikä intressi nuorilla on tulla etävanhemman luo silloin, kuin koti on tyhjä? Ilmeisesti hyvän bilepaikan ovat nuoret keksineet:)

• lässyn...
        äitipuoli päättää kirjoitti:

Haista sinä lissu pas-ka tää provo on tosi huono.

• huhihuhu
        Uusperheellinen kirjoitti:

Niin ei noita asioita saa tehdä kotona ydinperheessäkään, se on totta. Mutta usein teinit kuitenkin tekevät asioita, jotka eivät ole sallittuja. Se kuuluu siihen kasvunvaiheeseen... Ratkaisu EI OLE se, että kielletään kotiin tuleminen!

Teinien kanssa pitäisi aloittajan ja hänen miehensä keskustella. Puhua niistä säännöistä, joita kodissa on silloinkin kun aikuisia ei ole paikalla.

En oikein edes tajunnut, että mitä pahaa teinit ovat heillä tehneet... Siirrelleet tavaroita? Haloo...

Kyllä se isänkin koti on ja kuuluukin olla koti. Saavat olla siellä koska vain, aikuisten läsnäollessa tai itsekseen. Ja jos ongelmia tulee, niin aikuiset kantaa vastuun. Rikkomuksista seuraa rangaistus. (Esim viikkorahojen menetys tms.) Eihän näin selkeästä asiasta pitäis edes joutua kertomaan?

Aloittaja kirjoittaa, että ei haluaisi miehensä lasten käyvän heillä, kun ovat poissa. Se on ajatuksena hyvin harmillinen, ja väittäisin, että jos kyse olisi hänen omista lapsistaan, hän ajattelisi toisin. Vai mitä ap olet mieltä? Oletko itse saanut olla vanhempiesi kodissa teini-ikäisenä, vaikka vanhempasi eivät olleet kotona?

Mieti asioita. Älä ainakaan kiellä asuntoon tuloa teineiltä! Säännöistä muuten voitte toki yhdessä keskustella.

• kakarat kuriin

Yleensä ne arvotavat varastaa miehen exä ja lapset. Kantsii tehdä luoettelo ja kuvat kaikki arvokas, koska miehen exällä ei ole koskaan arvotavaraa niin eivät he tiedä miten arvokkaita tavarat ovat Haluavat vaan kaljarahaa.

Mikä siinä on että miehen lheiset on aina niitä varkaita ja pahanteossa?

Se on kun äiti ei ole kasvattanut niitä eikä sano mikä on oikein ja mikä väärin.

Meille ei miehen lapset tule ilman että olen kotona. Kauheita kersoja, hyi.

• vierestä huutelen

No, paha paikka, mikäli lapsen isällä on asenne, että et vain halua lasta kotiin, eikä näe niitä muita syitä. Jotenkin pitäisi teidän aikuisten saada keskusteltua tuo asia ensin keskenänne, ja sen jälkeen teette selväksi nuorelle ehdot, joilla kotiin tullaan, kun ette ole paikalla.

Avaimia en menisi pois ottamaan, voi olla, että nuorelle (ehkä oikeutetustikin) tulisi tunne, että hän on ei-toivottu isänsä kotiin. Eihän se lähivanhempikaan voi lapseltaan avainta pois ottaa, vaikka tavaraa olisi hävinnyt/rikkoutunut hänen poissa ollessaan. Nuo nyt vain on tilanteita, joita aika monen nuoren kohdalla tulee esille, olipa se perhemuoto mikä tahansa. Ja uusperheessä tilanne on se, että ei voi ottaa pelkkää aikuista kumppania, vaan samalla kun ottaa "lapsellisen", ottaa koko paketin myös lapsineen ja niiden mukanaan tuomineen ongelmineen.

Keskustelua kumppanin kanssa, minkä jälkeen yhdessä kerrotte nuorelle päätöksestänne poissaoloaikananne tehtyjen vierailujen säännöistä. Itsestään selvää tulisi olla, että muiden omaisuutta tulee kunnioittaa. Nuorille tätä vain joskus täytyy aina pikkuisen muistutella.

• tällainen tapaus

Näin kävi meillä, kun oltiin poissa viikonlopun niin vaimoni poika oli tullut meille omilla avaimillaan, no, olivat tyhjentäneet baarikaapin pitäneet kunnon bileet, minun pankkikorttini kakkoskortti oli hävinnyt ja pöydälle jääneet rahat n 50€, paikkoja oli koitettu siivota, mutta huonolla menestyksellä, osa tavaroista oli rikki.
      Naapurit kuulivat,että meillä juhlitaan, mutta eivät puuttuneet senkummemin, kun luulivat että teineillä lupa meillä oleskeluun.
      Minä suutin tietty, kun kotiin tultiin, talo ainoastaan minun niin päätin ottaa avaimet pois ja teinipoika muuttaa isälleen asumaan, olin jo aiemminkin huomannut ,että poika vei viinoja ja rahaa minulta.
      Poika kielsi tietty kaiken, mutta lopuksi myönsi tehneensä kaiken mistä syytteettiin häntä.Poika muutti isälleen ja siellä tapahtui samoja asioita ja poika oli joutunut myös poliisien kirjoihin.

• lasten äidin vika

Meillä miehen lapset veivät 10 000 e säästölippaastamme, ja kaikki hopeat viety ja kultakorut. Talo oli tyhjä vain punkka ja ruokapöytä oli jätetty. Emmekä olleet kun 2 päviää poissa lomalla.
        Omilla avaimillaan kävität tai sitten menivät alakerran ikkunasta sisään.
        Autonkin veisivät jos ei olisi lukossa.

No mitä väliä emme tehneet siitä suurtanumeroa, mutta kyllä suututtaa että rahat vietiin, ja miehen lapset.

En enää voi luottaa niihin, no ovat äidin kasvattamat, onneksi mun omat ovat rehellisiä ja aivan ihania, sen vuoksi en halua että miehen lapset näkevät mun lapsia.
        Mutta maksa saavat kaikent akasin korkojen kera. Semmoinen 30 000 e tulee lasku miehen lapsille.

• on sitte huono
        lasten äidin vika kirjoitti:

Meillä miehen lapset veivät 10 000 e säästölippaastamme, ja kaikki hopeat viety ja kultakorut. Talo oli tyhjä vain punkka ja ruokapöytä oli jätetty. Emmekä olleet kun 2 päviää poissa lomalla.

No mitä väliä emme tehneet siitä suurtanumeroa, mutta kyllä suututtaa että rahat vietiin, ja miehen lapset.

En enää voi luottaa niihin, no ovat äidin kasvattamat, onneksi mun omat ovat rehellisiä ja aivan ihania, sen vuoksi en halua että miehen lapset näkevät mun lapsia.
        Mutta maksa saavat kaikent akasin korkojen kera. Semmoinen 30 000 e tulee lasku miehen lapsille.

Taas huono provo, ei kukaan täysjärkinen säilytä kotonaan 10 000 €, keksi parempaa tekemistä.

• ......
        lasten äidin vika kirjoitti:

Oot sairas prvoilija

• ja näkkäriä kaapissa
        on sitte huono kirjoitti:

Taas huono provo, ei kukaan täysjärkinen säilytä kotonaan 10 000 €, keksi parempaa tekemistä.

Kyllä monella on paljon rahaa kotona, pankit ei enää maksaa korkoa. Miksi siellä pitää säilyttää, pankit jostaa omat korot niistä toisten säästöistä ja asiakas ei saa mitään.

Meilläkin on 60 000 tapetin takana.

• credit visa
        ja näkkäriä kaapissa kirjoitti:

Kyllä monella on paljon rahaa kotona, pankit ei enää maksaa korkoa. Miksi siellä pitää säilyttää, pankit jostaa omat korot niistä toisten säästöistä ja asiakas ei saa mitään.

Meilläkin on 60 000 tapetin takana.

Ja provot vaan huononee, tapetin takana hahahaaaa...

• Sivusta seurannut

En haluaisi olla avaajan asemassa, mutta tämmöisiin asioihin saattaa joutua varautumaan, jos ottaa puolison, jolla on lapsia.

Toki omatkin lapset voivat kavereineen saada kodissa tuhoa aikaan. Otatteko silloin teini-ikäisiltä lapsiltanne avaimet pois vai raahaatteko heitä aina vaikka väkisin mukananne minne menettekin?

• ei kenenkään lapsi

Eikös monet uusperheet ole keksineet tähänkin ratkaisun. Vanhemmat itse ilmoittavat lastensuojeluun haluavansa, että aikaisemmasta liitosta syntyneet lapset otetaan huostaan. Viime viikon uutisten mukaan tämä ilmiö on kovasti yleistymässä. Että niin onnellisia ovat nuo uusperheet :)

• Avain sydämeen

Hankala tilanne ap:lla.Minulla erilainen tilanne aikoinaan: Oli hiukan epämukavaa kun aikoinaan miehen aikuinen (silloin 22-23v) pöllähti yhtäkkiä ilmoittamatta sisään taloon, saatoin olla esim.alusvaatteillani tai oli muuten kiusallinen tilanne menossa. Tämä *lapsi* ei suostunut antamaan avaintaan pois, kaikki muut lapset olivat ymmärtäneet tilanteen ja saimme avaimet . Miksi ihmeessä tulisivat silloin meille kun emme ole kotona ja kun olemme kotona, ovikelloa voi pirauttaa.......No ratkaisuna vaihdoimme lukot. Ja käymään pääsee niin usein kuin haluaa vaikkei sitä avainta olekan! Miettikääpä asiaa toisinpäin: Teillä olisi avain esim.tyttärenne asuntoon, menisitte milloin vaan ilmoittamatta - mitähän vävypoika tuumaisi tähän?? Kyllä yksityisyyttä pitää kunnioittaa!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      337
      7041
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      290
      6542
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      49
      5776
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      166
      5172
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      61
      4013
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      283
      3987
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      143
      3579
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      38
      3308
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      3
      3280
    10. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      50
      3211
    Aihe