Lomaromanssi...

Kaipaava

Olin yllätys yllätys TURKISSA.
Lomaromanssi oli ja meni ja itku silmässä piti kotiin lähteä. Vaikka millaisia gigoloita, ja mitä hyvänsä, niin hetken huuma on parempi kuin ei mitään, ja yhtään en kadu. Mies oli tumma komea ja tulinen, samalla herrasmies, taitava rakastaja ja huomioon ottava. Loma oli ihana mutta liian lyhyt ja kaipuu jai, kaikkeen siihen. tunnelmaan ja kuumiin öihin. Ensi kesänä viimeistään menen takaisin.

60

37259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä

      Provo

      • Sydämmensä menttänyt

        Minäkin repsahdin kerran Turkkilaiseen hullu ihastuin ja rakastuin toden teolla..mutta hän oli valehteleva monen naisen naimakone ja rahan nieliä.Osasi niin ovelasti aina pyytää tuomisia ja ei muistanut maksaa ja lainaamassa rahaa aina ja käytti suorastaan hyväksi kun olin niin hullaantunut.Luulin että Turkkilainen mies voisi olla yhden naisen kanssa niinkuin hän silmät suurena väitti olen ainoa mutta EI valehteleva hyväksikäyttäjä.Ikinä en enää lainaa rahaa Turkkilaiselle enkä usko sanakaan mitä ne lirkuttaa.Paras toisesta korvasta sisään toisesta ulos niiden jutut.Minä olin todella lapsellinen kuin uskoin että hän olisi vain minun.


      • taas
        Sydämmensä menttänyt kirjoitti:

        Minäkin repsahdin kerran Turkkilaiseen hullu ihastuin ja rakastuin toden teolla..mutta hän oli valehteleva monen naisen naimakone ja rahan nieliä.Osasi niin ovelasti aina pyytää tuomisia ja ei muistanut maksaa ja lainaamassa rahaa aina ja käytti suorastaan hyväksi kun olin niin hullaantunut.Luulin että Turkkilainen mies voisi olla yhden naisen kanssa niinkuin hän silmät suurena väitti olen ainoa mutta EI valehteleva hyväksikäyttäjä.Ikinä en enää lainaa rahaa Turkkilaiselle enkä usko sanakaan mitä ne lirkuttaa.Paras toisesta korvasta sisään toisesta ulos niiden jutut.Minä olin todella lapsellinen kuin uskoin että hän olisi vain minun.

        provo.


    • Minni

      ettei olisi taas yksi tilastomerkintäAIDSiin, kuppaan tai muuhun loppuikäiseen mukana kulkevaan tautiin. Ja älä sitten saatana tarttuttele tahallas sitä suomalaisiin SYYTTÖMIIN ja avuttomiin ukkoihin...Hyvää loppuelämää!!!!

      • just

        "Ja älä sitten saatana tarttuttele tahallas sitä suomalaisiin SYYTTÖMIIN ja avuttomiin ukkoihin", mikä ihme sunki ongelma on?? Anna toisen nauttia ihanista muistoista. Nii ja syyttömistä, ketkäköhän ne kaiken maailman taudit on venäjältä tuonnu?


    • Turkkiin menossa

      Olen menossa pian Turkkiin. Voitko kertoa missä päin voisi tavata noin ihanan miehen, vai onko se salaisuus ? Haluaisin myös kokea samanlaisen lomaromanssin.

      • joo

        Ajattelitkos saada kivat tuliaiset alapäässäs???
        Eikös HIV ois aika mukava =D.


      • ...vaikkapa..

        ... ihka aito suomalainen =) Kyllä mekin osamme sopivan sorttista teikeläistä silmiin katselen kertoa tuhannen ja yhden (tai vaikka vain seitesemän, ja tarvittaessa vain yhden) yön satuja :D


    • Äijä

      Kyllähän sitä pakostikin taidot karttuu, kun niitä jatkuvasti on mahdollista harjoittaa lisää(Lomaparatiiseissa ei varmasti ole halukkaista naisista pulaa). Oon huomannu sen itse kans. Naisia on helppo pyörittää jos vaan on hankkinu tarpeeks kokemusta ja halua. Voisin oikeastaan kohta lähtee itsekin kokeilemaan gigolon ammattia sinne etelään.

      • harry callahan

        Joo.Rakastutaan tulisesti ja vannotaan ikuista rakkautta. Ainut yhteinen ymmärrettävä kieli on edestakainen liike, puhumattakaan viittomakielestä. Naurettavaa katsella sivusta..
        Loma päättyy kyyneliin. Giorgio huiskuttaa karvaisella kädellä hyvästit ja odottaa seuraavan koneen antia ja homma alkaa alusta...
        Samaan hopeanväriseen diskopukuun suihkautetaan lisää myskin tuoksua ja huumaava kokonaisuus on valmis. Joskus sattuu ettei flaksi käy, väliajalla joutaa poimimaan viikunoita oksilta. Näppärästi kuljettaminen torille käy skootterimopedilla. Yhteyksiä pidetään suomalaiselta kauniilta naiselta sadulta kamerakännykällä..Ja milläs saat asioita hoidettua jos ei kännykkää ole. Myös valokuvaaminen digikameralla on tärkeää. Matkustusasiakirjojen, lentolippujen, häävalmisteluiden järjestämiseen tulee kirjeissä kauniilta naiselta suomesta rahaa päivittäin. Ja kuinkas muuten sairaan äidin sydänleikkaus onnistuisi jos ei apua mistään saa. Myöskin kurdina olo on rankkaa, ja ilman avustuksia elämä on kurjaakin kurjempaa.

        Suomalainen nainen vain on niin tyhmä että järjenvaloa ei ole näissä hommissa ollenkaan.
        Ja on todella säälittävä katsoa näitä pariskuntia suomessa. Ja on aivan turha olettaa että rakkaudella selviää kaikesta. Tulette saamaan naurua halveksuntaa ja ilkkumista osaksenne täysin mitoin. Eikä aikaakaan kun huomaatte olevanne rahattomia, pahoinpideltyjä ja velkaa on osakkuudessa herkulliseen kebabravintolaan..
        Ja kutina haaroissa sen kun lisääntyy. Hauskaa syksyä ja talven odotusta kaikille..shis kebab!


      • MillaMagia
        harry callahan kirjoitti:

        Joo.Rakastutaan tulisesti ja vannotaan ikuista rakkautta. Ainut yhteinen ymmärrettävä kieli on edestakainen liike, puhumattakaan viittomakielestä. Naurettavaa katsella sivusta..
        Loma päättyy kyyneliin. Giorgio huiskuttaa karvaisella kädellä hyvästit ja odottaa seuraavan koneen antia ja homma alkaa alusta...
        Samaan hopeanväriseen diskopukuun suihkautetaan lisää myskin tuoksua ja huumaava kokonaisuus on valmis. Joskus sattuu ettei flaksi käy, väliajalla joutaa poimimaan viikunoita oksilta. Näppärästi kuljettaminen torille käy skootterimopedilla. Yhteyksiä pidetään suomalaiselta kauniilta naiselta sadulta kamerakännykällä..Ja milläs saat asioita hoidettua jos ei kännykkää ole. Myös valokuvaaminen digikameralla on tärkeää. Matkustusasiakirjojen, lentolippujen, häävalmisteluiden järjestämiseen tulee kirjeissä kauniilta naiselta suomesta rahaa päivittäin. Ja kuinkas muuten sairaan äidin sydänleikkaus onnistuisi jos ei apua mistään saa. Myöskin kurdina olo on rankkaa, ja ilman avustuksia elämä on kurjaakin kurjempaa.

        Suomalainen nainen vain on niin tyhmä että järjenvaloa ei ole näissä hommissa ollenkaan.
        Ja on todella säälittävä katsoa näitä pariskuntia suomessa. Ja on aivan turha olettaa että rakkaudella selviää kaikesta. Tulette saamaan naurua halveksuntaa ja ilkkumista osaksenne täysin mitoin. Eikä aikaakaan kun huomaatte olevanne rahattomia, pahoinpideltyjä ja velkaa on osakkuudessa herkulliseen kebabravintolaan..
        Ja kutina haaroissa sen kun lisääntyy. Hauskaa syksyä ja talven odotusta kaikille..shis kebab!

        ..niin sinä "harry callahan".
        Sun viestiä kun lukee alkaa naurattamaan.
        Miksi sinua pitää sääliä noita naisia suomessa joilla on turkkilainen mies? Kuuluuko se sinulle? Eikö sinulla ole omaa elämää?
        Sen kyllä uskon että kaltaisesi älykääpiöt ilkkuvat ym. näille pariskunnille mutta eihän sitä voi muuta sinun tapaisilta odottaakkaan.
        Sillä sinä Harry kultaseni näytät oman tyhmyytesi:==)


      • harry callahan
        MillaMagia kirjoitti:

        ..niin sinä "harry callahan".
        Sun viestiä kun lukee alkaa naurattamaan.
        Miksi sinua pitää sääliä noita naisia suomessa joilla on turkkilainen mies? Kuuluuko se sinulle? Eikö sinulla ole omaa elämää?
        Sen kyllä uskon että kaltaisesi älykääpiöt ilkkuvat ym. näille pariskunnille mutta eihän sitä voi muuta sinun tapaisilta odottaakkaan.
        Sillä sinä Harry kultaseni näytät oman tyhmyytesi:==)

        No voi voi...
        Taitaapi sinulla Milla, olla se oma pikku tuliainen siellä kotona...hei vaan sille pikku pizzanpyörittäjällekkin.
        Taisi kertomukseni olla suoraan elämästäsi? heh.
        Aijai että se osui oikeaan. Niin, elättäjän rooli ei ole helppoa.

        Minä nautin täysin rinnoin elämästäni ja olen onnellinen. Parisuhteeni on kunnossa ja muutenkin menee hyvin. Suomalaisuus kunniaan!
        Hauskaa elämää kaikille muillekkin.


      • MillaMagia
        harry callahan kirjoitti:

        No voi voi...
        Taitaapi sinulla Milla, olla se oma pikku tuliainen siellä kotona...hei vaan sille pikku pizzanpyörittäjällekkin.
        Taisi kertomukseni olla suoraan elämästäsi? heh.
        Aijai että se osui oikeaan. Niin, elättäjän rooli ei ole helppoa.

        Minä nautin täysin rinnoin elämästäni ja olen onnellinen. Parisuhteeni on kunnossa ja muutenkin menee hyvin. Suomalaisuus kunniaan!
        Hauskaa elämää kaikille muillekkin.

        metsään meni että kolahti.
        Ei ole mistään tuliaista kotona,ihan täältä kotisuomesta eikä pikkuinen, sinua suurempi sekä henkisesti että fyysisesti.

        Onneksi teissä suomalaisissa miehissä on eroja, toiset ovat kuten sinä, jotka eivät näe omaa napaansa pitemmälle ja luulevat voivansa arvostella toisia.
        Toiset taas kunnioittavat suomalaisia naisia, heitä ei kiinnosta onko joku nainen turkkilaisen ym.kanssa yhdessä.Miksi pitäisikään kiinnostaa, kun elää omaa elämää ja varsinkaan ei tänne kirjoittele alentuvasti ihmisistä joiden elämästä ei tiedä mitään.

        Se on hyvä että sinulla menee hyvin, ihmettelen vain kuka järkevä nainen haluaisi olla sinun kaltaisen kanssa? noh, ehkä olet löytänyt sen toisen samanlaisen. Onnea teille.


      • Suomalaisen nainen
        MillaMagia kirjoitti:

        metsään meni että kolahti.
        Ei ole mistään tuliaista kotona,ihan täältä kotisuomesta eikä pikkuinen, sinua suurempi sekä henkisesti että fyysisesti.

        Onneksi teissä suomalaisissa miehissä on eroja, toiset ovat kuten sinä, jotka eivät näe omaa napaansa pitemmälle ja luulevat voivansa arvostella toisia.
        Toiset taas kunnioittavat suomalaisia naisia, heitä ei kiinnosta onko joku nainen turkkilaisen ym.kanssa yhdessä.Miksi pitäisikään kiinnostaa, kun elää omaa elämää ja varsinkaan ei tänne kirjoittele alentuvasti ihmisistä joiden elämästä ei tiedä mitään.

        Se on hyvä että sinulla menee hyvin, ihmettelen vain kuka järkevä nainen haluaisi olla sinun kaltaisen kanssa? noh, ehkä olet löytänyt sen toisen samanlaisen. Onnea teille.

        Juuri sinunlaisia naisia ne turkkilaiset panee. Sinun kirjoituksesta näkee heti että oot tyhmä. Miks muuten rupeet inttämään tosta asiasta. Oot varmaan ollu samassa tilanteessa kuin eka kirjottaja.


      • MillaMagia
        Suomalaisen nainen kirjoitti:

        Juuri sinunlaisia naisia ne turkkilaiset panee. Sinun kirjoituksesta näkee heti että oot tyhmä. Miks muuten rupeet inttämään tosta asiasta. Oot varmaan ollu samassa tilanteessa kuin eka kirjottaja.

        epäilenpä:))


      • Ei vuokralaisia niin kuin s...
        MillaMagia kirjoitti:

        epäilenpä:))

        Noidat yleensä elää aika pitkään mutta luulen että et samaan pysty kuin minä. 14vuotiaasta saman miehen kanssa ja nyt olen 42. Ei ole tullu hommattua vuokralaisia puolin eikä toisin. Eikä kyllästymisestä ole tietookaan.


      • MillaMagia
        Ei vuokralaisia niin kuin s... kirjoitti:

        Noidat yleensä elää aika pitkään mutta luulen että et samaan pysty kuin minä. 14vuotiaasta saman miehen kanssa ja nyt olen 42. Ei ole tullu hommattua vuokralaisia puolin eikä toisin. Eikä kyllästymisestä ole tietookaan.

        *haukotus*uskokoon ken tahtoo


      • Kebab
        harry callahan kirjoitti:

        Joo.Rakastutaan tulisesti ja vannotaan ikuista rakkautta. Ainut yhteinen ymmärrettävä kieli on edestakainen liike, puhumattakaan viittomakielestä. Naurettavaa katsella sivusta..
        Loma päättyy kyyneliin. Giorgio huiskuttaa karvaisella kädellä hyvästit ja odottaa seuraavan koneen antia ja homma alkaa alusta...
        Samaan hopeanväriseen diskopukuun suihkautetaan lisää myskin tuoksua ja huumaava kokonaisuus on valmis. Joskus sattuu ettei flaksi käy, väliajalla joutaa poimimaan viikunoita oksilta. Näppärästi kuljettaminen torille käy skootterimopedilla. Yhteyksiä pidetään suomalaiselta kauniilta naiselta sadulta kamerakännykällä..Ja milläs saat asioita hoidettua jos ei kännykkää ole. Myös valokuvaaminen digikameralla on tärkeää. Matkustusasiakirjojen, lentolippujen, häävalmisteluiden järjestämiseen tulee kirjeissä kauniilta naiselta suomesta rahaa päivittäin. Ja kuinkas muuten sairaan äidin sydänleikkaus onnistuisi jos ei apua mistään saa. Myöskin kurdina olo on rankkaa, ja ilman avustuksia elämä on kurjaakin kurjempaa.

        Suomalainen nainen vain on niin tyhmä että järjenvaloa ei ole näissä hommissa ollenkaan.
        Ja on todella säälittävä katsoa näitä pariskuntia suomessa. Ja on aivan turha olettaa että rakkaudella selviää kaikesta. Tulette saamaan naurua halveksuntaa ja ilkkumista osaksenne täysin mitoin. Eikä aikaakaan kun huomaatte olevanne rahattomia, pahoinpideltyjä ja velkaa on osakkuudessa herkulliseen kebabravintolaan..
        Ja kutina haaroissa sen kun lisääntyy. Hauskaa syksyä ja talven odotusta kaikille..shis kebab!

        Olen käynnyt Turkissa ja yhdyn samaan ne miehet kyllä osaavat olla tosi lipeviä.En retkahtanut yhdenillan suhteeseen.Kyllä oli jäpällä näköä oli kuin olisi ollut jostakin kansikuvasta revitty?Otti numeroni kepuli konstilla,soitteli n. 2 vuoden ajan.oli kurdi.

        Mutta kun olin täällä Suomessa tutustunut kurdiin Turkin sellaiseen.Seurustelin hänen kanssaan n.4 vuotta.Olimme ja olemme tänäänkin hyvin rakastuneita toisiimme.Hän on erinlainen kurdi mies.Olen auttanut häntä perustamaan ravintolan ym.sellaista.Ja jo hän on auttanut minua hyvin paljon rahallisesti ja myös henkisesti.Ystäväni sanovat minulle olimme kaikessa suhteessa luodut toisillemme niin ulkoisesti kuin henkisesti.Sitä voisi sanoa vuosisadan rakkaus tarinaksi.Edelleenkin hän laittaa minulle viestin joka päivä.tapaamme joskus ja soittelemme.Kirjan kirjoittaisi tästä suhteesta.Mutta hänen sukunsa...hallitsee hänen mieltänsä..Heille kurdeille suku on välttämätön pakko.Uskomatonta mutta totta.Heidän avioliitot eivät perustu rakkauteen kurdi naisen kanssa.He ovat vain lasten kasvattajia ja miestensä taloudenhoitajia.
        Jos heillä on perhe siis lapsia.HE EIVÄT KOSKAAN EROA VAIMOISTAAN:se ei ole mahdollista,jollakin tavalla suku hallitsee koko yhteisöä,He menevät serkkujensa kanssa naimisiin ja se on heidän "kohtalonsa".Heidän vaimo parat kun luulevat ,että toisen ihmisen voi omistaa...siinä he erehtyvät.Vaikka olemme täällä Suomessa heidän miehillään EI VOI OLLA normaalia naisystäviä ja päinvastoin heidän naisillaan EI VOI OLLA normaalia miesystäviä.Heillä on vain sukunsa.

        Varokaa turkin kurdeja siis vielä vapaita miehiä.
        He voivat vannoa ikuista rakkautta menemällä naimisiin kanssanne ja tehdä lapsia kanssanne,mutta kun he saavat pysyvän oleskelu-luvan niin silloin he yleensä eroavat ja lähtevät hakemaan turkista sen serkku tytön joka heille on valittu.Tänne iki-ihanaan hyvinvointi valtioon.Se siitä.Ja jo sama pätee kaikkiin kurdeihin,olen joutunut sivusta seuraamaan heidän toilailujaan,
        Kurdit menkää itseenne ja ajatelkaa mikä on oikein ja mikä on väärin.Sen mitä te kylvätte sen myös niitätte.Se voi olla tulevaisuudessa teidän kohtalonne.Kysyn vaan onko teillä omaatuntoa lainkaan?Uskotte Islamiin?Ja rukoilette,mutta kun rukous on rukoiltu,olette unohtanut...ja eikun
        naisia retkuttamaan.Onko oikein...Teidän onnenne voi kääntyä teitä vastaan....Pyydän Jumalaltani siunausta Teille....Älä luule ,en kuulu mihinkään kuppikuntaan....Uskon vain minun Jumalaani joka on kaikkialla ja Hän on meidän kaikkien Jumala.


      • Totta puhut
        harry callahan kirjoitti:

        Joo.Rakastutaan tulisesti ja vannotaan ikuista rakkautta. Ainut yhteinen ymmärrettävä kieli on edestakainen liike, puhumattakaan viittomakielestä. Naurettavaa katsella sivusta..
        Loma päättyy kyyneliin. Giorgio huiskuttaa karvaisella kädellä hyvästit ja odottaa seuraavan koneen antia ja homma alkaa alusta...
        Samaan hopeanväriseen diskopukuun suihkautetaan lisää myskin tuoksua ja huumaava kokonaisuus on valmis. Joskus sattuu ettei flaksi käy, väliajalla joutaa poimimaan viikunoita oksilta. Näppärästi kuljettaminen torille käy skootterimopedilla. Yhteyksiä pidetään suomalaiselta kauniilta naiselta sadulta kamerakännykällä..Ja milläs saat asioita hoidettua jos ei kännykkää ole. Myös valokuvaaminen digikameralla on tärkeää. Matkustusasiakirjojen, lentolippujen, häävalmisteluiden järjestämiseen tulee kirjeissä kauniilta naiselta suomesta rahaa päivittäin. Ja kuinkas muuten sairaan äidin sydänleikkaus onnistuisi jos ei apua mistään saa. Myöskin kurdina olo on rankkaa, ja ilman avustuksia elämä on kurjaakin kurjempaa.

        Suomalainen nainen vain on niin tyhmä että järjenvaloa ei ole näissä hommissa ollenkaan.
        Ja on todella säälittävä katsoa näitä pariskuntia suomessa. Ja on aivan turha olettaa että rakkaudella selviää kaikesta. Tulette saamaan naurua halveksuntaa ja ilkkumista osaksenne täysin mitoin. Eikä aikaakaan kun huomaatte olevanne rahattomia, pahoinpideltyjä ja velkaa on osakkuudessa herkulliseen kebabravintolaan..
        Ja kutina haaroissa sen kun lisääntyy. Hauskaa syksyä ja talven odotusta kaikille..shis kebab!

        Totta puhut, että seuraava lentokoneellinen tulossa, kun edellisestä pääsee "eroon".

        Itse olen suomalainen nainen, joka vietti vuosia sitten Turkissa 2 viikon lomaromanssin turkkilaisen kanssa. Tuo romanssi oli ennalta suunniteltu, ja henkilö ennalta tuttu.

        Lomaillessani ihmettelin suuresti vihaisia katseita... kunnes tämä mieshenkilö kertoi, että juuri tällä hetkellä ko. kaupungissa on 6 hänen "exäänsä"!!! Vietimme, ikimuistoisen loman, enkä ole sitä katunut päivääkään, ja arvaas mikä oli parasta?!?!
        * Tämä "gigoloni" sai olla 2 viikoa "rauhassa". Hänen ei tarvinnut yökaudet - raskaan työpäivän jälkeen - "painaa" noita turistityttöjä. Hän sai myös vain viettää aikaa kanssani, sillä meille riitti myös vain se, että saimme nukkua vierekkäin. Toki... yritystä sotkea romanssiamme oli kovastikin näiden muiden naisten osalta... mutta elämäämme ei noiden 2 viikon aikana mahtunut sen enempää exiä kuin muitakaan.

        Se mitä lähtöni jälkeen tapahtui, ei edes kiinnosta, sillä tiesin jo tuolloin, että tämä on vain romanssi, joka jääköönkin vain muistona mieleen.

        Olemme tavaneet - nykyisten perheittemme kera - useasti, ja kunnoitamme toistemme elämää. Hänkin on kaiketi päässyt eroon gigolon maineestaan, ja hyvä niin.


      • osaa
        Totta puhut kirjoitti:

        Totta puhut, että seuraava lentokoneellinen tulossa, kun edellisestä pääsee "eroon".

        Itse olen suomalainen nainen, joka vietti vuosia sitten Turkissa 2 viikon lomaromanssin turkkilaisen kanssa. Tuo romanssi oli ennalta suunniteltu, ja henkilö ennalta tuttu.

        Lomaillessani ihmettelin suuresti vihaisia katseita... kunnes tämä mieshenkilö kertoi, että juuri tällä hetkellä ko. kaupungissa on 6 hänen "exäänsä"!!! Vietimme, ikimuistoisen loman, enkä ole sitä katunut päivääkään, ja arvaas mikä oli parasta?!?!
        * Tämä "gigoloni" sai olla 2 viikoa "rauhassa". Hänen ei tarvinnut yökaudet - raskaan työpäivän jälkeen - "painaa" noita turistityttöjä. Hän sai myös vain viettää aikaa kanssani, sillä meille riitti myös vain se, että saimme nukkua vierekkäin. Toki... yritystä sotkea romanssiamme oli kovastikin näiden muiden naisten osalta... mutta elämäämme ei noiden 2 viikon aikana mahtunut sen enempää exiä kuin muitakaan.

        Se mitä lähtöni jälkeen tapahtui, ei edes kiinnosta, sillä tiesin jo tuolloin, että tämä on vain romanssi, joka jääköönkin vain muistona mieleen.

        Olemme tavaneet - nykyisten perheittemme kera - useasti, ja kunnoitamme toistemme elämää. Hänkin on kaiketi päässyt eroon gigolon maineestaan, ja hyvä niin.

        jaa jaa vai muistoja vain,niin ikunen muisto,kunhan ei ois liian lähellä se vanha suola ,vielä kerta kiellon päälle vai kunnioitusta
        ,vai himoa??


      • Totta puhut
        osaa kirjoitti:

        jaa jaa vai muistoja vain,niin ikunen muisto,kunhan ei ois liian lähellä se vanha suola ,vielä kerta kiellon päälle vai kunnioitusta
        ,vai himoa??

        Uskotko sinä vai et kirjoitustani ja fiiliksiäni eivät voisi minua vähempää kiinnostaa.

        Oletko ikinä itse kokenut sitä, että nainen ja mies voivat olla ystäviä keskenään, vaikka heillä joskus olisi välillään jotain ollutkin?!?
        Itselläni on lukuisia miesystäviä, 99 % suomalaisia, joiden kanssa on joskus tullut hurviteltua ja seurusteltuakin useita vuosia, ja tätä nykyä olemme aivan oikeasti ystäviä. Me ja perheemme keskenämme.


      • Lepakko
        harry callahan kirjoitti:

        No voi voi...
        Taitaapi sinulla Milla, olla se oma pikku tuliainen siellä kotona...hei vaan sille pikku pizzanpyörittäjällekkin.
        Taisi kertomukseni olla suoraan elämästäsi? heh.
        Aijai että se osui oikeaan. Niin, elättäjän rooli ei ole helppoa.

        Minä nautin täysin rinnoin elämästäni ja olen onnellinen. Parisuhteeni on kunnossa ja muutenkin menee hyvin. Suomalaisuus kunniaan!
        Hauskaa elämää kaikille muillekkin.

        Milla taitaa olla enempi naisiin menevä...


        > meili ystei:)
        >Kirjoittanut: millaMagia 4.1.2004 klo 15.35

        > heippa!
        >olen 87- syntynyt ( 16 -vuotias ) 100% -lesbo, tytsy porista.
        >tahtoisin meili -ystei (myöhemmin ehkäpä jotain >enemmän ) mieluiten lesboista, n. alle 20 ->vuotiaista.
        >olen todellakin luotettava ja rehellinen. Siis meilaa juuri sinä minulle, ja kirjoita "itsesi" näköinen meili, jossa saa >olla ihan mitä vaan taivaan -ja maan väliltä:)
        >...ja oso ois: [email protected]
        >odottaen : millaMagia:)


    • Hannah

      Mulla on nyt useampi tuttava tullut Turkista silmät innosta kiiluen ja parin viikon päästä on kiiluminen muuttunut itkuksi..

      Jos et ole muistanut kortsua huumassasi käyttää niin takuu varmaa on että mukanasi reissulta on tullut jotain muutakin tuliaista.

      Nämä lomaheilat ovat usein "alan miehiä" ja näin ollen yhdellä iskulla saa useinkin kerättyä "koko sarjan" iloisia seksitauteja.

      Joten kipin kapin testeihin ihan itsesi takia!!!

      • Lissu

        No minäkin kävin siellä Turkissa ja tapasin myös iiihanan miehen. Tulihan sitä tehtyä kaikenlaista, no mitäs niistä tässä kertomaan...
        No kävin kyllä sitten lääkärillä täällä Suomessa, eikä mulla ollut mitään sukupuolitauteja. Lääkäri kehui vain ja sanoi, että olen hirveän positiivinen, tai jotain sinnepäin.


      • Päärynä

        Siis minkä helvetin takia ihmiset näkee vaivaa toisten sukupuolitaudeista muista?!
        Aivan saatanan älytöntä!!
        Kyllä jokainen aikuinen ihminen ymmärtää myös vaarat tässä elämässä!
        Ottaa päähän! Taidat sinäkin haluta vähän tummaa miestä sisääsi! Idiootti!


      • Herra Moraali
        Päärynä kirjoitti:

        Siis minkä helvetin takia ihmiset näkee vaivaa toisten sukupuolitaudeista muista?!
        Aivan saatanan älytöntä!!
        Kyllä jokainen aikuinen ihminen ymmärtää myös vaarat tässä elämässä!
        Ottaa päähän! Taidat sinäkin haluta vähän tummaa miestä sisääsi! Idiootti!

        No, siinä tapauksessa sukupuolitautitilastot puhuu paskaa.
        Kaikille se EI mee jakeluun että ehkäisyä pitää irtosuhteissa käyttää joka kerta eikä joka toinen.
        En minä ainakaan halua että tulevalla vaimollani paljastuu joku hiv.
        Näille tautipesille pitäis laittaa rangaistuksena teräksinen siveysvyö.
        Tämä asia koskee siis sekä naisia, että miehiä.
        Itseen ei ota päähän se, jos joku haluaa pilata elämänsä, vaan se, että samalla voi pilata jonkun muunkin elämän. Tää on kaikkien yhteinen juttu.


      • Hillehille

        Se, harrastaako seksiä lomakohteessa on jokaisen oma asia, mutta sitä en tajua, että vielä vuonna 2004 on niin tyhmiä aikuisia, että sekstaavat ilman kondomia ao. kohteissa.


      • voi voi
        Herra Moraali kirjoitti:

        No, siinä tapauksessa sukupuolitautitilastot puhuu paskaa.
        Kaikille se EI mee jakeluun että ehkäisyä pitää irtosuhteissa käyttää joka kerta eikä joka toinen.
        En minä ainakaan halua että tulevalla vaimollani paljastuu joku hiv.
        Näille tautipesille pitäis laittaa rangaistuksena teräksinen siveysvyö.
        Tämä asia koskee siis sekä naisia, että miehiä.
        Itseen ei ota päähän se, jos joku haluaa pilata elämänsä, vaan se, että samalla voi pilata jonkun muunkin elämän. Tää on kaikkien yhteinen juttu.

        Niinkuin ne miehet niitä tauteja ei hommaisi, esim. Venäjältä, Virosta, Thaimaasta !!!!!!


      • Herra Moraali
        voi voi kirjoitti:

        Niinkuin ne miehet niitä tauteja ei hommaisi, esim. Venäjältä, Virosta, Thaimaasta !!!!!!

        Se on tosiaan yhteinen juttu. Niitä pösilöitä löytyy paljon myös miehistä.
        Niin kuin sanoin, samanlainen siveysvyö sekä miehille että naisille.


    • Turkki oli ja meni

      Vai että itku silmässä,voi saatana. Minäkin olin siellä kahdesti ja huomasin että niillä on niin pirun utelias kulli. Mutta en todellakaan voisi kuvitella että jollekin turkkilaiselle antasin pimppiä. Ne on käyny niin monessa vatukossa että ihan oksettaa. Kyllä suomalainen mies on se joka minut tyydyttää piste

      • harvoin näkee

        Onko sillä väliä, monessako vatukossa ovat käyneet. Hygienia puoli ainakin on kunnossa. Enpä monasti ole yhtä puhtaaseen mieheen törmännyt. Joka poimu oli puhdas ja mies tuoksui todella hyvälle, oli nähnyt vaivaa sen eteeen, mitä samaa ei todellakaan aina voi sanoa suomalaisesta miehestä. Jo yksin tämä puhtaus panee haluamaan tällaista kaveria. Suomalainen kaljalle ja hielle haiseva mies kun tulee örisemään, niin siinä ei paljon muuta ajattele kuin että olisipa tämä pian ohi. Isomahainen mies, joka ei nää sukukalleuttaan mahansa yli, on niitä vihoviimeisiä. Miten siinä näät tuleeko puhdasta vai ei. Kokemusta on !!!! otan paljon mieluummin tällaisen hyvälle tuoksuvan hyväkroppaisen Turkkilaisen rakastajaksi.
        T:Kahta en vaihda;kortsua ja Turkkilaista rakastajaa!


      • Marilyn
        harvoin näkee kirjoitti:

        Onko sillä väliä, monessako vatukossa ovat käyneet. Hygienia puoli ainakin on kunnossa. Enpä monasti ole yhtä puhtaaseen mieheen törmännyt. Joka poimu oli puhdas ja mies tuoksui todella hyvälle, oli nähnyt vaivaa sen eteeen, mitä samaa ei todellakaan aina voi sanoa suomalaisesta miehestä. Jo yksin tämä puhtaus panee haluamaan tällaista kaveria. Suomalainen kaljalle ja hielle haiseva mies kun tulee örisemään, niin siinä ei paljon muuta ajattele kuin että olisipa tämä pian ohi. Isomahainen mies, joka ei nää sukukalleuttaan mahansa yli, on niitä vihoviimeisiä. Miten siinä näät tuleeko puhdasta vai ei. Kokemusta on !!!! otan paljon mieluummin tällaisen hyvälle tuoksuvan hyväkroppaisen Turkkilaisen rakastajaksi.
        T:Kahta en vaihda;kortsua ja Turkkilaista rakastajaa!

        Toden totta! Turkkilainen mies on todella puhdas ja hyväntuoksuinen! JA MAAILMAN PARAS RAKASTAJA!
        Asun turkkilaisen miehen kanssa ja en ole hetkeäkään katunut. Mmmm...


      • Tarkkaaja
        Marilyn kirjoitti:

        Toden totta! Turkkilainen mies on todella puhdas ja hyväntuoksuinen! JA MAAILMAN PARAS RAKASTAJA!
        Asun turkkilaisen miehen kanssa ja en ole hetkeäkään katunut. Mmmm...

        Jos niillä on puhtaat munat, miksi ne kourivat ja raapivat niitä kadulla kulkiessaan?


      • Ei kiinnosta
        Tarkkaaja kirjoitti:

        Jos niillä on puhtaat munat, miksi ne kourivat ja raapivat niitä kadulla kulkiessaan?

        Kylläpä katsot tarkkaann kuka muniaan kourii ja raapii:))Nooh..jokaisella huvinsa.


      • Tarkkaaja
        Ei kiinnosta kirjoitti:

        Kylläpä katsot tarkkaann kuka muniaan kourii ja raapii:))Nooh..jokaisella huvinsa.

        Tämä tapa kouria omia muniaan on silmiinpistävän yleistä!
        Sitä ei voi olla huomaamatta, kun joka toinen kadulla vastaan tuleva äijä rapsuttaa jalkoväliään. Ällöttävä tapa!


      • raaputtavat
        Tarkkaaja kirjoitti:

        Tämä tapa kouria omia muniaan on silmiinpistävän yleistä!
        Sitä ei voi olla huomaamatta, kun joka toinen kadulla vastaan tuleva äijä rapsuttaa jalkoväliään. Ällöttävä tapa!

        turkkilainen nainen ja mies ajelevat itsensä aina alapäästä, kokeilkaapa itse, se sitten aina vähän kutittaa genitaalisella alueella. itseasiassa turkin lehdessä oli juttua, että tuohon syynä olisi paikallisten käyttämä alushousu laatu (!) ja nyt joku kaveri alkaisi valmistaa alushousuja materiaalista joka ei kutita....mene ja tiedä.

        turkkilaiset ovat puhtaampia kuin suomalaiset, ihan yleisesti.


      • harry callahan
        Marilyn kirjoitti:

        Toden totta! Turkkilainen mies on todella puhdas ja hyväntuoksuinen! JA MAAILMAN PARAS RAKASTAJA!
        Asun turkkilaisen miehen kanssa ja en ole hetkeäkään katunut. Mmmm...

        Jos se kerran on niin puhdas, niin millä ihmellä sen grillihajun saa pois hiuksista. Bensallako?
        Epäilen kovasti tuota puhtautta, eikä kyllä ole minkäänlaista halua ottaa siitä selvääkään.
        Mutta, siinähän saa niinku melkein "santsi"-kierroksen ruokailun päälle kun nuuhkaisee käkkärää..
        Ja muutenkin tämä keskustelu on mennyt aivan pieleen. Ei ollut tarkoitus mitään sukupuolitautikeskustelua tässä varmaankaan herätellä?? Vaan lomaromassia..
        Ja onko todellakin näin että lomaromansseja kohtaa vain Turkissa? Niinpä! Köyhät matkailijat säästävät tuskassa roposiaan kasaan, ja sitten matkustetaan Turgistaniin...muuhun kun ei ole varaa. Siellä ruoka halpaa...ja ostetaan koko suvulle nahkatuliaisia. Niitä kannattaa tuoda runsain mitoin...melkein ostattaa ylimääräisen matkalaukunkin tuomisien takia. Tärkeintähän on kuitenkin lomaromassi, sitä ei pidä unohtaa.
        Siellä kelpaa vähän rumempikin...enkä sitä pistä ollenkaan pahakseni. Mukavaahan se on olla huomion keskipisteenä....
        Pitäkää naiset hauskaa! Shis keb..


      • ykä
        Marilyn kirjoitti:

        Toden totta! Turkkilainen mies on todella puhdas ja hyväntuoksuinen! JA MAAILMAN PARAS RAKASTAJA!
        Asun turkkilaisen miehen kanssa ja en ole hetkeäkään katunut. Mmmm...

        meinaan katumiseen


      • Mii
        raaputtavat kirjoitti:

        turkkilainen nainen ja mies ajelevat itsensä aina alapäästä, kokeilkaapa itse, se sitten aina vähän kutittaa genitaalisella alueella. itseasiassa turkin lehdessä oli juttua, että tuohon syynä olisi paikallisten käyttämä alushousu laatu (!) ja nyt joku kaveri alkaisi valmistaa alushousuja materiaalista joka ei kutita....mene ja tiedä.

        turkkilaiset ovat puhtaampia kuin suomalaiset, ihan yleisesti.

        ..se saattaa johtua myös siitä, että ne ei käytä alushousuja.. Ei ainaskaan ne kaks, joitten kaa olin..


      • OOOO
        Mii kirjoitti:

        ..se saattaa johtua myös siitä, että ne ei käytä alushousuja.. Ei ainaskaan ne kaks, joitten kaa olin..

        niiden kahden kaa samanaikasesti vai eri kerralla?


      • l'Adjutant
        Tarkkaaja kirjoitti:

        Tämä tapa kouria omia muniaan on silmiinpistävän yleistä!
        Sitä ei voi olla huomaamatta, kun joka toinen kadulla vastaan tuleva äijä rapsuttaa jalkoväliään. Ällöttävä tapa!

        Ne mulkkujen raapijat ovat niitä pizzan paistajia se on vaan tainnut jäädä tavaksi työajan ulkopuolellakin...tämä raapiminen. Bon appétit


    • ###########

      Huora perkele!!!!

      • se menikään...

        Kateushan se ajaa kalatkin vedestä. Voi noita säälittäviä miehen reppanoita, jotka eivät ole koskaan kunnon torttua saaneet.


      • sulle

        Tämä palsta ei vissiin ollu tarkoitettu sinulle, eikä sinunlaisillesi!? Miksi täällä luuhaat kun pitää ruveta nimittelemään muita. Pysy muilla palstoilla.
        Meille lomaromantikoille oli laitettu oma palsta ja sinä et kuulu heihin, joten pliis, pysy pois ja pidä likanen m...s omanas.


    • suomessa

      ja väkiluku noussu väh. kahdella

    • Saamaton

      Taitaa taas olla näitä suomalaisia lahnoja, jotka kokevat miehen heti taitavaksi rakastajaksi, kun se osaa valehdella pannessaan. Mielummin vielä takaapäin, ettei tartte naamaa katsella. Samahan se on mihin ne siemenensä laskee...

    • nainen

      en voi muuta sanoa kuin huoh..
      se on jokaisen oma asia kenen kanssa paneskelee ja missä maassa..
      tosi tyhmää tulla tänne valistamaan jostain sukupuolitaudeista, kun joku kertoo innoissaan lomaromanssista..
      eiköhän jokainen ole vastuussa itsestään. ei siihen muiden tarvitse puuttua.
      ja mun mielestä suomalaiset miehet on aika säälittäviä. luulenpa että vain kateellisia kun ei naisia enää eloveena päät kiinnosta.
      enkä muuten todellakaan yleistä. mutta ainakin näillä keskustelupalstoilla haukkumassa käyvät miehet ja miksi ei naisetkin ovat sikoja!

    • Suomalainen Mies

      On ihanaa että olet saanut niin täydellistä ja komeaa miestä.

      Minä oikein ihmettelen miksi Suomalaiset naiset enään ollenkaan peuhaa meidän Suomipoikien kanssa?

      Eikö olisi parempi tosiaankin että tapetaan Suomalaiset sukujuuret ja käydään talkoilla hakemassa näitä puhtaita ja täydellisiä miehiä neideillemme. Me Suomipoijut (likaiset, lihavat, surkimukset) voisimme sitten jäädä odottelemaan milloin meistä aika jättää. Näin saataisiin Suomi nousuun.

      Voin jo kuvitella kuinka Abdullah ja kumppanit perustelisivat pizerioita ja kebabbeja kilpaa jokaiseen taloon. Vaimot saisivat kotona (luksus savimaja) helliä tummia pienokaisiaan, upeat timanttikorut kaulassaan.

      Hyvästi Finlandia hymni, tilalle mukava turkkilainen musiikki! Voisimme kerrankin pärjätä jopa euroviisuissa.

      Iskulause sisaret:

      SUOMIMIEHET KUMOON JA TURKKI KUNNIAAN!!!

      • Gabriel

        löytyy Suomeen hyviä naisia, ovat koulutettuja,
        pukeutuvat hyvin ja ovat saaneet kotonaan kasvatusta(toisin kuin meidän pikku prinsessat). Menkööt nää Suomen tuulipukupimut vaan kaikki sinne Turkkiin...


    • popsi

      kateellisten panettelua, sanon minä. siis näillä jotka haukkuvat ulkomaalaisiin rakastuneet. mistä te tiedätte onko "kaipaava" harrastanut suojaamatonta seksiä ulkomailla. vai oletatteko te automaattisesti että nainen joka rakastuu ulkomaalaiseen on automaattisesti niin tyhmä ja vastuuton ettei tajua käyttää kortsua. miksi yhdistetään aina nämä kaksi käsitystä; etelänmatka ja suojaamaton seksi. tietääkö joku OIKEASTI että onko sukupuolitauteja enemmän niillä jotka panevat ulkomailla vai niillä jotka panevat täällä suomessa? luulen että suomessa yhden illan juttuja harrastavat ovat ihan yhtä tyhmiä kuin ulkomaillakin.

      • älijäke

        On tilaistoitu fakta, että suomalaiset naiset tuovat enemmän sukupuolitauteja maahan kuin miehet idän kiertueiltaan. Ja en oleta mitään muuta kuin mikään ei ole niin varma kuin epävarma, tässä tilanteessa vaikka se kortsu.


    • mrs X

      Aivan, ja tuhannet muutkin kokevat saman joka vuosi.

      Aika hyvä kirjoitus tuolla Turkki ja Lähi-itä - palstalla, koskien tätä touhua.
      Lukaiskaa nimim. elämästä ja... Otsikolla Totuus (21.9.). Noinhan se elämä oikeasti menee!!!

    • Miira

      Joo, minäkin koin ihanan lomaromanssin Turkissa eikä todellakaan kaduta yhtään!!(kondomithan on keksitty...)Päinvastoin...hmmm, kun ajattelenkin niitä hetkiä, niin...Ens keväänä olisi tarkoitus mennä uudestaan...

    • vinksa

      Itsekin koin lomaromanssin Turkissa, olin 16-vuotias tuolloin. Oli muuten todella mukava jätkä, ihan siis oikeasti ihan hemmetin mukava; ei lirkutellut, ei lupaillut, ei komennellut eikä mitään. Tai no, yritti kyllä olla sitä samaa hurmuria jota hän kaikille muillekin neideille on, mutta kun sanoin etten jaksa tuollaista niin loppui aika lyhyeen. Kyselin kanssa aika vapaasti muista tytöistä joita hän epäilemättä tapaili, ihan siis kohteliaaseen keskustelusävyyn, ja oli jätkä aika loukkaantunut siitä että olin niin tietoinen hänen esityksestään. Mutta kun hän karisti gigaloimagonsa pois niin oli todella mukavaa, itseasiassa ihastuinkin häneen pikkuisen kun aloimme oikeasti tutustumaan. Pois lähtiessä jäi hirveä ikävä, mutta eipä se paria viikkoa kauempaa kestänyt kun en pitänyt yhteyttä vaikka hän yrittikin. Eli todella jees kokemus, jos ei itse ole sinisilmäinen ja tietää olevansa yhtä "special" ja "different" kuin ne sata muutakin muijaa niin kyllä ne lomaromanssit kannattaa! :D

      • tietää miten

        huono asema paikallisella naisella muslimimaassa on ja siinä voi samalla vähän polkea niitä lisää, niin saahan siitä vähän extrakikcsejä. Muslimin muna niinku oikeesti maistuu paremmalle just se takii.

        t.entinen ilmainen musliminhuora


      • outoa hommaa
        tietää miten kirjoitti:

        huono asema paikallisella naisella muslimimaassa on ja siinä voi samalla vähän polkea niitä lisää, niin saahan siitä vähän extrakikcsejä. Muslimin muna niinku oikeesti maistuu paremmalle just se takii.

        t.entinen ilmainen musliminhuora

        etkös tiennyt että seksi samaa sukupuoltaolevan kesken on ankarasti kielletty muslimimaissa.
        Miten uskalsit????


      • saamatisaamati
        outoa hommaa kirjoitti:

        etkös tiennyt että seksi samaa sukupuoltaolevan kesken on ankarasti kielletty muslimimaissa.
        Miten uskalsit????

        Tuon kun saisi Suomeenkin toteutumaan ilman niitä muita muslimiuskonnon hulluuksia, niin tämä olisi miellyttävää!-Eli samaa sukupuolta olevien kanssa touhut kivittämisen arvoista. Saahan niitä kavereita olla, mutta miksi ihmeessä pitää mielensä vääntää uskomaan että keinotekoinen on yes?


      • eliseeee
        saamatisaamati kirjoitti:

        Tuon kun saisi Suomeenkin toteutumaan ilman niitä muita muslimiuskonnon hulluuksia, niin tämä olisi miellyttävää!-Eli samaa sukupuolta olevien kanssa touhut kivittämisen arvoista. Saahan niitä kavereita olla, mutta miksi ihmeessä pitää mielensä vääntää uskomaan että keinotekoinen on yes?

        Anteeksi, mutta olitko tosissasi äskeisen kanssa vai oliko tuo vitsi? Jos se ei ollut vitsi, niin taitaa puusi olla latvasta laho. Ja jos se oli vitsi niin en tajunnut sitä.


    • Retuperän Vihtori

      Kannattaa muistaa mursut, että se sama jortikka millä "tattis" köyrii niin se on ennen sinua käynyt useimman aasin, kamelin ja poikakaverin ahterissa joten kotiin palattuenne kiireesti eläinlääkärin vastaanotolle ja siellä sitten lyödään leima kannikkaan jos on aihetta...varoitukseksi muille.

    • Pohjoisen poika

      No kyllähäntuo meinas yks pitzan pyörittäjä täälläkin nuorta
      tyttöä puoliväkisin takahuoneeseen vetää,vaan ei onnistunu.
      Kaveri tempasi pään kainaloon ja piti niin kauan että enimmät halut lähti.Kysyi tytöltä vielä että laitetaanko kotipakettiin vai?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2840
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      212
      1828
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1512
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1270
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1188
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      255
      1128
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1032
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      78
      895
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      770
    Aihe