Ostaakko 70-lukulanen ok-talon, joka on ollut tyhjillää 2 v.?

taloa ostamassa

Talo on lautarakenteinen, 74 neliötä, olohuone, keittiö, kaksi makuuhuonetta, vessa, kylppäri, sauna. Muuten näyttäisi olevan ulkoa kunnossa, laudat ehjät, ei siis lahoa tms., mutta suurin osa ulkoseinistä on täynnä homepilkkuja ja yhdellä seinällä vihreää sammalta tms. Lähtenee homeenpoistoaineella ja uutta maalia pintaan? Sisäseinät on lastulevyä, maalattu ja tapetoitu.Seinien välissä lasivillaa. Lattiat muovimattoa, kylppärissä laattaa. Alapohjassa betonilaattaa ja syroksia. Yläpohja lasivillaa. Keittiö, kylppäri ja vessa uusittu jossain vaiheessa, ei tarkkaa tietoa milloin. Sauna vanha ja betonilattia. Varaava takaa. Sähkölämmitys. Pieni kellari, jonne kulku asunnon eteisestä, lämmitetty pienellä lämmittimellä kovilla pakkasilla. Kellarissa näytti olleen ainakin talon ulkoseinää vasten styroksia. Talossa on sen tyhjillään olo aikana eli noin kaksi vuotta ollut peruslämpö eli 10-12 astetta. Onko tämä riittävä? Kun kävimme taloa katsomassa, siellä oli kaikki ulko-ovet pihalle auki. Talo haisee sisältä jollekkin, olisiko vanhan talon haju? Vaatehuoneissa, joiden ovet oli kiinni, haju on tosi voimakas. Kellarimainen tai märän haju se ei ole. Tärkeä kysymys olisi nyt, lähteekö tämä haju pois, jos talon remontoi? Sinne pitäisi ainakin laittaa uudet lattiat (laminaattia ehkä), maalata seinät sisältä ja ulkoa, keittiön kaappeihin uudet ovet, sauna kokonaan uusiksi, ikkunat uusiksi, vessa uusiksi, ehkä myös kylppäri uusiksi. Mitä tällainen remontti maksaa ja kannattaako? Olen kerran asunut vanhassa asunnossa, jossa oli samantyyppinen haju, ikävää oli että se tarttui vaatteisiin, tekstiileistä haju lähti sitten kyllä kun muutti pois. Eräällä ystävälläni on 50-luvun rintamamiestalo ja kun siellä viipyy pidempään esim. päivän pari, niin vaatteet kyllä haisee. Taloa on remontoitu vuosien saatossa. Haju tuli taloon jossain vaiheeessa. Olisiko ollut kun talossa oli lämmöt pidempään pakkasen puolella. Entä paljon tästä 70-lukulaisesta talosta voisi tarjota? Se on maaseudulla. Sijainti on hyvä, työpaikat ja kaikki palvelut lähellä, suojainen paikka silti. Taloon tulee kunnan vesi ja siellä on omat jätekaivot, ei tietoa täyttävätkö uudet määräykset, tuskin. Peltikatto, uusittu jossain vaiheessa. Tontilla on myös varasto ja autotalli, vanhoja nämäkin. Piha on hoitamaton ja puskittunut. Salaojia ei ole. Sadevedet ohjataan maahan rännejä pitkin.

3

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70-luku

Kahdella sanalla: ÄLÄ PUUTU.

• hyhhyh

älä edes harkitse tätä.

• Kvht-altistunut

Kohteessa näyttää olevan kaikki mahdolliset kosteushengittävyyden katkaisevat rakennusvirheet!

*KV. KOSTEUSVAURIOT: MISTÄ JOHTUU? ALASIVU.
      Tämä sivu on paivitetty 25.12.2012

>>>Huomio! Tiedosta ensin nämä seikat:
      Rakenteissa home- ja maaperäbakteeri(=ns.sädesieni)-itiöiltä pystytään estämään 100%.sti ainoastaan kosteus!
      >>>>>>>Kun kosteus pääsee esteettä kuivamaan rakenteesta, niin silloin ei ole kosteusvauriohome-ongelmia!
      Home- ja maaperäbakteeri-itiöitä on kaikkialla. Eikä kuivasta itiöstä ole terveys-haittaa luonnossa, eikä rakenteissa!
      Huomioi kuinka pienen kiertovesipumpun väärä asennuspaikka putkistossa aiheuttaa kosteusvaurioita rakenteissa! Jatkuu.........
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kv-kosteusvauriot-mista-johtuu/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      791
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      710
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      680
    Aihe