Olen vuosikausia käyttänyt Picasaa. Uusimmat latauksetkameran muistikortilta hubin kautta ovat totaalisesti menneet pieleen. Picasa siirtää kuvatiedostot ensi moitteetta, mutta "valitse kaikki" komennon jälkeen kuvatiedostot siirtyvät ensin moitteettomasti, mutta muutaman sekunnin kuluttua alkaa outo ilmio: kaikki ruudut muuttuvat kauttaaltaan vain yksivärisiks i-. eri värejä eri ruutujen kohdalla - ja koko homma menee peileen jokaista noudettua ruutua kohden. Olen asentanut Picasan uudelleen, sama tilanne. Onko kemelläkään vsstaavaa kokrmusta? Kannattaisiko siirttyä johonkin toieen ilmaisohjelmaan?
Seja
Picasassa kuvat tuhoutuvat latauksen jälken
5
247
Vastaukset
Käytän Picasaa yleensä vain kuvien siirtämiseen netin Picasa albumiin eikä ongelmia ole ollut.
Kuvat kortilta kovalevylle kannattaa siirtää suoraan siirtämällä kortti läppärin kortinlukijaan ja siitä resurssinhallinnalla itse haluamaasi hakemistoon. Itse käytän tapahtumakohtaisia hakemistoja tyylillä "20140815 perhoset" jos olen tuona päivänä kuvannut perhosia. Tuo järjestys vvvvkkpp laittaa hakemistot päivämäärän mukaiseen järjestykseen joka ainakin minua auttaa.
Kuvien jälkikäsittelyssä esim. FastStone Image Viewer on paljon näppärämpi kuin Picasa ja minä käytän sitä.
Jos korttisi ei siihen läppärin SD kortin lukijaan sovi niin erillinen USB porttiin sopiva lukija ei maksa kuin muutaman kymppin.- yksinkertaista
En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää kehitellä omia epävarmoja/toimimattomia siirtotapoja.
Jokaisen kameran mukana tulee ohjelmat ja piuhat joilla valmistaja on tarkoittanut kuvien siirron onnistuvaksi. Siirtyy videot äänineen kaikkineen.
Tietenkin voi urheilun vuoksi kokeilla kaikenlaista, mutta varmimmin kuvat siirtyvät kameran valmistajan toimittamilla ohjelmilla, suoraan kamerasta, muistikorttia irroittamatta.
Millä ohjelmalla kuvia käsittelee, on tarina erikseen eikä kuulu tähän.
Siispä kysyjälle suosittelen: asenna kameran mukana tullut ohjelma ja siirrä kuvat sillä. Tarvittaessa myös alusta kortti valmistajan tarkoittamalla ohjelmalla. yksinkertaista kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää kehitellä omia epävarmoja/toimimattomia siirtotapoja.
Jokaisen kameran mukana tulee ohjelmat ja piuhat joilla valmistaja on tarkoittanut kuvien siirron onnistuvaksi. Siirtyy videot äänineen kaikkineen.
Tietenkin voi urheilun vuoksi kokeilla kaikenlaista, mutta varmimmin kuvat siirtyvät kameran valmistajan toimittamilla ohjelmilla, suoraan kamerasta, muistikorttia irroittamatta.
Millä ohjelmalla kuvia käsittelee, on tarina erikseen eikä kuulu tähän.
Siispä kysyjälle suosittelen: asenna kameran mukana tullut ohjelma ja siirrä kuvat sillä. Tarvittaessa myös alusta kortti valmistajan tarkoittamalla ohjelmalla.Onko tuo kortilta suoraan koneeseen siirtäminen jotenkin epävarmempaa kuin muu sohlaus? Minä ainakin jatkan sillä systeemillä minkä tuo nikon_d90 kuvaa ja jota useimmat tuntemani harrastajat käyttävät. Kortti lukijaan ja resurssinhallinnalla sieltä omaan hakemistoonsa.
Tuosta on sekin etu, ettei kortin liittimet pääse hapettumaan kun niitä aika ajoin käytetään.- jfhjwegfh
yksinkertaista kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää kehitellä omia epävarmoja/toimimattomia siirtotapoja.
Jokaisen kameran mukana tulee ohjelmat ja piuhat joilla valmistaja on tarkoittanut kuvien siirron onnistuvaksi. Siirtyy videot äänineen kaikkineen.
Tietenkin voi urheilun vuoksi kokeilla kaikenlaista, mutta varmimmin kuvat siirtyvät kameran valmistajan toimittamilla ohjelmilla, suoraan kamerasta, muistikorttia irroittamatta.
Millä ohjelmalla kuvia käsittelee, on tarina erikseen eikä kuulu tähän.
Siispä kysyjälle suosittelen: asenna kameran mukana tullut ohjelma ja siirrä kuvat sillä. Tarvittaessa myös alusta kortti valmistajan tarkoittamalla ohjelmalla.Suoraan kamerasta siirtäminenhän se vaarallisin tapa on. Siinä voi mennä kuvat ja kamerakin sähkökatkon tai muun häiriön sattuessa. Myös kameran akku pitää aina muistaa ladata täyteen ennen siirtoa suoraan kamerasta.
Kortinlukijan käytössä on sekin etu, että kuvat voi tarkastaa ennen latausta ja valita yksitellenkin vain ne jotka haluaa ladata.
Kameran omien ohjelmien asennus kannattaa vain siinä tapauksessa, että on vain yhdenmerkkisiä kameroita, tai ei ole mitään muuta ohjelmaa, jolla kuvat voi käsitellä.
Kameran omissa ohjelmissa on kuitenkin se etu, että ne on juuri ko. kameralle sovitettu ja sen kaikki ominaisuudet on käytettävissä, mitä ei mikään muu ohjelma tarjoa.
makuasia tietty. minä taas muistan kuvat paremmin päivänmärän mukaan joten tuo kameran siirto-ohjelma on ok kun laittaa asetuksista ensin että tallentaa yhden päivän kuvat yhteen kansioon.
aloittajalle sanon että käytä tosiaan muuta tapaa ja muuta kuvankäsittelyohjelmaa. joku vinkkasikin jo ylempänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221320
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä511259Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221183- 1381013
- 100879
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten325814Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602