Picasassa kuvat tuhoutuvat latauksen jälken

seja1

Olen vuosikausia käyttänyt Picasaa. Uusimmat latauksetkameran muistikortilta hubin kautta ovat totaalisesti menneet pieleen. Picasa siirtää kuvatiedostot ensi moitteetta, mutta "valitse kaikki" komennon jälkeen kuvatiedostot siirtyvät ensin moitteettomasti, mutta muutaman sekunnin kuluttua alkaa outo ilmio: kaikki ruudut muuttuvat kauttaaltaan vain yksivärisiks i-. eri värejä eri ruutujen kohdalla - ja koko homma menee peileen jokaista noudettua ruutua kohden. Olen asentanut Picasan uudelleen, sama tilanne. Onko kemelläkään vsstaavaa kokrmusta? Kannattaisiko siirttyä johonkin toieen ilmaisohjelmaan?

Seja

5

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytän Picasaa yleensä vain kuvien siirtämiseen netin Picasa albumiin eikä ongelmia ole ollut.

      Kuvat kortilta kovalevylle kannattaa siirtää suoraan siirtämällä kortti läppärin kortinlukijaan ja siitä resurssinhallinnalla itse haluamaasi hakemistoon. Itse käytän tapahtumakohtaisia hakemistoja tyylillä "20140815 perhoset" jos olen tuona päivänä kuvannut perhosia. Tuo järjestys vvvvkkpp laittaa hakemistot päivämäärän mukaiseen järjestykseen joka ainakin minua auttaa.

      Kuvien jälkikäsittelyssä esim. FastStone Image Viewer on paljon näppärämpi kuin Picasa ja minä käytän sitä.

      Jos korttisi ei siihen läppärin SD kortin lukijaan sovi niin erillinen USB porttiin sopiva lukija ei maksa kuin muutaman kymppin.

      • yksinkertaista

        En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää kehitellä omia epävarmoja/toimimattomia siirtotapoja.

        Jokaisen kameran mukana tulee ohjelmat ja piuhat joilla valmistaja on tarkoittanut kuvien siirron onnistuvaksi. Siirtyy videot äänineen kaikkineen.

        Tietenkin voi urheilun vuoksi kokeilla kaikenlaista, mutta varmimmin kuvat siirtyvät kameran valmistajan toimittamilla ohjelmilla, suoraan kamerasta, muistikorttia irroittamatta.

        Millä ohjelmalla kuvia käsittelee, on tarina erikseen eikä kuulu tähän.

        Siispä kysyjälle suosittelen: asenna kameran mukana tullut ohjelma ja siirrä kuvat sillä. Tarvittaessa myös alusta kortti valmistajan tarkoittamalla ohjelmalla.


      • yksinkertaista kirjoitti:

        En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää kehitellä omia epävarmoja/toimimattomia siirtotapoja.

        Jokaisen kameran mukana tulee ohjelmat ja piuhat joilla valmistaja on tarkoittanut kuvien siirron onnistuvaksi. Siirtyy videot äänineen kaikkineen.

        Tietenkin voi urheilun vuoksi kokeilla kaikenlaista, mutta varmimmin kuvat siirtyvät kameran valmistajan toimittamilla ohjelmilla, suoraan kamerasta, muistikorttia irroittamatta.

        Millä ohjelmalla kuvia käsittelee, on tarina erikseen eikä kuulu tähän.

        Siispä kysyjälle suosittelen: asenna kameran mukana tullut ohjelma ja siirrä kuvat sillä. Tarvittaessa myös alusta kortti valmistajan tarkoittamalla ohjelmalla.

        Onko tuo kortilta suoraan koneeseen siirtäminen jotenkin epävarmempaa kuin muu sohlaus? Minä ainakin jatkan sillä systeemillä minkä tuo nikon_d90 kuvaa ja jota useimmat tuntemani harrastajat käyttävät. Kortti lukijaan ja resurssinhallinnalla sieltä omaan hakemistoonsa.

        Tuosta on sekin etu, ettei kortin liittimet pääse hapettumaan kun niitä aika ajoin käytetään.


      • jfhjwegfh
        yksinkertaista kirjoitti:

        En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää kehitellä omia epävarmoja/toimimattomia siirtotapoja.

        Jokaisen kameran mukana tulee ohjelmat ja piuhat joilla valmistaja on tarkoittanut kuvien siirron onnistuvaksi. Siirtyy videot äänineen kaikkineen.

        Tietenkin voi urheilun vuoksi kokeilla kaikenlaista, mutta varmimmin kuvat siirtyvät kameran valmistajan toimittamilla ohjelmilla, suoraan kamerasta, muistikorttia irroittamatta.

        Millä ohjelmalla kuvia käsittelee, on tarina erikseen eikä kuulu tähän.

        Siispä kysyjälle suosittelen: asenna kameran mukana tullut ohjelma ja siirrä kuvat sillä. Tarvittaessa myös alusta kortti valmistajan tarkoittamalla ohjelmalla.

        Suoraan kamerasta siirtäminenhän se vaarallisin tapa on. Siinä voi mennä kuvat ja kamerakin sähkökatkon tai muun häiriön sattuessa. Myös kameran akku pitää aina muistaa ladata täyteen ennen siirtoa suoraan kamerasta.

        Kortinlukijan käytössä on sekin etu, että kuvat voi tarkastaa ennen latausta ja valita yksitellenkin vain ne jotka haluaa ladata.

        Kameran omien ohjelmien asennus kannattaa vain siinä tapauksessa, että on vain yhdenmerkkisiä kameroita, tai ei ole mitään muuta ohjelmaa, jolla kuvat voi käsitellä.
        Kameran omissa ohjelmissa on kuitenkin se etu, että ne on juuri ko. kameralle sovitettu ja sen kaikki ominaisuudet on käytettävissä, mitä ei mikään muu ohjelma tarjoa.


    • makuasia tietty. minä taas muistan kuvat paremmin päivänmärän mukaan joten tuo kameran siirto-ohjelma on ok kun laittaa asetuksista ensin että tallentaa yhden päivän kuvat yhteen kansioon.

      aloittajalle sanon että käytä tosiaan muuta tapaa ja muuta kuvankäsittelyohjelmaa. joku vinkkasikin jo ylempänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe