Picasassa kuvat tuhoutuvat latauksen jälken

seja1

Olen vuosikausia käyttänyt Picasaa. Uusimmat latauksetkameran muistikortilta hubin kautta ovat totaalisesti menneet pieleen. Picasa siirtää kuvatiedostot ensi moitteetta, mutta "valitse kaikki" komennon jälkeen kuvatiedostot siirtyvät ensin moitteettomasti, mutta muutaman sekunnin kuluttua alkaa outo ilmio: kaikki ruudut muuttuvat kauttaaltaan vain yksivärisiks i-. eri värejä eri ruutujen kohdalla - ja koko homma menee peileen jokaista noudettua ruutua kohden. Olen asentanut Picasan uudelleen, sama tilanne. Onko kemelläkään vsstaavaa kokrmusta? Kannattaisiko siirttyä johonkin toieen ilmaisohjelmaan?

Seja

5

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käytän Picasaa yleensä vain kuvien siirtämiseen netin Picasa albumiin eikä ongelmia ole ollut.

      Kuvat kortilta kovalevylle kannattaa siirtää suoraan siirtämällä kortti läppärin kortinlukijaan ja siitä resurssinhallinnalla itse haluamaasi hakemistoon. Itse käytän tapahtumakohtaisia hakemistoja tyylillä "20140815 perhoset" jos olen tuona päivänä kuvannut perhosia. Tuo järjestys vvvvkkpp laittaa hakemistot päivämäärän mukaiseen järjestykseen joka ainakin minua auttaa.

      Kuvien jälkikäsittelyssä esim. FastStone Image Viewer on paljon näppärämpi kuin Picasa ja minä käytän sitä.

      Jos korttisi ei siihen läppärin SD kortin lukijaan sovi niin erillinen USB porttiin sopiva lukija ei maksa kuin muutaman kymppin.

      • yksinkertaista

        En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää kehitellä omia epävarmoja/toimimattomia siirtotapoja.

        Jokaisen kameran mukana tulee ohjelmat ja piuhat joilla valmistaja on tarkoittanut kuvien siirron onnistuvaksi. Siirtyy videot äänineen kaikkineen.

        Tietenkin voi urheilun vuoksi kokeilla kaikenlaista, mutta varmimmin kuvat siirtyvät kameran valmistajan toimittamilla ohjelmilla, suoraan kamerasta, muistikorttia irroittamatta.

        Millä ohjelmalla kuvia käsittelee, on tarina erikseen eikä kuulu tähän.

        Siispä kysyjälle suosittelen: asenna kameran mukana tullut ohjelma ja siirrä kuvat sillä. Tarvittaessa myös alusta kortti valmistajan tarkoittamalla ohjelmalla.


      • yksinkertaista kirjoitti:

        En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää kehitellä omia epävarmoja/toimimattomia siirtotapoja.

        Jokaisen kameran mukana tulee ohjelmat ja piuhat joilla valmistaja on tarkoittanut kuvien siirron onnistuvaksi. Siirtyy videot äänineen kaikkineen.

        Tietenkin voi urheilun vuoksi kokeilla kaikenlaista, mutta varmimmin kuvat siirtyvät kameran valmistajan toimittamilla ohjelmilla, suoraan kamerasta, muistikorttia irroittamatta.

        Millä ohjelmalla kuvia käsittelee, on tarina erikseen eikä kuulu tähän.

        Siispä kysyjälle suosittelen: asenna kameran mukana tullut ohjelma ja siirrä kuvat sillä. Tarvittaessa myös alusta kortti valmistajan tarkoittamalla ohjelmalla.

        Onko tuo kortilta suoraan koneeseen siirtäminen jotenkin epävarmempaa kuin muu sohlaus? Minä ainakin jatkan sillä systeemillä minkä tuo nikon_d90 kuvaa ja jota useimmat tuntemani harrastajat käyttävät. Kortti lukijaan ja resurssinhallinnalla sieltä omaan hakemistoonsa.

        Tuosta on sekin etu, ettei kortin liittimet pääse hapettumaan kun niitä aika ajoin käytetään.


      • jfhjwegfh
        yksinkertaista kirjoitti:

        En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää kehitellä omia epävarmoja/toimimattomia siirtotapoja.

        Jokaisen kameran mukana tulee ohjelmat ja piuhat joilla valmistaja on tarkoittanut kuvien siirron onnistuvaksi. Siirtyy videot äänineen kaikkineen.

        Tietenkin voi urheilun vuoksi kokeilla kaikenlaista, mutta varmimmin kuvat siirtyvät kameran valmistajan toimittamilla ohjelmilla, suoraan kamerasta, muistikorttia irroittamatta.

        Millä ohjelmalla kuvia käsittelee, on tarina erikseen eikä kuulu tähän.

        Siispä kysyjälle suosittelen: asenna kameran mukana tullut ohjelma ja siirrä kuvat sillä. Tarvittaessa myös alusta kortti valmistajan tarkoittamalla ohjelmalla.

        Suoraan kamerasta siirtäminenhän se vaarallisin tapa on. Siinä voi mennä kuvat ja kamerakin sähkökatkon tai muun häiriön sattuessa. Myös kameran akku pitää aina muistaa ladata täyteen ennen siirtoa suoraan kamerasta.

        Kortinlukijan käytössä on sekin etu, että kuvat voi tarkastaa ennen latausta ja valita yksitellenkin vain ne jotka haluaa ladata.

        Kameran omien ohjelmien asennus kannattaa vain siinä tapauksessa, että on vain yhdenmerkkisiä kameroita, tai ei ole mitään muuta ohjelmaa, jolla kuvat voi käsitellä.
        Kameran omissa ohjelmissa on kuitenkin se etu, että ne on juuri ko. kameralle sovitettu ja sen kaikki ominaisuudet on käytettävissä, mitä ei mikään muu ohjelma tarjoa.


    • makuasia tietty. minä taas muistan kuvat paremmin päivänmärän mukaan joten tuo kameran siirto-ohjelma on ok kun laittaa asetuksista ensin että tallentaa yhden päivän kuvat yhteen kansioon.

      aloittajalle sanon että käytä tosiaan muuta tapaa ja muuta kuvankäsittelyohjelmaa. joku vinkkasikin jo ylempänä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe