TONTTIARVONTA PIRKKALASSA

LISÄÄ TONTTEJA

Tänään 14.10 oli jälleen se päivä kuin Pirkkalan yläasteen juhlasali oli täpö täynnä. Tontteja jaossa 20 kpl ja 534 ruokakuntaa haki !!!!
Eikös ole sairas suhde ......
Jotain tarttes tehrä !!

15

6860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MRampe

      Oli porukkaa niin paljon ja todennäköisyys niin pieni ettei kyllä edes jännittänyt.

      Tämmöistä se on muuttovoittoalueella.

    • vaihtoehtoja

      eihän tossa oo tolkkua lainkaan!

      meikä kyllä miettis että lempäälän suuntaan jos alkaa tienvartta valua niin jo tontteja löytyy eikä hintakaan oo paha. meinaan äänestäisin tollasta peliä vastaan jaloillani ja verorahoillani. jos ei kunta asukkaita halua niin ei pakolla. eiköhän samasta syystä ylöjärvi ja kangasala ole paisuneet paisumistaan??

    • Näin on

      Mikäs siinä Pirkkalassa on, kun se treen seudulla
      kiinnostaa omakoti rakentajaa.

      • ei onnannu

        Pirkkala on kuitenkin se Tampereen lähin naapuri ja esim. osa eilen jaetuista tonteista olivat hyvinkin lähellä Tampereen rajaa. Tämä on tärkeää joillekin, ketkä käyvät Tampereella töissä.

        On se eri asia kulkea n. 7km Pirkkalasta, kuin 30km Valkeakoskelta.

        Lempäälässä ei ole tontteja kovin paljoa tarjolla, mutta siitä kun mennään eteenpäin Viiala, Vesilahti, Valkeakoski yms. alkaa löytymään jo ihan vaihtoehtojakin. Tämä vain tarkoittaa monelle kahden suht hyvän auton omistamista.

        Itse olin myös eilen Pirkkalan tonttiarvonnassa mukana ja ei tärpännyt. Noh, ei ole kiirekään vielä ;)


      • monta monessa
        ei onnannu kirjoitti:

        Pirkkala on kuitenkin se Tampereen lähin naapuri ja esim. osa eilen jaetuista tonteista olivat hyvinkin lähellä Tampereen rajaa. Tämä on tärkeää joillekin, ketkä käyvät Tampereella töissä.

        On se eri asia kulkea n. 7km Pirkkalasta, kuin 30km Valkeakoskelta.

        Lempäälässä ei ole tontteja kovin paljoa tarjolla, mutta siitä kun mennään eteenpäin Viiala, Vesilahti, Valkeakoski yms. alkaa löytymään jo ihan vaihtoehtojakin. Tämä vain tarkoittaa monelle kahden suht hyvän auton omistamista.

        Itse olin myös eilen Pirkkalan tonttiarvonnassa mukana ja ei tärpännyt. Noh, ei ole kiirekään vielä ;)

        minne päin kannattaa rakentaa. Meillä mies käy hervannassa töissä, itse olen lasten kanssa vielä kotona. Rakensimme lempäälään ja mies lähtee samaan aikaan töihin kun asuessamme linnainmaalla. Nokia, pirkkala, ylöjärvi ja kangasala ovat ehkä tamperetta maantieteellisesti lähellä, mutta täältä päin pääsee porottamaan moottoritietä nekalaan asti yleensä nopeammin kuin muiden suuntien ruuhkissa.


      • Juuso
        monta monessa kirjoitti:

        minne päin kannattaa rakentaa. Meillä mies käy hervannassa töissä, itse olen lasten kanssa vielä kotona. Rakensimme lempäälään ja mies lähtee samaan aikaan töihin kun asuessamme linnainmaalla. Nokia, pirkkala, ylöjärvi ja kangasala ovat ehkä tamperetta maantieteellisesti lähellä, mutta täältä päin pääsee porottamaan moottoritietä nekalaan asti yleensä nopeammin kuin muiden suuntien ruuhkissa.

        Hei,

        Me myös rakensimme Lempäälään (Kuljuun) ja käymme Tampereella keskustassa töissä. Moottoritietä tulee niin hyvin Nekalaan asti että eipä ole edes klo 8.00 "ruuhkassa" mennyt yli 15 minuuttia työmatkaan. Toista se on esim Ylöjärveltä tulevalla kollegalla joka istuu joka aamu rantatien ruuhkissa pidempään.

        Itse en myös ymmärrä tuota Pirkkalan tilannetta. Mikä siinä viehättää että tuonne pitää väkisin yrittää? Lempäälää pidetään jotenkin kaukaisena, mutta kyllä varsinkin Kulju / Sääksjärvi on erittäin "nopeaa" aluetta Tampereella töissä käyville, todella nopeasti pääsee keskustaan tai Hervantaan.

        Juuso


      • Pete
        Juuso kirjoitti:

        Hei,

        Me myös rakensimme Lempäälään (Kuljuun) ja käymme Tampereella keskustassa töissä. Moottoritietä tulee niin hyvin Nekalaan asti että eipä ole edes klo 8.00 "ruuhkassa" mennyt yli 15 minuuttia työmatkaan. Toista se on esim Ylöjärveltä tulevalla kollegalla joka istuu joka aamu rantatien ruuhkissa pidempään.

        Itse en myös ymmärrä tuota Pirkkalan tilannetta. Mikä siinä viehättää että tuonne pitää väkisin yrittää? Lempäälää pidetään jotenkin kaukaisena, mutta kyllä varsinkin Kulju / Sääksjärvi on erittäin "nopeaa" aluetta Tampereella töissä käyville, todella nopeasti pääsee keskustaan tai Hervantaan.

        Juuso

        Olemme itsekin koittaneet katsoa tonttia Pirkkalasta, Kangasalalta & Lempäälästä Kuljun alueelta. Ei tuo Kulju minunkaan mielestäni
        huono ole sijanniltaan, siellä vain ei ole tontteja tarjolla!

        Jos tiedät miten tuolta voi tontin saada, niin kerro toki vinkki minullekin :)

        Välillä tuolta on ollut myynnissä yksityisen kautta jokin tontti, mutta ollut sijainniltaan surkea tai hinnaltaan n. 2-3 kertainen esim. nyt
        jaossa olleisiin Pirkkalan tonttehin nähden.


      • itse välittäjältä
        Pete kirjoitti:

        Olemme itsekin koittaneet katsoa tonttia Pirkkalasta, Kangasalalta & Lempäälästä Kuljun alueelta. Ei tuo Kulju minunkaan mielestäni
        huono ole sijanniltaan, siellä vain ei ole tontteja tarjolla!

        Jos tiedät miten tuolta voi tontin saada, niin kerro toki vinkki minullekin :)

        Välillä tuolta on ollut myynnissä yksityisen kautta jokin tontti, mutta ollut sijainniltaan surkea tai hinnaltaan n. 2-3 kertainen esim. nyt
        jaossa olleisiin Pirkkalan tonttehin nähden.

        ihan vaan maajussilta kysymällä. hintakaan ei ollut kallis...


      • ökasjföals
        monta monessa kirjoitti:

        minne päin kannattaa rakentaa. Meillä mies käy hervannassa töissä, itse olen lasten kanssa vielä kotona. Rakensimme lempäälään ja mies lähtee samaan aikaan töihin kun asuessamme linnainmaalla. Nokia, pirkkala, ylöjärvi ja kangasala ovat ehkä tamperetta maantieteellisesti lähellä, mutta täältä päin pääsee porottamaan moottoritietä nekalaan asti yleensä nopeammin kuin muiden suuntien ruuhkissa.

        No pirkkalasta olisi päässyt nopeammin hervantaan ohikulkutietä pitkin tai jopa bussilla suoraan (paunu 65). Lempäälästä jos lähtee bussilla joutuu varmaankin käydä kääntymässä tampereen keskustassa tai hatanpäällä?


    • hennessy

      Luulisi, että jokainen talon rakentava on aika hyvä veronmaksaja kuntaan.
      Jos verotulot eivät kannusta kuntaa kaavoittamaan ja myymään tontteja, on jotain aika oudosti.

      • PerttiMakimaa

        Olikohan se Pirkkalan kunnan työntekijä vai kuka kun heitti, että tontille rakentava uusi perhe rupeaa "tuottamaan" kunnalle vasta viidentoista vuoden päästä. Siihen saakka joudutaan tekemään niin paljon palveluita että persnettoa tulee.

        Tämä siis tilanne keskituloisilla, mutta jos muuttaja on Nokian optiomiljonääri niin tilanne on tietenkin ihan toinen.


      • entinen pirkkalalainen

        Yritettiin kanssa joskus pirkkalasta tonttia mutta ei saatu, rakennettiin sitten muualle. Kyllä se on vaan hyvä että tontti määrää rajoitettaan noin pieneen, ei pysy palvelut muuten perässä, Pirkkalaankin rakennetaan esim. päiväkoteja jatkuvasti ja ne pullottaa silti, eikä se ole mitään halpaa hommaa, lisäksi yleensä taloon muuttaa lapsiperhe ja ne lapset on aika kalliita kunnille. Lisäksi noille tonteille tarvii saada jostain kunnallistekniikka, joka maksaa myös...


    • tontteja

      Mikäs kokosia ja hintasia nämä tontit olivat?

      • Jorma-eemeli

        Kooltaan olivat n. 800-1200m2 (alle 1000m2 suurinosa) ja hintataso n. 22 - 33te. Valtaosa tonteista oli hiukan alle 30te.

        Tämä ihan ulkomuistista :)


    • Anonyymi

      Eksyin vanhaan ketjuun ja hämmästyin, kuinka asialliseen kesteluun vanhoina hyvinä aikoina on pystytty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      229
      2021
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      77
      1770
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1130
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe