Miten kylmälaitteita tulisi käyttää kesälämpimillä jakeluajossa? Ajan maitotuotteita ja joillain reiteillä siirtymät ovat noin kilometrin luokkaa, joten kylmälaitteen sammuttaminen purkujen ajaksi ei tule kyseeseen lämmön noustessa liian korkeaksi. Toisaalta kylmälaite käsittääkseni kärsii mikäli sen käynnissä ollessa ovia pidetään auki.
Olen tähän mennessä pyrkinyt pitämään ovet kiinni tai raollaan kun en niistä ole kulkemassa, mutta varsinkin reitin loppupuolella kylmälaite tiputtaa vettä reilunoloisesti mikäli ovia pitää auki.
Mikä on ns. korrekti tapa käyttää kylmälaitetta kesälämpimillä?
Kylmälaitteen käyttö kesähelteillä
4
374
Vastaukset
- diiba daaba
Jokanen vähä tekee tavallaan.
Mut yleensä purkaessa. samutetaan kone.
Mut käytänössä jos tiputukset on vähäsii määrii ni ei mitää välii sammutatko.
Koneen ku käynistät ni sil kestää aina hetken aikaa ku se alkaa toimii oikeel tavalla. Eli sattaa aluksi puhaltaa lämmintä ilmaa ku käynistyy.
Mut jos oot pitkän aikaa jossain paikassa ja ovet auki. ni kylmäkone kierrättää vain ulkoilmaa kontissa. Eli käytänössä sama onko pääl vai ei. Huutaa vain kovilla kieroksilla kone.
ja ohan mahdollista verhot tai sulkea ovia. Mut aika rasittavaa renkata niit ovia koko ajan. Menee turhaa aikaa ja loppu peleis hyöty minimaalista.
Ite olen välillä tehny sellasta. Et ennen purkuu laitan kontin kylmemmäksi. tai sit välil tyhjäkäynille kylmä kone purkupaikoissa.
Mut yöllä suosittelen et sammutat koneen. ettei tule vihasii puhelin soittoi. - Zhongxing
Kai uusissa koneissa on "etanatoiminto" jolla kone putoaa tyhjäkäynnille? Ja eikös nykyjään ne hallintanapit ole lisäksi ohjaamossa, eikä vain koneen kyljess
- RahtiAllu5
Onhan noissa kylmäkoneissa ollut tyhjäkäyntikytkin jo kymmenen vuotta sitten. Nykyään se vaan tahtoo olla piilotettu ohjauspaneelin valikkojen taakse. Fyysinen katkaisija esim. kontin etureunassa oli mielestäni kätevämpi.
Hallintapaneeli voi olla ohjaamossa, mutta jos ajetaan irtokonttiajua, niin silloin se on yleensä kontin etuseinässä. Ei ole langattomia ohjauspaneeleita vielä yleisesti käytössä tietääkseni.
- qwdwqd
Maallikkona tulee mieleen että olisi hyvä olla "tuulikaappi" kontissa. Voiko maitojakelussa yms, uhrata kontista 2 metriä tälläiseen tilaan eli siis kun otat maidot kylmästä niin menet ensin tuulikaappiin kontin perälle ja sitten suljet ovet ja sitten vatsa avaat ulko-ovet.
Ottiko tuosta selvää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821359Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä661144Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2071136Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1941125Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121029Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103983Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68896Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍124846Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123778- 77755