Tämä lapinporokoira/ suomenlapinkoira jonka joskus lapsena Enontekiöllä vielä asuessani tunsin, sen nimi oli cepu tai chebu, en tiedä kirjoitusasusta. Miten se nimi kirjoitetaan? Onko se saamenkielinen sana tai nimi koiralle? Koiran kaveri oli cahppe, joka tietenkin meinaa mustia, mutta mitä tuo cepu/ chebu meinaa? Tietääkö kukaan?
Olen enontekiöltä kotoisin mutten puhu saamea enkä pahemmin tunne lappalaisia nimiä enkä sanastoa. Omaa koiraa ei ole mutta ehkä tulossa tulevaisuudessa, haluisin antaa koirille lapsuudestani tutut koirien nimet.
Kiitos jos täällä on joku lapin koirista tietävä :)
Lapinkoiran nimen kirjoitusasu
junantuoma-----
0
167
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.373866- 101850
- 78652
- 50635
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei156616- 65615
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38599- 30576
- 59576
Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48557