Mistä osaava tapetoija? Paljon maksaa?

Moikka,
Asun Espoossa ja kelasin tapetoida, mut kaikki tuntuu niin saakelin hankalalta. Haluisin vaan lyödä rahaa käteen ja että homma hoituisi. Seinä on noin 4,5mx2,5m joten paljon tommosen seinän tapetointityö maksaa? Mulla on tapettiakin mut ei tietoa onko sitä tarpeeks ja en myöskään teidä et mitä tapettikiinnikettä pitäis ostaa. Seinä on betonia. Mulla on myös toinen samankokoinen seinä(kipsilevy) jonka ajattelin tapetoida jos olen tyytyväinen edellisen työn jälkeen. Toivottavasti joku joka tietää asiasta enemmän vois vinkata miten homma hoituisi helpoiten :)

12

2850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen verran

      50 e tunti on tapetoijan hinta.

    • :D:D

      Uusavuton?

      • ...

        Tai vain laiska?


    • öööööööööööööö

      Vanha tapetti kannattaa poistaa ja pohja kitata ja pohjamaalata itse ennen varsinaista tapetointia. Yhden seinän tapetoinnissa ei pitäisi kulua kovin pitkään jos pohjatyöt on valmiiksi tehty. Ammattimies tekee sen muutamassa tunnissa.

    • kovat kädet

      Kysy hinta 2-3 eri espoolaiselta firmalta tai esimerkiksi alueen ammattikoululta. Ammattikoulut tekevät mielellään oikeita kohteita, mutta eivät välttämättä kovin nopeasti. Tee siis hintavertailuita ja valitse se, joka on kohtuullisen edullinen riittävän nopea.

      Kannattaa muistaa, että remonttifirmat veloittavat itse työstä yleensä täysinä tunteina matkatunnit, joten veikkaisinpa, että aika helpostikin hinta voi olla n. 100 euroa

    • tikkitakkimimmi
      • Power girl 17

        Siinä selvät ohjeet. Miten se nyt voi olla niin saakelin hankalaa??? Itse asun ekassa omassa (siis vuokra) kämpässä ja sain tapetoitua ihan ok. Ei ehkä ammattilaisen tekemää jälkeä, mutta hyvää kuitenkin. Netti täynnä hyviä ohjeita.


    • Suhteellisen helppoa

      Homma ei itsessään ole niin hirveän vaikea jos pohjatyöt on tehty kunnolla, itse tasoitin betoniseinän ja maalasin sen kertaalleen ylijäämämaaleilla liiallisen liisterin imeytymisen estämiseksi.
      tapetin kohdalla kannattaa tarkistaa sen käyttäytyminen liisteröitynä seinässä, kuvioitu tapetti on hankalampi asentaa ja pesunkestäviin tapetteihin boordien liisteriin kannattaa lisätä hiukan puuliimaa tartunnan parantamiseksi.

      Ei muuta kuin tapetoimaan mieluummin kaverin kanssa, kahdestaan huomattavasti helpompaa.
      PS. Meni minullakin ensimmäisellä kerralla ne alun huoneet harjoittelu kappaleina.

    • kurre1

      Riippuu paljon siitä kenet otat työtä tekemään!! Jos haluat edullisen alkuhinnan ota Eesti poika tekemään tekee kyllä halvalla,mutta sittenhän joudutkin ottamaan Suomalaisen ammatti miehen poistamaan Eesti pojan laittamat pohjatyöt sekä tapetit. Tulee maksamaan purkutyöt,kahdet tarvikkeet ja kahdet työt,mietippäs itse kellä teetät!! Eesti pojan työt on nähty kymmenillä työ mailla,niillä onkin sellainen käsitys että viikon rokuli ja 2tuuman heitto ei haittaa ketään!!

    • raksamiehet9pubissa

      Tehkää miten vaan mutta älkää nyt xxxxxxx ottako MIHINKÄÄN raksahommaan

      tuntipalkalla jätkiä. vartin homma kestää paripäivää,,, ja ehkä helpoin on

      vetää vanhan tapetin päälle ei tartte pohjatöitä tehdä ja tuloskin kelpaa

      normiihmiselle.

      • Sen verran

        Kukaan ei lähde tekemään kuin tuntihinnalla tai urakkahinta lasketaan niin ylös et varmasti on kallista. Teetetty on äskettäin katon maalaus hinta oli 48,50 e tunti. Ei myöskään Wc remonttimies sanonut tekevänsä muuta kuin tuntihinnalla tai urakkahinta lasketaan reilusti yli. Hintaluokka on kaikilla sama. Tekisikö Eestipoika halvemalla tunti tai urakkahinnalla ?


    • peukkukeskelläkämmen

      Itse teetin pintaremontin keväällä ja löysin yrityksen kilpailuttamalla rempan firmasatama.fi sivuston kautta. monta yhteydenottoa tuli ja sain kohtuulliseen hintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3045
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      104
      2384
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2142
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1963
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 164
      1238
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe