tuet

fdfsd

Muutamme yhteen tyttöystäväni (17v, minä 18)kanssa ja saamme tukia yhteensä ilman opintolainaa 650-820e, mikä ei riitä elämiseen mitenkään niin tietääkö kukaan auttaako sossu tässä tilanteessa vai onko se pakko ottaa sitä lainaa?

Ei hirveästi himottaisi ottaa lainaa jos ei duunia saakkaan heti koulun jälkeen ja korot kasvavat...

4

183

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hfffrrr

Sossu sossu sossu.. Voi elämä, mistä näitä hölmöjä nuoria aina sikiää?

Opintolaina katsotaan tuloiksi, vaikka sitä ei nostaisikaan. Joten, jos haette sossusta tukea, sossu katsoo opintolainan tuloiksi vaikka ette sitä hakisikaan.

Kelläpä himottaisi lainaa ottaa, mutta sellasta se tämä elämä vain on.

• aaapee123

Pahiittelen ihan helvetisti että kysyin asiasta...

• 502

Ota lainaa. Niin muutkin tekevät.

• laina = tuloa

Jos tulonne jäävät alle toimeeentulotuen normin kahden henkilön taloudessa, voitte saada toimeentulotukea. Tosin toimeentulotuessa lasketaan opintolaina tuloksenne, otitpa sitä tai et. Koita laskea toimeentulotuen laskurilla, saisitteko tukea. Tosin tuossa on se ongelma, jos olette 2. asteen oppialaitoksissa, niin vanhempienne oletetaan elättävän teitä. Ehkä kannattaisi sittenkin mennä töihin tai pysyä vanhempien helmoissa niin kauan kunnes on tukevasti kiinni itsenäisessä elannon hankkimisessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      83
      1089
    2. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      73
      912
    3. Jasmin Vähäkangas paljastelee

Eilinen päivä on heillä kulunut biitsillä niin silloin tuo äiti ihminen on intoutunut paljastelemaan kunnolla. Laittanut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      739
    4. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      57
      670
    5. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      43
      595
    6. Ei mulle kelpaa kukaan muu...

Kuin "hän"
      Ikävä
      30
      582
    7. Miehet lähtevät itse pois deittailumarkkinoilta

Ovat saaneet tarpeekseen naisista. Tyypillisin poistuja on: Koulutettu, työssäkäyvä, etsii pitkäaikaista parisuhdetta.
      Sinkut
      173
      568
    8. Kangaskylän alkoholi-hurjastelijat

Oppi olkoon että autollessa etanoli kuuluu pääasiassa 95 E10 polttoaineseen, siihenkin vain enimmillään 10% vahvuisena t
      Hyrynsalmi
      4
      566
    9. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      136
      558
    10. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      555
    Aihe