Minua askarruttaa juttu

Forever alone

En tiedä mitä olisitte mieltä tai ajatella asiasta. Siis olen tupakoitsija ,mutta ei enää vahvaa. Minua silti vaivaa yksi juttu ,että jos suutelisin naiselle tupakoimattomalle kun hän sanoi "henki haisee pahalta" eli on häiritsee kyllä. En siis ole vakavassa suhteessa ja enkä aio vielä mitään. Pitäisikö lopettaa tupakanpolttoa?
Niinkö menee ,että tupakoimattomat ihmiset eivät tykkää tupakoitsijasta? Ymmärrän kyllä se jos ei tykkäisi. Mietin vaan.

28

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • non smoker

      Tapailin yhtä naista, joka oli polttanut yli 20 vuotta. Eihän siitä suutelemisesta mitään tullut, kun henki haisi pahalle ja eikä se makukaan hänen suussaant mikään mukava ollut. Alkoi käyttää nikotiinilaastareita ja vielä kaksi kuukautta myöhemmin henki haisi ja maku yhä paha. Luulen, että kun yli 15-20 vuotta polttnut, niin haju ja maku on yhtä vaikeaa saada pois kuin pinttynyt lika.

    • länsimaan tietäjä

      Mihin olet valmis hänen vuokseen? Haluaako hän, että lopetat? Monet käyttävät myös hengenraikastimia, kuten vaikka pastilleja tupakoinnin jälkeen. Itse en polta, mutta kaikki kumppanini ovat olleet tupakoitsijoita, eikä minua haitannut lainkaan tupakasta tulleet hajut ja maut. Tupakointi on mielestäni aika pieni paha, jos ei aivan ketjupolttaja ole.

      • forever alone

        Ei hän sanonut ,että haluaa kun lopetan. Mihin valmis? Itseni vuoksi eikä hänen.
        Hengenraikastimia? Katsotaan jos se auttaa.


      • länsimaan tietäjä
        forever alone kirjoitti:

        Ei hän sanonut ,että haluaa kun lopetan. Mihin valmis? Itseni vuoksi eikä hänen.
        Hengenraikastimia? Katsotaan jos se auttaa.

        Jos haluat lopettaa polttamisen itsesi vuoksi, niin hienoa, tee niin. Monet tupakoitsijat käyttävät esimerkiksi sisuja hengen raikastukseen. Läkerolilla on myös pastilleja, jotka valkaisevat hampaita samalla. Sopii siis hyvin tupakoitsijalle myös ne.


      • forever alone
        länsimaan tietäjä kirjoitti:

        Jos haluat lopettaa polttamisen itsesi vuoksi, niin hienoa, tee niin. Monet tupakoitsijat käyttävät esimerkiksi sisuja hengen raikastukseen. Läkerolilla on myös pastilleja, jotka valkaisevat hampaita samalla. Sopii siis hyvin tupakoitsijalle myös ne.

        Kiitos vinkistä :). Voin kokeilla tuota suusuihketta raikastukseen ja läkerolilla. Pohdiskelen vielä ,että haluaisinko todella lopettaa tupakoinnista. Siksi minulla oli ollut pitkäissuhteita joka itse polttaa myös eli ei ongelmia ole. Sitten juuri tupakoimattoman ihmisestä ja minulla ei ole kokemusta miten suhtautuisi.


    • pitäisi

      Että pitäisikö lopettaa tupakan polttaminen? Pitäisi. Oman itsesi takia. Tupakointi ei ole terveellistä. Voit hakea netistä tietoa miten paljon polttaminen vaikuttaa terveyteesi negatiivisesti. Vain tyhmät ja epävarmat polttavat.

      • länsimaan tietäjä

        Minusta ihminen, joka sanoo että "vain tyhmät ja epävarmat polttavat", ei anna itsestään hyvää kuvaa. Vaikka ihminen ei polttaisi, ei se automaattisesti tarkoita että olisi viisaampi tai itsevarmempi. Eikös voida hoitaa keskustelu niin, ettei ketään mollata? Kiitos.


      • pitäisi
        länsimaan tietäjä kirjoitti:

        Minusta ihminen, joka sanoo että "vain tyhmät ja epävarmat polttavat", ei anna itsestään hyvää kuvaa. Vaikka ihminen ei polttaisi, ei se automaattisesti tarkoita että olisi viisaampi tai itsevarmempi. Eikös voida hoitaa keskustelu niin, ettei ketään mollata? Kiitos.

        Sori vaan, mutta tupakointi on helvetin tyhmää. Ihan kuule tunnettu ja tutkittu juttu, että epävarmat ihmiset aloittavat polttamisen. Tupakoinnissa ei ole mitään järkeä eikä yhtään mitään hyvää. Luusereiden ja alemman luokan juttuja.

        Jos et halua vaikuttaa luuserilta, siistymättömältä, idiootilta tai epävarmalta tai haluat tehdä vaikutuksen johonkin ihmiseeen ja haluat pidemmän ja terveellisemmän elämän itsellesi sekä muille, jätä se tupakka pois. Sosiaalisuutta voi parantaa muutenkin kuin tupakoimalla.

        Kyllä, tupakoivan ihmisen henki haisee helvetin pahalle, iho ennenaikaisesti vanhenee ja muuttuu harmaaksi. Tupakka tappaa, aiheuttaa syöpiä, sydänsairauksia, suusaurauksia, verenpainetautia, keuhkoputkentulehdusta, keuhkoahtaumaa, astmaa (pahentaa myös läheisten astmaa ja allergioita), diabetestä, silmäsairauksia, selkävaivoja, haju- ja makuaisti saattaa kadota kokonaan jne. jne. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.


      • pitäisi
        pitäisi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta tupakointi on helvetin tyhmää. Ihan kuule tunnettu ja tutkittu juttu, että epävarmat ihmiset aloittavat polttamisen. Tupakoinnissa ei ole mitään järkeä eikä yhtään mitään hyvää. Luusereiden ja alemman luokan juttuja.

        Jos et halua vaikuttaa luuserilta, siistymättömältä, idiootilta tai epävarmalta tai haluat tehdä vaikutuksen johonkin ihmiseeen ja haluat pidemmän ja terveellisemmän elämän itsellesi sekä muille, jätä se tupakka pois. Sosiaalisuutta voi parantaa muutenkin kuin tupakoimalla.

        Kyllä, tupakoivan ihmisen henki haisee helvetin pahalle, iho ennenaikaisesti vanhenee ja muuttuu harmaaksi. Tupakka tappaa, aiheuttaa syöpiä, sydänsairauksia, suusaurauksia, verenpainetautia, keuhkoputkentulehdusta, keuhkoahtaumaa, astmaa (pahentaa myös läheisten astmaa ja allergioita), diabetestä, silmäsairauksia, selkävaivoja, haju- ja makuaisti saattaa kadota kokonaan jne. jne. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.

        korjaan: jos et halua vaikuttaa sivistymättömältä...

        By the way, joka kolmas syöpäsairaus aiheutuu tupakasta.


      • forever alone
        pitäisi kirjoitti:

        Sori vaan, mutta tupakointi on helvetin tyhmää. Ihan kuule tunnettu ja tutkittu juttu, että epävarmat ihmiset aloittavat polttamisen. Tupakoinnissa ei ole mitään järkeä eikä yhtään mitään hyvää. Luusereiden ja alemman luokan juttuja.

        Jos et halua vaikuttaa luuserilta, siistymättömältä, idiootilta tai epävarmalta tai haluat tehdä vaikutuksen johonkin ihmiseeen ja haluat pidemmän ja terveellisemmän elämän itsellesi sekä muille, jätä se tupakka pois. Sosiaalisuutta voi parantaa muutenkin kuin tupakoimalla.

        Kyllä, tupakoivan ihmisen henki haisee helvetin pahalle, iho ennenaikaisesti vanhenee ja muuttuu harmaaksi. Tupakka tappaa, aiheuttaa syöpiä, sydänsairauksia, suusaurauksia, verenpainetautia, keuhkoputkentulehdusta, keuhkoahtaumaa, astmaa (pahentaa myös läheisten astmaa ja allergioita), diabetestä, silmäsairauksia, selkävaivoja, haju- ja makuaisti saattaa kadota kokonaan jne. jne. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle.

        Niin tupakointi on tyhmää ,mutta se on oma valinta. Miten se liittyy idiootista, luuserilta tai epävarmalta? Ei ole kyse sitä. Joo tupakka toki tappaa ,mutta ei se minua pelota. Aiheuttaa syöpiä? No sanonpa minä : Tupakoimaton ihminen saa myös syövän eli ei se auta mitään. Keuhkoahtauma kyllä saa tupakoimattomalle sekä tupakoivalle. Ettei kukaan voi pakottaa tupakoinnin lopettamiseen ,mutta jos haluaa lopettaa niin omasta tahdosta sitten. Sosiaalisuutta voi parantaa? Miten voisi olla vaikka sosiaalisuuteni ei ole kovin paljoa kuin vähemmän.


      • tunteet ja tuoksut
        forever alone kirjoitti:

        Niin tupakointi on tyhmää ,mutta se on oma valinta. Miten se liittyy idiootista, luuserilta tai epävarmalta? Ei ole kyse sitä. Joo tupakka toki tappaa ,mutta ei se minua pelota. Aiheuttaa syöpiä? No sanonpa minä : Tupakoimaton ihminen saa myös syövän eli ei se auta mitään. Keuhkoahtauma kyllä saa tupakoimattomalle sekä tupakoivalle. Ettei kukaan voi pakottaa tupakoinnin lopettamiseen ,mutta jos haluaa lopettaa niin omasta tahdosta sitten. Sosiaalisuutta voi parantaa? Miten voisi olla vaikka sosiaalisuuteni ei ole kovin paljoa kuin vähemmän.

        Se on nyt faktaa, että tupakointi lisää syöpäriskiä, etenkin keuhkosyövän, johon sairastuneista n. 90%:lla on ollut syynä tupakka.
        Tuttavaltani poistettiin keuhko keuhkosyövän myötä, yhdellä keuhkolla sitten hengittelee lopun elämää. Lopetti sen jälkeen tupakoinnin heti. Tunnen myös muita tupakoitsijoita, jotka sairastuneet ja kuolleet kys. syöpään.
        Tupakoitsijan perheenjäsenten sairastumisriski lisääntyy eri tutkimusten mukaan yli 20 prosentilla. Passiivinen tupakointi aiheuttaa keuhkosyövistä n. 25%
        Jokaisella on mahdollisuus sairastua jonkinlaiseen syöpään, mutta tupakointi lisää sitä huomattavasti ja aikaistaa kuolemia. Keuhkosyöpään sairastuneista 5v kuluttua vain noin 12 prosenttia miehistä ja 15 prosenttia naisista on elossa.

        Meille opetettiin jo lapsina miten tyhmää ja tyhmännäköistä tupakointi on.
        Tupakointi on ärsyttävä tapa ja riesa, joka ajaa ihmistä pakosta pihalle savuamaan tietyn ajan välein.
        Osaa kumppanin tupakointi ei häiritse, vaikkei itse polttaisi, olisi koskaan polttanutkaan. Omaan nenääni tupakka tuoksuu kuitenkin liian voimakkaalle ja pahalle, ja haju tarttuu ikävästi vaatteisiin jne. Viimeksi kun kävin hetkisen aikaa tupakointihuoneessa, jouduin menemään sen jälkeen suihkuun, heittään kaikki vaatteeni suoraa pyykkikoneeseen, mutta kaikki paha haju ei ollut sittenkään lähtenyt niistä vaatteista.
        En haluaisi suudella tupakoitsijaa, ainakaan sellaista joka polttaa päivittäin.
        Jos mielii laajemmille parisuhdemarkkinoille tai lisätä muuten sosiaalista hyväksyntää, lopettaa tupakoinnin.


      • pitäisi
        forever alone kirjoitti:

        Niin tupakointi on tyhmää ,mutta se on oma valinta. Miten se liittyy idiootista, luuserilta tai epävarmalta? Ei ole kyse sitä. Joo tupakka toki tappaa ,mutta ei se minua pelota. Aiheuttaa syöpiä? No sanonpa minä : Tupakoimaton ihminen saa myös syövän eli ei se auta mitään. Keuhkoahtauma kyllä saa tupakoimattomalle sekä tupakoivalle. Ettei kukaan voi pakottaa tupakoinnin lopettamiseen ,mutta jos haluaa lopettaa niin omasta tahdosta sitten. Sosiaalisuutta voi parantaa? Miten voisi olla vaikka sosiaalisuuteni ei ole kovin paljoa kuin vähemmän.

        Eikö sulle ole opetettu koulussa ja kotona lapsena/nuorena miten tyhmää on polttaa?

        Itse en ainakaan astmaatikkona voisi seurustella tai asua henkilön kanssa, joka tupakoi. Tupakoivatkin naapuritkin ovat jo tarpeeksi painajainen. Tupakan savu tarttuu paitsi vaatteisiin, hiuksiin niin myös kalusteisiin ja seiniin. Hiukset ja vaatteet voi toki pestä, mutta tupakan tahrimaa seinää ei enää noin vaan puhdisteta vaan se pitää maalata uudelleen. Mitä luulet, kuinka mustat ovatkaan tupakoitsijan keuhkot?

        Tunnen ihmisiä, jotka ovat kuolleet tupakasta johtuvaan syöpään. Yksi heistä oli vasta nelikymppinen saatuaan suusyövän ja pian syövän toteamisen jälkeen kuoli pois.


    • Femme Stadista

      En ole itse koskaan tupakoinut, mutta olen huomannut useammankin kerran päätyneeni tapailemaan tupakoitsijaa. Itse asiassa useammin kuin savutonta. Jos tietäisin aina varmuudella etukäteen, että tuo polttaa ja tuo toinen ei, niin ilman muuta valitsisin mieluummin sen tupakoimattoman, jos näissä kahdessa ei olisi mitään muuta eroa. Pakko myöntää, että kyllähän se tupakan haju ja -maku häiritsee. Ei ole ylipääsemätön este, mutta häiritsee.

      Ei tietenkään ole pakko lopettaa polttamista, mutta suosittelen sitä lämpimästi, Ihan jo pelkästään oman terveytesi takia.

    • f*ck

      lopeta röökaaminen, se on tyhmä tapa ja tekee polttajasta tyhmän näköisen. Terveysseikat nyt on sivuseikkoja.

    • kokemusta on

      Jos et innostunut lopettamaan kokonaan tupakointia
      vaihda sähkötupakkaan, ei haise.

      • hyyyyii

        Se haisee yrjöltä.


      • forever alone

        Joo ,mutta ikävä kyllä ettei aina sähkötupakkaan toiminut ihmiselle. Se voi kyllä kokeilla ,että kuinka sujuu. Kokeilin itse ,että sähkötupakkaan ettei vielä tuntuu mitään. Toinen juttu ,että sähkötupakan savu välillä kutittaa kurkkuuni.. Enköhän ehkä joku keinoa jos lopetan tupakasta. Vaikka olisin onnistunut kokonaan tupakoinnin lopettamisesta ,mutta parisuhteeseen en ajatellut ja viis sitä :). Kyllähän minä jo joskus ajatellut itseni vuoksi ,että lopetanko tai en.. Haluaisin kuulla muilta mikäli se pistää ajattelemaan.


    • ex-polttaja

      En mielelläni ottaisi tupakoitsijaa. Kyllä se haisee ja maistuu niin pahalta.

    • Spaddut pois

      Tupakoivat ämmät on vaa niin vastenmielisiä, tälläsen lepakonkin mielestä.

    • Analyysi

      Hankala juttu. Eihän sille mitään voi jos rakastuu tupakoivaan, mutta minulle ihmisen tuoksu on ekstaasia. Joskus vain kuvittelen tuoksuttavani toisen (rakkaan) ihmisen niskaa ja hiuksia. Jos tupakoi paljon niin kyllähän se vie nämä nautinnot pois.

    • huohhh

      EN ikinä lopettaisi tupakointia kenenkään vuoksi. Omapahan on kroppani, ja saan tehdä sillä tasan mitä haluan. Turha tulla vinkumaan kuinka "vaarallista" tupakointi on. Kyllä minä sen tiedän. No, enpä minä ketään nössövalittajaa huolisikaan. Paljon todennäköisempää on se, että jäisi auton alle kuin saisi jonkun keuhosyövän tupakan takia.

    • justtt

      EN ikinä lopettaisi tupakointia kenenkään vuoksi. Omapahan on kroppani, ja saan tehdä sillä tasan mitä haluan. Turha tulla vinkumaan kuinka "vaarallista" tupakointi on. Kyllä minä sen tiedän. No, enpä minä ketään nössövalittajaa huolisikaan. Paljon todennäköisempää on se, että jäisi auton alle kuin saisi jonkun keuhosyövän tupakan takia.

      • ähähää

        Tuskinpa kukaan noin lapsellista urpoa huolisikaan. :)


      • CKCKCK

        Kyllä se on toisenkin kroppa- kumppanin, mahdollisten lasten ja muiden passiivisen tupakoinnin myötä. Syövän riski kasvaa heilläkin siinä samalla.

        Suvustani/tuttavistani 4 on kuollut keuhko- tai suusyöpään, kun taas auton alle jäämisestä ei ole kuollut/vammautunut vielä yksikään.
        Onhan eroa myös sillä onko kuoleman aiheuttaminen tahallista vai ei.
        Jos halutaan elää tai pysyä terveenä, niin ei jäädä tietoisesti auton alle, mutta tiedostetusti kyllä tupakoidaan, vaikka halutaan elää/pysyä terveenä.

        Vaikkei haittaisi tavallista suurempi mahdollisuus ennenaikaiseen kuolemaan tai syöpään, niin löytyyhän tupakalle läjäpäin muita haittavaikutuksia, mitkä vaikuttavat jokapäiväiseen elämään. Kuka niitä tahtoo? Kaikilla mahdollisuus päästä tupakoinnista yli, kun löytyy vain riittävästi tahtoa.
        Omat vanhempani lopettivat aikoinaan lasten vuoksi. Eivät polttaneet enää yhtään savuketta sen jälkeen kun äiti tuli eka kertaa raskaaksi, eikä sen jälkeen. Jälkikasvulle myös opettivat, ettei kannata kokeilla, eikä kukaan olekaan. Näistä olen kiitollinen.

        Itse pidän raikkaista, hyvistä tuoksuista. Haluan tuoksua hyvälle myös muiden vuoksi. Haluan että kotini tuoksuu hyvälle. En huolisi tupakoitsijaa puolisoksi, saati suutelisi, jos tuoksuu pahalle, kuten yleensä tekee, jos polttaa paljon tai vasta polttanut.
        Hajuhaitat ovat perimmäinen syy. Moniko tupakoitsija sitten haluaisi mielestään pahanhajuisen puolisoksi, vaikka paskalta haisevan?
        Toiseksi häiritsevintä tupakoinnissa, on sen aiheuttama koukutus, kun vedetään tupakka esiin ja lähdetään usein erikseen pihalle, kun ei kyetä olemaan ilman tai edes pidentämään taukoa.
        Sitten se valitus, jos jossain tilanteessa tupakka on loppu, eikä sitä niin helposti lisää saakaan..kuin pikkulapsi valittaisi.


      • heheheee
        ähähää kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan noin lapsellista urpoa huolisikaan. :)

        Hyvä niin, kukapa tiukkapipoisia tosikkoja ja murehtijoita kaipaisikaan!


      • &8)(*
        heheheee kirjoitti:

        Hyvä niin, kukapa tiukkapipoisia tosikkoja ja murehtijoita kaipaisikaan!

        Kukapa tupakoivaa pentua huolis...


    • <50

      Jos kerta jo mietit tuollaista, niin vaikuttaa ettei polttaminen ole sulle edes elintärkeää.
      Lopeta ihmeessä, ei siinä tartte tulevia kumppaneita ja niiden tykkäämisiä miettiä sen enempää.

      Itse en polta enkä seurustele tupakoivien kanssa. Muuten aivan yks hailee kuka polttaa - mitä se kellee kuuluu.

    • ...

      Sehän olisikin hienoa jos vain itse tumppaajille menisi kaikki se savu itseensä. Valitettavasti se vain meinaa sauhuta muidenkin ympärille ja elimistöön.
      Uskon vahvasti ettei sauhuttelijatkaan tykkäisi kuolla keuhkoahtautumaan tukehtuen.
      Turha heitä tuomitsemaankaan alkaa. Ovat vain niin riippuvaisia niissä olevista aineista, niinkuin mihin tahansa huumeisiin jotkut ovat. Niistä on vaikea päästä eroon ja osittain saattaa sosiaalisetkin paineet vaikuttaa.

      Ja mitä siitä hajusta. Pienempi paha kun miettii kuinka muuten vaikuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      494
      3581
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      463
      3422
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      141
      3000
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2302
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2170
    6. 210
      1579
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1397
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1280
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe