Onko jollakin tietoa Sumiaisissa syntyneen Kalle Matinpoika Kauton s.13.5.1903 suvusta ?
Lähinnä hänen vanhemmistaan ja/tai heidän lapsistaan eli Kallen sisaruksista??
Vähäisistäkin tiedoista olisin kiitollinen.
En ole sukujutuissa Kallesta kysellyt, koska on syntynyt 1900-luvulla, vaikka vanhemmat ovatkin 1800-luvun puolella syntyneitä.
Kalle k. 20.1.1941 Konginkankaalla Vaimo Elsa Lyydia os. Savolainen,
jälkipolvet on tiedossa.
Olen kuullut, että jossain netissä pääsisi näkemään Sumiaista aina v.1907, - asti. Itse olen nähnyt vain Hiskin: joka loppuu jo 1850-luvulla.
Kauton suku, Sumiainen
7
1297
Vastaukset
- matilata...
Löytyvät SSHY:n jäsensivuilta:
Kallen vanhemmat:
Matti Santerinp. Kautto s.18.11.1869 Konginkangas, lossari, Virran lossi
ja Vilhelmiina Liimatainen s.7.11.1873 Sumiainen
muita sisaruksia, syntyneet Sumiaisissa.
Lyytia 18.8.1895
Hilja Sofia 31.5.1897
Yrjö Aleksanteri 14.4.1899
Lauri Matias 16.5.1901 - koskelt...
Ovatko Onni Matias Kauton jälkeläiset sitten samaa sukua ?
Äänekoskella on juuri samana vuonna syntynyt Onni Matias, mennyt avioon Närheihin.
Alla pariskunnan tiedot.
Onni Matias Kautto s.14.2.1903 Laukaa k.30.9.1977 Äänekoski, betonimies.
Puoliso: Rauha Närhi
heillä 3.lasta
Löytyykö Laukaasta tietoa yhtä pitkälle kuin Sumiaisista?
esim. vanhemmat- Anonyymi
24.2.2023. Onni Matias Kautto oli pappani. Avioton lapsi ja hänellä oli sisaruksia, jotka kaikki aviottomia. Edellisen vuosisadan alussa se oli tietenkin hyvin häpeällistä tms. Sukuselvityksen tekeminen on siten vaikeaa. Pekka ei ollut muistaakseni kukaan veljeksistä. Pappaani kutsuttiin Matiksi ja nimipäivää vietettiin aina 24.2. Matinpäivän aikoihin oli tapana Keski-Suomessa odotella pyryjä: Matin pyryt. Hänen syntymästään on nyt kulunut 120 vuotta ja kuolemastakin jo tovi. Usein kuitenkin edeelleen mielessä ❤.
- .................
Ei löydy Laukaan kastetuista Onni Matiasta, ainakaan tuolla päivämäärällä.
Laukaan syntyneet ovat SSHY:n jäsensivuilla huhtikuu 1907 asti. - koskelt...
Yhden paikkakuntaa käsittävän matrikkelin mukaan Onnin s-aika on tuo. Syntymäpaikka saattaa olla jokin muu, kun Äänekoski perustettiin v.1911, eri pitäjien osista. Onni Matiasta olen pitänyt aina olettaen Pekka Kauton s. Laukaa; veljenä.
Olettamaa en ole kuitenkaan voinut varmistaa.
Pekka Kautto s.17.7.1900 Laukaa Puoliso: Sylvi Johanna Augustintr. Hytönen s.24.5.1903
Sylvin sukuja on tutkittu täällä hyvinkin pitkälle.
http://kaikki.nettihotelli.net/2w/dat6462.htm
Löytyykö Pekan syntymää Laukaasta?
Hänellä on todennäköisimmin samoja esivanhempia vaimonsa kanssa.
Sylvin juuret ulottuvat vahvasti, ainakin kahta eri kautta Saarijärven Pyyrinlahti n:o 2, Kauton taloon. - käyhkö ei kautto.
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/jasenille/paikat.php?bid=5999&pnum=60
Pekan syntymä täällä: sukunimi Käyhkö- Anonyymi
Kumpi on Kauttoja, Pekka vai Sylvi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032403Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352399Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587- 291568
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 761331