Vuosi sitten minulla monen muun diaknoosin jälkeen huomattiin sappikiviä. Minut leikattiin yksi vuotis hääpäivänäni. Harmillista, mutta pelastavaa. En jaksa kirjoittaa pitkää selostusta ellei muilla ole kokemuksia tai kiinnostusta operaatiosta.
Sappikivet ja leikkaus
14
13699
Vastaukset
- ameeba
Luulin tuoneenni lattareista madon (sairastettuani jo ameeban), mutta yllätys: Tänään löytyi ultrassa tuhottoman suuri sappikivi, joka on hankalassa paikassa ja pitäisi poistaa.
Kauanko jouduit olemaan sairaalassa? Oliko toimenpide kivulias?- Aliisa
Oikeastaan yli kaksi vuotta sitten alkoi ahdistava kipu jouluna, sanoivat sen olevan ruoansulatuselimistönlihaskramppeja. Söin Litalgin lääkettä aina kun kohtaus iski. Viime kesänä sairastuin eli minulla oli selkä kipeä minkä lääkärit laittoivat keuhkoputkitulehduksen ja keuhkokuumeen syyksi. Kävin lääkärissä kuusi kertaa kahden viikon sisällä kivuista. Eivät tutkineet vaan sanoivat lisääntyneiden kipujen eri puolella kehoa johtuvan jo aiemmin todetuksta keuhkopöpöstä.
Kivut eivät hellittäneet, joten lähdin terveyskeskukseen, siellä sain paniikkikohtauksen ja katsoivat parhaaksi siirtää minut sairaalaan ambulanssilla.
Sairaala pv1: makasin yli 5 tuntia kivusta huutaen, tehtiin maksakokeita ja muita verikokeita, ei löytynyt mitään. Silloin oli ruuhkapäivä minun epäonnekseni, joten jouduin makaamaan yksikseni mieheni tukiessa. Kunnes vaadein päästä lisätutkimuksiin, jolloin lähettivät minut ultraääneen mahdollisen umpisuolitulehduksen pois sulkemiseksi.
Ultraäänessä löytyi heti kaksi kiveä tukkimassa sappitiehyet. Sain aah lääkettä, viisi tuntia kivuissa..
Jäin sairaalaan yöksi todella pahan sappirakon tulehduksen vuoksi.
Pv2: Tuskallisen ja lääkkeitä huutavan yön jälkeen, minut lähetettiin kotiin sanoen; leikkaus 5vkon päästä ja sain mukaan samoja Litalgin lääkkeitä. Noh terveyskeskuksen leikkauspiste oli kiinni koko kesän eli 8 vkoa. Joten vihdoin ja viimein kun se aukeni, paperini eivät olleet menneet sinne. No uudet tilalle.
Niiden 8 viikon ajan luin kirjoista ja netistä tietoa sappitulehduksesta jne. Söin vain niitä mitkä eivät olleet kiellettyjen ruokien tai mahdollisesti kohtauksia tuottavien ruokien listoilla. Toiset sanoivat, että olin liian tarkka, että voisihan sitä kokeilla niitä ruokia, mutta en halunnut saada ainoatakaan kohtausta enkä saanut. Laihduin kuusi kiloa.
Leikkaus: Olin käsittämättömän paniikissa leikkaussaliin kävellessä. Puhe oli poistaa koko sappirakko tähystyksellä, mutta pelko leikkauksen kääntymisestä komplikaatioitten takia avoleikkaukseen oli hurja. Tähystyksellä 2 viikkoa sairaslomaa ja avoleikkauksella 2 kuukautta. Nukutus. ............. Herätys. En herännyt tiettävästi heräämössä vaan `omassa huoneessa`. Ei oikeastaan kipua, ehkä silloin kun yritti kääntyä, mutta oksensin koko ajan kun liikuin. Oksensin keltaruskeaa nestettä.
Leikkaavan lääkärin kohtaaminen: Leikkaus oli onnistunut tähystyksellä. Mutta oli ollut vaikea. Sappirakko oli niin pahoin tulehtunut, että siitä kiinni saaminen oli ollut vaikeaa, sappi oli revennyt ja sappinestettä oli päässyt maksan pintaan, josta sitä oli jouduttu imemään kauan. Sen vuoksi oksensin. Mahassa on neljä arpea, jotka ovat niin pieniä ja lähes näkymättömiä ,etteivät ne häiritse minua. Navan yläpuolen arpi (poistoletku paikka leikkauksessa) on ainoa, joka on vielä vähän kireä (kun yrittää venyttää). Jäin yhdeksi yöksi sairaalaa.
Kotiin: Makasin viikon sängyssä käyden vessassa ja syömässä. Pelkäsin oikeastaan vain haavojen aukeamista. Tikit poistettiin viikon päästä leikkauksesta. Parantuminen onnistui hyvin ja ruokalistalla on taas ne samat mitä ennen sairastumistakin, eli syös normaalisti. Koska sappirakkoa ei enää ole, en voi myöskään saada sappikohtausta. Maksa polttaa nykyään sen rasvan tms, joka ennen oli sapen tehtävä. Ihmisiä voi myös syntyä ilman sappea, joten sitä ilman voi elää normaalisti.
Toivottavasti tästä sekavasta tekstistä on sinulle rakas kanssaeläjä jotain hyötyä!
Minä olen kuitenkin parantunut ja se tuska unohtuu alta puolen vuoden. Ainoastaan minulla oli veriarvojen kanssa ongelmia jo ennen leikkausta, mutta nekin ovat taas kohdallaan.
Paljon voimia sinulle. Joka tapauksessa leikkaus tehdään nukutuksessa ja parissa päivässä olet jo kotona. - Aliisa
Aliisa kirjoitti:
Oikeastaan yli kaksi vuotta sitten alkoi ahdistava kipu jouluna, sanoivat sen olevan ruoansulatuselimistönlihaskramppeja. Söin Litalgin lääkettä aina kun kohtaus iski. Viime kesänä sairastuin eli minulla oli selkä kipeä minkä lääkärit laittoivat keuhkoputkitulehduksen ja keuhkokuumeen syyksi. Kävin lääkärissä kuusi kertaa kahden viikon sisällä kivuista. Eivät tutkineet vaan sanoivat lisääntyneiden kipujen eri puolella kehoa johtuvan jo aiemmin todetuksta keuhkopöpöstä.
Kivut eivät hellittäneet, joten lähdin terveyskeskukseen, siellä sain paniikkikohtauksen ja katsoivat parhaaksi siirtää minut sairaalaan ambulanssilla.
Sairaala pv1: makasin yli 5 tuntia kivusta huutaen, tehtiin maksakokeita ja muita verikokeita, ei löytynyt mitään. Silloin oli ruuhkapäivä minun epäonnekseni, joten jouduin makaamaan yksikseni mieheni tukiessa. Kunnes vaadein päästä lisätutkimuksiin, jolloin lähettivät minut ultraääneen mahdollisen umpisuolitulehduksen pois sulkemiseksi.
Ultraäänessä löytyi heti kaksi kiveä tukkimassa sappitiehyet. Sain aah lääkettä, viisi tuntia kivuissa..
Pv2: Tuskallisen ja lääkkeitä huutavan yön jälkeen, minut lähetettiin kotiin sanoen; leikkaus 5vkon päästä ja sain mukaan samoja Litalgin lääkkeitä. Noh terveyskeskuksen leikkauspiste oli kiinni koko kesän eli 8 vkoa. Joten vihdoin ja viimein kun se aukeni, paperini eivät olleet menneet sinne. No uudet tilalle.
Niiden 8 viikon ajan luin kirjoista ja netistä tietoa sappitulehduksesta jne. Söin vain niitä mitkä eivät olleet kiellettyjen ruokien tai mahdollisesti kohtauksia tuottavien ruokien listoilla. Toiset sanoivat, että olin liian tarkka, että voisihan sitä kokeilla niitä ruokia, mutta en halunnut saada ainoatakaan kohtausta enkä saanut. Laihduin kuusi kiloa.
Leikkaus: Olin käsittämättömän paniikissa leikkaussaliin kävellessä. Puhe oli poistaa koko sappirakko tähystyksellä, mutta pelko leikkauksen kääntymisestä komplikaatioitten takia avoleikkaukseen oli hurja. Tähystyksellä 2 viikkoa sairaslomaa ja avoleikkauksella 2 kuukautta. Nukutus. ............. Herätys. En herännyt tiettävästi heräämössä vaan `omassa huoneessa`. Ei oikeastaan kipua, ehkä silloin kun yritti kääntyä, mutta oksensin koko ajan kun liikuin. Oksensin keltaruskeaa nestettä.
Leikkaavan lääkärin kohtaaminen: Leikkaus oli onnistunut tähystyksellä. Mutta oli ollut vaikea. Sappirakko oli niin pahoin tulehtunut, että siitä kiinni saaminen oli ollut vaikeaa, sappi oli revennyt ja sappinestettä oli päässyt maksan pintaan, josta sitä oli jouduttu imemään kauan. Sen vuoksi oksensin. Mahassa on neljä arpea, jotka ovat niin pieniä ja lähes näkymättömiä ,etteivät ne häiritse minua. Navan yläpuolen arpi (poistoletku paikka leikkauksessa) on ainoa, joka on vielä vähän kireä (kun yrittää venyttää). Jäin yhdeksi yöksi sairaalaa.
Kotiin: Makasin viikon sängyssä käyden vessassa ja syömässä. Pelkäsin oikeastaan vain haavojen aukeamista. Tikit poistettiin viikon päästä leikkauksesta. Parantuminen onnistui hyvin ja ruokalistalla on taas ne samat mitä ennen sairastumistakin, eli syös normaalisti. Koska sappirakkoa ei enää ole, en voi myöskään saada sappikohtausta. Maksa polttaa nykyään sen rasvan tms, joka ennen oli sapen tehtävä. Ihmisiä voi myös syntyä ilman sappea, joten sitä ilman voi elää normaalisti.
Toivottavasti tästä sekavasta tekstistä on sinulle rakas kanssaeläjä jotain hyötyä!
Minä olen kuitenkin parantunut ja se tuska unohtuu alta puolen vuoden. Ainoastaan minulla oli veriarvojen kanssa ongelmia jo ennen leikkausta, mutta nekin ovat taas kohdallaan.
Paljon voimia sinulle. Joka tapauksessa leikkaus tehdään nukutuksessa ja parissa päivässä olet jo kotona.Piti vielä kertoa, että olin leikatessa normaali painoinen 24 vuotias nainen.
Yleisesti sappikiviä tulee jos on 3F eli fat, fifties, female.
Eli lihava viiskymppinen nainen.
Oulun seudulla leikattiin samoihin aikoihin 21 vuotias tyttö. - ameeba
Aliisa kirjoitti:
Piti vielä kertoa, että olin leikatessa normaali painoinen 24 vuotias nainen.
Yleisesti sappikiviä tulee jos on 3F eli fat, fifties, female.
Eli lihava viiskymppinen nainen.
Oulun seudulla leikattiin samoihin aikoihin 21 vuotias tyttö.Kävin tänään lääkärissä.ihmetteli kovin sitä, että 23-vuotiaalla on sappiongelmia. Geneettisesti kuitenkin sovin kuulemma kuvaan: blondi (en asu pohjoismaissa), suvusta löytyy, hedelmällinen ennen keski-ikää.
3F:sta siis osuu yksi. female. - Aliisa
ameeba kirjoitti:
Kävin tänään lääkärissä.ihmetteli kovin sitä, että 23-vuotiaalla on sappiongelmia. Geneettisesti kuitenkin sovin kuulemma kuvaan: blondi (en asu pohjoismaissa), suvusta löytyy, hedelmällinen ennen keski-ikää.
3F:sta siis osuu yksi. female.Musta käytettiin sairaalassa nimeä sappityttö hoitajien kesken. Nekin ihmetteli, että olin niin nuori. Meidän suvussa on ollut sappiongelmia vain mun äidinäidinäidinsiskolla eli isoäidin tädillä.
Onko sulle kerrottu leikataanko koko sappirakko pois vain räjäytetäänkö kivet? Sekin mahdollista. - Bella
Aliisa kirjoitti:
Musta käytettiin sairaalassa nimeä sappityttö hoitajien kesken. Nekin ihmetteli, että olin niin nuori. Meidän suvussa on ollut sappiongelmia vain mun äidinäidinäidinsiskolla eli isoäidin tädillä.
Onko sulle kerrottu leikataanko koko sappirakko pois vain räjäytetäänkö kivet? Sekin mahdollista.Minäkin olen menossa sappikivien tähystysleikkaukseen. Olen kärsinyt kovasta sappikoliikista puolen vuoden ajan. Viimeisen kohtauksen takia jouduin lähtemään yöllä ensiapuun, koska kahden tunnin aikana kivut vain pahenivat niin, että luulin jo potkaisevani tyhjää. Ensi vkolla menen vielä sappikivien magneettikuvaukseen ja loppukuusta leikkaukseen.
Koulusta olen joutunut olemaan paljon pois kipujen takia ja vasta pari reilu pari vkoa sitten sain Litalginia. Aluksi lääkäri vain sanoi minun kärsivän närästyksestä.. Tiesin itse kyllä koko ajan kipujen johtuvan sappikivistä, jotka meillä on suvussa ollut todella monella.
Olen kasvissyöjä ja on kuulemma harvinaista, että rehujen syöjillä on sappikiviä. Kuitenkin olen joskus ollut erittäin lihava, joten kivet ovat varmaankin saaneet alkunsa siltä ajalta.. Vaikka olinkin jo tuolloin kasvissyöjä, söin paljon suklaata.. ja kolesterikiviksihän niitä myös kutsutaan. Kuulisin mielelläni vielä lisää leikkauskokemuksia ja varsinkin siitä, kuinka näkyviksi arvet jäävät. - aliisa
Bella kirjoitti:
Minäkin olen menossa sappikivien tähystysleikkaukseen. Olen kärsinyt kovasta sappikoliikista puolen vuoden ajan. Viimeisen kohtauksen takia jouduin lähtemään yöllä ensiapuun, koska kahden tunnin aikana kivut vain pahenivat niin, että luulin jo potkaisevani tyhjää. Ensi vkolla menen vielä sappikivien magneettikuvaukseen ja loppukuusta leikkaukseen.
Koulusta olen joutunut olemaan paljon pois kipujen takia ja vasta pari reilu pari vkoa sitten sain Litalginia. Aluksi lääkäri vain sanoi minun kärsivän närästyksestä.. Tiesin itse kyllä koko ajan kipujen johtuvan sappikivistä, jotka meillä on suvussa ollut todella monella.
Olen kasvissyöjä ja on kuulemma harvinaista, että rehujen syöjillä on sappikiviä. Kuitenkin olen joskus ollut erittäin lihava, joten kivet ovat varmaankin saaneet alkunsa siltä ajalta.. Vaikka olinkin jo tuolloin kasvissyöjä, söin paljon suklaata.. ja kolesterikiviksihän niitä myös kutsutaan. Kuulisin mielelläni vielä lisää leikkauskokemuksia ja varsinkin siitä, kuinka näkyviksi arvet jäävät.Magneettikuvaukseen? Miksi? Ite kävin vaan ultrassa?
napakuopan arpi on 3cm pitkä. Se on kuopan ylälaidassa joten ei pahemmin näy. Kaikki arvet on hyvin sulautunu kehoon, eli niiden kosmeettinen haitta on mitätön. En oo vielä ottanut aurinkoa keskivartalolle, joten en osaa sanoa minkälaiselta vatsa näyttää. Arvet kun ei taida ruskettua.
Mun oma henkinen taisto vartaloo kohtaan on ollut aika raju, mut kyl tää täst jo paremmaks muuttuu.
Aika outoa kun kasvissyöjälle, mut ei mulle silti oo sanottu mistä se johtuis et tuli kiviä. Usein kulkee kyl suvussa. Meilläki josai isoäidin isotädil tai jotai..
Voimia leikkaukseen ja parane pian! Ilmottele miten meni. - Bella
aliisa kirjoitti:
Magneettikuvaukseen? Miksi? Ite kävin vaan ultrassa?
napakuopan arpi on 3cm pitkä. Se on kuopan ylälaidassa joten ei pahemmin näy. Kaikki arvet on hyvin sulautunu kehoon, eli niiden kosmeettinen haitta on mitätön. En oo vielä ottanut aurinkoa keskivartalolle, joten en osaa sanoa minkälaiselta vatsa näyttää. Arvet kun ei taida ruskettua.
Mun oma henkinen taisto vartaloo kohtaan on ollut aika raju, mut kyl tää täst jo paremmaks muuttuu.
Aika outoa kun kasvissyöjälle, mut ei mulle silti oo sanottu mistä se johtuis et tuli kiviä. Usein kulkee kyl suvussa. Meilläki josai isoäidin isotädil tai jotai..
Voimia leikkaukseen ja parane pian! Ilmottele miten meni.En osaa sanoa miksi magneettikuvaukseen joudun.
Ultrassa kävin kipujen vuoksi ensiapuun jouduttuani joulukuun alussa ja löytönä oli sappikivet. Tai siis itselläni ei ole kokonaisia kiviä, vain paljon soraa. Poistavatkohan minulta kokonaan sapen, kun yleensä niin menetellään, jos on kivien sijasta soraa? - aliisa
Bella kirjoitti:
En osaa sanoa miksi magneettikuvaukseen joudun.
Ultrassa kävin kipujen vuoksi ensiapuun jouduttuani joulukuun alussa ja löytönä oli sappikivet. Tai siis itselläni ei ole kokonaisia kiviä, vain paljon soraa. Poistavatkohan minulta kokonaan sapen, kun yleensä niin menetellään, jos on kivien sijasta soraa?Luulisin että poistavat koko sappirakon. Multa poistettiin sen vuoksi koska se oli pahoin tulehtunut ja toimintakyvytön. Elämä on sapen poistamisen jälkeen ihan normaalia, ei siis mitään ruokavaliomuutoksia.
Kivet voi usein (en muist prosenttii) uusiutua ja lupulta se leikattais kuitenkin. On parempi et leikattais nyt kokonaan kun oot nuori ja paranet nopeesti. Eikä kukaan halua niitä kipuja takaisin.
Mä oon onnellinen kun tiedän etten koskaan sairastu sappikivitautiin tai muuhun sappijuttuun kun sitä ei enää ole.
Tsemppiä! - vanapoika
Aliisa kirjoitti:
Paljon voimia sinulle. Joka tapauksessa leikkaus tehdään nukutuksessa ja parissa päivässä olet jo kotona.Olet todennnäköisesti nainen.Minä olen keski ikääinen mies ja minulta poistettiin sappirakko puolitoista vuotta sitten.Samoin kivuin kuin sinulta.Kuitenkin ensin sairastin haima tulehduksen joka johtui sappi kivistä,ja se hoidettiin sairaalassa pois.Sen jälkeen leikkaus joka oli jouduttu kesken leikkauksen muuttamaan avo leikkaukseksi vaikeuksien vuoksi.Haava on ollut suurin ongelma ja siinäkään ei ole muuta kuin esteettinen ongelma.Muutoin sekin parani hyvin.Aluksi luulivat että olen rapajuoppo kun menin sairaalaan,Kun selvisi että olen absolutisti, niin sitten kunnon hoito ja tutkimukset alkoivat.
Voin kertoa ettäleikkauksen jälkeen elämän laatuni parani merkittävästi.Mies kuntonikin palautui kohdalleen.-,joka oli jo alamaissa kovien kipujen takia. Joten suosittelen leikausta, vaikka avohaavakin jouduttaisiin tarvittaessa tekemään.
- minjazeus
Sappirakon huuhtelu on yksi vaihtoehto ja yrteillä voidaan hoitaa suuriakin sappi kiviä se vie vaan toki aikaa tässä tulee tietoa!!
Puhdistus Terapiaa #4 Sappirakon Huuhtelu
Sappirakon huuhtelu on luonnollinen toimenpide jota on käytetty sappirakon häiriöihin ja mahdollisesti auttaa myös sappikiveä kulkemaan lävitsesi. Se on ollut tiedossa jo vuosia ja monet ovat saaneet loistavia tuloksia. Se miten se toimii siitä ei ole ihan varmaa tietoa, yksi selitys kuitenkin on että suuri määrä nautittua oliiviöljyä sappirakon huuhtelussa aiheuttaa sappirakkoon ”kouristuksia” jotka sitten poistavat pieniä sappikiviä ja voi myös puhdistaa sappitiehyitä.
Menettely on kiistanalainen ja siinä on pieni riski, eli jos siellä onkin suuri sappikivi se voi juuttua sappitiehyeisiin ja ainoa apu siinä tilanteessa on leikkaus. Joka tapauksessa olen tehnyt/suositellut tätä puhdistusta 30 vuotta eikä yhtään tälläista tapausta ole käynyt. Ja Leikkaus on tässä tapauksessa ainoa mahdollinen toimenpide ja tämä on kuitenkin vaarattomampaa kuin leikkaus itse, joka tekee tästä hyvän kokeilla ensin ennen leikkausta. Jos huuhtelu epäonnistuu sitten voit mennä leikkaukseen.
Tässä on standardi tapa tehdä sappirakon huuhtelu. Aloita paastoamalla 24-48 tuntia tuoreella raalla omena, greippi mehulla puhdistaaksesi paksusuolen. Omenahappo jota omenamehu sisältää, on raportoitu pehmittävän sappikiviä, mutta ihmiset joilla on hypoglykemia tai hiiva tulehduksia on parempi käyttää greippi mehua. Mikäli käytit greippimehua ota Fibralgia, jossa on omenahappoa ja magnesiumia saadaksesi samanlaisen tuloksen.
Juuri ennen kuin menet nukkumaan lopeta tämä puhdistus juominen, juo ½ kuppia oliivi oljyä ja ½ kuppia sitruunamehua tai(greippimehua). Sekoita nämä keskenään kuten salaattikastike. Sitruuna /greippimehu leikkaa oliiviöljyn ja tekee siitä maittavamman. Se kuulostaa ja haisee kauheammalle kuin se maistuu. seuraavaksi makaa oikealla puolellasi puoli tuntia ennekuin menet nukkumaan. Mikäli aamulla vatsasi ei toimi ota peräruiske. tämä toimenpide voidaan tehdä 2 päivänä peräkkäin.
lopulta , sinulta tulee läpi mustaa ja vihreää jätöstä jotka näyttää kuivettuneilta pavuilta päivän sappirakon huuhtelun jälkeen. Nämä jätökset eivät ole sappikiviä Sappikivet voivat tulla ulos paljon pienempinä, normaalisti ne ovat pienempiä kuin 2 mm nämä objektit ovat kompostoitunutta saippuaa, ne ovat sapen reagoimista öljyn kanssa.
Kiista tästä toimenpiteestä on jollei sappikivet tulekkaan ulos , vai helpottaako se vain kipua tai epämukavuuden oloa tai sapen hyökkäystä ja aiheuttaa tämän ongelman tulon oireettomaksi. Monet luulevat ettei heillä ole sappikiviä koska heillä ei ole oireita. Se tuleeko sappikivet ulos tämä toimenpide yleensä helpottaa sapen kipua ja oireilua ja auttaa ihmisen jatkamaan normaalia elämää ilman leikkausta.
Tästä toimenpiteestä on lukuisia versioita, mutta ne kaikki luottavat oliiviöljyyn. tämä voi aiheuttaa oliiviöljy kohtauksia joka aiheuttaa kolesterolin liukenemista, joka on monesti pääaine sappikivissä, jotkut sappikivet ovat muodostuneet kalkista.
Yksi puhdistuskuuri toimii erityisen hyvin mikäli se otetaan epsomsuolan kanssa parituntia ennen oliiviöljyn ja sitruunan juomista. Noudata epsomsuolan ohjetta käyttäessäsi per annosta kohden.
Jotkut yrtit voivat auttaa myös tätä toimenpidettä. yritit kuten cholagogues lisää sapen liikkumista ja auttaa liuottamaan sappikivet helpommin hitaasti viikoissa kuukausissa. Yrtit jotka sisältävät voikukanjuurta, artisokkaa, happomarjapensaan kuori, yellow dock root, fringretree kuori, kurkuma ja chelandine. mikä tahansa näistä voidaan ottaa ennen sappirakon huuhtelua tee tämä lisätäksesi huuhtelun tehokkuutta, tai jälkeenpäin lisätäksesi sappirakon toimintaa.
Todellisuudessa, mikäli otatat näitä yrttejä säännöllisesti vuoden verran tai enemmän se voi auttaa liuottamaan suuremmatkin sappikivet. erityisesti yhdistemä joka sisältää artisokkaa, barberry bark, fringetree ja kurkuma on erityisen hyviä ja tehokkaista auttamaan sappia paranemaan ja mahdollisesti poistamaan kivet. Valitettavasti Nature´s Sunshinella ei kirjan kirjoitus vaiheessa ole ollut tälläistä yhdistelmää.
Mikäli sappikivet ovat kalsiumkertymästä aiheutuvia sitten hydrangea ja mangesiumi auttavat poistamaan ne. Ota nämä puhdistuskuurin kanssa ja useita kuukausia sen jälkeen. Mikäli tämä ei tuo helpotusta on otettava yhteys lääkäriin.
-Suomennettu kirjasta Nature´s Sunshine Products,
kirjoittanut Steven Horne Rekisteröity Herbalisti-
-Suomentanut Minja Zeus
tee oma hyvinvointitestisi ja saat oman henkilökohtaisen ohjelman koko hyvinvointi on kokonaisuus.
soita ja varaa aika 0417254740
tai tee testi englanniksi sivuillamme:
http://naturessunshine.eu/europe/health2u/lifestyle.asp - lkjljlk
Jos on kunnon sappikivet, ei tuollaisella öljykuurilla ole mitään apua. Itselleni ainakin omenamehu oli yksi pahimmista sappikohtauksen aiheuttajista.
Nyt kivut jäi leikkaussaliin, kun tehtiin sappirakon poisto tähystysleikkauksella. Aamulla menin päiväkirurgiaan 7.30 ja kotiin pääsin samana päivänä 15.30. Ei kannata jännittää ja pitkittää kipujen kanssa. miten teillä menee makarooni tai hapankorppu?ja miilaset on teidän pienimmät kivut?
- -vaihtoehto-
Täällä hyvä kirjoitus aiheesta:
http://www.terveysonhebreaa.com/2013/04/maksa-ja-sappirakon-huuhtelu/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854