Nimenomaan suomalaiset lentoemot ovat ihan per seestä.
Mistä johtuu ettei suomalainen osaa palvella iloisesti ja luontevasti?
Tuntuu niinkuin asiakkaiden palveleminen ottaisi TODELLA koville (väkisin vännetyt tekohymyt, ivallisuus, omaan työhön väsähtäminen, töykeys)
Kyllähän emoistakin on aina joka lennolla OSA ihan mukavia mutta mistä johtuu että joka lennolle siunaantuu noita hiton eukkoja jotka ovat täysin pikkusieluisia mulkvisteja.
Mistä johtuu se, että aina kun on aasialainen tai ylipäänsä ei-suomalainen lentoemo, niin he ovat kohteliaita ja mukavia.
Jos itse olisin siinä asemassa että saisin valita työvoimaa lentoemoiksi, niin en ottaisi suomalaisia ollenkaan, tai vain harvat poikkeukset, joilla on asenne kunnosssa.
Stuertit ovat yleensä aina asiallisia, oli sitten kansallisuus mikä tahansa. He osaavat olla ystävällisiä aidosti, ja palvella.
Lentoemot persiistä
23
360
Vastaukset
- Monta mielipidettä
Suomalaisilla ja varsinkin niillä jotka matkustavat vähän sekä niillä joiden kokemukset lentomatkoista ovat vain tilauslennoilta on niin vankat ja oudot mielipiteet.
Nämä mielipiteet ovat yleensä vailla faktaa ja ei nähdä sitä isoa ja koko kuvaa asioista.
Ulkomaalaisia lentoemäntiä ihaillaan vaikka olisivat kuinka kamalia. Johtuneeko että ei uskalleta puhua kieliä ja ei edes ymmärretä mitä sanotaan vieraalla kielellä.
Aikoinaan 80-luvulla oli Hesarissa koko aukeaman juttu lentämisestä. Siinä mm. kysyttiin ulkomaalaisten lentoemäntien mielipiteitä suomalaisista matkustajista niistä lentoyhtiöistä jotka silloin lensivät Suomeen. Aikoinaan tänne lensi huomattavasti useampi lentoyhtiö kuin tänä päivänä.
Mikäli löytäisin sen artikkelin niin laittaisin tänne linkin.
Ulkomaalaiset lentoemännät eivät olleet erityisen ihastuneita suomalaisiin matkustajiin. Sen kyllä ymmärrän aivan täysin. - Oma käytös?
Jos jatkuvasti saa huonoa palvelua, voi olla peiliin katsomisen paikka. Niin kauan kuin asiakaspalvelu on ihmisten eikä robottien harteilla, tilanne on molemminpuolista vuorovaikutusta. Jos on oikein moukkamainen asiakas, se voi hyvin näkyä esim. hymyn väkinäisyytenä.
Minulla on vain hyviä kokemuksia myös suomalaisista lentoemännistä. - niinpä niin
Hyviä kokemuksia myös - ei moittimista olenpa matkustanut yksin tai perheen kanssa. Aloittajan asenteen näkee jo nimimerkistä, asenne kannattaa muuttaa.
- MörssäriMake
aloittaja on itsekin kun sitruunan niellyt, siitä se johtuu.
joku juntti maalta jolla ei ole käytöstapoja ja ehkä jopa pelkää ihmiskontakteja- kaupunkilainen
Minä olen tavannut kaikkein pahiten nutturalla olevia palveluammattilaisia pääkaupunkiseudulla!
Toki sielläkin valtaosa on miellyttäviä kohdata ja varmaan myös palveltavan asenne vaikuttaa!
Mutta maalaisilla on paremmat käytöstavat, myös lentokoneessa ja jokaisen on joskus lennettävä se eka kerta!
Asenne vaan kohdalleen ja suvaitsevaisuutta peliin!
- lonkero5
no joopa joo jokaiselle voi työssä sattua huono päivä se on kait ymmärrettävää, mutta täytyy sanoa että kun olen lentänyt Thomas Cookin lennoilla ei kohdalleni ole tullut kuin hymyileviä lentoemoja yleensä lentoemot ovat hyvin ystävällisiä monta kertaa vika on meissä matkustajissa
- Ayshala
Minkäs yhtiön emot osaavat palvella parhaiten ja miksi? Minne lensit? Monettako kertaa?
- Sannnnnnni
Paras: Turkish Airlines. Palvelu oli jotain ihan muuta kuin tänä halpalentojen aikana odottaisi: kaikkea juotavaa (vettä, mehua, viiniä) sai niin paljon kuin halusi ja milloin vain halusi. Ruoka oli suorastaan.. outoa käyttää tätä sanaa lentokoneruoasta...hyvää. Eläimiä, instrumentteja tai mitä vain keksiikin saa kuljettaa pienestä lisämaksusta. Yölennolla jaettiin paketit joissa oli nukkumisnaamiot, korvatulpat ja *lämpimät*sukat* (käytän sitä nukkumisnaamiota lennoilla edelleen; se on mukavampi kuin Stokkalta ostamani). Istanbulissa oli pitkä odotus joten söimme lounasta keskustassa; kivaa oli. Hankin kanta-asiakaskortin koska näiden kanssa haluan lentää uudestaankin.
Pahin: Aeroflot. Palvelusta kannattanut puhuakaan, ruoka oli syötäväksi kelpaamatonta -oikeasti pilaantunutta. Kohokohtina lentoemäntä yritti ajaa kärryllään ylitse kun yritin mennä vessaan (sain hypätä kanssamatkustajan syliin ettei onnistunut), ja vastaus kainoon kysymykseen saisinko (8 tunnin lennolla) toisen lasin vettä oli: NJET (siis tosiaan huutaen). Moskovassa oli pitkä odotus mutta ilman viisumia ei kentältä saa lähteä. Kentällä ei jatkuvan kuuluttamisen -myös yöllä -vuoksi voi nukkua. Jään mieluummin kotiin kuin sotkeennun Aeroflotiin toista kertaa. - zorroperro
Sannnnnnni kirjoitti:
Paras: Turkish Airlines. Palvelu oli jotain ihan muuta kuin tänä halpalentojen aikana odottaisi: kaikkea juotavaa (vettä, mehua, viiniä) sai niin paljon kuin halusi ja milloin vain halusi. Ruoka oli suorastaan.. outoa käyttää tätä sanaa lentokoneruoasta...hyvää. Eläimiä, instrumentteja tai mitä vain keksiikin saa kuljettaa pienestä lisämaksusta. Yölennolla jaettiin paketit joissa oli nukkumisnaamiot, korvatulpat ja *lämpimät*sukat* (käytän sitä nukkumisnaamiota lennoilla edelleen; se on mukavampi kuin Stokkalta ostamani). Istanbulissa oli pitkä odotus joten söimme lounasta keskustassa; kivaa oli. Hankin kanta-asiakaskortin koska näiden kanssa haluan lentää uudestaankin.
Pahin: Aeroflot. Palvelusta kannattanut puhuakaan, ruoka oli syötäväksi kelpaamatonta -oikeasti pilaantunutta. Kohokohtina lentoemäntä yritti ajaa kärryllään ylitse kun yritin mennä vessaan (sain hypätä kanssamatkustajan syliin ettei onnistunut), ja vastaus kainoon kysymykseen saisinko (8 tunnin lennolla) toisen lasin vettä oli: NJET (siis tosiaan huutaen). Moskovassa oli pitkä odotus mutta ilman viisumia ei kentältä saa lähteä. Kentällä ei jatkuvan kuuluttamisen -myös yöllä -vuoksi voi nukkua. Jään mieluummin kotiin kuin sotkeennun Aeroflotiin toista kertaa."Eläimiä, instrumentteja tai mitä vain keksiikin saa kuljettaa pienestä lisämaksusta. "
Jaa, pitäisiköhän olla kiitollinen jos koneen matkustamossa on muutama iso
hurtta niin kuin ihmetyksekseni luin erästä juttua muistaakseni Jenkeistä.
Iso hurtta oli (ihme ja kumma) tehnyt tarpeensa koneessa (ei kai) ja sitten
tietenkin oli siivoamista henkilökunnalla. Mutta eipä se haju lähtenytkään
mihinkään minkä vuoksi kone joutui palaamaan tai ainakin laskeutumaan
jonnekin kentälle. Mitä lie maksanut se laskeutuminen jos polttoainettakin
pumpataan useita satoja litroja taivaan tuuliin, että päästään alas?
Kun ketjun nimi on "Lentoemot persiistä" niin mieleeni tuli toinenkin juttu
ulkomailta, jossa eräs lentoemo oli pieraista töräyttänyt erästä matkustajaa
päin näköä kun oli kokenut ilmeisesti erään miesmatkustajan ikäväksi. - Sannnnnnni
zorroperro kirjoitti:
"Eläimiä, instrumentteja tai mitä vain keksiikin saa kuljettaa pienestä lisämaksusta. "
Jaa, pitäisiköhän olla kiitollinen jos koneen matkustamossa on muutama iso
hurtta niin kuin ihmetyksekseni luin erästä juttua muistaakseni Jenkeistä.
Iso hurtta oli (ihme ja kumma) tehnyt tarpeensa koneessa (ei kai) ja sitten
tietenkin oli siivoamista henkilökunnalla. Mutta eipä se haju lähtenytkään
mihinkään minkä vuoksi kone joutui palaamaan tai ainakin laskeutumaan
jonnekin kentälle. Mitä lie maksanut se laskeutuminen jos polttoainettakin
pumpataan useita satoja litroja taivaan tuuliin, että päästään alas?
Kun ketjun nimi on "Lentoemot persiistä" niin mieleeni tuli toinenkin juttu
ulkomailta, jossa eräs lentoemo oli pieraista töräyttänyt erästä matkustajaa
päin näköä kun oli kokenut ilmeisesti erään miesmatkustajan ikäväksi.Et ole, oi zorro, ilmeisesti koskaan lentänyt ja vihaat eläimiä niin että kekit omiasi? Hajujen vuoksi ei mikään kone laskeudu minnekään, se on aivan liian kallista. Lentoemojen ammattitaitoon kuuluu että jos ja kun matkustamossa lapset oksentelevat he polttavat kahvipapuja tahallaan, koska vaikka palanut kahvi haiseekin pahalta, se ei tee ihmisiä pahoinvoivaksi ja peittää oksennuksen hajun, joka tekee (ja niin ollen saattaa laukaista matkustamossa laattaamisen ketjureaktion).
Isoja hurttia ei voi mitenkään viedä lennolle; mitään eläintä ei sallita matkustamoon muuten kuin kantokorin sisällä, ja matkustamoon ei saa tuoda kuin tavaroita jotka saa jalkatilaan tai tavarahyllylle. Turvallisuussyyt, ei ole kiva jos hätäuloskäynnin edessä on kauhuissaan oleva saksanpaimenkoira.
Heh, asenne ratkaisee.
Itse sanon aina lentoemoille koneeseen astuessa, että "nice to meet you, maybe we spend a fun day"
Aina on olleet lentoemot aurinkoisia ainakin minun kohdallani, vaikka en koneessa mitään syö tai juo.
Lisäksi kiitos poislähtiessä jättää molemmille hyvän mielen, eikä maksa yhtään mitään.- tankeroenglanti
Teet kyllä itsestäsi naurunalaisen jos tuollaisia sanot koneeseen mennessäsi. Niin perisuomalaista.
- syyt tässä.
Raskas ikävä homma, jatkuvat päänsäryt johtuen nousuista ja laskuista, pieni palkka, paljon töitä, ikäviä asiakkaita, ahtaat työskentelytilat jne. jne.
Kyllä siinä on jo ainesta v itutukseen ja ei ihme että ovat täysiä persreikiä.
Vaikka ammatinvalintakysymyshän tuo on loppuviimein. - yli1000lentoa
Negatiivinen kokemus aikaansaa palautteen antamisen sosiaalisessa mediassa mutta; Minulla ei ole edesmenneen N:liiton lentoja lukuunottamatta huonoja kokemuksia matkustamohenkilokunnasta. Tosin pakettilomalentoja, joita taalla tunnutaan arvosteltavan kirpeastikin, on minulla vain 4 kolmekymmenta vuotta kestaneella jaksolla mutta muita lentoja yli 50 jopa 80, useampana vuonna.
Palvelukulttuuri vaihtelee paljon maasta ja lentoyhtiosta riippuen mutta aina olen saanut ystavallista tai vahintaan asiallista palvelua. Aasialaiset/Amerikkalaiset/Britit jne ehka hymyilevat herkemmin mutta se ei suoranaisesti korreloi palvelun laatuun vaan ehka pikemminkin matkustuskokemukseen jota kautta tunne paremmasta palvelusta syntyy.
Se ettei ruoka maistu, tarjoilusta joutuu maksamaan tai etta lennonaikainen viihdetarjonta ei kohtaa omaa makua, ei ole matkustamohenkilokunnan syy vaan lentoyhtion kulloinenkin politiikka tai valinta. Varmasti toki lentoyhtion harjoittama koulutus vaikuttaa palveluun mutta haluan uskoa kaikkien (palvelu)yhtioiden pyrkivan kouluttamaan henkilokuntaansa asiakaslahtoiseksi huomioiden toiminnan muut ehdot ja edellytykset. Finnair mukaanlukien.
Matkustan seka turisti- etta bisnessluokassa ja olen omalla kaytoksellani varmasti edesauttanut hyvan matkustuskokemuksen syntyyn. - siinä asian ydin
Suomalaisilla on geeneissä se herra viha. Vaikka lentomatkustajat eivät yleensä olekaan mitään "herroja" niiden palveleminen on lentohaahkojen mielestä vastenmielistä.. Eihän suomalainen akka sovellu edes kauppojen kassoille, ei tarjoilijoiksi, eikä mihinkään palveluammattiin.
Kun se asiakkaan hyvä palvelu koetaan jotenkin alentavaksi. Se on se ikiaikainen herraviha, tämähän on talonpoikaiskansa jolla vielä joku aika sitten oli "toinen käsi utareella, toinen kaukosäätimellä". Junttimaa, junttikansa, akat mötkyjä jotka eivät osaa palvella asiakkaita. - kohtuus
Noh, istu paikalles ja mee koneella sinne minne pitikin, sehän oli tarkoitus, vai kuinka. Mitä siinä tarvii mitään lisähörhellyksiä...ja jokainen on sellanen ku on, ei oo mitään rotua lentoemäntä....aatteleppa omallekohalle...
- Kiitän lentoemäntiä
Kyllä ihmettelen suomalaisten lentoemäntien haukkumista.
Aikoinaan lensin noin kerran kuukaudessa.
Nykyään lennän vähintään kaksi edestakaista matkaa vuodessa ja enimmäkseen Finnairilla. Käytän sekä reittilentoja että lomalentoja. Koskaan ei moitittavaa. En ole mikään tyylikäs leidi vaan tavallinen tallaaja. Vältän alkoholia ja vessassa ramppaamista.
Omaan hyvät käytöstavat, ja minua kohdellaan aina asiallisen ystävällisesti.
Kiitän kaikkia suomalaisia lentoemäntiä! Matkani ovat olleet onnistuneita.
.- kannas välissä
Kyllä he ovat kannaksen toiselta puolelta.Kuvittelet olevasi joku maailman napa, joka saa tehdä lennoilla mitä vaan. Suomalainen lentoemäntä on todella palvelualtis.
- juureton_kaukosuku
Ketjun aloittajan kirjoitus on ilmiselvä provo, mutten välitä siitä.
Kun olin nuoruudessani palannut kotimaahan kaukaisista maailman kolkista (useita maita, joissa asuin ns. matkalaukkulapsena), usein ne olivat lentoja vaihdolla Helsinkiin. Muistan sen, että Finskin lentoemännät olivat näyttäneet minusta yllättävän vaaleilta sisarilta. Tunsin hilpeyttä siinä tilanteessa tunnistaen heidät ja siinä ajatellen, että nyt sitä tullaan taas "kotiin". Myös heidän käyttämät nahkahansikkaat olivat heidän varustuksena minusta outo ilmiö, kunnes lopulta olin paluumuuttanut kaukomailta ja ymmärsin paremmin niiden käytön perustelun. Etelästä matkustaen Suomeen kun itsellä ei aina ollut edes Talvitakkia saatikka tarpeeksi lähmpimää välisään takkia.
Olin silloin niin nuori, että koin heidät tavallaan kaukaisiksi sukulaisikseni ja kun
sain heiltä pyydettyäni välitöntä palvelua koin sitä kuin kys. palvelualtis lentoemäntä olisi ollut serkkuni, joka toi ruoan lämmittämöstä ja kysyi aina ystävällisesti mitä joisin/otanto toisen janojuoman tai joskus jotain ylimääräistä, mitä pyysin. Sitä osasi jo nuorena pyytää, mitä oli oppinut, että voi kysyä. Sitä oli tiennyt turistiluokan lipun hintaan kuuluvan yhtä sun toista kauokolennoilla, mm. yölennolla jaetut paketit, jotka jäivät varusteisiini, isompien lentoyhtiöiden matkustamiskokemuksista. Peiton pyytäminen tuli kyllä tutuksi. joskus toisen ruokannoksen, jos niitä oli sattumalta jäänyt ylimääräisiä tarjoilun jälkeen.
Mutta mistä tässä letoemäntien arvostelussa oikein on kyse?
Pitäähän valtion lentoyhtiön olla kannattava! Se on vain yksi syy, miksi Finskin matkustajapalvelun h:lökunta on tässä keskustelussa aloittajan mukaisen arvostelun kohteena. Toisten lentoyhtiöiden lentoemoista olisi ollut minullakin sanottavaa, mutta monet niistä sekoista ovatkin jo tässä kesustelussa kerrottu. - sisäsiittoisia
Hermot mennyt niillä.
- Kuski999
"Pahin: Aeroflot. Palvelusta kannattanut puhuakaan, ruoka oli syötäväksi kelpaamatonta -oikeasti pilaantunutta. Kohokohtina lentoemäntä yritti ajaa kärryllään ylitse kun yritin mennä vessaan (sain hypätä kanssamatkustajan syliin ettei onnistunut), ja vastaus kainoon kysymykseen saisinko (8 tunnin lennolla) toisen lasin vettä oli: NJET (siis tosiaan huutaen). Moskovassa oli pitkä odotus mutta ilman viisumia ei kentältä saa lähteä. Kentällä ei jatkuvan kuuluttamisen -myös yöllä -vuoksi voi nukkua. Jään mieluummin kotiin kuin sotkeennun Aeroflotiin toista kertaa."
Ja Kun viel tietäisit kuinka huono enkun kielentaito niiden lentäjil on ni et todellakaan
lentäis niiden koneil! Parhaimmat naurut duunis saa kun Aeroflotin lentäjät puhuu lennonjohdon kans Euroopassa lentäessään ;)
Äläkää menkö niiden kyytin,- crash airways
Venäläisten kanssa ei muutenkaan pidä olla tekemisissä. Maata johtaa mielenvikainen mutta kansan valitsema sotahullu. Päätelkää siitä kaikki venäläisten älyn tasosta.
- zorroperro
crash airways kirjoitti:
Venäläisten kanssa ei muutenkaan pidä olla tekemisissä. Maata johtaa mielenvikainen mutta kansan valitsema sotahullu. Päätelkää siitä kaikki venäläisten älyn tasosta.
Minä tunnen useitakin suomen venäläisiä. Koulutettujen kanssa ei ole ollut
mitään vaikeutta tulla toimeen - päin vastoin - sydämellisiä ihmisiä.
Venäläiset sanovat itsekin, että heillä on samanlainen mielenlaatu kuin
italialaisilla - tiedä häntä. Italialaisethan on mahtipontisia ja temperamenttisia
ihmisiä - lieneekö sillä tekemistä menneen Rooman valtakunnan kanssa?
Joku oli aikoinaan todennut, että Venäläiset on ihmisinä ihania mutta kansa-
kuntana kamalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185