niksi?

niksipirkka

Antakaa joku kelpo niksi kuinka vuokrata asunto. Kiitos :-)

4

194

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pilleristin resepti:

Esiinnyt menestyvänä yrittäjänä, kehut kuinka on paljon porukkaa palkkalistoilla ja rahaa alkaa juuri parhaillaan tulla ovista ja ikkunoista.
      Suunnitelmissa tietenkin ostaa oma asunto vuoden-parin sissään.

Jo vain ovet aukenee.

Sitten onkin hyvä alkaa armoton biletys ja riehuminen, vuokrat pystyyn ja silleen.
      Ehtiihän siinä silti jonkin aikaa loisia ja vetää päihteitä, onhan laissa irtisanomissuoja :D

• lhukh

Laitetaan hakemus sisään, vastaanotetaan ilmoitus asunnon saamisesta ja tehdään vuokrasopimus. Johonkin väliin jotain kuvioita asunnon valinnan suhteen. Yksityisellä ei välttämättä tarvitse tehdä hakemusta, vaan sen tilalla on keskustelu(t) vuokranantajan kanssa.

Helsingissä ja/tai luottotiedottomana voi tulla vähän lisäkoukeroita (eli toistetaan kohtaa 1 muutaman kerran ennen kuin päästään kohtaan 2).

• Kotejavuokralle

Yksityisen vuokranantajan näkökulmasta kiinnostavalla vuokralaisehdokkaalla on seuraavia ominaisuuksia
      - vakituinen työ ja riittävät tulot, ja hän esittää pyydettäessä ilomielin työsopimuksensa ja viimeisen palkkakuitin
      - tahrattomat luottotiedot
      - ei lemmikkieläimiä eikä lapsia
      - siisti ulkoasu (ei lävistyksiä eikä näkyviä tatuointeja) ja kohtelias käytös
      - tulee täsmällisesti esittelyyn
      - kertoo avoimesti itsestään ja elämäntilanteestaan ja asumishistoriastaan
      - kirjallinen suositus edelliseltä vuokranantajalta
      - joku hyvä syy (esim lyhyt työmatka) miksi haluaa vuokrata juuri tämän kyseisen asunnon
      - pystyy vakuuttamaan että tulee pitämään asunnon hyvässä kunnossa ja elämään naapureita häiritsemättä

Itse en pitäisi yrittäjää hyvänä vuokralaisehdokkaana, koska yritäjän tulot ja maksukyky voi vaihdella rajusti.

• luottotietoisille.vain

Luottotiedot kun on ei ole luottotiedoton ja asunnoton......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      213
      9193
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5948
    3. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      102
      4848
    4. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      58
      4823
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      84
      3929
    6. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      74
      3463
    7. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      58
      3437
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2916
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      52
      2825
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2681
    Aihe