Hölmöjä lentoaiheisia kysymyksiä,olkaa hyvä

pelkuri

Lähden lentäen kotikaupungista Helsinki-Vantaalle, jossa vaihdan eri lentoyhtiön lomalennolle. Olen Helsingissä klo.12.45 ja lomalentoni lähtee klo.15.25 ja ensimmäinen tyhmä kysymys: Tuleeko minulla kiire ?

Saavun kotikaupungista terminaaliin 2 ja lomalentoni lähtee myös terminaalista 2 joten pääsenkö suoraan lähtöselvitykseen matkalaukkuni hakemisen jälkeen ?

Helsinki-Vantaa on minulle vieras kenttä joten siksi kyselen "tyhmiä" ,mutta kun olen hakenut matkalaukkuni hihnalta, niin kuinka minun olisi järkevintä toimia että aikaa ei kulu liikaa enkä myöhästy lomalennoltani ? Lentoyhtiöllä on vain tiskillä tapahtuva lähtöselvitys eli en voi tehdä sitä automaatilla tms.

Ja vielä todella naurettava kysymys, mutta tarkastetaanko passia nykyisin ollenkaan ja jos tarkastetaan niin missä vaiheessa ?

nimim. eka kerta ;)

5

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+20

      Jos lennot ovat ajallaan niin vaihtoaikaa on tarpeeksi.

      Haet laukkusi, sen jälkeen menet jonottamaan lähtöselvitykseen jos netti tai automaattiselvitystä ei ole. Matkatavarat tulevat alakerrokseen, lennolla tai asemalla olevista tauluista näkee kumpaan tuloaulaan laukut siirretään koneesta.

      Passia kysytään joskus turvatarkastuksessa, tärkeämpi on boardinpassi jonka saat lähtöselvityksestä.

    • Periaatteessa on kyl

      Aikaa on hyvin, kun ei vaan yli tuntia myöhästy. Kassit saa alakerrasta, siitä "ulos" saapumishalliin ja ylös tiskille jonoon. Helppoa. Passia kysytään tai ei kysytä eri paikoissa, kannattaa olla esillä tai hyvin saatavissa heti. Jonoissa kannattaa katsella mitä edellä olevilta kysellään. Jos ei passeja katsella esim. portilla, tuskin sultakaan katsotaan. Mutta eipä se siinä käsissä juuri haittaakaan. Ainakaan itseltä ei tässä viikon sisään turvissa HEL/AMS/TRF passia kyselty, vain boardari. Ja muistaakseni passia ei HEL:ssä kysytty, mutta ainakin AMS:ssa kotiinpäin kysyttiin. Mutta edellä meneviä seuraamalla olin aina valmiina oikeiden dokumenttien kanssa. Toisin kuin AMS:ssa edellä ollut tyyppi, joka vaan pisti kännyboardarin lukijaan. Ja sitten alkoi jostain kassinpohjalta kaivaa passia. Minähän menin siitä juipista sitten ohi, seuraavista en tiedä.

    • kaikkea sitä näkee

      Aluksi luulin, että hyvä provo, hauskaa että joku kokoaa tyhmät kysymyset, -siksi peukku.

      Mutta sitten näin, että joku vastaa tosissaan, tajusin että alottajakin oli tosissaan - voi hyväkäs :DD

    • Sivustaseuraaja666

      Ihan kaikille tiedoksi, että on myös niitä, jotka eivät voi tai ehdi lomailla. Jokaisella on joskus se eka kerta - mitä v***un väliä sillä on, onko jo yli 18 vai ei?????? Mua ärsyttää ihmiset, jotka ovat niin imbesillejä, että haluavat naureskella toisille. Noita tyhmiä ovat vanhemmat opastaneet eivätkä ole koskaan joutuneet tekemään tai selvittämään itse yhtään mitään!
      Kyllä meillä täällä Suomessa on HIENOA porukkaa! Onko nyt kaikilla hyvä olla? =)

    • aloittaja1

      Kiitos asiallisista neuvoista, ne auttoivat erittäin paljon !! Nyt on paljon helpompi lähteä seikkailemaan :)
      Ja yhdelle "vastaajalle" vain pieni kommentti, sinä tiedät kaikesta kaiken etkä ilmeisesti koskaan tarvitse neuvoja missään, siitä onnittelut ja kumarrus koska olet suurta vähemmistöä. Mutta sitli kehoittaisin hankkimaan elämän koska sinulla ei tunnu olevan paljoa ilon aiheita elämässä kun kysymykseni aiheutti niin paljon hilpeyttä ;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1827
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1697
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      819
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      767
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      707
    Aihe