Sama vihkisormus toisessa avioliitossa

Sormus2

Olen menossa toista kertaa naimisiin ja tuskailen sormusasian kanssa. Ensimmäinen vihkisormukseni on upein sormus, mitä tiedän ja haluaisin käyttää sitä nyt uudelleen. Se oli myös aika kallis (3000 €) ja minulle siis arvokoru. En ole löytänyt yhtään niin ihanaa sormusta ja tuntuisi tympeältä valita nyt vain jokin sormus, johon en ihastu niin paljon kuin tähän... Olen toki etsinyt, mutta mikään ei vaan kolahda.

Yleinen mielipide taitaa olla, että samaa sormusta ei tulisi käyttää, että se on mautonta ja tuo huonoa onnea. Monien mielestä timantit voisi käyttää uuteen sormukseen, mutta mielestäni se on lähes sama kuin entisen sormuksen käyttäminen...

Sormukseni on erikoinen ja monet tuttuni varmaan tunnistaisivat, että kyseessä on sama sormus kuin aiemmin. Oma mielipiteeni on, että mitä väliä, mitä muut ajattelevat... Mutta kysyn kuitenkin teiltä :)

Ja tiedoksi, että edellinen liittoni päättyi eroon minusta riippumattomista syistä ja nyt on se tilanne, että olen löytänyt uuden kumppanin ja meille on tulossa vauva ja siksi menemme naimisiin.

9

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En käyttäisi

      Itse en kyllä käyttäisi, minusta se olisi jotenkin tökeröä. Tietysti sormus ja valinta on sinun, mutta itse kyllä valitsisin jonkun muun..

      • Ota vihkisormukseksi joku muu sormus ja käytä sitten entistä sormustasi koruna missä tahansa sormessa, vaikka vihkisormuksen kanssa.


      • boxi kirjoitti:

        Ota vihkisormukseksi joku muu sormus ja käytä sitten entistä sormustasi koruna missä tahansa sormessa, vaikka vihkisormuksen kanssa.

        Ja kivi ja metallia se on. Mitään mystistähän siihen ei sisälly. Itse käytän kaikenlaisia sormuksia nimettömässäni. Sekä vihki- että muita timanttisorm.


    • Huntu

      Minä kyllä käyttäisin vanhaa sormusta, se on Edelleen kaikesta huolimatta rakkauden symboli ja symboloi pysyvyyttäkin, vaikka mies ei ekalla kerralla ollutkaan se ketä olit odottanut elämääsi. Miten olisi jos te kaiverruttaisitte sen taakse jotakin teille tärkeää? Vaikka kosimispäivän? etunimenne tai alkukirjaimet niistä? Silloin olisitte molemmat varmoja siitä, että se on juuri Sinun vihkisormuksesi, eikä vain entinen vihkisormus uusiokäytössä. Jos siis asia kumminkin alkaa vaivaamaan sinua tai tulevaa meistäsi.

      Kavereillasi ei ole oikeutta olla katkeria siitä, kun sinulla on maailman kaunein sormus sormessasi ja olet menossa naimisiin rakastamisi miehen kanssa. Turhat pulinat voit siis vain jättää noteeramma, jos niitä on tullakseen. :)

    • djfkitu

      Valitsitko sormuksen itse, vai ostiko ex-miehesi sen sinulle?

      Jos olet itse valinnut, käytä vaan. Mutta jos on exän valitsema, et mielestäni oikein olisi sopivaa.

      Niin ja tietysti, kysy toki miehesi mielipidettä, mitä mieltä hän on jos käytät samaa sormusta?

      Onnea teille, oli sormusvalintasi mikä vaan :)

    • Piparminttuli

      Ei kyse ole onnesta alkuunkaan. Vaan siitä että se sormus on sinetti siitä edellisestä suhteesta. Jos sitä kantaisit sormessasi niin sinä tavallaan kannat sinettiä edellisestä avioliitosta.

      Uus avioliitto ja uusi sormus. Voithan sinä pitää sitä sormusta muuten mutta muussa sormessa kuin nimettömässä.

      Oletko keskustellut tulevan miehen kanssa asiasta. Hänhän se ostaa vihkisormuksen sinulle (ei entinen puoliso). Näin se yleensä on käytäntö.

    • Ei mun asia

      Tulevan miehesi mielipide on ratkaiseva, ei meidän.
      Haluaako hän vihkiä sinut samalla sormuksella kuin exäsi? Todelllako?

    • 8+20

      Ajattele sormus arvokoruna ja käytä sitä sellaisena, muussa kuin vasemmassa nimettömässä, tilaisuuksissa joissa muutenkin laittaisit parhaat korut, kuten tekisit jos olisit vaikka perinyt sen isoäidiltä, Hanki normaali siisti kultasormus ilman härpäkkää vihkisormukseksi ja pidä sitä kuten vihkisormusta pidetään. En näe syytä rikkoa korua tai olla sitä pitämättä jos se on mielestäsi kaunein mahdollinen, mutta sama sormus ei kyllä kelpaa vihille kahta kertaa.

    • näio

      Minä en kyllä hyvällä katsoisi, jos puolisoni haluaisi jatkaa edellisen avioliiton sormuksen käyttöä myös avioliitossa minun kanssani. Ostaisin hänelle ilman muuta uuden sormuksen. Uusi liitto - uusi sormus!

      Vanhan sormuksen voi säilyttää muistona ja antaa siitä avioliitosta syntyneelle lapselle sitten joskus sopivassa tilanteessa. Tai jos lasta ei ole, voi sormuksen antaa vain olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe