Tarvitsen mielipiteitä miel. akateemikoilta

anna13

Minulla on ilmeisesti vakava kriisi meneillään ja en pysty siksi päättäämään mitä minä teen ja olisin kiitollinen mielipiteistä ja eri näkökulmista.

Täytin tänä vuonna 30 ja olen humanististen tieteiden kandidaatti. Sain noin kuukausi sitten (melkein vahingossa) vakituisen työn, joka on muuten ok, paitsi että ala ei oikein kiinnosta ja en saa hyödyntää minun osaamistani (esim. erittäin laaja kielitaito opiskelujen ja ulkomailla asumisen ansiosta.)

Nyt kuitenkin iski paniikki (varmaan 30 v kriisi?) ja minua rupesi kaduttamaan, että en ole maisteri. Ei olisi kuin 80 op jäljellä ja opinto-oikeuskin on minulla vielä voimassa. Minun pääaineeni on kyllä erittäin "epäkäytännöllinen" (kulttuuriin liittyvä) ja en välttämättä ole sairaan kiinnostunut siitä, MUTTA maisteri on kuitenkin maisteri ja kun opiskelu kaiken lisäksi on ilmaista täällä Suomessa. Olisihan se typerää unohtaa maisterinpapereista kun jäljellä on vain 80 op ja sivuaineena voisi opiskella jotakin "fiksua". Huomioidaanko muuten teidän mielestäänne tutkintojen sivuaineet työmarkkinoilla vai ei?
Nyt vain stressaan itseni kuoliaaksi kun mietin, että pitäisikö vain heti lopettaa minun työni ja mennä takaisin opintojen pariin? Opiskelupaikkani siis on eri kaupungissa kuin työpaikkani. Minun mielestäni on typerää lykätä opintoja sellaisen työn takia, jossa en näe itseäni työskenteleväni pitkään. Pelkään kuitenkin että sen jälkeen kun saan maisterinpaperit en koskaan saa näin ok-palkkaista duunia tai vakituista duunia ylipäätänsä. Samalla mietin miten aika vain menee ja siitä miten varmaan kannattaisi opiskella nyt kun aivot vielä toimii hyvin ja "sulautuisi" vielä jotenkuten yliopisto-ihmisten sekaan.
Tulevaisuudessa haluaisin asua ulkomailla, joten sekin sekoittaa pakkaa yhä enemmän.. Olin ensin ajatellut, että yritän työskennellä vuoden nykyisessä työpaikassani ja menen sitten opintovapaalle MUTTA samallahan tämä pitkittää ulkomaahanmuuttoa ja miksi menisin opintovapaan jälkeen takaisin työpaikalle joka ei kamalasti innosta jne. Teen itseni hulluksi ja en pysty päättämään. Onko kellään mitään vinkkejä tms? Mitä minun kannattaisi tehdä?

3

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvät sävelet

      Jospa nyt olisit vuoden töissä, kun se työpaikka nyt on ja palkkakin mukava. Vuodessa ehkä ehdit jo veetuuntua työhösi niin maan perusteellisesti, että opiskelu alkaa maistua hyvältä. 80 op teet sitten vuodessa, ja olet maisteri. Sitä et kadu. Tutkintoa voit sen jälkeen täydentää, jos siltä tuntuu.

      • anna3

        Kiitos paljon kommenttistasi!


    • ---

      Mikäli tarvitset vastauksen akateemikolta, sitten vaan etsimään yhteystietoja. Suomessa on tällä hetkellä 12 elossa olevaa akateemikkoa (yliopistossa opiskelleena tiedät varmasti, että akateemikko ei ole sama asia kuin yliopistotutkinnon suorittanut).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      132
      2071
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      375
      1548
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1146
    4. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      962
    5. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      949
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      92
      923
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      55
      908
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      788
    10. Seksuaalinen halukkuus ja kyvykkyys

      Tulee mieleeni kysyä, onko palstalla enää ihmisiä joilla olisi se voimakas seksuaalinen halukkuus vastakkaiseen sukupuol
      Sinkut
      99
      691
    Aihe