Opiskelemaan sähköasentajaksi?

nainen25v

Sain tarpeekseni sosiaalialasta ja haluan tehdä jatkossa jotain aivan muuta. Mitä nyt on eri ammatteihin hieman tutustunut, niin sähköasentajan työ on alkanut kuulostaa mielenkiintoiselta.
Voiko alaa lähteä opiskelemaan vaikkei ole mitään käytännön kokemusta tai tietoa asennusasioista?

Mitkä ovat sähköasentajan työn hyvät ja huonot puolet?

6

4385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipuna

      Olen nainen ja ollut sähkötöissä 30v. Työ on monipuolista ja mielenkiintoista mutta raskasta. Nyt 50v korvilla alkaa olemaan aika romu ja on tullut mieleen että ehkä olisi kannattanut jatkaa opiskelua ammattikoulun jälkeen vielä eteenpäin. Suosittelen alaa kyllä eikä siihen tarvitse olla mitään erityiskykyjä jos opiskelu kiinnostaa niin opit saa koulusta mutta suosittelen myös että jatkat opintoja etkä jää pelkäksi asentajaksi.

    • eerdkfdoskofk

      sää oot

    • igoroikosulkuas

      Ilta. Olen igor neiblig toimim sähköalanyrittäjänä suomessa pk-seudul. Minä asenta kaikki sähköala työt pistorasia valaisin sähköpattero muuntaja saunan lämmitys moottori.. vain kerra tullut as. virh. Ja mennyt oikosulku.

      tule tutustumaan ja ihastuman
      terveisin:
      IGOR NEIBLIG

      • Anonyymi

        Moikka. Haluaisin kysyä kokemuksistasi opiskelussa ja yrittäjänä.


    • Hakemassainssiksi

      Ei tarvitse osata mitään, kaikki riittävät perustiedot kyllä saa koulusta.
      Plussina kohtuullinen n. 3000€/kk keskipalkka suhteutettuna koulutuksen lyhyyteen sekä kohtuullinen työllisyystilanne. Tekevä löytää aina töitä. Yleensä työ on myös kevyttä fyysiseksi työksi, mutta toki ihmiset ovat yksilöitä.

      Miinuksina sanoisin näin omasta mielestä ehkä ns. amisasenteen, eli alalla on monia, joita ei työ kiinnosta eivätkä välitä työnteosta paskaakaan, mutta raha kyllä ilmeisesti kelpaisi, mikä vaikuttaa sitten omaankin motivaatioon pitkällä aikavälillä. Tämä toki riippuu paljon työpaikasta.
      Jotkut voivat kokea miinuksena myös esimerkiksi raksa- puolella usein muutaman kerran vuodessa vaihtelevan työpaikan.

    • Anonyymi

      Opiskelen sähköasentajaksi ja kivalta vaikuttaa.

      Käykääpä katsomassa sähköasentaja -opiskelijan sivut https://sahkoa.wordpress.com/

      Siellä on vähän tietoa millaisia hommia koulutuksessa on. Ihan oon tykännyt kyllä.

      Terveisin Aaro Turusta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      3948
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      298
      3509
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      29
      2391
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2249
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      138
      2051
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      54
      1875
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1781
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1505
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1373
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      19
      1280
    Aihe