monelta on sorsilla iltalento?

sortsa

Monenko aikaa iltalento?

24

12520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut sorsamies

kyllä se siinä jo 5 aikaan tulee sorsat pois pelloilta. kannattaa olla 5-10 aikaan niin saalis on varmaa jos paikka on hyvä

• 5-10 kyllä!

Joo olen samaa mieltä itse parhaillaan odottelen auringon laskua veneessä ja haulikko valmiina kokoajan ei muutakun 5 järvelle ja 10 pois .

• iltapäivä

5-10?? Ymmärsinkö oikein että siis klo 17.00-22.00??

Minun mielestäni iltalento on juuri ennen auringonlaskua.

• 5-10

Kyllä se on 5-10 aikaan kuten aiemmin sanottiin.

• Ryynäsen Topi

Juuri auringon laskun aikaan. Yleensä vasta silloin kun ei näe enään metsää vaan ainoastaan taivasta vasten ampua. 20.30-22.00 valmiina. Myöhäisemmäksi ei kannata jäädä pimeyden takia vaikkakin siipien suhina senkuin yleistyy.

• at3

Parhaimmat saaliit saat aamulennolta!eli näin elokuussa klo:03.30-8.00,jätä iltalennot väliin ja panosta aurinkoisiin aamuihin,sateella lintu ei lennä vaan on varovainen!Aamulla saat myös saaliin löydettyä paremmin jos sinulla ei ole noutuvaa koiraa kaverina!Myös pilli mukaan niin varmasti saat muutaman eräksi!

• 19+2
        at3 kirjoitti:

Parhaimmat saaliit saat aamulennolta!eli näin elokuussa klo:03.30-8.00,jätä iltalennot väliin ja panosta aurinkoisiin aamuihin,sateella lintu ei lennä vaan on varovainen!Aamulla saat myös saaliin löydettyä paremmin jos sinulla ei ole noutuvaa koiraa kaverina!Myös pilli mukaan niin varmasti saat muutaman eräksi!

Iltalennoistahan tuossa kyseltiin. Pillillä voi juurikin heittää sitä vesilintua. Se ei muuta tee kun karkottaa viimeisetkin ränkät järveltä. Koettu on. Kun et puhalla pilliin tapahtuu ja jos puhaltelet tyhjenee lähi kaislikot heti. Mun ränkkäpilli löytyy lähi järven pohjasta kun parivuotta sitten karkoitti ison tokan nenän edestä kun piti "houkutella"

• Anonyymi
        19+2 kirjoitti:

Iltalennoistahan tuossa kyseltiin. Pillillä voi juurikin heittää sitä vesilintua. Se ei muuta tee kun karkottaa viimeisetkin ränkät järveltä. Koettu on. Kun et puhalla pilliin tapahtuu ja jos puhaltelet tyhjenee lähi kaislikot heti. Mun ränkkäpilli löytyy lähi järven pohjasta kun parivuotta sitten karkoitti ison tokan nenän edestä kun piti "houkutella"

Sitten on pillin puhaltajassa vika. Ite oon saanut sorsat tulemaan pilliä käyttämällä, ei siitä apua oo jos ei osaa puhaltaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten on pillin puhaltajassa vika. Ite oon saanut sorsat tulemaan pilliä käyttämällä, ei siitä apua oo jos ei osaa puhaltaa

Sorsat tulee ruokamailleen pillillä tai ilman yhtälailla. Tietenkin siitä voi saada käsityksen että juuri oma pillitys tuotti tulosta mutta pääasiassa jos olet alueella jossa sorsat muutenkin viihtyvät ne tulevat sinne ilman pilliä yhtälailla. Jos taas olet alueella missä sorsia ei ole eikä ne siellä viihdy saat ränkkyä hamaan tappiin ilman siiveniskuakaan sorsista.
        Sama juttu teerillä. Sointi/kokoontumisalueille teeret tulee ja tilanteita tulee pillität tai et ja jos olet täysin teerien mielialueen ulkopuolella saat edelleen suhista keuhkosi kipeäksi näkemättä mitään.
        Ainoa rehellisesti houkutteluun haksahtava on pyy. Se perustuu taas pyyn erittäin tiukkaan reviiriasetelmaan ja yksiavioisuuteen joka saa reviiri pyyn hermostumaan välittömästi jos menet sen reviirille pillittämään. Siksi pyyn pillitys on välillä jopa liiankin helppoa ja siinä tarvii pitää maltti matkassa eikä ampua vain samalta alueelta kaikkia uroksia.

• Beaverhunter

Punahuulisorsat voivat aloittaa iltalentonsa siinä neljän jälkeen ip. mutta laskeutuvat yleensä vauhinottopaikkoihin kaheksan ja kymmenen välillä.

Varsilainen iltalento alkaa kymmeneltä illalla ja voi jatkua pitkälle aamuyöhön.

Mitä myöhemmällä onnistut ampumaan sitä helpompi on saalis, sillä yleensä ne laskeutuvat pesilleen. Väsyneen punahuulisorsan saanti on helpointa.

Usen näkee myös vaappuvia yksilöitaä viikonlopun aamuöinä.

• Anonyymi

Toivottavasti ennen salkkareita. Vähintään 19.15 lähettävä jo kiireesti kämpille.

• Anonyymi

Iltalehti on hämärän rajamailla, juuri ennen auringonlaskua, aikaikkuna ei ole suuri, ehkä 30-45 min.
      Kuvat toimii silloin hyvin ja lisäksi sorsapilli. Niin saa ohilentävät sorsat kääntymään takaisin ja laskeutumaan kuville.

• Anonyymi

Iltalehti nyt on "kuutamolla" kokoajan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iltalehti nyt on "kuutamolla" kokoajan..

Sen takia olenkin suosinut iltasanomia mut vähän sama meininki ja politikointia.

• Anonyymi

Miksi pitää tappaa??!!

• Anonyymi

Miksi luet metsästyspalstaa joka ei sinulle kuulu.

• Anonyymi

suuomeen laajalle leviinny vieras laji mesimäyrää vastaa tulee metästää , aiheuttaa pelkoa kun käy pihoilla.

• Anonyymi

Ja näin metsästyksen vastustaja taas hieman ruohopäissään latelee viisauksiaan.😂

• Anonyymi

Mihin aikaan on palstan ylivahdin nukkumaanmenoaika?

• Anonyymi

Riippusko tuokin metelin määrästä jossain määrin? Jos on kova pauke menee lintuja ripottain eikä kunnon iltalentoa.

• Anonyymi

kyll sorsastus kaljahönönssä on vaan mukavaa :)

• Anonyymi

Olen huomannut saman! Sorsiakin on paljon enemmän!

• Anonyymi

Olen huomannut saman! Sorsiakin on paljon enemmän!! xD

• Anonyymi

Onko she iltalentoavjos shirsa ui jörvesshä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      7522
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      52
      5638
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      66
      3150
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2673
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1628
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      203
      1494
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1129
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      327
      1107
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      250
      1091
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      966
    Aihe