Onko kuulolla ketään, joka on käynyt/asunut Irkuissa talvella? Olen lähdössä sinne tammikuussa. Tarkoitus olisi kiertää koko saari autolla mutta nuo sääolosuhteet arveluttavat. Mitenkä muuten on, onko siellä vuokra-autoissa talvirenkaat? Sen tiedän, että vuorilla on lunta mutta entäpä muu maa ja rannikko?
Irlannin sää talvella?
5
1214
Vastaukset
- Matrix
Itse olen käynyt joulukuussa Irlannissa ja suosittelen, että otat sateenvarjon mukaan. Ilma on siis sateinen ja talviaikaan tuuli on myös voimakas eli joku lämmin takki on ihan hyvä olla mukana. Itselläni oli sellainen villakangastakki ja sillä pärjäsi ihan hyvin.
Minne päin vuoristoon aattelit suunnata?
Epäilen vahvasti ettei autoissa ole talvirenkaita, mutta ainahan kannattaa kysyä asiasta. Itse olen juuri joulunaikaan kiertänyt mm. Pohjois-Irlannissa sellaisissa paikoissa jossa korkeuserot oli aika huikeita mutta ei siellä ollut liukasta (jos ei lampaan paskaa lasketa =)).
Tiet ovat muuten aika surkeita, pieniä, kapeita ja opaskyltit ovat aina tienhaaran kohdalla, joten ei kannata kovin kiireellä ajella.- Kerry
Tarkoitus on kiertää koko eteläirlanti eli saari "poikki" kohdalta Dublin-Galway. Jos aika riittää (tuskimpa vaan) niin poikkeamme myös Connemarassa.
- iso-britannia
sataa, tuulee ja on pirun kylma. talvirenkaista ei taalla pain maailmaa ole kuultu kuin elokuvissa. lamminta ja sateenpitavaa vaatetta mukaan ja hauskaa reissua.
- NpN
Olen asunut Dublinissa neljä talvea. Vain yhden kerran tuli kaupungissakin sentin verran lunta ja taisi olla lämpötila aavistuksen pakkasen puolella, mutta Dublin vuorilla (tai kukkuloilla) näkyi lunta useamminkin. Lounais-Irlannista en sitten oikein tiedä, mutta onhan sielläkin vuorilla sen verran korkeutta, että on varmaankin lunta. Ja talvirenkaat ovat tosiaan tuntematon käsite ainakin Dublinissa, tosin en tiedä kuinka vuorilla asuvat pärjäävät autojensa kanssa.
- Anni
Kun ilmeisesti aiotte yöpyä B B-paikoissa, niin tuohon vuodenaikaan kannattaa valita sellainen paikka, jossa on sähköhuovat. Electric blankets. On niistä kyllä kesäkuussakin siellä iloa.
Sorry, meni vähän off topic, mutten malttanut olla kirjoittamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163235Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622942Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o722776Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342656Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582178- 491749
- 831698
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131691Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181689- 571579