Vanhempani suosivat veljeäni

Kyllästynyt isosisko

Hei kaikille

Olen kohta 15 vuotta täyttävä tyttö ja minulla on kolme vuotta nuorempi pikkuveli, jolla on oppimisvaikeuksia. Hän melkein joutui pienryhmään, ellei äitini olisi puuttunut asiaan.

Mutta asiaan. Minua ärsyttää kun äitini ja isäni suosivat häntä. Vaikka hänellä onkin oppimisvaikeuksia, ei hänelle voi ostaa aina kaikkea, eikä se anna hänelle oikeutta olla vapaa kotitöistä. Minä joudun aina tekemään kaikki kotityöt kun hän pelaa Call of Dutya tai Far Cry 3:sta. Kun hän tyhjensi astianpesukoneen, hän sai siitä 10€ ja käytti ne Clash of Clansiin, mutta rahaa menikin 30€ sen kympin sijaan. Kerroin äidille niin hänelle oli ihan sama. Kesälomalla hän sai 60€ XBox-ohjaimen ilmaiseksi vanhemmiltamme ja minä jouduin itse ostamaan 100€:lla kissan rippilahjaksi.

Pikkuveljeni on minua isompi ja pidempi, joten hän käyttää minuun fyysistä ja henkistä väkivaltaa. Yleensä hän lyö minua oikeaan polveeni, jossa on nivelkierukka rikki. Kun kerron äidille, niin hän sanoo minun kerjänneen sitä, kun kiusaan pikkuveljeäni. EN takuulla ole kiusannut. Hän yhden kerran repi hiuksistani ja haukkui pystyyn kun voitin hänet Ghostissa, väitti minun haxanneen. Äitini sanoi, että minun vika.

Tänään oli kaikista pelottavin kokemus pikkuveljestäni. Pelasimme Ghostia niin kävi sillein, että olin pitänyt jalkojani hänen sylissään ja kun olin ottamassa jalkoja pois, osuin sinne paikkaan vahingossa ja hän suuttui minulle. Sen jälkeen hän löi minua nenään ja siitä alkoi vuotaa verta. Pyysin anteeksi häneltä ja käskin hänen lopettaa, mutta lähtiessäni pois siivoamaan nenääni verestä, hän löi minua täysillä selkään. Menin itkemään vessaan, kun hän kävi keittiössä hakemassa veitsen. Näin vilaukselta sen veitsen. Lukittuani oven hän haukkui minua itkupilliksi, uhkasi tappaa minut ja kissan, jos soitan äidille. Kerroin asiasta poikaystävälleni, joka kuumeisena ja flunssaisena lähti äitini työpaikalle hädissään kertomaan asian. Äitini oli vaan huokaissut ja lähtenyt kotiin, jotta poikaystäväni rauhoittuisi. Kotiin tultuaan hän puhui kovalla äänelle veljelleni, joka sai pelikiellon joksikin aikaa (eli kahdeksi tunniksi), kun taas hän vaati minua pyytämään anteeksi poikaystävältäni, koska pelottelen häntä.

Nyt tässä illan aikana äitini väittää minun vääristelevän asioita ja syyttää minua siitä, että pikkuveljeni kävi päälle. Lisäksi hän haukkuu minua saamattomaksi, kieroon kasvaneeksi typeräksi läskiksi. Minä haluaisin opiskella toisella paikkakunnalla, jotta voisin karistaa tämän kaupungin tomut pois, mutta äitini kieltää sinne menon, koska olen muka liian typerä ja laiska sinne. Sitten hän ei ole muka varaa, vaikka pikkuveljelleni hän käy joka päivä karkkipussin tai ostaa hänelle uuden K-18 pelin. Niin ei ole vuokraan varaa, vaikka aion asua poikaystäväni kanssa samassa...

Mitä minä teen? Iskälleni on ihan sama ja äitini puolustaa veljeäni. Tämä on minulle epäreilua. Olen katsonut muiden kokemuksia ja toivottavasti joku voisi auttaa. Kiitos :3

7

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mek

      Hat vain sinne kouluun ja jos pääset niin ei vanhemmat voi sinua kieltää opsikelemasta ja se siitä. Joskus pitää tehdä niinkuin itse haluaa ja lopeta ne kothommat ja jos tulee sanomsita niin miksi minä teen jos ei veljenkää tartte mitään tehsä.

    • .5..1

      Jos tuo on totta niin voi helkkari! Hae apua jostain kodin ulkopuolelta jos oma turvallisuus on huono.

    • 20999299

      Oho! Sun on kyllä tosiaan hankittava apua. Kerro vaikka koulussa jollekkin joka voisi puuttua tohon? UHkasi tappaa sinut ja kissasi, pakko sanoa, että hän on idiootti, anteeksi. :/
      Voi sua raukkaa, tsemppiä!

    • ooo1

      Huhhuh! luulin että itelläni vaikeeta.. Itselläni iso veli joka aina saanut kaiken... muutin ylä-asteen jälkeen opiskelemaan ja asuin asuntolassa. Koulu meni vähän mönkään. Asuntolassa kannattaa miettiä mitä tekee ja yrittää keskittyä opiskeluun vaikka vaikeaa se on monen saman ikäisen nuoren kanssa, joita kiinnostavat muut asiat kuin opiskelu. Lopetin koulun, muutin kotiin, mutta löysin poikaystävän kenen luokse muutin. Kun erosimme tulin takaisin kotiin. Veli ei asu enään vanhempien luona joten on helpompaa, mutta risoo kun äiti maksaa osan hänen laskuistaan, hän käy usein meillä syömässä, kun ei ole rahaa, hän maksaa 400e/kk vuokraa ja on vakiduunissa eikä ole rahaa... yhdessä vaiheessa hänellä oli koko ajan perheemme auto omassa käytössään kotonaan. Nykyään kun kuuntelee hänen juttujaan ja kun ei ole rahaa ja voisko äiti tulla siivoo ja äitihän tekee... itse teen kotona tosi paljon kotitöitä, eikä mun huonetta ole ikinä siivottu, vaikka huoneeni on vielä vanha vieras/ työ huone. Hävettää pyytää ystäviä kylään kun ei ole ikiomaa huonetta. Minulla on poikaystävä jonka kanssa suunittelemme yhteen muuttamista, mutta en haluaisi muuttaa, vain koska täällä en viihdy, mutta se valitettavasti on osa syytä, pieni osa mutta silti.. tsemppiä sulle! Luultavimmin veljesi tulee asumaan äitisi tykö vielä pitkään, joten muuta pois, hae kouluun, muuta poikaystäväsi kanssa, mutta lähde pois, tilanne ei tule muuttumaan.

    • poika 13

      Mun pikkuveli joka on 2 vuotta mua nuorempi saa kiusata mua niin paljon kun se haluu eikä sitä rangaista vaikka kertosinki vanhemmille mutta heti jos mä teen jotain mistä se ei tykkää nii vanhemmat alkaa raivoo mulle. Sitte sen ei tarvii tehä paljoo kotitöitä ja jos se jättää ne vähät tekemättä nii vanhemmat tekee ne sen puolesta mutta mulla on iha hirveesti kotitöitä ja heti jos jätän yhenki tekemättä nii raivotaan. Oon kysyny vanhemmilt et miks pikkuveljellä on paljon vähemmän kotitöitä kun mulla ja ne sanoo vaan et "kyllä silläkin on sitte sun ikäsenä yhtä paljon" mutta sillon ku mä olin sen ikänen nii mulla oli melkein yhtäpaljon niitä kun nytkin. Joskus mun pikkuveli on vaan tullut lyömään mua ja sitte alkanu itkee ja väittäny vanhemmille että mä löin sitä ja eihän ne mua uskonu ja rangaistus siitä tuli.

    • THE MAN!

      Missä päin suomea asut? Kiitos

    • Anonyymi

      Minulla on samanlaista ongelmaa, jos kyse on oikeasti väkivallasta, kannattaa tod ilmottaa poliisille, ja tehdä jonkunlainen ilmoitus jollekkin...
      Toivottavasti asiat paranee :3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe